[VER] Te laat ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ave

[VER] Te laat ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 18:03

Hé Bokkers!

Ik schrijf heel veel verhalen, maar ik stop meestal op de helft, omdat ik niet tevreden ben of niet meer weet hoe het verder moet! Nu dacht ik dat het wel leuk was als ik hier wat neer zou zetten. Misschien hebben jullie nog nuttige tips ofzoiets, of vinden jullie het helemaal niets. Haha, dan weet ik dat ook weer Knipoog Wat hieronder staat is hoofdstuk één en bestaat als het goed is uit 1551 woorden!

Veel leesplezier,
Eva Bloos

Hoofdstuk één

Nog nooit eerder had ik hem zo kwaad gezien. Hij hief zijn hand en nog voor ik weg kon duiken raakte zijn vlakke handpalm mijn wang. Bang voor een volgende klap beschermde ik mijn gezicht met mijn armen en trok mijn knieën op. Een fisieke klap bleef echter uit. Hij schold me nog even uit voor de verschrikkelijkste dingen die je, maar kon bedenken en toen beende hij weg. Ik hoorde de voordeur achter hem dichtslaan. Als verstijfd bleef ik zitten, met mijn rug tegen de muur gedrukt en mijn armen voor mijn gezicht houdend. Ik trilde over mijn hele lichaam en mijn wang gloeide na van de pijn. Toen ik de voordeur hoorde opengaan voelde ik de angst weer opborrelen. Het was echter niet mijn vader, maar mijn moeder die binnenkwam. Haar tengere silhouet verscheen in de deuropening. Ze slaakte een gil en holde naar me toe.
'Wat is er in hemelsnaam gebeurd?'
Ik zweeg. Ze hurkte voor me neer en drukte me tegen zich aan. Je bent te laat, je bent verdomme weer te laat dacht ik.
'Je bloedt.' Fluisterde ze zacht, terwijl haar zachte hand langs mijn wang gleed.
Voorzichtig keek vanonder mijn wimpers naar haar hand. Aan haar vingertoppen kleefde bloed. Ik slikte.
'Kom lieverdje, sta op dan maak ik je gezicht schoon!' Zei ze en trok zacht aan mijn schouder.
Mijn benen waren moe, ze wilden niet. Niets wilde meer.
'Kom op nou!'
Ik hoorde de scherpe dwingende klank in haar stem. Langzaam drukte ik mezelf omhoog. Vrijwel meteen zakte ik weer ineen. Ik was stijf van het lange stil zitten. Mama schoof haar arm onder mijn oksels door en trok me overeind. Ze loodste me naar de donkerblauwe bank en verdween naar de keuken. Ik drukte mezelf weg in een hoekje van de bank en sloot mijn ogen. Langzaam kwam het gevoel in mijn lichaam weer terug. Onmiddelijk voelde ik een stekende pijn in mijn linkerwang. Mama kwam terug. In haar hand hield ze een cremé kleurig washandje waarmee ze mijn wang begon te deppen. In eerste instantie duwde ik haar van me weg. Mijn wang scheen wanneer ze hem bevochtigde. Toch hield ze stug vol, totdat mijn hele wang schoon was en haar washandje vol kleine bloedresten zat. Ze glimlachte bemoedigend naar me.
'Zo.' Zei ze tevreden en drukte een kusje op mijn voorhoofd.
Ik deed geen moeite haar te bedanken, maar volgde haar met mijn blik, terwijl ze na een korte stilte het washandje terug naar de keuken bracht. Ik hoorde de kraan lopen waaronder ze het vieze lapje stof afspoelde. Toen ze terugkwam ging ze naast me zitten, legde haar hand op mijn knie en streelde hem zachtjes met haar duim.
'Was papa weer bezig?' Vroeg ze zacht.
Ik knikte, hoe graag ik ook anders had gedaan. Ontkennen had geen zin, eigenlijk wist ze het antwoord toch al. Wie zou dit anders gedaan moeten hebben?
'Het spijt me zo erg.' Fluisterde ze ditmaal en ging dichter tegen me aan zitten.
Ik voelde haar lichaamswarmte en voorzichtig aan werd ik rustiger. Ik zweeg nog steeds. Altijd als papa me sloeg zei ze dat het haar speet, maar nooit deed ze er wat aan. Vermoedelijk, omdat ze zelf doodsbang voor hem was. Soms had ik zin om tegen haar te schreeuwen. Je moet hem de deur wijzen, het is een zak! Maar ik deed het nooit. Ik wilde haar geen verdriet doen, ze kreeg al zoveel pijn te verwerken. Na enkele minuten stilte stond ik op en liep naar de trap.
'Ik ga slapen.' Mompelde ik zachtjes en haastte me naar boven.

Met een zachte klik sprong de badkamerdeur open. Pas in de spiegel zag ik hoe erg het was. Over mijn gehele rechterwang liep een enorme schaafwond waar wat bloed langs sijpelde. Met een ruk trok ik mijn elastiekje uit mijn haar en mijn hoge paardenstaart veranderen in futloze slierten bruin haar die langs mijn gezicht hingen en een deel van mijn wang bedekte. Ik verliet de badkamer en liep naar mijn slaapkamer. Mijn schuilplaats. Mijn blik gleed over de faalgele muren, de enorme kroonluchter aan het plafond, het witte tapijt, het houten bed, de houten kast en mijn eveneens houten bureau. Naar de enorme ovale spiegel aan de rechterwand durfde ik niet te kijken. Ik trok de deur zachtjes achter me dicht. Kamerdeuren mochten niet op slot, een regel van papa. Aarzelend liep ik naar mijn bureau, trok de bovenste lade open en haalde er de zilveren sleutel uit. In een handomdraai zat mijn deur dicht. Ik deed de sleutel terug in de lade en kroop in bed, met kleren en al. Ik trok de dekens op tot mijn kin en draaide me op mijn zij, mijn gezicht naar de muur. Mijn vingers gleden langs het profiel van de muur en ik voelde hoe de tranen opwelde. Ik was haast immuum geworden voor pijn en het kostte me dan ook geen enkele moeite mijn tranen te bedwingen wanneer ik dat wilde, maar hier.. Hierboven in mijn schuilplaats waar niemand het kon zien, stond ik de tranen af en toe, toe. Ik voelde hoe het zoute traanwater op mijn lip prikte en bevochtigde met mijn tong mijn lippen. Ik rolde me op tot een klein hopeloos vodje en viel na geruim een uur in een lichte slaap ..

Ik knipperde tegen het felle zonlicht en draaide me voorzichtig om. Zodra mijn wang mijn kussen raakte voelde ik een steek. Onmiddelijk herinnerde ik me het voorval van vanmiddag. Hoe laat was het in godsnaam? Ik hield mijn hand boven mijn ogen tegen de zon en speurde met mijn blik de muur af naar de klok. Half acht 's ochtends. Dat verklaarde de felle zon. Ik ging overeind zitten en strekte mijn armen. Ik ontdekte dat ik mijn kleding van gister nog droeg. Ik trok het dekbed van me af en sloeg mijn benen over de bedrand. Voorzichtig, bijna angstig keek ik in de spiegel naar mijn spiegelbeeld. De schade viel enigsinds na op mijn wang en gekreukte kledij na. Een douche zou heerlijk zijn, maar dan zou ik mogelijk mijn ouders wakker maken en zou er zo'n zelfde tafelreel als gister zich afspelen. Ik ontdeed me zachtjes van mijn kleren en keek even kort naar mijn naakte lichaam. Er waren de afgelopen tijd weer veel blauwe plekken bijgekomen. Ik beet even op mijn onderlip en wendde vervolgens mijn blik af. Ik liep op mijn tenen (om zo min mogelijk geluid te maken) naar de kast en trok een schone slip en bh aan. Het was een schattig setje dat ik een aantal weken terug samen met mama in de stad gekocht had. Er over trok ik een tikkeltje te grote spijkerbroek en een witte simpele trui. Toen ik de bovenste lade van mijn bureau voor mijn make-up opentrok viel mijn blik op de sleutel. Als papa had ontdekt dat ik mijn deur op slot had gedaan lag mijn andere wang straks ook open of nog erger. Niet aandenken, Amber mompelde ik zachtjes tegen mezelf en greep wat make-up troep uit de la. Voor de spiegel maakte ik mijn hele gezicht schoon met gezichtsreiniger en bracht een verse laag make-up op. Met een donkere foundation probeerde ik mijn wang zo goed mogelijk te camoufleren en hoewel mijn hoofd meer weg had van een sinaasappel dan van mijn eigen huidskleur lukte dat aardig. Toen ik alles terug in de la schoof pakte ik de sleutel en opende geluidloos de deur. Ik sloop de trap af en haastte me naar de keuken. Dan, maar één keer niet mijn tandenpoetsen. Ik graaide een appel van de fruitschaal en nam er ook één mee naar de hal waarna ik deze in mijn schooltas liet vallen. Ik haalde diep adem, stak mijn sleutel in de slot van de voordeur, hing mijn schooltas om mijn schouder en stapte naar buiten. Zo zacht als mogelijk was deed ik de deur achter me dicht en liep over het tuinpaadje naar de stoep. Ik had ook mijn fiets uit de schuur kunnen pakken, maar ik was ruim op tijd en ik had behoefte aan een wandelingetje. Misschien zou dat mijn hoofd leegmaken.

Niets bleek minder waar. Hoe langer ik liep, hoe meer gedachtes zich in mijn hoofd opstapelde en over elkaar heen rolde. Alles liep door elkaar heen, mijn hoofd tolde ervan. Het enige wat ik nog helder wist was dat de thuissituatie drastisch moest veranderen en wel met onmiddelijke ingang. Ik moest tegen mama zeggen dat het moest stoppen anders zou ik wel weggaan. Alleen bij die gedachte al werd ik misselijk. Ik kon het niet vertellen, maar de gedachte haar alleen te moeten laten was nog gruwelijker. Nee, ik moest me er overheen zetten. Erger dan dit kon het toch niet worden. Of wel?

