Italië, richting Rome, wat móet je gewoon gedaan hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Italië, richting Rome, wat móet je gewoon gedaan hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 16:53

Nou de titel lijkt me vrij duidelijk. Ik ga deze zomer richting Rome (blijf er om precies te zijn ongeveer 100 km boven). We gaan we een aantal dagen met de trein naar Rome en verder kunnen we natuurlijk dat hele gebied pakken.

Wie weet er dingen die je gewoon echt gedaan moet hebben of moet hebben gezien in Italië/Rome? We houden van natuurwandelingen en dan vooral speciale dus met diepe dalen, enge paadjes, ruïne, héle mooie natuurlijk etc. Dat er echt wat gezien kan worden.

Verder houd ik van legubere (schrijf je dat zo?) dingen, ik hoorde al dat er een museum was waar ze met botten kunstwerken hebben gemaakt. Daar ga ik dus sowieso heen. Kent iemand nog meer van zulke plekes? Vork

En verder zijn gewone leuke bezienswaardigheden ect. ook welkom.

Alvast reuze bedankt!

Groeten van Yvonne

Mocca

Re: Italië, richting Rome, wat móet je gewoon gedaan hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:57

Ik ben tijdens mijn bezoek aan Rome naar Ostia Antica geweest.
Dat is de oude havenstad van Rome, allemaal ruïnes inmiddels, erg mooi om te zien en je kan er fijn wandelen. Ook een stuk rustiger dan Rome zelf, het was echt een verademing.
Met de trein zit je er vanuit Rome zo.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:58

Tja in Rome vind ik het belangrijkst eigen de St. Pieter en het plein daarvoor en het Colosseum. Als je dat gezien hebt ben ík al tevreden Tong uitsteken

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:04

Mocca schreef:
Dat is de oude havenstad van Rome, allemaal ruïnes inmiddels, erg mooi om te zien en je kan er fijn wandelen. Ook een stuk rustiger dan Rome zelf, het was echt een verademing.

Ja Heel erg mooi en rustig! Die mozaikvloeren zijn zo gaaaf... Je hebt daar ook echt toiletgebouwen enzo, voor de Romeinen vroeger. Vind het nog steeds heel bizar dat zij zo ontwikkeld waren, en dat ineens afgelopen was met het einde van het Romeinse Rijk!

Je kunt ook naar de vila van Hadrianus gaan, een oude keizer. Ligt ook in de omgeving van Rome. Ontzettend groot stuk grond waar zijn paleis heeft gestaan, en die er nog deels staat. Zijn tuinen zijn ook grotendeels bewaard gebleven. Je hebt daar ook een fantastisch uitzicht! Vind ik echt een aanrader Pling

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 18:17

Hé bedankt, staan al leuke dingen tussen! Meer is altijd welkom maar ik ben hier al heel tevreden mee Lachen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:17

Ostia Antica is erg leuk, ben er eind mei geweest en heb er ook nog een hele verzameling foto's van haha (eigenlijk van alles in Rome wel). Ook Pompeji is een aanrader! Heel gaaf om gezien te hebben. Ostia Antica en Pompeji lijken wel een beetje op elkaar, maar ik vond Pompeji persoonlijk leuker en interessanter. Je kan de nabijgelegen Vesuvius overigens ook beklimmen.

Daarnaast de St. Pieter, Vaticaanstad, Sixtijnse kapel, de Trevifontein, het Colosseum, Pantheon, Spaanse Trappen, Piazza Navona, Forum Romanum, Capitool, Santa Maria, Engelenburcht, San Giovanni in Laterano en het monument van Victor Emanuel II. Er is zoveel te zien in Rome, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen. Haha! Voor mij sprongen Pompeji, Trevifontein, St. Pieter en het Colosseum eruit. Je kunt helemaal omhoog klimmen tot in de top van de St. Pieter, dat is echt heel erg leuk om te doen. Als je eenmaal boven staat heb je een prachtig uitzicht over de stad. De Vaticaanse tuinen zijn vooral heel erg mooi. In de Santa Maria Maggiore basiliek heb ik(heel toevallig) een avonddienst bijgewoond. Volgens mij was dat rond 23:00, erg interessant! Dit zijn maar enkele voorbeelden, er is nog heel veel meer in en om de stad wat je kunt bekijken.

Natuurlijk moet je ook niet vergeten overheerlijk Italiaans ijs te eten! Haha!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 18:01

Haha dankjewel wat een informatie. Ja ik had al wat op internet gekeken en besloten dat ik sowieso nog wel een aantal keer terug moet gaan wil ik alles een keer bekekenhebben Haha!

Bedankt zeg!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:10

Ik heb er gewoond, haha. Het pantheon, coloseum, st. pieter, en meer bekende bezienswaardigheden in de stad. Natuurlijk, veel met de metro gaan Knipoog
Ostia antica is opzich leuk, niet spectalculair (woonde er behoorlijk dicht in de buurt) maar het is wel weer wat anders en leuk om zo'n heel dorp te zien.

Uiteraard wat goede ijswinkels checken, in een van de zijstraten bij het pantheon is een heel erg lekkere, la palma oid.

verder naar de spaanse trappen, daar zijn de dure designer shops waar je sowieso nooit iets koopt maar waar je heel leuk kunt kijken Haha!

De markt, daar moet je ook absoluut heen, vooral op zaterdag. San Giovanni heet het. Daar kun je echt de leukste dingen halen voor een mini prijsje, en groot dat het is, die markt! denk eraan dat de prijs altijd te hoog is Clown (drie euro kan best 1,5 euro worden Knipoog ) Die markt lijkt niets op de nederlandse markt hoor, je kunt er echt gave dingen kopen! Je kijkt er je ogen uit!

