Misleidende prijzen reisorganisaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:28

Anders gewoon even een keertje niet zover op reis? En bovendien is het 40 euro.
Alles wordt gewoon duurder en de prijzen zijn pas definitief wanneer jij geboekt hebt.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:33

purny schreef:
Anders gewoon even een keertje niet zover op reis? En bovendien is het 40 euro.
Alles wordt gewoon duurder en de prijzen zijn pas definitief wanneer jij geboekt hebt.


Niet zo ver op reis?

Weet jij dan een bestemming met 25°c+ in mei/ juni met all inclusive?

Dichterbij huis zijn er wel, Spanje bijvoorbeeld, maar is zeker niet goedkoper dan Turkije.


Ik ga vanavond weer zoeken of ik iets kan vinden en zo niet, wacht ik gewoon weer af tot last minut. Kijken of dàt iets oplevert dit daar.

Dit topic gaat erom dat reisorganisaties gewoon nog steeds niet eerlijk zijn in hun aanbiedingsprijzen. En dat was vanmorgen wéér het geval.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:34

of je slaat een jaar over en heb je volgend jaar dubbel budget :D

_chou
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-03-23

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:37

Is alles zelf losboeken niet goedkoper? Dan kan je ook nog helemaal zelf kiezen waar je heen gaat.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:40

Ik denk dat je nu vooral aan het zoeken en dramatiseren bent. :P
Ik reis regelmatig via tui (malediven, dubai, azoren waren de laatste 3) en heb eigenlijk nooit dat de kosten opeens tegenvallen als je vooraf alle details leest betreft data, belastingen en toeslagen.
Ja ze moeten een kloppende prijs erop zetten, maar de prijs die je ziet klopt ook gewoon op die betreffende datum, met die betreffende voorwaarden en pp als je minimaal met 2 pers reist.
Ga je daar iets in veranderen, wordt het duurder.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:42

Qimm schreef:
of je slaat een jaar over en heb je volgend jaar dubbel budget :D


Gaat niet!

De reden daarvoor heb ik al eerder uitgelegd in dit topic,

Even heel kort: als minima met uitkering mag je maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld hebben, voordat je niet meer in aanmerking komt voor alle minima regels.

Dus stel ik spaar dit jaar €600 extra voor een vakantie volgend jaar.

Dit jaar heb ik kwijtschelding van de gemeente belastingen gehad ter waarde van €550.

Spaar ik die €600 dit jaar extra + de €600 van het budget van volgend jaar, dan heb ik teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor de kwijtschelding gemeentebelastingen en moet ik die "gewoon" betalen. Resultaat is dat ik volgendjaar wéér maar €600 over heb voor een vakantie. Omdat al mijn gespaarde geld dan eerst geint wordt door de gemeente
en consorten. (de grens wat betreft toegestaan spaargeld veranderd ieder jaar, was in 2021 €1700)

Korte uitleg, sparen met een wajong uitkering gaat niet. In ieder geval niet voor de bedragen die je normaal gesproken kwijt bent aan een all in vakantie als je niet die speld in een hooiberg vind.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:44

c_alsemgeest schreef:
Ik denk dat je nu vooral aan het zoeken en dramatiseren bent. :P
Ik reis regelmatig via tui (malediven, dubai, azoren waren de laatste 3) en heb eigenlijk nooit dat de kosten opeens tegenvallen als je vooraf alle details leest betreft data, belastingen en toeslagen.
Ja ze moeten een kloppende prijs erop zetten, maar de prijs die je ziet klopt ook gewoon op die betreffende datum, met die betreffende voorwaarden en pp als je minimaal met 2 pers reist.
Ga je daar iets in veranderen, wordt het duurder.


Dáár zal het wel in zitten. Want geef ik bij reizigers één persoon op, dan kan ik er echt donder op zeggen dat vervolgens geen van de aangegeven prijzen klopt... ookal vul ik dus één reiziger in en zouden vervolgens de prijzen voor één reiziger getoond moeten worden.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:46

_chou schreef:
Is alles zelf losboeken niet goedkoper? Dan kan je ook nog helemaal zelf kiezen waar je heen gaat.


Nee. Vanmorgen nog gekeken. Fayrouz Plaza hotel alleen al via booking.com is €500 voor één week. En vluchten naar Marsa Alam (RMF) zijn minimaal €300 retour.

