Mijn vriend en ik hebben nog niet zo lang en mijn vakantie naar Chersonissos staat al geboekt op 08-08-08, maar toch willen we er ook samen nog wel even een paar dagen tussenuit
02-08 komen mijn ouders terug van vakantie, tot die tijd moest ik dus thuisblijven in verband met de katten
In eerste instantie wilden we gewoon met zijn auto beetje gaan touren in West-Duitsland, hotelletjes pakken enzo. Maargoed, dat gaat ook in de prijzen lopen met benzine enzo, vandaar dat ik ben gaan kijken naar Italië. Hij wil namelijk dólgraag ooit eens naar Italië, maar dat zou 'm deze zomer sowieso niet worden
Nu ben ik gaan kijken naar stedentripjes en toen ik dat gisteren voorstelde was hij ook wel heel enthousiast 
Dus vandaag even langs het reisbureau geweest voor informatie. Uit mijn/onze wensen konden ze opmaken dat Venetië of Rome wel iets voor ons zou zijn. Uiteindelijk willen we ons nu op Rome richten, omdat ons dat net nog iets leuker lijkt
Komend weekend gaan we er samen even goed voor zitten, welk hotel het wordt enzo, en dan gaan we direct boeken maandag 
We gaan dus voor 3 dagen en met een beetje geluk vliegen we gunstig (half11 aankomst, 20:00 vertrek). We hebben dus in principe ruim 2,5 dag
Hoewel ik dol op shoppen ben, is dat niet direct waarom ik naar Rome wil, weet niet of ik hem daar heel gelukkig mee maak
En bovendien denk ik dat de stad genoeg te bieden heeft...winkels heb je overal 
Mijn vraag is dus: Wat zijn culturele plekjes die we absoluut niet moeten overslaan, wat verdient minder de aandacht? Hoe zit het met het openbaar vervoer in Rome? En alle andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom