Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 08:51

Ik zoek me een ongeluk. Weet iemand waar ik een goede site hierover kan vinden? Die trein zou er 35 minuten over doen maar ik vind alleen maar reizen van 3 uur Bloos! . Ik wil graag de korte reis (wij gaan met auto) en wil ook wel graag de kosten zien. Maar ik kan er niets van vinden. Behalve dan de geeikte sites met bootovertochten en dergelijke.

Cavallo83

Berichten: 224
Geregistreerd: 13-07-06
Woonplaats: Lelystad

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 10:38

Volgens mij moet je dan even kijken op P&O, weet niet zeker of dat is wat jij zoekt, maar even het proberen waard!! xxx Knipoog

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 11:49

Kaartverkoop via call center van eurotunnel 0900-504 05 40 of aan de terminal. On-line boeken via www.eurotunnel.com.
Maarre, besef dat de tunnel vanaf de NL-B grens nog 250km is. Vanaf Dover (of Folkestone) naar het noorden van London is ook nog 200km. Vergeet niet om die brandstofkosten op te tellen bij je reiskosten. In de praktijk is het goedkoper om via Hoek van Holland-Harwich te reizen als je ten noorden van london moet zijn.
Ga je echt noordelijk (de Midlands, lakedistrict, noord Wales) dan is Rotterdam-Hull de beste verbinding. Hier krijg je ook nog korting als je bij het boeken meldt dat je ANWB-lid bent!

(bron:ANWB handboek europa 2006-2007)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 13:55

Klopt. We weten dat we nog een stuk richting Frankrijk moeten reizen maar dat vonden we juist leuk. Overigens is Hoek van Holland ook een takke-eind rijden vanuit Coevorden dus daar ontkomen we toch niet aan. We wilden juist een beejte rondtouren, kat ophalen en dan weer terug.

snoetie

Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 14:40

wij zijn ook via frankrijk gegaan, en van daaruit was het volgens mij maar een halfuurtje met die trein [toen die uiteindelijk vertrok, we hebben daar eerst nog een half uurtje stil gestaan].

maar hoe dat is geregeld weet ik niet, ben met school gegaan en die hebben dat allemaal geregeld..

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 15:19

-> Bokt International

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:50

Wat ga je in Engeland doen? Mijn paard schijnt daar naartoe verkocht te zijn

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:16

Faas schreef:
Klopt. We weten dat we nog een stuk richting Frankrijk moeten reizen maar dat vonden we juist leuk. Overigens is Hoek van Holland ook een takke-eind rijden vanuit Coevorden dus daar ontkomen we toch niet aan. We wilden juist een beejte rondtouren, kat ophalen en dan weer terug.

Niet om rot te doen, maar Calais is zeker drie keer zo ver als Hoek van Holland vanuit Coevorden, dus dat 'takke-eind' is betrekkelijk en daarbij, naar Calais rijden is NIET leuk, geloof me, daar is echt geen zak aan. Die tijd kun je beter in Engeland rondrijden, dat is veel meer de moeite waard.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-06 22:07

Ja, maar er is iets anders dat niet onbelangrijk is. Ik heb het niet zo op veerboten. Op boten in het algemeen en dat is zeg maar nogal zachtjes uitgedrukt.

gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:44

Maar nu weet ik nog steeds niet wat je in Engeland gaat doen Lachen ?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:54

Wij zijn een paar jaar geleden ook met de trein overgegaan bij Calais, maar ik vond die heel saai Haha!
Eerst gingen wij altijd met de hoovercraft, dat is super! Met de trein was volgens mij ook nog best duur.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Re: Met de trein naar Engeland (Calais - Dover)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 00:02

Faas schreef:
kat ophalen en dan weer terug.

Dit gaat ze doen Haha!