Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Rome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 22:49

Mijn vriend en ik hebben nog niet zo lang en mijn vakantie naar Chersonissos staat al geboekt op 08-08-08, maar toch willen we er ook samen nog wel even een paar dagen tussenuit *LOL* 02-08 komen mijn ouders terug van vakantie, tot die tijd moest ik dus thuisblijven in verband met de katten Ja In eerste instantie wilden we gewoon met zijn auto beetje gaan touren in West-Duitsland, hotelletjes pakken enzo. Maargoed, dat gaat ook in de prijzen lopen met benzine enzo, vandaar dat ik ben gaan kijken naar Italië. Hij wil namelijk dólgraag ooit eens naar Italië, maar dat zou 'm deze zomer sowieso niet worden Nu ben ik gaan kijken naar stedentripjes en toen ik dat gisteren voorstelde was hij ook wel heel enthousiast Haha!

Dus vandaag even langs het reisbureau geweest voor informatie. Uit mijn/onze wensen konden ze opmaken dat Venetië of Rome wel iets voor ons zou zijn. Uiteindelijk willen we ons nu op Rome richten, omdat ons dat net nog iets leuker lijkt *LOL* Komend weekend gaan we er samen even goed voor zitten, welk hotel het wordt enzo, en dan gaan we direct boeken maandag Ja

We gaan dus voor 3 dagen en met een beetje geluk vliegen we gunstig (half11 aankomst, 20:00 vertrek). We hebben dus in principe ruim 2,5 dag Ja Hoewel ik dol op shoppen ben, is dat niet direct waarom ik naar Rome wil, weet niet of ik hem daar heel gelukkig mee maak Haha! En bovendien denk ik dat de stad genoeg te bieden heeft...winkels heb je overal Knipoog

Mijn vraag is dus: Wat zijn culturele plekjes die we absoluut niet moeten overslaan, wat verdient minder de aandacht? Hoe zit het met het openbaar vervoer in Rome? En alle andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom *LOL*

Esile

Re: Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 23:13

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:16

Openbaar vervoer is goed te doen. Metro is super handig, en ook rijden er veel bussen. Ze rijden er wel levensgevaarlijk dus daar moet je tegen kunnen.
En verder moet je natuurlijk alle standaard dingen bekijken. Colloseum, Forum Romanum, catacomben zijn ook indrukwekkend. Lachen

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:17

Ooh wat leuk! Wij gaan in oktober naar Rome! Heb er super veel zin in, ben zo benieuwd.

We gaan 3 daagjes, omdat mijn ouders in december 20 jaar getrouwd zijn. Heb er super veel zin in.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:22

Ik ben met school naar Rome geweest echt super! Haha! Trevifontein vond ik leuk om te zien samen met het Colosseum, Pantheon en Sint Pieter Lachen Voor 16 euro heb je een pasje daarmee mag je een week mee in al het OV dacht ik (iig bussen en metro) dus dat is helemaal niet duur. Hoeveel zo'n dagpasje is (oid) weet ik niet, maar duur zal het niet zijn. (Het is wel proppen trouwens in de metro Knipoog)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 15:40

Vaticaan/ sint-pieter, sixtijnse kapel, trevifontijn, engelenburcht, 'de suikertaart' monument van victor emanuel 2, colosseum, circus maximus, forum romanum, piazza navona, pantheon, spaanse trappen, villa borghese enz enz Tong uitsteken

Bus & metro is inderdaad super druk en je moet goed op je spullen letten, maar dat mag de pret niet drukken Knipoog

Rome is geweldig!