Voor mijn verjaardag heb ik een nieuw fototoestel gekregen; De Olmpus FE-210.
Hij heeft 7.1 megapixel, 3x Optical Zoom en een lens van: 6.3-18.9 mm 1:3,1-5.9
Wat het allemaal betekent, vraag het niet aan mij.
Het is gewoon een toestel van een euro of honderd & ik ben een volkomen beginner dus alle tips zijn welkom!
De kwaliteit is door het verkleinen en uploaden wel erg achteruit gegaan zie ik.
Ik heb trouwens van alles gefotografeerd, ook op verschillende dagen.
1.

De wolken vanuit het raam gefotografeerd. Hij ligt hier echter veel scherper voor me, maar voorderest komt hij wel gelijk over.
Zelf voel ik bij de echte foto wel een beetje 'een dreigend gevoel' als je de wolken ziet komen, maardat is vooral bij de scherpe foto..
2.

Één van de cactussen. Het was voor mij de bedoeling at het achsterste deel overbelicht was. Dit was om te oefenen hoe ik beter met licht om kan gaan etc, dat je ziet wat overbelicht wordt om daarmee te oefenen. Ook heb ik hier geoefend met scherpstellen.
3.

Een bloem. Ik irriteer me zelf ontzettend aan het groene steeltje, maar vindt de bloem zelf wel goed scherpgesteld.
Ook rechts het stukje stoep had weggemogen.
4.

Lang getwijfeld of ik deze zou plaatsen, maar vindt hem toch wel leuk. Het commentaar zelf vindt ik de achtergrond en het stukje van haar gestreepte shirt. Daarom vindt ik hem net niet supper. In het gras had ik hem wel leuk gevonen, vooral door de blik van hun.
5.

Een Paardenbloem die ik scherp gesteld heb.Vindt hem zelf wel goed gelukt, lekker tussen de zooi een mooie paardenbloem. 'k weet niet of ik me irriteer aan dat stukje blaadje onderaan de bloem.. voel er niks bij

6.

De andere cactus. Vindt hem zelf wel leuk, alleen had hij ietsjes naar rechts gemogen. Wel een iritante cactus zeg om te fotograveren!
Dit was het. Bij de foot's heb ik al commentaar gezet, maar nu zet ik het voor alles tegelijk:
- Letten op kleine dingentjes die kunnen irriteren
- Let op de achtergrond
De rest laat ik aan jullie over!