Stedentrip Rome

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Stedentrip Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:06

Hallo allemaal!

In april ben ik met school op uitwisseling geweest naar Italië en natuurlijk ook naar Rome geweest! Ik vond het echt een prachtige stad en zou graag samen met ons mam teruggaan nog een keer(lees: als het aan mij ligt pak ik morgen het vliegtuig naar Rome, maarja zo werkt het nou eenmaal niet :P).

Nou ben ik wel een beetje rond aan het zoeken naar reizen/stedentrips naar Rome. Alleen dat schiet niet erg hard op :P. Nou wilde ik aan jullie vragen of jullie misschien weten hoe ik dit het best aan kan pakken/nog tips hebben qua hotels/vliegreizen?

We zouden dan wel graag met het vliegtuig willen(bij voorkeur vanaf Eindhoven Airport naar Rome), daar kun je volgens mij bij bv. Ryanair goedkoop tickets halen.
En qua hotels:
- 2 persoonskamer
- op basis van logies & ontbijt(of avondeten en ontbijt inbegrepen).
- gewoon wel een fatsoenlijk hotel
- niet al te duur
- zwembad hoeft niet per se

Vliegreis+hotel inbegrepen mag ook altijd :).

Alvast bedankt!

Groetjes Desiree

Anoniem

Re: Stedentrip Rome

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 21:53

[Edit] was net te laat :P, Het zou ook goed kunnen dat we gewoon met zn 4en gaan. Maar ik heb net begrepen dat stedentrips echt helemaal geregeld zijn en wij willen graag gewoon een auto+hotel+vlucht hebben en zelf verder naar dingen toe kunnen gaan.(zonder gids zeg maar)

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 12:42

Als jullie met zijn vieren gaan weet ik wel een appartement, daar zaten wij in toen we er waren. Met zijn 2en is het denk ik te duur. Zat heel dichtbij het colosseum, 2 winkels ernaast zat een supermarkt vonden wij ook wel makkelijk. Qua vlucht zou ik idd kijken bij ryanair, en dan vanaf het vliegveld daar verder gaan met de bus. Niet van tevoren kaartjes kopen voor de bus. Scheelt wel 2 euro, maar als je daar ben en kaartjes wil kopen zijn ze nog goedkoper (weet alleen niet of dat in hoogseizoen ook zo is).

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 15:55

Mag ik vragen waarom jullie een auto willen hebben daar? In Rome zelf heb je daar echt helemaal niets aan. Je kunt hem amper kwijt, de Italianen rijden als gekken, en het openbaar vervoer is heel goed geregeld. Met de metro kun (dicht) bij bijna elke bezienswaardigheid komen, en er rijden veel bussen. Een weekkaart voor het openbaar vervoer is goedkoop en bruikbaar voor zowel bus als metro. Ik ga altijd het liefst met de auto op pad, maar niet in een stad als Rome.

Wij zijn één keer buiten Rome geweest in de tien dagen dat we er waren, toen zijn we met de trein naar Tivoli gegaan en ook dat was prima te doen. Verder is er in de stad zo ontzettend veel te zien en te doen dat we helemaal geen behoefte hadden nog ergens anders heen te gaan.

We hadden een redelijk eenvoudig hotel met ontbijt vlakbij station Termini genomen, bij de Basilica di Santa Maria Maggiore, van daar uit was er al heel veel te voet bereikbaar. Verder hadden we niets op voorhand geregeld, bij zo'n vastgelegde reis wordt er voor jou bepaalt hoeveel tijd je ergens aan kunt besteden, dat wilden wij niet.

Wat trouwens een aanrader is als je een dagje rust aan je hoofd wil in de chaos van die stad is de Via Appia (Antica), zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Via_Appia. Wij hebben hem een heel eind afgelopen, het was er echt heerlijk. Niet in het minst door de geurden pijnbomen, maar ook door de rust en de bijzondere atmospheer. Op sommige stukken liggen nog delen van de oorspronkelijke Romeinse weg met stenen en al. Het idee dat een kleine 2.000 jaar geleden al voeten van mensen en paarden dezelfde stenen beroerden heeft wel iets :j .

Oja, Ryan Air bleek een paar jaar geleden alles bij elkaar duurder uit te vallen dan een vlucht met KLM vanaf Schiphol. Je mocht bij R.A. bijvoorbeeld maar 15 kg p.p. bagage meenemen ipv 20 kg p.p., en eventuele toeslagen waren best hoog. Het loont de moeite om dat goed uit te zoeken :) .

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 23:09

Je moet ff heeeel goed via google zoeken. Mijn vriend wil naar Barcelona met een maat. Als hij via een bureau of via de 1e de beste boekt is hij per persoon rond de 400,- euro kwijt. En met goed zoeken was hij tot nu toe 250,- euro kwijt! Scheelt dus een hoop.

Weet zo alleen ff niet meer welke sites. Ook vliegen vanaf Eindhoven mogelijk :) ik wil ook in het najaar naar Rome en Napels.