Mijn zus had 2 jaar eerder een zelfde soort reis gemaakt dus ik heb grotendeels dezelfde route als haar gedaan. Zij had me dus al veel tips gegeven en dat vond ik wel fijn zo voor de eerste keer. Verder bestaat er een boek, de lonely planet, die je eigenlijk wel moet hebben als je rond gaat trekken. Daar staat alles in over hoe je van A naar B komt, wat er te doen is, goede hostels enzo. Met dat boek kom je dus al een heel eind. Ik had van tevoren dus wel gepland naar welke plaatsen ik ging maar van tevoren weet je nooit hoelang je ergens blijft. Ik ben uiteindelijk nog op Phi Phi geweest terwijl ik dat van tevoren niet op de route had gezet. Als ik naar een andere plaats ging waren dat vaak vrij grote afstanden die afgelegd moesten worden. Je ging dan 's ochtend ergens weg en kwam bijv. eind van de middag weer ergens aan. Dan loop je wel even een stuk(je) met je tas/koffer op een slaapplek te zoeken ja. In de toeristische gebieden heb je zoveel slaapplekken dat er echt wel wat valt te vinden hoor. Ligt er alleen aan hoe kritisch je bent en hoe luxe je wilt. Als echte backpacker stel je natuurlijk minder hoge eisen en weet je van tevoren dat het voor kan komen dat je wat langer met je zware backpack op moet lopen. Maar zoiets overleef je ook wel weer
Geloof me, op straat slapen zal echt niet hoeven gebeuren hoor! Het duurste dat ik heb geslapen was 15 euro geloof ik en dat is dan een 2 persoonskamer (had wel een reisgenoot hoor maar typ hier alles even in ik-vorm
). Dan kom je dus op 7 euro p.p soms nog met simpel ontbijt (toast met jam). Had dan een kamer met warme douche en airco. Daar wordt daar vaak onderscheid in gemaakt, koude douche en ventilator is weer goedkoper.
Foto's in overvloed. Hoeveel wil je er zien van de zo'n 1000 stuks
?