'Amber! Moet je een lift?'
Met een ruk hield ik mijn pas in en keek om. Job kwam naar me toe gefietst. Zijn blonde krullen stonden wild alle kanten op. Ik gniffelde in mezelf. Job was een klasgenootje, een grote mond, maar een klein hartje. Ik knikte dankbaar.
'Graag!'
'Spring, maar achterop!' Zei hij met een grijns, ging naast de stoeprand fietsen en gebaarde met zijn duim naar de bagagedrager.
Ik glimlachte, nam een korte aanloop en sprong achterop. Even slingerde de fiets, maar al snel had Job het stuur weer onder controle en fietste hij rustig naar school.

Colorado

Re: [VER] Te laat ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:29

Leuk verhaal! Nou ja, leuk Tong uitsteken Maar het spreekt me aan, ik ben benieuwd naar het volgende stuk Lachen

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 15:28

Ik vind het echt heel goed geschreven Lachen! Ben heel benieuwd naar het volgende stuk!

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-08 21:58

Zo volgende hoofdstuk! Ben hier wel een stuk minder tevreden over dan over het vorige hoofdstuk, maar goed..
Bedankt voor de twee leuke reacties! Pling

Hoofdstuk twee

Het was niets nieuws, papa's losse handjes bedoel ik. Al zolang ik me kon heugen heeft hij van die oncontroleerbare driftbuien. Soms waren ze zo heftig dat ik er bang van werd, maar toen ik nog klein was leek hij haast bang voor mijn kwetsbaarheid. Het bleef bij een beetje geduw. Nooit sloeg hij me of althans niet zoals hij de laatste paar jaar deed. Mama daar integen moest het al die tijd al ontgelden. Niet waar ik bij was, maar als ik 's avonds in mijn ledikantje lag hoorde ik haar gillen en snikken. Het was natuurlijk afschuwelijk, maar ik was klein en ik had geen idee wat er zich werkelijk afspeelde. Zelfs nu wist ik dat nog niet altijd. Misschien kwam dat, omdat er soms ook een heel andere papa verscheen. Een papa die ontzettend lief was, een papa die naar elke ouderavond ging, een papa die me stiekem langer liet opblijven 's avonds en een papa die overbezorgd was als ik even niets van me liet horen. Ja, een papa die iedereen graag wilt. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom niemand ooit achterdocht kreeg, mijn vriendinnen niet en school ook niet. Naar de buitenwereld waren we het perfecte gezin, misschien was dat ook wat papa wilde. Wat ik in matrieel gebied aan overvloed had kwam ik op aan liefde te kort. Mama was bijna nooit thuis. Een drukke baan, hoewel we met papa's salaris ruim schoots genoeg verdienen. Misschien was dat om het huis te vermijden. Mama was advocate bij een goed bureau. Ze was één van de beste althans dat is wat ik hoorde. Zelf sprak ze er nooit over en als ik er naar vroeg wimpelde ze me af. Als of ze mij niet in haar wereld laten binnendringen, ik was haar tenslotte alleen, maar tot last. Misschien zou haar verschrikkelijke priveleven dan te dichtbij komen. Te dichtbij bij haar 'andere leven' dat ze leiden op kantoor.

'Wilgensteijn, als je geen zin hebt om mijn les te volgen donder je, maar op! Één leerling meer of minder maakt voor mij geen verschil, ik krijg toch mijn salaris wel!'
Anderson. oliebol, Anderson! Ik schoot overeind van schrik. Ik was de laatste tijd alles behalve een goede leerling geweest. Hoewel ik vrijwel altijd aanwezig was wist ik dat ik toch niets van de lessen mee kreeg. Sommige leraren schonken daar niet zoveel aandacht aan, zolang je, maar je mond hield. Meneer Anderson, die Engels gaf wilde echter dat je ook nog de indrukwekte dat je aan het opletten was. Veel van mijn klasgenoten hadden een hekel aan hem. Ik kon het ze niet kwalijk nemen, hij was ook niet mijn favoriet. Toch had ik geen hekel aan hem. Ik betwijfelde bij enkele docenten of ze hun vak zelf wel begrepen, maar bij Anderson wist ik zeker dat hij begreep wat hij zei. Hij stond overal voor open en was bovendien niet van de langdradige verhalen. Nee, hij was de beroerdste niet.
'Sorry, meneer.' Mompelde ik verontschuldigend en schoof mijn stoel wat extra aan.
Anderson gaf een korte knik en hervatte zijn les. En hoewel deze voledig langs me heen ging kreeg ik geen commentaar meer. Pas toen de bel ging ontwaakte ik als het ware en raapte mijn spulletjes bij één. Het was pauze! Julia kwam naar me toe.
'Is er iets?'
Julia was al jaren mijn beste vriendin of zo zag ik haar. Ik wist niet zeker of beste vriendinnen wel bestaan, eigenlijk kan je alleen jezelf vertrouwen en zelfs dat is wel eens twijfelachtig. Ondanks dat was ik gek op haar! Een dikke bos rode krullen, een kleine wipneus en haar wangen bezaait met sproeten. Nee, Julia was niet te missen. Ze was vele malen knapper dan ik en alle jongens waren weg van d'r. Toch was ik nooit jaloers geweest. Nee, ik was juist trots dat ze met mij wilde omgaan. Dit wees echter uit dat zij de enige was die me écht goed kende aangezien ze meteen vroeg of me iets dwars zat. Ik schudde mijn hoofd.
'Nee, hoezo?'
'Je bent zo afwezig.'
'Nee, het is niks.'
'Oké, je kan altijd naar me toe komen dat weet je toch?'
'Er is niks, dat zeg ik toch?' Snauwde ik haar geïrriteerd toe.
Ik zag dat ze schrok en had onmiddelijk spijt. Gauw sloeg ik mijn arm om haar heen en drukte een kusje op haar kroeshaar.
'Sorry, sorry ik zit gewoon niet zo lekker in mijn vel.' Verontschuldigde ik zacht.
'Heb je jezelf daarom helemaal oranje gepoederd?' Vroeg ze sarcastisch.
'Nee, ik wilde wat meer op jou lijken. Niet iedereen is gezegend met allemaal sproeten van zichzelf.' Antwoordde ik plagend.
Ze stak haar tong uit en we verlieten als laatste voor Anderson het lokaal.

