Nou, vreselijk is het zeker niet djoni 
1) kan ik nu even niet zien, maar had ik eerder wel gezien. Vond ik geloof ik een leuk portretje van je zusje
en wat lijkt ze op je!
2) Ook een mooi portretje, dat net-uit-het-zwembadhaar (of douche/sloot/etc
) maakt het interessant, alsof er een verhaal achter zit.. het is een beetje jammer van de stoelen op de achtergrond, dat geeft een beetje een rommelige indruk, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar je zusje is een leuk model, als ze het zelf ook leuk vindt om op de foto te gaan kun je misschien eens wat vaker portretjes van haar maken, en dan wat proberen met verschillende settings 
3) Grappig
uitprobeerseltjes zijn altijd goed!
4) Mooie kleurtjes op de achterkant van z'n koppie, je hebt mooi met de scherptediepte gewerkt. Hij zou nog wat netter uitgesneden kunnen worden. Nu heb je een hoop 'loze' ruimte om de eend heen.
5) Deze vind ik dan weer beter qua indeling/compositie. Eendje komt het beeld ingelopen
en er zitten verder geen storende elementen in de foto.
6) en 7) goed gespeeld met de scherptediepte, let goed op dat wat je scherp wil hebben dat dat ook scherp wordt; bij foto 6 is bijvoorbeeld het stukje muur net achter de slak scherp ipv de slak zelf.
Al met al zou ik zeggen, je bent al goed bezig, probeer nog wat meer uit, als het niet lukt geeft het niet; blijven oefenen dus