[VER] Sta ik er alleen voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cupcake_

[VER] Sta ik er alleen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:37

28-6-08
Hilversum, julianalaan 29.

Lief Dagboek.
Iedereen heeft een doel in het leven.
De een wil profvoetballer worden, de ander wil dé perfecte man vinden, en weer een ander wil haar vader terug.
Dat laatste, zo iemand ben ik.
Vandaag, 28 Juni 2008, is het precies een half jaar geleden dat ik mijn vader verloor. Mijn papzak, mijn brombeer...
Mijn vader is op 28 januari 2008 opgeblazen door een mijn waar hij overheen rende, toen hij uitgezonden was naar Afghanistan.
Van tevoren wisten wij natuurlijk dat er vanalles mis kon gaan, maar echt verwacht hadden we het niet.
We kregen op 29 januari 2008 het gruwelijke bericht uit Afghanistan, van mijn vaders beste vriend: Ron.
Ik nam de telefoon op, en hoorde Ron aan de andere lijn. Aan zijn stem merkte ik al dat er iets goed fout kon zijn...
,, Mag ik je moeder even spreken, Chantella? ", was wat hij zei...
Toen mijn moeder, Lizette, de telefoon overnam, werd ze lijkbleek.
Ze zakte in elkaar en plofte op de grond.. De telefoon had ze laten vallen, en zachtjes hoorde ik er nog vage woorden uitkomen, van Ron.
Ik begon langzaam luider te praten, later zelfs schreeuwen, nadat ik de telefoon op had gepakt, en Ron het verschrikkelijke nieuws had uitgesproken..
,, Nee... Nee! Dit is niet zo! Papa ligt te slapen! Echt waar, hij is er nog gewoon.. Nééé!''.
Huilend pakte ik mijn lievelingsfoto van mijn vader, en plofte ik neer in zijn grote fauteuill.
Ik was kapot..
Ik heb mezelf in slaap gehuild, en dagenlang heb ik zonder iets te zeggen of te eten alleen maar naar papa's foto gekeken..
Ik kon het niet geloven, gewoon weg? Nooit meer samen winkelen, nooit meer kwam hij kijken naar mijn wedstrijden op Honey?
Nooit meer mijn neus in zijn haar steken en mijn handen om hem heen slaan?
Vanaf die dag was alles anders..
Ik was een paar dagen niet naar school geweest, toen mijn beste vriendin Rosalie aanbelde.
David, mijn broertje, deed open.
Ze liep meteen door naar mijn slaapkamer, en bracht een overheerlijke kom soep.
Zoals haar moeder die altijd maakte.
Rosalie was degene die mij heeft getroosd, degene die mij weer moed insprak, en mij later ook weer mee naar school nam.
Mijn moeder heeft zich al maandenlang niet meer vertoond op haar werk, en we eten elke avond alleen maar opwarm maaltijden, ik ben degene die mijn broertje van 7 iedere dag naar school moet brengen, ik ben degene die een bijbaantje heeft op de plaatselijke manege om toch nog iets bij te verdienen..
Ik ben degene die de was én de afwas doet, en mijn moeder ligt alleen maar in bed, te staren naar haar mappen vol foto's van vroeger.
Op school gaan mijn cijfers met sprongen achteruit... Ook zeg ik niets meer, alleen nog tegen Rosalie, gewoonweg omdat ik niets meer te melden heb..
Mijn duizenden woorden die ik nog met tranen in mijn ogen uit wil spreken, schrijf ik hier op, vertel ik aan mijn paardje, of aan Julian.
Ik blijf nog wel iedere dag naar mijn 9-jarige haflinger merrie gaan.
Honey was een cadeau van mijn vader.
Ik kreeg haar voor mijn 10e verjaardag. Inmiddels ben ik 14 jaar.
Met Honey rijd ik geen officiele wedstrijden, gewoon puur voor het plezier maak ik lange buitenritten waarop ik goed na kan denken, en af en toe maak ik een leuk sprongetje.
Dan heb ik nog wel wat problemen...
Julian is een jongen die ik heb ontmoet toen ik een keer naar mijn vaders graf ging kijken, om een bloemetje neer te zetten.
Julians oma is al bijna 7 jaar dood, maar nog steeds komt hij elke week een keer langs, en neemt hij ook meteen een bloemetje mee.
Hij is al bijna 19, en ik ken hem pas een paar maanden, maar ik vertrouw hem voor de volle 100 %.
Hij woont in Nieuwegijn, en ik ga vaak een lange strandwandeling met hem maken, of naar zijn lievelingsplek: De heuvel onder de zon.
Zo noemt 'ie het.
We lopen dan door het bos, en dan 'heuvelopwaarts'. Dan komen we op een vrij hoog gelegen heuvel, helemaal vrij in de natuur, waar (voor zover ik weet) geen andere mensen komen. Hier kijken we vaak naar de zonsondergang. Prachtig is dat...
Julian begrijpt mij precies. Hij weet hoe het voelt om iemand die zo dicht bij je staat te verliezen..
Ik weet niet precies wat ik voor hem voel... Hij is een soort van grote broer voor mij, maar soms lijkt het zoveel meer.. Dan wil ik hem omhelzen en hem nooit meer loslaten.
Helaas weet ik niet wat hij voor mij voelt..
Nu ga ik me douchen en omkleden, want over een half uur staat Julian voor de deur.
Tot morgen, lief dagboek...

