Nou de titel zegt genoeg... ik heb me over laten halen om sept. naar Amerika te gaan maar zie enorm op tegen de lange vlucht. Hoewel ik geen angst heb, heb ik totaal geen geduld om zo lang in een ruimte te zitten.
En waar ik het meeste tegen op zie is het zitten naast een vreemde (zit gewoon economyclass, dus niet ruim ofzo)
Pff, drukt behoorlijk mn vakantiepret. Denk alleen nog maar aan die vliegreis. Iemand ervaring/tips??
Dominique_96
Geplaatst: 21-05-09 20:50
een vriendin van mij is ook naar amerika gegaan. ze zei dat er tv was in het vliegtuig, dus tv heb je al.. en je moet sowieso niet teveel slapen van tevoren. dan kun je in het vliegtuig lekker indutten
dank je! Overweeg om een slaappil te nemen, al schijnt dat weer niet zo slim te zijn ivm trombose... dus maar eens goed informeren.
Anoniem
Geplaatst: 21-05-09 20:53
niet haha ik ga gewoon zoveel mogelijk slapen. en ipod helpt ook heel goed
Kelly0708
Geplaatst: 21-05-09 20:54
ik ben eens naar brazilie geweest. inderdaad is er tv.ik had een nintendo ds bij me,wat puzzelboekjes. wat te lezen,en een spel kaarten.zoiets allemaal. goed boek bijv. en hopen dat je ;s nachts vliegt.scheelt ook al. radio heb je ook in het vliegtuig.
beestenfreak
Geplaatst: 21-05-09 20:55
ik vind het ook niet leuk.... kan ook nooit slapen in een vliegtuig. wij hadden geen tv toen we naar amerika gingen. miss. filmje op je mp4 oid zetten als je die hebt?
Op lange vluchten heb je vaak een tvtje in het scherm voor je. Toen ik naar Canada ging, was er alleen een groot scherm en kreeg je oordopjes, dus kon je niet kiezen welke film en wanneer je wou kijken. Toen zat ik gelukkig naast een spraakzaam iemand, en heb ik me best vermaakt Terugweg had ik wel een schermpje en heb ik film gekeken, was zo moe dat ik gewoon in slaap viel. Naar Zuid-Afrika hadden we op de heenweg een schermpje en heb ik films en series gekeken Helaas hield het systeem er mee op, en kon je nog maar beperkte films kijken Terugweg was een nachtvlucht, gaan alle raampjes dicht, licht gedimd. Ik kon alleen niet slapen, dus heb weer films gekeken Misschien voor de zekerheid een goed boek meenemen.
Het zitten naast een vreemde valt best mee vind ik. Zoals ik al zei zat ik op de heenweg naast iemand die wel gezellig praatte, voor de rest heb ik alleen nog maar naast nicotine verslaafde tril mensen gezeten Maar vaak als je je gewoon voorstelt komt het allemaal wel goed, meeste mensen willen wel een praatje maken met je Ik zou me er niet te druk om maken, die uurtjes zijn zo voorbij
Vorig jaar ben ik naar New York gevlogen en het was idd een hele lange vlucht. Ik had een heel erg dik boek bij me (het Bernini mysterie), me ipod en verder heb ik mezelf maar bezig gehouden met films kijken. Ja het is niet echt een pretje, maar opzich wel te doen Veel plezier
Anoniem
Geplaatst: 21-05-09 21:04
Meestal is er wel een tv waar je een film op kan kijken. Je kan ook even heen en weer lopen om je benen te strekken, ik mocht toen ik klein was zelfs in de cockpit kijken, maar dat zal met de veiligheid niet meer mogen denk ik. Je kan het altijd vragen natuurlijk Neem anders een boek mee, of muziek, puzzelboekje etc
heb iid ook al paar boeken bewaard. En verder muziek en filmpjes helpen wel.
Maar kan er gewoon niet zo goed tegen als vreemden in 'mn personal space' komen zeg maar. Net als me slapen wil ik altijd wel graag beetje hangen maar ja tegen een vreemde doe je dat natuurlijk niet... haha
nee,leuk is dat nooit.hopen dat je bij het raam zit,en daar tegen aan kan liggen.
