Stage en vakantie op Curacao!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Stage en vakantie op Curacao!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-08-04 17:05

Ik ben 2 maanden naar Curacao geweest om stage te lopen bij een advocatenkantoor. Toen ik klaar was, kwam mijn vriendje langs en zijn we samen ook nog 4 dagen naar Bonaire geweest om te duiken.

Het was super gaaf!! Hier onder een paar Bloos! foto's van mijn tijd daar...


Het kantoor waar ik werkte:
Afbeelding

handelskade in Willemstad:
Afbeelding

Om iedereen heel jaloers te maken: dit was Bon Bini Beach!
Afbeelding

Afbeelding

Op zondagavond heel relaxed uitgaan bij Wet & Wild....iedereen loopt gewoon op slippers!
Afbeelding

Voor het eerst duiken met Floor, mijn buddy
En voor de kenners: dit is bij Playa Lagun
Afbeelding

Pelikaantje:
Afbeelding

LeguaanTJE Bloos! Zo lopen ze daar dus in het wild rond!

Afbeelding

Dolfijnen in het Seaquarium
Afbeelding

Zonsondergang bij Grote Knip...lijkt wel een ansichtkaart he!!
Afbeelding

Schildpadje, ik heb er zelf ook 1 in het wild gezien tijdens onze nachtduik!
Afbeelding

Met dit mannetje gingen wij 's nachts met een bootje de zee op om kreeften te vangen. Hij ving ze met z'n blote handen en daarna gingen ze dus de pan in....ik ben vegetarisch en vond het heel zielig!! Maar wat een prachtige beesten!!!
Afbeelding

Afbeelding

En eindelijk kwam dan mijn vriendje aan!!!
Afbeelding

Met hem ben ik ook wezen duiken, hij heeft zijn padi al in Australie gehaald, 5 jaar geleden...was wel even weer wennen voor hem!! Dit was meteen onze mooiste duik op Curacao...geweldig koraal en de mooiste vissen! OK dan!
Afbeelding

BBQ op het strand bij zonsondergang Cool
Afbeelding

Dit was bij Watamula, helemaal in het noorden van Curacao....het eiland is groter en ruiger dan je denkt...
Afbeelding

De Christoffelberg....je moet er wat voor over hebben (6 uur opstaan Gaaaap ) maar dan heb je ook een uitzicht!! Dit was halverwege de klim naar boven
Afbeelding

Samen zijn we nog naar Bonaire geweest, wat een rust en ruimte vergeleken met Curacao! Echt een heerlijk relax eilandje, met wel 60 duikplekken! we hadden een heel mooi kleurig appartementje!
Afbeelding

Op Bonaire heb je een heel groot meer waar je kunt windsurfen. het hele meer is ondiep zodat je gewoon naar de overkant kunt lopen...het water is zo'n 30 graden...wat wil je nog meer!! Omdat ik op Curacao "woonde" betaalde ik maar 40 gulden voor een surfplank...toeristen betaalden 50 dollar!!
Afbeelding

Divers paradise OK dan!
Afbeelding

Heel relaxed in het hangmatje...wat een lief vriendje heb ik he Lovers
Afbeelding

Tong uitsteken Ik probeerde de ezeltjes steeds te voeren, maar deze waren echt behoorlijk agressief tegen elkaar IAAAAA!!!
Afbeelding

Dit is nog een fotootje van Curacao, Port Marie....het was daar echt zo rustig als op de foto!!
Afbeelding

Dit was alweer de laatste avond, nog even lekker uit eten geweest (eigenlijk deden we dat elke dag, omdat het zo lekker & goedkoop was Vork
Afbeelding

En alweer naar huis Huilen Ik kan iedereen aanraden om naar Curacao te gaan voor stage of vakantie!!! Je moet even de juiste plekjes weten, maar die kan ik je ondertussen wel vertellen!!
Afbeelding

Nog eentje van Bonaire vanuit de lucht. Best leuk om met zo'n klein vliegtuigje van Curacao naar Bonaire te gaan.....echt opstijgen en gelijk weer landen...het is maar een kwartiertje vliegen!
Afbeelding


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-04 08:12

ShadowFax"]
Ohhhhhh, wat een foto's!!!!!!!!!!!!! Dat strand, die zonsondergang..... schitterend!!!! Na mijn studie wil ik samen met mijn vriend voor een jaar naar Curacao..... ik ben alleen zo bang voor het feit dat ik blank ben en daar ff voor een jaar kom werken... ik hoor vaak dat je je niet buiten de toeristische gebieden moet begeven ivm. de criminaliteit. Hoe heb jij al deze zorgen/problemen ervaren?
[/quote]

Het valt allemaal wel mee hoor! De Antillianen die ik ontmoet heb, waren allemaal erg aardig en behulpzaam (in tegenstelling tot sommige Nederlanders daar!). Er zijn steegjes waar je beter niet doorheen kunt lopen ivm de "chollers" (zwervers/junks) maar die heb je in iedere grote stad.


[quote="Ojasper"]
Wauw gaaf! Ik ga in oktober 5 maanden stage lopen op Curacao!! Whoeeeiiiii heb er helemaal zin in nu ik deze foto's zie... Haha!
[/quote]


Waar ga je stage lopen? Er zitten meestal rond de 600 stagiaires op Curacao en er is ook echt een stagiaire "scene"....veel studenten uit Groningen die er hun co-schappen doen. Je komt ook steeds weer dezelfde mensen tegen waardoor je heel snel veel vrienden maakt. Zo gaat iedereen elke zaterdag naar Mambo beach en zondag naar Wet & Wild. Maar dat krijg je snel genoeg door! Veel plezier!! Haha!


[quote="Tyrza"]
Wist je dat ik dacht dat jouw vriendje Bart spring in het Veld (van Big Brother) was, toen ik hem op de eerste foto zag?
[/quote]

Hmm...dat heb ik nog niet eerder gehoord....hij zal er blij mee zijn Haha!

[quote="Karin schreef:
Schitterend he, die kleuren! Cool

Op Curacao had je destijds vaak salsafeesten etc. in van die grote koloniale landhuizen, Landhuis Brievengat bijvoorbeeld. Is dat nog steeds zo? (ik was er in '96)

En het verhaal achter die gekleurde gebouwen aan het water is ook typisch: heel vroeger waren die gebouwen wit. Maar al dat wit in de felle zon deed pijn aan de ogen van de koloniale kapiteins die daar met hun schepen langs kwamen varen, dus kwam het verzoek om die huizen te schilderen. Met dit resultaat. Haha!

Erg tof trouwens dat jij ook op Bonaire bent geweest! Dat eiland heeft niet voor niets 'Divers Paradise' als bijnaam, het moet daar echt schitterend zijn! Cool


Er waren genoeg salsafeesten, maar volgens mij niet in die landhuizen, ik geloof dat ze nogal zuinig zijn op deze monumenten Knipoog
Grappig dat verhaal achter de gekleurde huizen! Er is nog steeds vrij druk scheepverkeer daar, zowel gigantische cruiseschepen als grote containerschepen varen de haven binnen. Als de pondjesbrug dan open gaat, word je gratis met een pontje naar Otrabanda gebracht.

En Bonaire is inderdaad zo gaaf Cool Je hoeft er echt geen weken heen, want er is niks te beleven, maar het duiken is er super!! Wel is het er een stuk duurder dan op Curacao. Wij lagen op een gegeven moment op een strandje vlakbij het vliegveldje (Flamingo Airport)....waar de vliegtuigjes echt vlak over ons hoofd vlogen om misschien 75 meter verder te landen....het is leuk als er zo'n Chesnaatje over komt, maar bij de Boeing van de KLM gaan al je haren rechtop staan Nagelbijten / Gniffelen je zag de mensen achter de raampjes van het vliegtuig zitten!

De hoofdstad Kralendijk (had er nog nooit van gehoord Bloos! ) is erg schattig, alles in de kleuren van ons appartementje Lovers


SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 11:07

Fabiënne1"]
Wat een gave foto's Marieke! Waar heb je tijdens je stage gelogeerd?
[/quote]

Ik had een appartementje in de buurt van de Cas Koraweg....ken je De Tropen? Daar was het vlak bij...

Het mooiste was nog dat eigenlijk alle stagiaires daar zowel de vlucht als hun kamer zelf moesten betalen, terwijl ik alles betaald kréég....vlucht, appartement en nog een heeeel leuk zakcentje per week, erg he Bloos

[quote="rommie schreef:
wauuuuuw!! ik heb een vriendin die op curacao woont (werkt bij het seaquarium) en ik wilde er al super graag heen... na jou foto's NOG liever!!! echt gaaaaaaf joh!!


Een meisje dat ik daar heb leren kennen gaat na haar stage in september ook beginnen bij het Seaquarium...lekker dolfijnen trainen! Wat een baan he! *LOL*
Buiten het hoogseizoen zijn de tickets ook niet zo duur, ik geloof rond de € 500....ga alleen niet met DCA, want dan is de kans groot dat je niet aankomt....of niet terug kan (wat natuurlijk weer minder erg is Knipoog)

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-04 14:00

ShadowFax schreef:
Er is een stagebureau op Curacao, die dus de Nederlandse studenten aan een stageplaatst op Curacao helpt, en die mensen zijn kennisen van mij... ik weet wel dat er meer van dit soort bureau's op Curacao zijn, maar wel super handig als ik daar voor een jaar naartoe wil Haha!


Klopt, maar je schijnt veel duurder uit te zijn als je via hun je stage regelt. (misschien omdat het kennissen zijn dat ze het voor een vriendenprijsje doen? Haha! )Je kunt waarschijnlijk veel beter gewoon zelf sollicitatiebrieven schrijven als je daar stage wil gaan lopen. Of via een vestiging van het bedrijf/kantoor in Nederland (zo ging het bij mij ook). Ik heb nog een hele lijst van leuke en betaalbare appartementen (rond de 500 gulden per maand), dus huisvesting zoeken is ook geen probleem!

In de zorg is er heel veel vraag naar stagiaires....verwacht geen Nederlandse omstandigheden, maar je leert er wel heel veel!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 11:00

Scum schreef:
Hele mooie foto's. Ik zou er zo heen willen!
Later gewoon een advocatenkantoor beginnen op Curacao Marieke...


Nee hoor, ik zou er nooit willen wonen....ik heb er namelijk geen enkele crosshindernis gezien Tong uitsteken

Het is mooi voor vakantie of stage, maar om er permanent te wonen is het toch te beperkt...als je wil snowboarden moet je al het vliegtuig naar de VS pakken Scheve mond
En bovendien is de kloof tussen arm en rijk heel groot en dat is soms best schrijnend om te zien.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Wopkebrok en 158 bezoekers