[FOTO] De zon, zee en strand in Frankrijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yucome

[FOTO] De zon, zee en strand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:32

Hallo Doei!,

Ik ben twee weken in Frankrijk op vakantie geweest en heb toen 's avonds wat foto's gemaakt. Ik heb ook nog andere dingen gefotografeerd maar ik zal het maar een beetje bij een thema houden. Ik had al lang niets meer gefotografeerd maar ik had gewoon zin om het te proberen.
De foto's :

1.
Afbeelding
Wat schelpjes enzo op het strand.

2.
Afbeelding
Weer

3.
Afbeelding
Een zandkasteel

4.
Afbeelding
De zonsondergang

5.
Afbeelding
De zee, beetje scheve horizon

6.
Afbeelding
Nog wat stenen

7.
Afbeelding
Het hek met de zonsondergang beetje op achtergrond zal ik maar zeggen. Ik vind hem iets te donker.

8.
Afbeelding
Weer een zonsondergang

Dat waren, ik heb er niets aan bewerkt alleen mijn naam en het kader.
Ze zijn gemaakt met de FujiFinepix S5800

Alvast bedankt voor het kijken/reageren,
Emmie Kusje

_Irene11_

Re: [FOTO] De zon, zee en strand in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:22

Ik vind persoonlijk de foto's met de stenen niet zo mooi. Ik weet niet waar dat aan ligt. De zonfoto's zijn erg mooi! Lachen

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:23

De 1e foto van de stenen vind ik erg mooi, verder zijn de foto's van zonsondergang ook erg mooi.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:24

De eerste en tweede foto hadden van mij scherper gemogen, ook de achtergrond op foto 2 vind ik wel érg scheef.

Foto 7 vind ik mooi Lachen

Yucome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:25

A_lette schreef:
De eerste en tweede foto hadden van mij scherper gemogen, ook de achtergrond op foto 2 vind ik wel érg scheef.

Maar op foto 2 zijn eigenlijk twee lijnen, als ik de lijn van het zand rechter had gemaakt was de lijn van de zee veel schever en andersom. Of hoe zag jij het dan? Lachen

Verderest bedankt allemaal Lachen

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:55

Ik zal proberen wat commentaar te geven, als eerste even mijn complimenten dat je de fotos niet bewerkt.
Ik vind dat je een foto moet maken zoals je hem wil en niet later moet bewerken. Lachen

1. Mooie foto, ook al vind ik de 2e foto van de schelpen mooier. Op deze foto vind ik het zand te druk overkomen. Ook had hij wat scherper gemogen.
2. Mooie foto weinig op aan te merken. Ook al stoor ik me iets aan het onscherpe gedeelte voorin de foto.
3. Op deze foto zit het scherpte punt (volgens mij) niet precies op het zandkasteel wat ik erg jammer vind, zo word je aandacht naar naast het zandkasteel geleid ipv van erop. Ook vind ik dat de foto iets te veel van bovenaf is genomen.
4. Mooie foto, jammer dat hij scheef is, ook al heeft dat wel wat Haha!
5. Spreekt me niet echt aan, komt waarschijnlijk door die boeien? In het water. Wat te onrustig staat naar mijn mening.
6. Spreekt me ook niet aan, waarschijnlijk omdat er niet echt gespeeld is met het scherpstellen en/of de compositie. Vind de compositie erg saai, en de gehele foto is ong. dezelfde scherpte.
7. Te onrustig naar mijn idee, spreekt me niet aan. Ook al is hij wel mooi scherp.
8. Vind ik een heel erg mooie foto, mooie kleuren, mooi scherp.

Ga zo door zou ik zeggen! Knipoog

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:06

Yucome schreef:
A_lette schreef:

Maar op foto 2 zijn eigenlijk twee lijnen, als ik de lijn van het zand rechter had gemaakt was de lijn van de zee veel schever en andersom. Of hoe zag jij het dan? Lachen

Verderest bedankt allemaal Lachen

Als je goed kijkt zie je dat allebei de lijnen scheef zijn. Ik zou dan zelf kiezen om de lijn van de zee rechter te maken. Ja