Annn
Geplaatst: 21-05-09 21:11
Kelly0708 schreef:
nee,leuk is dat nooit.hopen dat je bij het raam zit,en daar tegen aan kan liggen.
Nou eigenlijk juist niet, gangpad kan je makkelijk even gaan lopen, doe je toch wat minder snel als je steeds langs iemand moet.
Everest
Geplaatst: 21-05-09 21:11
Mijn vlucht naar Ecuador was ook zo ontzettend lang! Ik had een schermpje in de stoel voor me.. heb ik wat spelletjes op gedaan, wat films gekeken.. Ik heb geprobeerd wat te slapen.. Boek gelezen.. Kadootjes uitgepakt van vriendinnen.. In mn dagboek geschreven.. En je krijgt echt te vaak ontbijt, lunch, avondeten (in de gekste volgordes (je gaat immers 'terug de tijd in' en dr stappen steeds nieuwe mensen in enzo..)), waar je knettergek van wordt.. Verder ook wat muziek luisteren, rondkijken, nadenken, wat rondlopen.. Tsja.. niet heel leuk, maar de eindbestemming is over het algemeen wel fantastisch! Dus weet waar je t allemaal voor doet
Yessy
Geplaatst: 21-05-09 21:14
Een ipod vol leuke liedjes en hopen dat er een paar goede film te zien zijn. Ik word snel misselijk dus lezen/puzzels oplossen is helaas geen plan. Slapen lukt me ook niet
joozz
Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-09 21:16
Annn schreef:
Nee, echt fijn is het niet naast een vreemde, zit ook liever naast een bekende
Met welke maatschappij vlieg je eigenlijk?
met continental
iemand wel ervaring met slaappillen? Of is dat echt geen aanrader??
ik ga ook naar amerika deze zomer voor 7 weken. voor het eerst alleen. Lange vluchten zijn niet zo heel erg ik vind het alleen altijd een ramp om in het vliegtuig naar de wc te moeten. iedereen kijkt je altijd aan als je opstaat. voor de rest tv kijk er is altijd wel een tv of een goed boek lezen. Ik neem wel mijn laptop mee in het vliegtuig dus als ik me heel erg verveel kan ik altijd nog een spelletje doen. slapen kan ik ook nooit in een vliegtuig vind het ook niet nodig dat kan altijd nog als je geland bent.
Slapen, slapen, slapen . Ik hoop echt voor je dat je redelijk makkelijk overal kan slapen, want het scheelt echt. Verder zijn er vaak op de langere vluchten inderdaad van die kleine tv schermpjes op de stoel voor je en heb je keus zat! Wat ik ook altijd fijn vind is comfortabele kleding en laagjes. Het vliegtuig is (vind ik dan) vaak warm, dan weer koud en dan weer warm enzovoort. Ook zou ik af en toen naar de wc lopen, zodat je je benen strekt. En natuurlijk iets te lezen .
Ik raad echt slaappillen aan. Ik had 2 jaar geleden een erg lange reis waar ik met tussenstops zo'n 25 uren in het vliegtuig heb moeten vertoeven. Ik was bij de laatste vlucht ra-de-loos en wist niet meer hoe ik het hebben moest. Gelukkig had een vriend van me voor de terug vlucht slaappillen geregeld en ik was zomaar thuis. Ik ga binnenkort weer maar heb nu een betere en snellere reis geregeld maar ik ga hoe dan ook naar de dokter om slaappillen te regelen want anders houdt ik het echt niet vol. Het ligt er ook aan met welke maatschappij je gaat. De ene heeft meer aanbod qua films. Mijn terugvlucht was echt heerlijk. Veel films om uit te kiezen en ik werd steeds bezig gehouden met eten en drinken. En naast een vreemde zitten hoeft lang zo erg niet te zijn. Ik vond het juist leuk, ze waren erg in me geïnteresseerd en je zit tenslotte toch beide in dat vliegtuig met hetzelfde doel.
