Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 23:22

Gaaf earth! <3

Iemand ervaring met paardrijden op mexico? Kwam het tegen als een optionele excursie, maar ben benieuwd of het de moeite waard is.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 10:10

Lastige, wat ik merk in heel zuid en midden Amerika is dat de meeste paarden er echt niet goed uit zien. Te Mager en weinig bespiering, maar der zijn natuurlijk wel uitzonderingen. Alleen kun je vaak van te voren geen kijkje nemen natuurlijk. Misschien kijken of je ergens foto's kunt vinden?

Anoniem

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:06

Ja dat is dus ook mijn twijfel, ga het ook maar gewoon niet doen. Dat soort dingen stimuleer ik liever niet.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 13:44

Relaxed schreef:
Gaaf earth! <3

Iemand ervaring met paardrijden op mexico? Kwam het tegen als een optionele excursie, maar ben benieuwd of het de moeite waard is.

Ik heb hier in 2011 gereden en zo te zien bestaan ze nog steeds. Hun paarden waren toen allemaal rescues en zagen er goed uit. Ik heb toen een prive rit gehad en ook even kunnen galopperen.

https://www.ranchobaaxal.com/

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 03:34

Gisteren was fantastisch. We hebben een tour gedaan door de eilanden bij El nido. Het ene plekje was nog idyllischer dan de ander. We gingen kanoën in een kleine lagoon, dat water daar was echt.... zo mooi. Hoogtepuntje van onze reis hoor.
Afbeelding

En daarna lunchen op een prachtig strand waar niemand komt.
Afbeelding

Echt top. Maar vandaag chillen, we hebben een paar drukke dagen gehad.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 07:47

Prachtig!

Geniet van het chillen. :D

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 13:57

Ik baal wel van dit resort waar we nu zitten...
Dit resort is mooi, maar er zijn hier zoveel problemen. Ik wist dat ik een gok waagde om hier te boeken, maar dat heeft helaas verkeerd uitgepakt. Het is een mooi hotel, maar het ligt aan de weg. Dus je hoort de hele dag motoren de berg op rijden( slecht onderhouden motoren ook nog, dus sommige maken een takkeherrie). Waar je ook bent. Binnen, buiten. De ingang loopt open door naar het zwembad dus alles komt daar ook nog doorheen.

Ik had gevraagd om een kamer van de weg af. Kregen we niet, komen we binnen, Zitten er kieren tussen de ramen waar je een vinger tussen kunt steken. Dus heel heel veel herrie. Want je zit nog geen 3 meter van de weg := Oké goed, dat is te overzien. Totdat ik even op bed ging liggen. We hadden de kamer boven de keuken, daarvan hoor je alles! Zelfs hoe ze een eitje tikken op de pan zeg maar. En die beginnen in de ochtend om 6 uur tot 23 uur.

Kraan hebben ze leuk van bamboe gemaakt, maar deze lekt dus alles om de wasbak heen wordt zeiknat. De douche wordt of koud, of gloeiend heet. De airco was stuk. We moesten er gisteren om 6 uur uit dus ik wilde om half 10 naar bed, waren ze er nog mee bezig. Dus ik was poepie chagrijnig.


We hebben de geluidsoverlast gemeld. Manager was heel aardig, zou voor ons wat anders regelen. Vannacht nog wel op deze kamer geslapen maar ik was zo moe dat ik wel heb geslapen.
Zouden we vandaag naar de villa kunnen, airco daar ook stuk. Zijn ze al vanaf 14 uur hier mee bezig. De villa is mooi, maar zit 2 min lopen van het resort af op een steile helling. Dus je loopt niet ff naar je kamer. Het is daar wel veel stiller omdat het van de weg af zit.

De yoga instructrice zit constant tegen gasten te zeuren of ze een ijsbad willen. Ook tegen ons, zeg ik dat ik niet wil vanwege mijn lichamelijke gezondheid, begint ze te wauwelen over dat het allemaal mentaal is blabla. Mens zout op.
Wil ik net naar de algemene wc, staat het daar compleet onder water. Echt heel stinken ook.
Dus ik baal als een stekker. Maar het is zo moeilijk om in deze plaats iets fatsoenlijks te boeken
Zo dit was mijn klaagmoment. Zijn er nog vragen?

