http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=68&t=936547
Citaat:Gelukkig mijn laatste optreden voor vanavond denk ik zuchtend bij mezelf. Het was ooit mijn grote droom om zangeres te worden, maar nu ik eenmaal bekend ben en kinderen iedere keer maar weer gillend voor de concertdeuren staan, vind ik het niet leuk meer. Ik zie mijn vriendinnen nooit meer, tijd voor een vriendje heb ik niet en tot overmaat van ramp ben ik het paard van mijn dromen verloren. Ik vergeet het moment nooit meer dat ik voor de lege stal stond en ik hoor het mijn vader nog zeggen “ooit zul je me hier dankbaar voor zijn”, nou mooi niet. Mijn Cosmo, vijf jaar heb ik van haar mogen genieten. Ik kreeg haar op mijn twaalfde van mijn oma, ze was toen drie jaar en net beleerd. Ik zal er wat keren vanaf gegooid zijn in het begin, grinnikend denk ik er aan terug. Uiteindelijk zijn we tot mijn grote verbazing nog M1 geworden, het springen lag ons beter. Een maand later zouden we voor het eerst Z starten, maar dat is er dus nooit van gekomen. Ze was een vuilnisbak, welk ras het was ben ik nooit achter gekomen. Ze was gitzwart met alleen een dunne doorlopende bles op haar vriendelijk hoofd. Hoewel vriendelijk, ze kon heel zuur kijken, vooral als ze hengstig was. Maar ze deed nooit een vlieg kwaad. Die lieve bruine ogen, even rolt er een traan over mijn wang. Ik heb nooit geweten waar ze naartoe is gegaan, mijn vader wilde het niet vertellen want hij was bang dat ik haar zou gaan zoeken. Slim is hij dus nog wel, ik was haar zeker gaan zoeken.
‘We hebben er lang op moeten wachten maar hier is ze Angelica’, klinkt er door de speakers. Ik schrik op uit mijn gedachte en hoor mijn aankondiging. Zuchtend hoor ik mijn artiestennaam aan, het was een idee van mijn vader. Mijn eigen naam is Anna, maar dat vond die oude man niet spetterend genoeg dus werd het Angelica. Ik zet mijn neppe glimlach op en ren het podium op, toch geeft het iedere keer wel weer een kick om zo dat publiek in te kijken en iedereen juicht voor mij, alleen voor mij. Ik zing mijn liedjes en ga dan zwaaiend het podium af, waar mijn ouders al op me staan te wachten. “Goed gedaan schat”, zegt mijn moeder altijd even enthousiast. Ze is een slanke vrouw met steil blond haar tot haar schouders. Tot tegenstelling tot mij heb ik donkerbruin krullend haar tot ver onder mijn schouders. De krullen heb ik van mijn vader, hoewel zijn krullen ondertussen al grijs zijn. Maar hij ziet er nog goed uit voor zijn 49e. Thuis ben ik enigs kind, mijn vriendinnen waren daar altijd jaloers op maar zo leuk is dat niet hoor geloof me. Ja vroeger als klein meisje was het leuk, nee toen was het geweldig. Ik kreeg altijd alle aandacht van mijn ouders en we waren een hecht gezin. We waren niet heel rijk door Cosmo, maar we waren gelukkig. Toen ik Cosmo een jaar had, op mijn dertiende, begon ik met zingen. Eerst alleen als hobby, maar toen had mijn vader mij al op gegeven voor zangles. Dat beviel me allemaal erg goed, er zat geen druk achter en het was altijd reuze gezellig met mijn vriendinnen. Twee jaar heb ik op zangles gezeten tot dat mijn vader besloot om mij op te geven voor een talentenjacht. Toen nog vol trots dat mijn vader mij zo goed vond deed ik mee en tot onze grote verbazing won ik. Het begon met kleine optredens bij kinderprogramma’s en langskomen bij talkshows. Maar mijn vader wilde steeds meer, hij wilde dat zijn kleine meisje beroemd werd. Maar door zijn enthousiasme zag hij niet dat ik dat niet wilde. Ik wilde een gewoon leven, lekker naar school, gek doen met mijn vriendinnen en niet iedere keer handtekeningen moeten uitdelen als ik boodschappen ga doen. Zo wat kan ik klagen zeg, denk ik grijnzend bij mezelf. Maar mijn vader werd dus mijn manager en hij had connecties. Hij verzorgde mijn optredens en iemand die mijn liedjes schreef. Mijn bekendheid groeide en nu ik achttien ben doe ik ook volop mee in het roddelcircuit. Of ik vriendjes heb, hoeveel alcohol ik drink, of ik drugs gebruik, naar welke feestjes ik ga en ga zo maar door.