Dit is mijn eerste verhaal, dus wees een beetje lief voor me Bloos
[EDIT] Ik weet niet of het genoeg woorden zijn, want ik heb geen word op m'n computer, alleen Pages, een soort word, maar daar zie ik niet hoeveel woorden het zijn?

Farouche

Re: [VER] Mijn Doel In Het Leven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:41

Is dit echt gebeurd, of ben je van plan om meerdere dagboek verhalen te schrijven?
Ik vind het wel goed geschreven, leest lekker weg.

Sorriso

Re: [VER] Sta ik er alleen voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:42

Ik vind de layout bijzonder irritant. Je springt echt te vaak in een nieuwe regel, witregels en in een nieuwe regel inspringen is ook een soort leesteken.
Dan erbij, van 28 januari tot 28 juni is 5 maanden, en geen 6.
Verder wel een leuke schrijfstijl, best een aardig verhaal.

Edit: Het is Nieuwegein...
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 30-06-08 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:43

Het is niet echt gebeurd, en ik ben van plan het inderdaad in 'dagboek' te schrijven.. Er komen ook nog wel meer delen hoor Lachen
Dankjewel!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:44

Sorriso schreef:
Ik vind de layout bijzonder irritant. Je springt echt te vaak in een nieuwe regel.
Verder wel een leuke schrijfstijl...

Wil je dit even uitleggen? Bloos
Dan kan ik proberen iets met je tips te doen Lachen
Bedoel je dat ik alles op een nieuwe regel start? Ik weet dat andere mensen dat niet doen, maar ik ben het zo gewend, ik zal proberen het voortaan minder te doen, als ik het goed begrepen heb zo Knipoog
Dankje

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:46

Ik heb mn post al geedit. Ik bedoelde idd het beginnen met een nieuwe regel Knipoog.
Ik vind dat je een inspring moet maken wanneer er echt een soort van pauze is in het verhaal, of wanneer het verhaal een andere wending maakt, of wanneer een verhaal dieper op een ander onderwerp in gaat.

lotte_2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 12:47

leuk geschreven! Wachten op het vervolg XD......

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 12:47

Okee ik snap het, bedankt voor de tip, daar kan ik iets mee Lachen
Dankjewel Lotte Haha!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 14:58

29-6-08
Julianalaan 29

Lief Dagboek.
Gister was geweldig! Ik ging met Julian, nadat hij mij had opgehaald, naar de begraafplaats. Eerst gingen we naar zijn Oma toe, en daarna naar mijn papa.
We hadden bij allebei een mooi plantje neergezet, en ik heb voor mijn vader nog een mooie foto van hem en mij samen in het fotolijstje wat Julian had gegeven, op zijn graf gelegd. Daarna gingen we samen naar 'Meesters', het plaatselijke restaurantje, om even wat te lunchen, en Julian betaalde alles!
Nadat een heerlijke Tuna Carpaccio mijn maag gevuld had, liepen we (hand in hand!) naar de heuvel onder de zon.
We hadden hele gesprekken over van alles en nog wat, maar het was vooral gewoon gezellig en fijn om bij hem te zijn. We keken naar de zonsondergang, en daarna bracht Julian mij weer naar huis. Toen we voor mijn huis stonden, was het nogal een ongemakkelijke situatie... Ik keek in zijn ogen, en wilde hem zo graag een zoen geven, maar Julian draaide zijn hoofd weg en zei: ,,Nou, ik moest maar weer eens gaan''. Hij gaf me nog één zoen op m'n wang, maar daar bleef het bij.