We zijn overigens inmiddels in de villa aangekomen en de stilte is echt om te janken zo fijn. Zeker nadat we de hele dag in de drukte hebben gezeten.
Best wel gek ook, het resort is constant uitverkocht maar toch veel problemen. En weinig mensen die klagen over de geluidsoverlast. Wij waren volgens de manager de eerste die vertelde dat de ramen niet goed waren en dat de kamer verder ontzettend gehorig is. Dat vind ik wel vreemd. Zal misschien verschillen dat wij er 5 nachten hebben geboekt en heel veel mensen maar 1 of 2 nachten blijven.
Dus ik twijfel soms of ons geklaag terecht is, maar na vandaag vind ik dat we best wel coulant zijn :=

Overigens nog steeds niks te klagen over de staff want ze doen echt onwijs hun best. Villa's zijn echt wel fors duurder maar we hoeven niks bij te betalen. Voor het wachten op de airco vandaag krijgen we een gratis maaltijd. Dus dat is hartstikke netjes.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 14:06

Earth schreef:
Ik baal wel van dit resort waar we nu zitten...
Dit resort is mooi, maar er zijn hier zoveel problemen. Ik wist dat ik een gok waagde om hier te boeken, maar dat heeft helaas verkeerd uitgepakt. Het is een mooi hotel, maar het ligt aan de weg. Dus je hoort de hele dag motoren de berg op rijden( slecht onderhouden motoren ook nog, dus sommige maken een takkeherrie). Waar je ook bent. Binnen, buiten. De ingang loopt open door naar het zwembad dus alles komt daar ook nog doorheen.

Ik had gevraagd om een kamer van de weg af. Kregen we niet, komen we binnen, Zitten er kieren tussen de ramen waar je een vinger tussen kunt steken. Dus heel heel veel herrie. Want je zit nog geen 3 meter van de weg := Oké goed, dat is te overzien. Totdat ik even op bed ging liggen. We hadden de kamer boven de keuken, daarvan hoor je alles! Zelfs hoe ze een eitje tikken op de pan zeg maar. En die beginnen in de ochtend om 6 uur tot 23 uur.

Kraan hebben ze leuk van bamboe gemaakt, maar deze lekt dus alles om de wasbak heen wordt zeiknat. De douche wordt of koud, of gloeiend heet. De airco was stuk. We moesten er gisteren om 6 uur uit dus ik wilde om half 10 naar bed, waren ze er nog mee bezig. Dus ik was poepie chagrijnig.


We hebben de geluidsoverlast gemeld. Manager was heel aardig, zou voor ons wat anders regelen. Vannacht nog wel op deze kamer geslapen maar ik was zo moe dat ik wel heb geslapen.
Zouden we vandaag naar de villa kunnen, airco daar ook stuk. Zijn ze al vanaf 14 uur hier mee bezig. De villa is mooi, maar zit 2 min lopen van het resort af op een steile helling. Dus je loopt niet ff naar je kamer. Het is daar wel veel stiller omdat het van de weg af zit.

De yoga instructrice zit constant tegen gasten te zeuren of ze een ijsbad willen. Ook tegen ons, zeg ik dat ik niet wil vanwege mijn lichamelijke gezondheid, begint ze te wauwelen over dat het allemaal mentaal is blabla. Mens zout op.
Wil ik net naar de algemene wc, staat het daar compleet onder water. Echt heel stinken ook.
Dus ik baal als een stekker. Maar het is zo moeilijk om in deze plaats iets fatsoenlijks te boeken
Zo dit was mijn klaagmoment. Zijn er nog vragen?

We zijn overigens inmiddels in de villa aangekomen en de stilte is echt om te janken zo fijn. Zeker nadat we de hele dag in de drukte hebben gezeten.
Best wel gek ook, het resort is constant uitverkocht maar toch veel problemen. En weinig mensen die klagen over de geluidsoverlast. Wij waren volgens de manager de eerste die vertelde dat de ramen niet goed waren en dat de kamer verder ontzettend gehorig is. Dat vind ik wel vreemd. Zal misschien verschillen dat wij er 5 nachten hebben geboekt en heel veel mensen maar 1 of 2 nachten blijven.
Dus ik twijfel soms of ons geklaag terecht is, maar na vandaag vind ik dat we best wel coulant zijn :=

Overigens nog steeds niks te klagen over de staff want ze doen echt onwijs hun best. Villa's zijn echt wel fors duurder maar we hoeven niks bij te betalen. Voor het wachten op de airco vandaag krijgen we een gratis maaltijd. Dus dat is hartstikke netjes.