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:50

Is het wellicht niet en idee om een keer tevreden te zijn om NIET 2x weg te gaan? Zoals je zelf zegt, je bent een minima. Vakantie naar een ver land is geen recht. Pak je fiets en ga kamperen.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 18:54

mvdende schreef:
Spaar ik die €600 dit jaar extra + de €600 van het budget van volgend jaar, dan heb ik teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor de kwijtschelding gemeentebelastingen en moet ik die "gewoon" betalen..

Dan pin je dit jaar wat extra geld om thuis te hebben en heb je volgend jaar wel extra geld.

Over de prijzen, wij zijn 2 jaar terug ook op vakantie geweest (vliegen, AI), maar dat is nu veel duurder geworden zodat wij ook niet meer kunnen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:56

Utixo schreef:
Is het wellicht niet en idee om een keer tevreden te zijn om NIET 2x weg te gaan? Zoals je zelf zegt, je bent een minima. Vakantie naar een ver land is geen recht. Pak je fiets en ga kamperen.


Nee.

Als ik iets kan vinden naar m'n zin, dan ga ik echt een weekje all in naar de zon.

We hebben een hele slechte zomer gehad afgelopen jaar.

En kamperen is echt zo goedkoop niet meer tegenwoordig! €25 per nacht ben je al minimaal kwijt voor een boeren camping. Dan zit je voor 7 nachten óók al op €175. En dan zeer grote kans op regen...

Heb ik jaren gedaan. 2 jaar geleden ontdekt hoe heerlijk het is om een weekje all inclusive te zitten en dat wil ik gewoon lekker blijven doen Zolang ik het kan blijven betalen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:59

Brainless schreef:
mvdende schreef:
Spaar ik die €600 dit jaar extra + de €600 van het budget van volgend jaar, dan heb ik teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor de kwijtschelding gemeentebelastingen en moet ik die "gewoon" betalen..

Dan pin je dit jaar wat extra geld om thuis te hebben en heb je volgend jaar wel extra geld.

Over de prijzen, wij zijn 2 jaar terug ook op vakantie geweest (vliegen, AI), maar dat is nu veel duurder geworden zodat wij ook niet meer kunnen.



Gaat niet.... je kan bijna nergens meer geld storten. En als je ineens €600 contanten stort, komt de belastingdienst én het uwv enz even om een hoekje kijken.

En contant een reis afrekenen lukt online zeker niet en bij een reisorganisatie in de winkel wordt dat waarschijnlijk óók lastig.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:04

mvdende schreef:
Qimm schreef:
of je slaat een jaar over en heb je volgend jaar dubbel budget :D


Gaat niet!

De reden daarvoor heb ik al eerder uitgelegd in dit topic,

Even heel kort: als minima met uitkering mag je maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld hebben, voordat je niet meer in aanmerking komt voor alle minima regels.


Stop het in een grote sok en hang het in de kast. Geen hond die er naar kraait.
En ik blijf het bijzonder vinden dat ook al heb ik ook een wajong ik wel kan sparen en extra dingen kan doen. Maar goed, dat is een ander verhaal

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:11

mvdende schreef:
Gaat niet.... je kan bijna nergens meer geld storten. En als je ineens €600 contanten stort, komt de belastingdienst én het uwv enz even om een hoekje kijken.

En contant een reis afrekenen lukt online zeker niet en bij een reisorganisatie in de winkel wordt dat waarschijnlijk óók lastig.

Als jij 1x wat geld stort is dat geen probleem en wat je al aangaf, je hebt maar 50-100 E extra nodig.
Anders stort je geld door naar een ander die jouw reis betaald.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:15

Je hoeft niet op reis heh.... De hele wereld is onwijs veel duurder geworden. Wat eind 2023 nog bij wijze 100 euro kostte kan niet soms al 130 euro zijn.. Dus tja... Dan ga je een keer niet naar de zon.

Vliegtickets zijn ook onwijs veel duurder geworden, dus niet zo gek dat de reizen niet hetzelfde bedrag als in 2022 hadden. (toen ze overigens ook aan het opkrabbelen waren nog na corona).

En kamperen kan echt wel goedkoper hoor.. Heb al meerdere keren ergens gestaan voor tussen de 10-15 euro per nacht. Kook je zelf je eten, kun je een weekje weg voor 100-150 euro

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:21

Gebruik je een deel van het contante geld om daar een excursie te doen en/of de hondenpension mee te betalen.