Vandaag ben ik al naar de manege geweest, en ik moest zo'n 14 boxen uitmesten. Het is geen fijn werk, maar wat moet ik anders? Iemand moet er toch voor zorgen dat er wat op tafel komt... Mijn moeders werk vond het oké als ze er een paar weken niet was, dat begrepen ze wel, want ze vonden het verschrikkelijk voor de familie. Maar zo'n 2 maanden geleden, vonden ze het wel een beetje van de gekke worden. Dat snap ik ook wel, maar hoe moest het nu verder? Toen ben ik maar eens gaan informeren bij de manege, en nu verdien ik zo'n 300 euro per maand. Ik moet 5 dagen in de week, elke dag zo'n 7 uur werken. Dan mest ik uit, ren ik mee in de beginnersles, zet ik de paarden buiten, en veeg de stallen aan. Ik hoop zo dat mijn moeder binnenkort beseft wat ze doet... Vooral met de jeugd van David. Hoe kan zijn school ooit betaald worden, want van welk geld? Gelukkig hebben we nog een klein spaarpotje bijgehouden, waarmee we het nog wel even volhouden, maar ik ben bang dat ik binnenkort maar eens met mijn moeder moet gaan praten over de situatie.

Ik heb net met mijn moeder gesproken. Nouja, gesproken is een groot woord. Ze kon alleen maar huilen... Ze bleef zich maar verontschuldigen en zei dat ze echt een baan ging zoeken, desnoods nog een keer bij de krant, waar ze voorheen ook werkte.

Toen ik, nadat ik met mijn moeder had gesproken, David op ging halen van school, kwam zijn juf naar me toe, en vroeg mij of ik even tijd had.
Ze vertelde me dat het niet zo goed ging met David. Dat hij zich erg afsluit van de andere kinderen, en dat als hij tekeningen maakt, hij erboven zet: ' Mama En Papa. Ze zijn nu allebei weg'. Als de juf dan vroeg wat hij bedoelde, zei David dat mama er ook niet meer voor hem is, en dat ze hem in de steek gelaten heeft. Ik weet niet goed wat ik met de situatie aan moet, dus ik denk dat ik morgen maar nóg een keer te gaan praten met mijn moeder...

Het verhaal moet nog een beetje op gang komen, en is ook nog niet zo spannend, maar ik heb al een beetje een idee hoe het verder moet, en ik wil ook niet alles gelijk in het 1e of 2e hoofdstuk al verklappen Tong uitsteken
Hebben jullie verder nog tips?
Als ik spelfouten heb gemaakt hoor ik dat ook graag, zodat ik het kan verbeteren Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:07

Sorriso schreef:
Ik vind de layout bijzonder irritant. Je springt echt te vaak in een nieuwe regel, witregels en in een nieuwe regel inspringen is ook een soort leesteken.
Verder wel een leuke schrijfstijl, best een aardig verhaal.

Edit: Het is Nieuwegein...

Zat ik al te twijfelen tussen nieuwegijn en nieuwegein.. Zo hetzelfde weet ik niet of ik Fauteuill goed heb geschreven Bloos
Had ik even moeten vragen, bedankt voor je tip Knipoog

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:39

Hoofdstuk 3 heb ik ook alweer af, maar die plaats ik nog niet, eerst nog even naar wat tips luisteren, en de tijd geven om mensen te laten lezen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:07

mooi geschreven bieb.. vooral het eerste hoofdstukje ontroerde mij erg en gaf mij de drang om verder te lezen Lachen..
hoofdstuk 2 is wel een mooi stukje.. alleen misschien wat zaai.
uiteraard als je een echt dagboek bijhoudt zijn sommige stukjes minder spectaculair dan andere.

verder vindt ik jou lay out juist lekker weg lezen.
vaak met een goed boek moet je al een boeken legger er bij houden om geen zinnen over te slaan bij jou lay out is dit niet zo Lachen

ik blijf je volgen Haha!