Verder, veel italianen kunnen geen engels, dus je kunt het beste eventjes dat boekje 'hoe overleef ik in italië' van francine oomen kopen, niet zo duur, maar wel erg handig.

Veel plezier in ieder geval, mocht je nog wat willen weten, dan moet je het maar eventjes pb'en

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 18:11

Theeglas schreef:
Haha dankjewel wat een informatie. Ja ik had al wat op internet gekeken en besloten dat ik sowieso nog wel een aantal keer terug moet gaan wil ik alles een keer bekekenhebben Haha!

Bedankt zeg!

Wij hebben er drie jaar gewoond en ook wij hebben niet alles gezien Knipoog

Ohja, ik weet ook wel een leuke manege, pb maar voor info.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:07

Mocca schreef:

Daar ben ik met school ook de laatste dag naartoe geweest, was die dag wel de hele dag door aan het gieten en iedereen wou naar huis, dus dat was wel balen Haha!
Maar ondanks de regen vond ik het zeker wel de moeite waard om eens te bezoeken!

Zoals hierboven al meermaals gegeven zijn vind ik Het Forum Romanum en het Colosseum dat er juist achter ligt zeker de moeite waard om naartoe te trekken! Het zijn ook 2 grote trekpleisters van Rome! Ook het Pantheon en de Trevifontein zijn populair bij het volk!

Maar dé belangrijkste plaats in Rome is Vaticaanstad, dat móet je gewoon een keer gezien hebben! Als je de Sixtijnse kapel en de koepel wil bezorgen zal je wel lang moeten wachten. (de rijen volk zijn immens!)

Veel plezier!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:32

st. pieter moet je ook echt gezien hebben, of had ik dat al gezegd?
Zorg wel dat je lange mouwen draagt en lange broekspijpen bij het bezoeken van een katholiek iets, zoals een kerk. Anders mag je niet naar binnen, en daar zijn ze echt streng in!

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:33

Mocca schreef:

ben ik ook geweest heel mooi echt een aanrader Knipoog

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:38

Als je een beetje tijd hebt is wel een uurtje of 3 rijden denk ik, zou ik naar Siena gaan.
De paardenrennen op het plein(is al geweest maar wel erg indrukwekkend om te zien)

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 18:39

O wat een goede dingen hier allemaal. Goed zeg, dat je dat van die lange mouwen en broekspijpen meld want dat wist ik helemaal niet!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:40

Wij waren ook van plan om deze zomer naar rome te gaan. Wat wij hebben gedaan... naar de ANWB en daar het boekje gekocht van Rome. Staan zoveel tips en do's en dont's in. Daar heb je echt iets aan.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 14:33

Aaah, wij gaan 4 augustus naar Rome, heb er zo'n zin in.. Ik heb wel de naam van dat lugubere kerkje voor je, moet ik even ons reisboekje zoeken...

-Uit het boekje-
Kapucijner crypte:
Geweldig enge kapellen die feestelijk versierd zijn met mozaÏken gemaakt van de botten van overleden monniken. Een paar skeletten zijn intact gelaten en hangen in nissen die gemaakt zijn van botten. Maakt altijd indruk, maar misschien niet geschikt voor alle kinderen. Geplaatst aan de Via Veneto 27

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:54

Wat ik zelf ook erg indrukwekkend vond waren de catacomben. Uiteraard helemaal onder de grond, een heel gangenstelsel met grazen, en ook inscripties en afbeeldingen in/op de muren. Daar kreeg ik echt kippenvel, zo indrukwekkend was het. Lachen

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 11:03

Inujojo schreef:
Aaah, wij gaan 4 augustus naar Rome, heb er zo'n zin in.. Ik heb wel de naam van dat lugubere kerkje voor je, moet ik even ons reisboekje zoeken...

-Uit het boekje-
Kapucijner crypte:
Geweldig enge kapellen die feestelijk versierd zijn met mozaÏken gemaakt van de botten van overleden monniken. Een paar skeletten zijn intact gelaten en hangen in nissen die gemaakt zijn van botten. Maakt altijd indruk, maar misschien niet geschikt voor alle kinderen. Geplaatst aan de Via Veneto 27

Ja daar ga ik sowieso heen! Echt tof! Tong uitsteken
@Mocca, wat zijn grazen? Blond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:10

Ik sluit me aan bij voorgaande posts: Ostia Antica en de Villa van Hadrianus zijn geweldig! Ook een bezoek waard zijn de Thermen van Caracalla in Rome!
Verder uiteraard het Colosseum, het Forum Romanum en de Palatijn.

De Sint Pieter is een must, wees er wel optijd bij 's ochtends! Knipoog Het museum van de St Pieter zou ik achterwege laten.

Verder is het heerlijk om gewoon door de stad te lopen.

Wij werden met een bus van de camping afgezet ergens in t centrum. We namen dan de metro naar het verste punt dat we wilden bezoeken en wandelden via allerlei bezienswaardigheden terug naar de plek waar de bus ons weer oppikte.

Ook een tip indien je t Bernini Mysterie van Dan Brown hebt gelezen: er zijn nu routes en rondleidingen langs de plekken die in t boek voor komen!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 12:10

Theeglas schreef:
Inujojo schreef:

-Uit het boekje-
Kapucijner crypte:

Ja daar ga ik sowieso heen! Echt tof! Tong uitsteken
@Mocca, wat zijn grazen? Blond

Ik bedoel natuurlijk graven. Haha!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 17:24

Oooh dat snap ik je verhaal wel Tong uitsteken Klinkt interessant zal eens kijken of ik het kan vinden. Bedankt!