Ik weet nog die ene keer dat weekend in mei dat er een feest in de stad was voor alle jongeren tot 21 jaar. Ik ging samen met Timon, hij zit in een boyband. Maar we gingen gewoon als vrienden. Bij de ingang moesten we een trap omhoog maar toen gleed ik uit en belandde ik in zijn armen. Volgende dag stond er in de krant dat we een relatie bleken te hebben en de vraag was of ik al zwanger was. Ach, je raakt er aan gewend maar zulke roddels zijn nooit leuk. Nu spreek ik heb bijna nooit meer, hij was er blijkbaar erg van geschrokken. Mijn vader was er ook niet blij mee, mij kan het niet zo veel schelen. Wat doe je eraan, de pers schrijft toch wel wat hij wil.
“Je moet nu wel gauw je bed in, want je hebt morgenochtend een afspraak met het tienerblad Nimra”, buldert mijn vader en hij trekt me alweer uit mijn omhelzing met mijn moeder. “Hup kleed je om dan kunnen we gaan, duurt nog een uur voordat we thuis zijn”, zegt mijn vader geïrriteerd. Ik kijk mam aan het met rollende ogen, kleed me snel om zodat we snel kunnen vertrekken. We rijden in onze dure Mercedes naar ons prachtige landhuis. We wonen een half uur buiten de stad, buiten de drukte, dat wilde mijn moeder graag en ik moet zeggen dat ik het zelf ook wel prettig vind. Zodra mijn hoofd de achterbank van de auto raakt, val ik in een diepe slaap. Als ik even later mijn ogen open doen, zie ik dat ik al in mijn eigen bed lig in mijn eigen slaapkamer. Ik draai me om en slaap rustig verder.
“ANNA, WAKKER WORDEN”. Ik hoor mijn vader brullen vanuit zijn slaapkamer. Zuchtend draai ik me nog even op mijn zij en kijk naar de wekker, 8 uur. Ik moet er pas om half 11 zijn, maar pap houd van op tijd zijn, hoewel het maar een kwartiertje rijden is van af ons huis. Uiteindelijk stap ik toch uit mijn bed en loop gelijk door naar de badkamer en draai daar de douchekraan open. Ik trek mijn pyjama uit en stap onder de warme douche. Ik was mijn haar vluchtig, zeep mijn hele lichaam en scheer snel even mijn oksels. Dan blijf ik nog even een paar minuten onder de douche staan genieten van de warme stralen en dan stap ik onder de douche vandaan en droog mezelf af. Ik draai de handdoek op mijn haar en loop op mijn tenen terug naar mijn kamer. Omdat het buiten 25 graden is trek ik een zomers zwart jurkje aan, die ik net gister gekocht heb in de Neovostraat. Dan exact om half 9 staat Cindy voor mijn slaapkamerdeur. “Ga je mee Anna, dan kan ik je haar doen?”, vraagt Cindy. Cindy is mijn styliste en doet altijd mijn haar als ik op pad moet, “ik kom er aan Cindy”. 5 minuten later zit ik op een stoel voor de spiegel, we hebben samen besloten mijn haar op te steken en gewoon wat neutrale make-up te doen. “Bedankt Cin”, zeg ik als ze klaar is. “Ben je klaar An?”, vraagt mijn vader. “Ja”, zeg ik terwijl ik nog snel even een broodje kaas in mijn mond prop. “Mooi dan kunnen we gaan”, zegt mijn vader. Weer een begin van een drukke dag.