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:08

Leest lekker snel weg Ja.
Het lijkt alleen wat kort?
Het is in word namelijk maar 562 woorden, en ik geloof dat er een minimum is van 1500 woorden? Knipoog

Ik blijf het volgen Haha!!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:58

Saphira_ schreef:
mooi geschreven bieb.. vooral het eerste hoofdstukje ontroerde mij erg en gaf mij de drang om verder te lezen Lachen..
hoofdstuk 2 is wel een mooi stukje.. alleen misschien wat zaai.
uiteraard als je een echt dagboek bijhoudt zijn sommige stukjes minder spectaculair dan andere.

verder vindt ik jou lay out juist lekker weg lezen.
vaak met een goed boek moet je al een boeken legger er bij houden om geen zinnen over te slaan bij jou lay out is dit niet zo Lachen

ik blijf je volgen Haha!

Bij hoofdstuk 2 heb ik dus juist gelet op die lay out.. Bloos Dankjewel Haha!

@ Denise_Tink

Oeps, ik had echt geen idee hoeveel woorden ik had, mag het denk je wel als ik gewoon zorg dat ik heel snel stukjes erbij plaats? .. We'll see.. Dankjewel!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:02

Hoofdstuk 3

30-06-08
Julianalaan 20

Lief Dagboek...
Ik ben zo aan het twijfelen of ik nou wel of niet met mijn moeder moet praten... Ja, het moet natuurlijk eigenlijk wel, maar of ik het durf is nog maar de vraag. De situatie thuis verslechterd, en op school heb ik te horen gekregen dat als ik niet meer mijn best ga doen, ik waarschijnlijk blijf zitten.
Ook zit er een nieuwe jongen bij ons in de klas: Michael. Hij zit nu naast mij, en Rosalie.. Tsja, ik weet niet wat er met Rosalie aan de hand is. Misschien vindt ze het wel te vermoeiend om mij de hele tijd moed in te spreken, en dat hoeft van mij ook niet, maar sinds zij een werkstuk met Dana moest maken, en ik met Michael, is ze veel meer met Dana bezig. En ik kan er niets aan doen, maar ik mag die Dana niet... Ze zegt alleen maar slechte dingen over Julian, tegen iedereen, en ze zegt ook dat ik op Julian verliefd ben, maar dat hij niet op mij is, en ze wil maar niet zeggen hoe ze zo zeker weet dat hij mij niks vindt.

Ik heb vandaag weer met Julian afgesproken. Het was verschrikkelijk! We gingen picknicken in het park, en ik vertelde hem dat ik iets voor hem voel.. Ook vroeg ik of hij misschien hetzelfde voor mij voelde... Toen antwoordde hij dat het ingewikkeld was, en dat hij mij meer als een zusje zag..
Ik ben weggegaan, want ik wilde hem niet laten zien dat ik tranen in mijn ogen had.
Eenmaal thuis ben ik in tranen uitgebarsten. Wat is er toch met hem? Waarom doet iedereen zo vaag? Is hier een verklaring voor?
Mijn moeder is weer een beetje 'Back On Track'.
Ze is op zoek naar een baan (tenminste, dat zegt ze) en ook doet ze weer een beetje boodschappen, en begint ze wat meer normale dingen te eten en te doen. Ik hoop zo dat het allemaal goed komt... David's juf vertelde mij dat David vandaag met een vrouw aan het praten was op het schoolplein, en dat die vrouw niet mijn moeder was. Ik heb David hier dingen over gevraagd, en hij zegt dat het een kennis van hem is, maar dat mijn moeder en ik hem niet kennen.. Wat is er nu weer aan de hand?

6-07-08
Julianalaan 20

Lief Dagboek.
Het spijt me dat ik de laatste tijd niet zoveel meer heb geschreven, maar er is iets heel ergs gebeurd, wat ik niet in woorden kan beschrijven... Sinds 3 dagen geleden wordt David vermist. Hij was buiten aan het spelen, net als de andere kinderen uit zijn klas, toen de juf hem opeens niet meer zag.
Ze zag wel een donkerblauw auto'tje wegrijden, maar waar David was wist ze niet. Dit vertelde ze aan de telefoon, aan mij.
Ik kon niets meer zeggen, en ben naar mijn moeder gerend die vrolijk de was aan het doen was.
Ze zag de blik op mijn gezicht, en vroeg wat er was.. ,, David wordt vermist'', zei ik. ,, Hij was aan het buiten spelen, en toen zag de juf hem opeens niet meer. Ze hebben overal al gezocht, en de politie is er mee bezig, maar nergens kunnen ze een spoor ontdekken.''
Deze keer was het de beurt aan mijn moeder om haar gevoelens met tranen te uiten. Ook zij was er stil van, en ik hoopte op een vonk in haar ogen die haar liet zien dat ze iets moest doen voor haar kinderen, nu het nog kon! Maar die vonk kwam niet..