Verder had ik zelf alleen muziek, een puzzelboekje en een leesboek bij me waar ik me mee moest vermaken. En als je denkt dat je last hebt van dat je niet veel ruimte hebt dan kun je naast het gangpad gaan zitten, kun je je benen ook nog een strekken.
Heel veel succes tijdens je reis en natuurlijk heel erg veel plezier in Amerika!!
Tinky12
Geplaatst: 22-05-09 20:29
Goed...hier een met genoeg ervaring met vliegen op lange afstanden
Vraag om een gangpadstoel (niet achter de toiletten zitten,ramp voor je benen)...dan kun je hem smeren wanneer je wilt...hoeft niet over iemand heen te kruipen en je hebt max 1 vreemde naast je
Ik stel mij meestal even voor (afhankelijk van de persoon),soms is het best gezellig hoor.
Neem een goed boek mee,iets met muziek en ik heb zelf een heel fijn reiskussen met van die balletjes erin.Heerlijk
Hoe breng je al die tijd door....eerst hapje eten,filmpje kijken.Even rondwandelen,goed drinken(water,matig met alcohol en koffie ivm uitdrogen)....tukje doen,boek lezen...volgende film.Weer hapje eten.....man...voordat je het weet moet je alweer al je spullen bij elkaar harken omdat je gaat landen Het meest belangrijke is dat je niet continu op je klokje gaat kijken,ze gaan er echt niet harder door vliegen.Zo nu en dan krijg je info via het "flight trekking systeem" kun je precies zien waar je uithangt.
Geniet ook eens van het uitzicht,Groenland is erg mooi om te zien Amerika valt wel mee...je bent er zo,de reis is maar kort in vergelijking met wat je allemaal gaat doen daar
Thioro
Geplaatst: 22-05-09 22:20
Echt ellenlange vluchten heb ik nog niet gedaan, maar wel een paar van 6u (of meerdere etappes van een dikke 6u). De laatste keer was het eigenlijk zo voorbij, de reis was in totaal een volledige nacht reizen, inclusief een uur (of uren) zitten wachten in een godverlaten vuile luchthaven. Maar ik zat naast een zeer spraakzaam persoon op de heenweg, dus we hebben gezellig wat afgebabbeld. Verder werd er op beide vluchten een maaltijd voorzien, dus echte 'rust' duurde niet veel langer dan 4u. Op de terugweg zat ik wonderwel met dezelfde persoon op het vliegtuig als op de heenweg. Vermits het een kleine maatschappij was en het vliegtuig maar halfvol zat zijn we weer bij elkaar gaan zitten, hebben onszelf nog een leuk comfortabel plaatsje gekozen. Stewards maakten zich er niet druk om.
Normaal kan ik nooit slapen op een vliegtuig maar bij die reis lukte dat wel al was het wel een rammelbak van een vliegtuig, was het er vrij koud en hadden we nogal wat turbulentie bij momenten, ik bleef grotendeels stug doorslapen .
Ik ben ook 2x naar Amerika gevlogen en heb de vluchten ook overleefd. Hoe? Films kijken die worden gedraaid (als je geluk hebt, zit er misschien een schermpje in je stoel zodat je zelf kan kiezen), proberen te slapen, lezen, muziek luisteren.. En af en toe eens naar het toilet om niet te lang stil te hoeven zitten..
Het blijft lang, maar probeer je gewoon zoveel mogelijk bezig te houden.
Jasmijn_
Geplaatst: 23-05-09 14:15
Ik ben vorig jaar ook naar de dominicaanse republiek gevlogen, vond 11 uur ook wel weer een beetje teveel van het goede maar je moet er wat voor over hebben natuurlijk Gelukkig waren wij met z'n 9en dus heb je altijd wel iemand om tegenaan te praten. Verder heb ik vooral films gekeken van de tvtjes die je kan huren, beetje van die vliegtuigboekjes gelezen die in de stoel voor je zitten en een poging tot slapen gedaan. Dit jaar weer, maar nu zit ik alleen naast een vriendin en dan dus nog een vreemde..haha die zal wel gek worden als ik er 100x langs moet voor de wc en een stukje lopen