Ben vorig jaar niet op vakantie geweest. Jammer dat het niet kon, maar geen drama hoor.
Ben niet weggeweest, maar was toevallig wel in juni vrij met prachtig weer.
Niet echt van kunnen genieten, maar dat heeft niks met die vakantie te maken.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:28

Ik reageer maar niet op het divagedrag van perse op vakantie moeten van het geld wat je anders aan de belastingen kwijt was zoals ieder mens en uitkering trekken ect want dat is nu wel genoeg gedaan.


https://www.vakantiediscounter.nl/griek ... ecked=true

Is dit naar het zin? Prijs en mooi weer klopt wel, in mei en Eindhoven is niet zo gek ver van je woonplaats af. Geen Egypte of Turkije, wel zon en all inclusive en incl transfer.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 28-03-24 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:30

Voor corona zat ik voor ongeveer 1200 euro 9 dagen in een hostel in New York inclusief vlucht. Helaas heeft TUI geen contract meer met het YMCA en moet ik het als alleenstaande reiziger met hotels doen waar ik de hoofdprijs voor neerleg. Een weekje NY komt dan voor mij al gauw uit op 2000 euro.

Vind ik het rot? Ja. Maar alles is duurder geworden. Pakketreizen zijn 3 keer zoveel geworden.
En dus spaar ik nog even verder of neem ik mijn verlies en accepteer ik het dat het duurder is geworden.

(Ik ben er ook heilig van overtuigd dat de reisorganisaties de schade van de pandemie terug moeten verdienen)

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 19:44

mvdende schreef:
Qimm schreef:
of je slaat een jaar over en heb je volgend jaar dubbel budget :D


Gaat niet!

De reden daarvoor heb ik al eerder uitgelegd in dit topic,

Even heel kort: als minima met uitkering mag je maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld hebben, voordat je niet meer in aanmerking komt voor alle minima regels.

Dus stel ik spaar dit jaar €600 extra voor een vakantie volgend jaar.

Dit jaar heb ik kwijtschelding van de gemeente belastingen gehad ter waarde van €550.

Spaar ik die €600 dit jaar extra + de €600 van het budget van volgend jaar, dan heb ik teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor de kwijtschelding gemeentebelastingen en moet ik die "gewoon" betalen. Resultaat is dat ik volgendjaar wéér maar €600 over heb voor een vakantie. Omdat al mijn gespaarde geld dan eerst geint wordt door de gemeente
en consorten. (de grens wat betreft toegestaan spaargeld veranderd ieder jaar, was in 2021 €1700)

Korte uitleg, sparen met een wajong uitkering gaat niet. In ieder geval niet voor de bedragen die je normaal gesproken kwijt bent aan een all in vakantie als je niet die speld in een hooiberg vind.



Dat gaat nauwelijks meer op sinds in 2022 het toegestane spaargeld voor alleenstaanden praktisch is verdubbelt naar 3275e.

Kmbrly

Berichten: 1844
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:28

Alles is gewoon duurder geworden.
Voor corona zat ik voor 600€ 2 weken all in met mijn gat in Egypte.

Maar ik denk dat je dan wat meer prioriteiten gaat moeten stellen.
Niet iedereen kan 2 x per jaar op vakantie(zomer & skivakantie).
Om dan nog het geluk te hebben dat je geen belastingen moet betalen.

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:30

secricible schreef:
Dat gaat nauwelijks meer op sinds in 2022 het toegestane spaargeld voor alleenstaanden praktisch is verdubbelt naar 3275e.

Ts heeft een wayong uitkering en als ze boven een bepaald bedrag aan spaargeld komt ( wat niet zo veel is) kan ze de gemeentelijke belastingen niet (meer) kwijtschelden.

Maargoed het leven bestaat uit keuzes maken…

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 20:35

secricible schreef:
mvdende schreef:


Gaat niet!

De reden daarvoor heb ik al eerder uitgelegd in dit topic,

Even heel kort: als minima met uitkering mag je maar een bepaalde hoeveelheid spaargeld hebben, voordat je niet meer in aanmerking komt voor alle minima regels.

Dus stel ik spaar dit jaar €600 extra voor een vakantie volgend jaar.

Dit jaar heb ik kwijtschelding van de gemeente belastingen gehad ter waarde van €550.

Spaar ik die €600 dit jaar extra + de €600 van het budget van volgend jaar, dan heb ik teveel spaargeld om in aanmerking te komen voor de kwijtschelding gemeentebelastingen en moet ik die "gewoon" betalen. Resultaat is dat ik volgendjaar wéér maar €600 over heb voor een vakantie. Omdat al mijn gespaarde geld dan eerst geint wordt door de gemeente
en consorten. (de grens wat betreft toegestaan spaargeld veranderd ieder jaar, was in 2021 €1700)

Korte uitleg, sparen met een wajong uitkering gaat niet. In ieder geval niet voor de bedragen die je normaal gesproken kwijt bent aan een all in vakantie als je niet die speld in een hooiberg vind.