Oef, dat is wel echt een tegenvaller... Ga je hierna nog ergens anders heen of is dit je laatste verblijf? Hopelijk wordt het allemaal wel fijn opgelost en kun je nog even genieten en straks met een glimlach terugdenken aan de belevenis.

Anoniem

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 15:56

Moet je nou echt die hele post quoten wenk? :')

Balen earth! Hopelijk de volgende weer beter..

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 16:14

Relaxed, euh nee.. automatisme van WhatsApp denk ik... maar kan m nu ook niet meer wijzigen..

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:45

Oh wat oliebol is dat! Moet zeggen dat ik soms de reviews van plekken ook niet begrijp. Soms echt mega goede review en dan is het smerig en alles.
Soms slechte review en dan lees je en staat er dat er het slecht was omdat er geen föhn en shampoo was (hostel van 6 euro per nacht)

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:24

Ik zit serieus te overwegen om in mei een groepsrondreis te doen naar Marokko met Shoestring. Nu zag ik dat het reisadvies voor Marokko geel is. Heeft dit te maken met de aardbeving die geweest is in Marokko of met aanslagen? De reis gaat langs Casablanca, Meknes, Fes en Marrakech. Overdag maak je een bezoek overdag in Rabat, Moulay Idriss en Volubilis maar daar overnacht je dus niet.

Nu zag ik ook dat er optionele/geadviseerde vaccinaties zijn voor Marokko. Ik ben zelf als de dood voor naalden en heb het ook niet zo op prikken en ben nooit ziek geworden op reis in het buitenland. Moet wel zeggen dat ik buiten Europa alleen 2x in Turkije ben geweest (Kusadasi en Istanbul).
Wie heeft er zonder vaccinaties gereisd in Marokko? De reis duurt trouwens 8dagen dus niet heel lang en daarvan kom je op de heenreis vroeg aan en ga je terug vroeg weg dus eigenlijk zou ik er 6 volle dagen zijn.

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:18

Ik heb daar zonder vaccinaties gereisd en dat ging prima. Precies om dezelfde reden overigens :P

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:16

Heel veel landen buiten Europa staat op geel reisadvies.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 20:43

Haha ik wou net zeggen: de halve wereld is geel. Gewoon gaan dus!
Qua vaccinaties zou ik toch wel hepatitis A nemen. Dat wordt in veel landen aangeraden. Ook voor bijvoorbeeld Turkije. Ook DTP wordt vaak aangeraden.

De hygiene is gewoon niet wat je gewend bent hier, dus ik zou zelf gewoon de vaccinaties halen. Nu heb ik mijzelf een paar jaar moeten prikken, dus begrijp dat als je angst hebt je hier anders over denkt

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:36

Ik ben in oktober geweest, 4 of 6 weken na de aardbeving. Er was toen nog veel schade ook in Marrakesh hebben we het een en ander gezien aan schade.
en het is een veilig land er staan overal checkpoints. De touringcar mocht dan weer wel overal doorrijden maar dat is een ander verhaal.

Tja en of je vaccinaties haalt is je eigen keuze. Marokko is niet een van de schoonste landen, je mag geen toiletpapier in de wc gooien en waar ik me ook aan ergerde waren al de vliegen. Ook op mijn eten.

In Volubilis is geen stromend water, de wc wordt daar met een emmer water doorgespoeld. En het barst daar in Marokko van de katten, allemaal zo klein en sommige zo ziek. Ik heb zelf wel alle geadviseerde vaccinaties gehaald. Het is 5 minuten werk. Soms wordt het door je zorgverzekering vergoed, even je polis checken,

Hier staat de Dubai reis nog op 53 dagen voor vertrek. Planning is gemaakt, alleen de routes nog uitprinten. Ook nog een aantal andere kaartjes kopen, de Burj Khalifa is al binnen.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 21:55

Leuk, Marokko, staat ook nog op mijn lijstje. Ik snap dat prikken niet leuk zijn, maar ze zijn er om erger te voorkomen. Hepatitis a, buiktypus en tetanus zou ik sowieso doen. Dat wil je echt niet krijgen namelijk. Dan ben je nog veel verder en nog veel meer naalden verder van huis. Het is echt zo gebeurd.

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 17:41

Mijn Caribische rondreis is bijna op z’n einde en heb echt genoten. <3 Morgen terug naar Nederland.

Sint Maarten / Saint Martin
Afbeelding
Afbeelding

Anguilla
Afbeelding
Afbeelding

Saint Barthélemy
Afbeelding
Afbeelding

Saba
Afbeelding
Afbeelding

Sint Eustatius
Afbeelding
Afbeelding

Saint Kitts en Nevis
Afbeelding
Afbeelding

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:06

Heel Gaaf!!!!

Ik ben ondertussen op Safari. Echt onwijs vet. 4 van de big 5 nu gezien, alleen de neushoorn nog

Afbeelding

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 21:25

Zuid-Afrika is zo mooi <3
Heel veel plezier nog!

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 10:59

Meelezer meld zich :)

E4D, de meeste vaccinaties zijn lang geledig. Dan is het 1 keer er over heen zetten en voor lange tijd beschermd.
Marokko kan ik echt aanraden! Zou alleen niet met een te grote groep gaan.
In november ben ik er geweest, met een kleine groep ( met 9 inclusief reisbegeleiding). Dat was top! Soms kwamen we wel grote groepen tegen, dat verpeste dan gelijk de sfeer op een plek. Ook vond ik juist de kleine eettentjes zo leuk!

Het is er wel een stuk viezer dan in NL. Opzich wen je er best snel aan. Alleen in de kust plaats vond ik het echt goor. Door de vele katten werden de vissenkoppen van de vis markt overal mee naar toe genomen. Die lagen dan ook overal op de grond, in de zon :r

Marokko is zeker wel een aanrader! :D


Ik heb dit jaar nog 2 vakanties op de planning staan. Mogelijk nog een 3de maar dat ligt aan hoeveel geld de inrichting van m'n huis gaat kosten.
Eerste in mei. Weekje Kreta, op een plek waar ik al meerdere keren ben geweest. Echt een ontspan vakantie.

Eind juni staat Oostenrijk/Slovenië op de planning :D. Die is gepland om de F1 race in Spielberg, waar we heen gaan.
Jullie nog tips voor die omgeving?

Mocht ik na het inrichten van m'n huis nog genoeg budget hebben,dan wil ik met de auto naar Fins-lapland in september. Al een aantal keer geweest in de winter, maar toch ook wel benieuwd hoe het er is zonder sneeuw.

purny

Berichten: 27492
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 11:19

Ik vond vooral dat toen ik weer thuis was en ik het water uit mijn kraan kon gebruiken een raar idee.
Een van de goorste dingen die ik heb gezien was dat er complete dierenkoppen ophingen in Fez geloof ik.
En die leerlooierij was ook niet echt fris om te ruiken, vandaar het takje munt.

Ik mag dan misschien hypocriet zijn maar geef mij de kipfilet uit de ap maar ipv vlees dat mij aankijkt.

Wij hadden een grote groep, 38 man.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 13:33

Wat gaaf Steefz! Heel mooi zo..

Oeh wat een gekke ogen Travel_me...
Ik weet nog wel in Tanzania, mensen gingen op safari voor de Big 5, alleen de neushoorn kwam daar überhaupt niet voor, dat werd een klacht...

Reisvaccinaties, ik zou ze idd wel halen. Zelfs mijn zoontje is nu voor heel wat jaren klaar al (gele koorts levenslang, hep a 40 jaar en dtp officieel 10 jaar, maar die krijgt ie via rijksvaccinatieprogramma met 5 en 9 nogmaals). Maar kan me de overweging ook wel voorstellen als je eenmalig naar een land toe wil waar deze vaccinaties aangeraden worden.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 16:41

Hier ook geen neushoorn gezien.. Zijn er gewoon steeds minder van en er wordt niet meer gerapporteerd waar ze zitten, want stropers kunnen meeluisteren... Heel sneu!

Wel 2x een leeuw zien jagen, beide keren gelukkig voor de andere dieren zonder kill hahaha..

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-24 18:17

Zo wij zijn weer thuis. Goede reis terug gehad, maar ik heb toch even bijgeslapen vandaag :')
Binnenkort een samenvatting van onze reis!