7-07-08
Julianalaan 20

Lief Dagboek.
De laatste dagen heeft mijn moeder met hoge koorts, weer alleen maar in bed gelegen.
Ook heeft ze niet eens naar een baan gezocht! Dat zei ze alleen maar om mij gerust te stellen..
Ik voel me zo schuldig.. Weet je nog dat ik heb verteld dat David een 'kennis' had die wij niet kennen?
Dat heb ik uiteindelijk dus niet aan mijn moeder verteld.. Wat nou als ik het wel had verteld? Was het dan anders gelopen? Had mijn moeder dan beter opgelet?
De politie is nu wel een man op het spoor gekomen die al eens eerder een kind heeft 'ontvoerd' (dat klinkt echt eng.. Boos! ) Deze man hebben ze pas zo'n 2 weken geleden opgemerkt, toen hij net terug kwam uit Afghanistan (de man is ook uitgezonden naar Afghanistan) dus liep nog even vrij rond, tot 1 week geleden, toen hij naar het politiebureau moest komen, omdat ze een rechtzaak aan z'n broek wilden hangen. De man kwam niet opdagen, dus liep nog steeds vrij rond. Er is nu wel een zoektocht gestart naar de man, en de politie heeft een link gevonden tussen de man ( M. Bouali, die sinds 2000 in Nederland woont) en mijn vader. Ze kenden elkaar van de uitzending, maar meer informatie krijgen we later pas.

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:42

goedzo bibi!
Echt mooi stukken!

Bokel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:46

Heel gaaf verhaal! Lachen
alleen een paar kleine dingetjes: Het gaat wel heel snel met wat weinig details. Het zou leuker zijn als het wat langzamer ging dus een grotere spanningsopbouw met wat meer details en beschrijvingen erin. Neem bijvoorbeeld de 'ruzie' tussen Rosalie en de ik-persoon. Binnen een paar regels wordt er iets vertelt wat een heel groot inpect op haar leven heeft, namelijk dat ze langzamerhand haar grote steun en beste vriendin 'verliest.'
En de stukken zijn minder dan 1500 (laatste was 818, heb je ongeveer een richtlijn)

Verder echt een leuk verhaal met een interessant en ook wel origineel onderwerp!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 21:26

Bokel schreef:
Heel gaaf verhaal! Lachen
alleen een paar kleine dingetjes: Het gaat wel heel snel met wat weinig details. Het zou leuker zijn als het wat langzamer ging dus een grotere spanningsopbouw met wat meer details en beschrijvingen erin. Neem bijvoorbeeld de 'ruzie' tussen Rosalie en de ik-persoon. Binnen een paar regels wordt er iets vertelt wat een heel groot inpect op haar leven heeft, namelijk dat ze langzamerhand haar grote steun en beste vriendin 'verliest.'
En de stukken zijn minder dan 1500 (laatste was 818, heb je ongeveer een richtlijn)

Verder echt een leuk verhaal met een interessant en ook wel origineel onderwerp!

Dankjewel Lachen
Oke bedankt voor de tips, daar ga ik op letten Knipoog
Ik vraag het voortaan wel eerst even aan iemand die wel een woordentel systeem heeft, want dan weet ik het tenminste zeker Haha!
Ik dacht al dat het vrij weinig was, maar dat vond ik moeilijker in te schatten omdat ik normaal wel gewoon elke zin op een nieuwe regel begin, dus ik ga er op letten.

trudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:16

leuk verhaal! ik blijf het volgen!!
hoop snl weer nieuwe verhalen te kunnen lezen:D:D

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 13:20

Ik heb hoofdstuk vier nu bijna af, tenminste.. Ik ben net op een spannend stuk waar ik het wil laten stoppen, dus ik heb het even naar een vriendin gestuurd om te kijken hoeveel woorden het zijn..
Volgens mij is het te weinig, dus ik moet nog even kijken wat ik ermee ga doen.
ik ga nu even naar de Ikea dus ik zie wel of ik het vanavond afkrijg, anders wordt het morgen ochtend, maar dan ga ik naar het strand, dus ik ga proberen vanavond Knipoog

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:34

Een (voorlopig) slotje. Als je een verhaal in delen post, is het de bedoeling dat je in elk geval een stuk van 1500 woorden plaatst. Lachen