Dat gaat nauwelijks meer op sinds in 2022 het toegestane spaargeld voor alleenstaanden praktisch is verdubbelt naar 3275e.


Die dik €3000 is éénmalig (of nou ja, 2 malig ivm 2x energietoeslag) ivm de energietoeslag die je dit jaar extra mocht hebben. Dit jaar 2024 komt er geen energietoeslag meer, dus waarschijnlijk ligt het bedrag volgend jaar "gewoon" weer rond de €1750 wat je als spaargeld mag hebben.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 20:40

fohadie schreef:
Ik reageer maar niet op het divagedrag van perse op vakantie moeten van het geld wat je anders aan de belastingen kwijt was zoals ieder mens en uitkering trekken ect want dat is nu wel genoeg gedaan.


https://www.vakantiediscounter.nl/griek ... ecked=true

Is dit naar het zin? Prijs en mooi weer klopt wel, in mei en Eindhoven is niet zo gek ver van je woonplaats af. Geen Egypte of Turkije, wel zon en all inclusive en incl transfer.



Ik ben nu aan het kijken voor Egypte in een andere hotel óók voor ongeveer die prijs.

Vind €585 voor Kreta Chersonisos echt te duur voor 6 dagen (eigenlijk 4,want je komt pas in de middagaan en vertrekt al vroeg in de ochtend terug. Daarnaast maar een klein simpel hotel én is er zonder huurauto niets te doen op Kreta. Ben in 2016 met ouders mèt huurauto in Kreta geweest.

Zoals ik al eerder aangaf, wil ik wel een locatie waar genoeg te doen is in en/ of rondom het hotel én dat gaat in Kreta niet zonder eigen vervoer. Daarnaast heb bijna alle interesante dingen op dat eiland al gezien.

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:58

mvdende schreef:
Die dik €3000 is éénmalig (of nou ja, 2 malig ivm 2x energietoeslag) ivm de energietoeslag die je dit jaar extra mocht hebben. Dit jaar 2024 komt er geen energietoeslag meer, dus waarschijnlijk ligt het bedrag volgend jaar "gewoon" weer rond de €1750 wat je als spaargeld mag hebben.


Nee nier waar. De energietoeslag mag je daar nog vanaf trekken.

https://schuldinfo.nl/nieuwsbericht/new ... AC%201.500
https://nos.nl/artikel/2461129-gemeente ... oor-minima

Woensdrecht, de gemeente waar je volgens je profiel onder valt houdt het maximale grensbedrag aan.

Ineke2 schreef:
secricible schreef:
Dat gaat nauwelijks meer op sinds in 2022 het toegestane spaargeld voor alleenstaanden praktisch is verdubbelt naar 3275e.

Ts heeft een wayong uitkering en als ze boven een bepaald bedrag aan spaargeld komt ( wat niet zo veel is) kan ze de gemeentelijke belastingen niet (meer) kwijtschelden.

Maargoed het leven bestaat uit keuzes maken…

Dar weet ik, maar ik zeg dus dat dat bedrag verdubbelt us en de argumentatie dus niet meer op gaat

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 21:03

secricible schreef:
mvdende schreef:
Die dik €3000 is éénmalig (of nou ja, 2 malig ivm 2x energietoeslag) ivm de energietoeslag die je dit jaar extra mocht hebben. Dit jaar 2024 komt er geen energietoeslag meer, dus waarschijnlijk ligt het bedrag volgend jaar "gewoon" weer rond de €1750 wat je als spaargeld mag hebben.


Nee nier waar. De energietoeslag mag je daar nog vanaf trekken.

https://schuldinfo.nl/nieuwsbericht/new ... AC%201.500
https://nos.nl/artikel/2461129-gemeente ... oor-minima

Woensdrecht, de gemeente waar je volgens je profiel onder valt houdt het maximale grensbedrag aan.


Ah, dat wist ik niet. Dacht dat die €3000 inclusief die energietoeslag was. Goed om te weten!

(Nu had ik tussen december en eind februari helaas pech met mijn auto, bijna €1000 aan reparatiekosten en apk kosten, dus dit jaar was m'n spaarrekening sowieso al ruim onder het toegestane bedrag.)