Alle leerlingen op het Tripolinicollege leefde naar de half uurtjes pauze tussen de les door, toe. Er steeg bij het horen van de bel nog net geen gejuich op. Ik daarin tegen had een gruwelijke hekel aan pauzes. Ze waren nutteloos, althans zo zag ik het. Het enige wat er positief aan was, was dat je wat kon eten en drinken. Ik en Julia hoorde niet bij een 'groepje'. Meestal (bij lekker weer) zaten we samen op een klein muurtje op het schoolplein, terwijl we op ons brood kauwde en passerende leerlingen belachelijk maakte. Misschien niet erg aardig, maar we deden er niemand kwaad mee. Zo ook vandaag. We slenterde gemoedelijk naar 'ons muurtje' toe en trokken onszelf op aan de bakstenen rand. Julia was een stuk leniger dan ik en zat binnen enkele tellen op het muurtje, terwijl ik vaak wat hulp van haar nodig had. Ik was een ramp op het gebied van sport, wat mijn onvoldoendes voor gym verklaarde. Het enige waar ik nog enigsinds goed in was, was in balsporten en zelfs dat was niet denderend. We aten zwijgend onze lunch. Zij haar broodje pindakaas en ik mijn appel.
'Hé gadver, ik heb me niet ingesmeerd ..' Klaagde Julia met samengeknepen ogen tegen de zon.
'Ingesmeerd?' Herhaalde ik met opgetrokken wenkbrauwen.
'Ja gekkie, met zonnebrand!' Antwoordde Julia en ze schoot in de lach.
'Ja, weet ik het.' Antwoordde ik, eveneens lachend om mijn onnozele vraag.
En zo verliep onze pauze rustig. Ik moet bekennen dat onze gesprekken nooit echt diepzinnig waren. Ik wist gewoon weg niet waar ik over moest praten. Ik was zoiezo niet zo'n prater. Ik hoefde mijn mening niet over al te verkondigen en wilde al helemaal niet op de voorgrond staan. Misschien had ik die eigenschap van mijn moeder, die praatte tenslotte ook niet zoveel..

'Ik ben thuis!'
De echo en verder doodste stilte vertelde dat ik alleen was. Heerlijk! Ik trok mijn jas en schoenen uit en liep door naar de woonkamer. Mijn maag rommelde. Ik leefde vandaag slechts op twee appeltjes. Tot mijn teleurstelling bleek de koelkast leeg te zijn. Ik haalde een glas te voorschijn om mijn maag dan, maar te vullen met water toen mijn oog viel op het briefje op tafel. Mama's handschrift.
'Dag lieverd! Ik moet tot laat werken en papa komt rond een uurtje of zes thuis. Wil jij koken voor hem? Liefs, mama.'
Nee, nee ik wil verdomme niet voor hem koken schoot er door me heen. Was ze helemaal gek geworden? Was ze vergeten wat hij gister gedaan had? Ik voelde voorzichtig even aan mijn wang, maar onmiddelijk schoot er weer een pijnscheut door me heen. Ik besefte dat ik niks te willen had, ik móést voor hem koken, voor die zak die zich mijn vader noemde. Ik draaide de kraan open en vulde mijn glas. Ik klokte twee enorme glazen water achter mekaar naar binnen en zakte met de derde in mijn hand neer op een keukenstoel. Ik voelde tranen achter mijn ogen brandde en het slikken werd moeilijker door een brok in mijn keel. Ik nam een slok van mijn water en sloot even mijn ogen, terwijl de koude vloeistof mijn keelgat in gleed. Ik haalde diep adem en opende toen mijn ogen weer. Face the truth, Amber. Ik dronk mijn glas leeg, spoelde het om en zette het terug in de kast. Als ik geen klappen wilde moest ik boodschappen gaan doen..

Het was druk in de supermarkt. Voor de kassa's stonden enorme rijen. Traag slofte ik langs de schappen. Gelukkig kookte ik vaak, dus een recept bedenken was niet moeilijk. Alle producten waren zo bij elkaar gezocht. Er was, maar één probleem. Papa wilde drank, ongetwijfeld. En drank kreeg ik niet mee. Besluitloos stond ik voor de flessen wijn. Ik slikte, als ik geen drank had werd papa woest. Ik haalde diep adem, keek even schichtig om me heen en graaide toen een fles tussen de andere uit en stopte hem onder mijn jas. Met mijn andere boodschappen liep ik braaf naar de kassa. Mijn hart kloppend in mijn keel stond ik te wachten. Ik kwam steeds dichterbij. Ik rekende mijn producten af. Nadat ik het bonnetje had weggestopt liet ik me een zucht ontsnappen. Eerste passage overleefd. Hoe sneller ik doorliep, hoe sneller dit voorbij was. Ik wurmde me tussen een stroom mensen door naar de uitgang. Nog geen minuut later stond ik buiten. Er was niets gebeurd. Er was niets gebeurd. Jezus, ik had een fles wijn gestolen. Gestolen.. Ik had nog nooit iets gestolen en zeker geen drank, daar had ik helemaal geen behoefte aan! Waar was ik mee bezig? De fles durfde ik zelfs nu niet tevoorschijn te halen. Op een drafje maakte ik me uit de buurt op naar mijn fiets en met de fles onder mijn jas en de andere spullen in een plastic tas trapte ik zo hard als mogelijk was naar huis..

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 13:46

Vind het weer een erg goed stuk Lachen, zoals je zelf al zei, de eerste vond ik ook iets beter, maar deze was zeker ook erg goed! Vind je stukjes erg leuk om te lezen!

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:32

Dit verhaal ga ik volgen! Je hebt een leuke schrijfstyle en je houd me constant nieuwschierig! Goed gedaan! Haha!

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:14

Gewelidg, erg leuk geschreven ik ga het volgen

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 19:43

Mij trekt het ook, heb allebei de stukken gelezen en heb nu zo iets van, wat gaat er nu gebeuren.

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 17:29

Jeeej, al vijf lezertjes! Go jij! Go jij!
Hier hoofdstuk drie, ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan vind, maar ach ..

Hoofdstuk 3

Papa was een opvallende man. Zeker in een kleine ruimte was hij niet te missen. Hij was bijzonder lang en had brede schouders. Zijn haar was kort en zwart en zijn ogen klein en bruin. Je of althans ik zag hem, maar weinig oprecht lachen. Meestal was zijn mond vertrokken in een verbeten trek en als ik hem zag lachen was het meestal op een smalende manier als of hij je uitlachte. Wie weet deed hij dat ook wel.. Je kon in elk geval niet om hem heen.

De tafel had er in tijden niet meer zo mooi uitgezien. Terwijl het eten zacht sissend op het vuur stond te sudderen had ik de tafel gedekt, met een kleed en al. Met een gemengd gevoel ontkurkte ik de fles wijn. Ik was diep teleurgesteld in mezelf. Ditmaal was ik gewoon weg te ver gegaan. Daar tegenover stond dat mijn vader áltijd te ver ging. Maar ja, daar had de supermarkt natuurlijk niets mee te maken.. Ik draaide de volumeknop van de radio verder open en kraaide als een bezetene mee met de muziek om mijn gedachte te overstemmen. Ik schronk de wijn in een glas en draaide terug naar het fornuis. De keuken had zich gevuld met heerlijke geuren van een verse avondmaaltijd en het zag er ook buitengewoon lekker uit. Ik wierp een vlugge blik op de klok. Kwart voor zes. Papa kon elk moment binnenkomen. Ik draaide het vuur uit en zette de pan op tafel. In sneltreinvaart gleed ik met een vaatdoek over het aanrecht en langs de pitten van het fornuis. Ik was nog, maar net klaar toen ik de voordeur hoorde opengaan. Onmiddelijk gierde de zenuwen in door mijn lijf. Wat als hij toch niet tevreden was?

'Wat is dat voor herrie?' Bulderde papa.
Ik drukte de radio uit.
'Niks, de radio..' Antwoordde ik zachtjes.
'Laat dat voortaan, wil je?'
'Ja, papa.' Piepte ik.
Ik hoorde hoe hij de rits van zijn jas naar beneden trok en hoe hij begon te lopen. Ik haalde diep adem, ik had hem sinds gister niet meer gezien..
'Waar is mama?' Vroeg hij bars toen hij de keuken in liep.
'Werken.'
'Wérken? Wat denkt dat wijf wel? Is ze helemaal achtelijk geworden?' Sneerde hij woest.
Ik kromp ineen. Dat wijf, hoe kon hij dat over zijn vrouw zeggen? Als hij zo'n hekel aan haar had waarom ging hij dan niet weg? Ik staarde naar mijn sokken, eigenlijk wist ik wel waarom niet. Hij had haar nodig, hij wilde haar kosten wat kost niet verliezen, wie weet wat hij zou doen als het wel gebeurde.. Ik huiverde.
'Hoe kom je aan die fles drank? Jij bent nog helemaal geen zestien!' Vroeg hij, terwijl zijn blik over de tafel heen gleed.
'Er stond er nog één in de kelder.' Loog ik.
Hij mompelde wat, schepte een bord vol en zonder nog wat te zeggen liep hij met grote passen weg, zonder de wijn ook, maar met één vinger aan te raken. Het voelde als een klap in mijn gezicht. Ik greep me vast aan de rand van het aanrecht om mezelf in evenwicht te houden, terwijl ik een brok in mijn keel voelde. Ik keek naar de tafel. Ik had me zo ontzettend uitgesloofd, ik had zelfs een fles wijn gestolen en er kon niet eens een mager bedankje vanaf wat zeker op zijn plaats was geweest. Mijn trek was op slag verdwenen. Ik liep naar de tafel toe, pakte het glas wijn en klokte het in één keer naar binnen. Even keek ik weifelend naar de fles, toen stopte ik hem net als 's middags onder mijn kleren en liep naar de hal. Ik schoot in mijn jas en schoenen en riep nog gauw dat ik wegging.

De wind was flink aangewakkerd en ik moest hard trappen. Het topje van mijn neus was rood van de kou en mijn huid schraal. Ik fietste een heel eind, tot aan het park wat zeker een half uur van mijn huis af lag. Daar gooide ik mijn fiets in de berm en begon te rennen over het smalle grindpaadje. Hijgend zakte ik uiteindelijk op een houten bankje tegenover de vijver neer en haalde de fles tevoorschijn. Ik zette hem aan mijn lippen en begon te drinken en te drinken en te drinken ..

'En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet! Nog lááááánge niet ...' Lalde ik achteloos.
Stom dronken was ik, stom en stom dronken. Mijn hele lijf was stijf van het stil zitten in de kou en mijn handen waren bevroren. Ik deed een poging op te staan, maar onmiddelijk zakte ik terug. Glazig staarde ik voor me uit. Alles draaide. Ik hield de hals van de fles stevig vast en probeerde nogmaals overeind te komen. Ditmaal kon ik mezelf net in evenwicht houden en ik slalomde naar de vijver toe. Even balanceerde ik op het randje van de oever, maar ik viel niet godzijdank. Ik keek naar de fles drank in mijn hand, mijn ogen fonkelde ineens van woede.
'Het is allemaal jouw schuld!' Schreeuwde ik en smeet de fles het water in.
Het voelde als een opluchting, een ontlading.

Het was inmiddels al diep in de nacht en pikke donker. Ik wankelde terug naar het begin van het park en kroop door de bosjes op zoek naar mijn fiets, zonder enig resultaat natuurlijk. Toen ik uiteindelijk opstond zat mijn broek onder de aarde en zat er een enorme scheur in mijn jas. Vermoedelijk was ik ergens achter blijven hangen. Ik besloot te voet naar huis terug te keren. Ik kon nauwelijks nog recht lopen en cirkelde over de stoep.
'En we gaan nog niet naar huis, nog láááááng niet..' Kirde ik vals verder.
Wat duurde het lang zeg. Ging ik wel de goede kant op? Ik had geen flauw idee. Het enige wat ik wist was dat ik wilde slapen, ik kon haast niet meer op mijn benen staan. Ik zakte tegen de verweerde bast van een boom ineen en sloot mijn ogen. Binnen vijf minuten was ik weggezakt.

'Wakker worden, meisje wakker worden!'
Ik knipperde met mijn ogen en murmelde wat. Ik ging iets verzitten toen ik plots overeind schoot. Waar was ik in hemelsnaam? Dit voelde niet als mijn bed. Verwilderd keek ik rond toen ik het kleine oude vrouwtje voor me in de gaten kreeg. Ze was iets voorover gebogen en tuurde me met samengeknepen ogen aan. Mijn keel was droog en mijn hoofd bonkte. Langzaam aan kwam de vorige avond terug.
'Fijn je bent wakker.' Zei het oude vrouwtje en ze glimlachte.
Ik sloeg mijn handen voor mijn oren. Waarom schreeuwde ze zo?
'Wat is er? Je hebt een kater hé?' Vroeg ze.
Stil nou, astublieft stil nou dacht ik en sloot mijn ogen.
'Ja, een kater.' Stelde ze voor zichzelf vast.
Hou op, hou op wilde ik schreeuwen, maar ik er kwam geen geluid uit mijn keel.
'Rustig, maar het zakt vanzelf wel.' Zei ze vriendelijk en deed een stapje dichter naar me toe.
Ik deinsde achteruit en voelde een klap tegen mijn achterhoofd. Alles begon te tollen en het werd zwart voor mijn ogen..

'Gelukkig, je bent er weer! Hier drink wat.'
Ik schoof overeind en nam dankbaar een slokje van het glas water dat het oude vrouwtje me voorhield. Ik liet mijn blik over de kamer glijden waar ik me bevond. Het was een kleine ruimte en een tikkeltje ouderwets ingericht. Ik zat op een groene sofa met een dun dekentje over me heen geslagen.
'Wil je misschien wat eten?' Vroeg het oude vrouwtje.
Ik werd al misselijk bij de gedachte, maar ik durfde niet te weigeren dus ik knikte en stelde tegelijker tijd vast dat dit de woning van het vrouwtje moest zijn. Ik herinnerde me dat ze op me afkwam en ik een enorme bons tegen mijn achterhoofd kreeg.
'Je bent flauw gevallen toen je tegen de boom achter je aanknalde.' Riep ze me toe vanuit de keuken als of ze mijn gedachte kon lezen.
Ik dronk mijn water op en zette het toen op het bijzettafeltje. Ik schaamde me verschrikkelijk. Die arme vrouw had natuurlijk geen idee.
'Hier.' Zei ze opgewekt, terwijl ze me een bord toe schroof met gebakken ei en toast.
Ik had het gevoel dat ik moest overgeven en staarde vol walging naar het eten. En hoe graag ik het ook wilde verbergen ze zag het.
'Als je geen trek hebt, mag je het best zeggen hoor.' Zei ze glimlachend.
'Ik heb geen trek.' Zei ik zachtjes.
'Dat is prima hoor!'
Ze pakte het bord weer terug en zette het naast mijn glas neer op het bijzettafeltje.
'Ik wilde je eerst naar huis brengen, maar je had geen idkaarts ofzoiets dergelijks bij je dus heb ik je, maar even meegenomen naar hier. Je hebt toch niet daar geslapen hé vannacht?' Vertelde ze vriendelijk.
'Toch wel.' Antwoordde ik bedrukt.
'Och meisje toch. Je weet toch dat slapen op straat hartstikke gevaarlijk is?'
Er viel een lange stilte. Ik vroeg me af wat gevaarlijker was thuis bij mij vader of op straat. Uiteindelijk sloeg ik de deken van me af, stond wankelend op en liep naar de deur.
'Ik moest, maar eens gaan.' Zei ik zacht.
'Goed, kom ik laat je uit. Beloof me dat je naar huis gaat?' Zei het vrouwtje lief en liep me achterna.
'Ik beloof het.' Maar ik ga eerst naar het park mijn fiets halen, dacht ik er achterna.
'Oké en als er wat is mag je altijd langskomen hé?'
'Ja, ik zal het onthouden!'
En met die woorden maakte ik me uit de voeten. Mijn wangen kleurde zich van schaamte.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 17:58

Goed stuk weer, vind dat je leuk schrijft, ben weer benieuwd naar het volgende stuk! Haha!

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:32

Mooi verhaal! Spannent hoe het verder gaat Lachen!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 18:46

Goed verhaal!
Het heeft een mooie verhaallijn, en blijft interessant om te lezen.
Let er wel op dat je soms de komma's op verkeerde plekken zet..
Ik blijf het volgen! Haha!

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 22:13

Vind het heerlijk om te lezen Knipoog Let wel op je spelfouten, Verder vind ik dat je hele mooie zinnen gebruikt. Ik ben benieuwd naar het volgende stuk!

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 21:40

Zo nummertje vier! Het gaat hard! Sigaar
Ik moet inderdaad beter op mijn spelfouten en komma's letten!
Bedankt voor de tips en de complimentjes!
Ik hoop dat dit hoofdstuk ook een beetje naar wens is! Knipoog

Hoofdstuk vier

Hoewel het gister had geleken als of ik uren had gelopen was ik nu in amper vijf minuutjes bij het park. Ook mijn fiets haalde ik moeiteloos tussen de takken tevoorschijn. Ik had nog steeds barstende hoofdpijn en het enige wat ik wilde was slapen. Slapen in mijn eigen bed wel te verstaan. Ik fietste langzaam door de straten. Alles waaraan ik ooit enig sinds houvast had gehad leek nu door mijn vingers te glippen. Hoe dichter ik bij huis kwam, hoe meer ik begon te twijfelen. Ik kneep zo hard in de handvaten van mijn stuur dat mijn knokkels wit werden. Tergend langzaam reed ik mijn straat in. Ik besefte dat ik geen keus had. Het was nu of nooit..

Ik kon mijn opluchting nauwelijks verbergen toen ik in de hal mijn moeder trof. Toen ik binnenkwam keek ze even op, maar ging toen verder met het aanbrengen van een dikke laag make-up op haar gezicht met behulp van de spiegel.
'Nu al terug van school?' Vroeg ze verbaasd.
Ik was met stomheid geslagen. Ze had mijn afwezigheid niet eens gemerkt! Dat was zo mogelijk nog pijnlijker dan de klappen die ik soms van papa moest incasseren.
'Ik ben niet zo lekker.' Antwoordde ik.
'Ahaa, vandaar dat je een beetje witjes ziet!' Zei ze en wendde haar blik even op mij.
Ik hurkte en trok mijn schoenen uit.
'Is papa thuis?' Vroeg ik toen ik weer overeind kwam.
'Nee, hij moet de hele dag werken. Zullen we vanavond lekker uiteten gaan samen?' Vroeg ze vrolijk, terwijl ze zorgvuldig een laagje mascara op haar wimpers aanbracht.
'Als ik me wat beter voel oké?'
'Ja hoor, best! Ik ben rond een uurtje of vijf thuis, goed schat?'
Als ik zei dat het niet goed was zou ze toch wel gaan werken dus waarom vroeg ze het überhaupt nog?
'Goed.'
'Mooi en nou hupsakee naar bed ermee!' Zei ze en stootte een verschrikkelijke schaterlach uit.
Nou ontzettend grappig mam dacht ik en lachte flauwtjes mee als een boer met kiespijn. Ze drukte een kusje op het topje van mijn neus en verdween. Ik liep naar de spiegel toe en bekeek mezelf. Wat mama een beetje witjes noemde.. Ik zag er werkelijk niet uit! Mijn haar stond werkelijk alle kanten op en de getergde wang van de aanvaring met papa was inmiddels paars en dik. Bij het zien van mijn afschuwelijke spiegelbeeld schoten mijn ogen onmiddelijk vol. Waar had ik dit aan verdiend? Wat had ik in godsnaam fout gedaan? Ik had geen flauw idee..

Ik sliep de hele dag, maar toen ik tegen een uur of vier wakker werd voelde ik me nauwelijks beter. Ik nam een uitgebreide douche en twee asperientjes. De hoofdpijn zakte en ik voelde mijn maag rommelen. Een goed teken stelde ik vast. Ik was blij dat ik gister boodschappen had gedaan, nu was er wat in huis. Ik smeerde twee broodjes met chocoladepasta en ging voor de televisie zitten. Ik kon mijn hoofd echter niet bij het progamma houden. Ik kon nog niet geloven dat mama me gewoon niet gemist had! Ik was had wel dood kunnen zijn en ze had het nog niet gemerkt. Onvoorstelbaar. Zin in het etentje had ik ook totaal niet, maar ik wilde niet weigeren. Mijn maag knorde nog steeds ondanks de boterhammen en we deden bijna nooit wat samen dus deze kans kon ik niet laten schieten hoe dwars het hele gebeuren met ook zat. Het meest vreesde ik voor papa. Als hij wist wat ik gedaan had zou er wat zwaaien en de kans was groot dat hij de drank gemist had. Ik knipperde opnieuw opwellende tranen weg. Ik werd een aansteller. Kop op, Amber wat ben je nu voor mietje?

Mama kwam inderdaad rond vijf uur terug. Ze was in een opperbeste stemming en gaf me uitgelaten een dikke knuffel.
'Voel je, je al wat beter lieverd?' Vroeg ze lief en streek een pluk haar uit mijn gezicht.
'Ja hoor.'
'Fijn! Dus je wilt wel mee uiteten? Ik heb een hartstikke leuk restaurantje uitgezocht!' Kirde ze enthousiast.
Ik dwong een lichte glimlach af op mijn gezicht. Hoewel er van een oprechte glimlach geen sprake was.
'Trek snel je jas aan, dan gaan we. Ik sterf van de honger!'
Ze walsde over me heen en we waren ons er beide pijnlijk van bewust. Ik had zin om te huilen, nee te krijgen als een imbeciel, maar ik deed het niet. Maar ik zag dat mama er bang voor was, bang dat ik zou beginnen over papa en dus deed ze als of het er niet was. Ik voelde de kloof tussen ons echter met de minuut verbreden. Ik trok mijn jas en schoenen aan zoals ze zei en we reden in een mum van tijd naar het restaurant. Het was een klein bescheiden restaurantje met de toepasselijke naam 'Het Eethuisje' dat in sierlijke letters op de voorgevel stond. Normale mensen hadden het vast een heerlijke rustige eetplek gevonden. Ik vond het er echter benauwend. De muren kwamen op me af en mama's gezicht leek ineens eng dichtbij. Ondanks dat hield ik me staande en luisterde naar mama's overdreven gekwebbel. Af en toe maakte ik een instemmend geluidje en dan glimlachte ze dankbaar. Ik begreep best dat het voor haar net zo moeilijk of misschien nog wel moeilijker was dan voor mij, maar zíj kon er wat aan doen, zíj kon het verschil maken en ik niet.
'En hoe is het op school?'
Het was voor het eerst dat ze iets aan mij vroeg. Ik haalde achteloos mijn schouders op. Ik vreesde voor mijn rapport dat er aan zat te komen één dezer dagen, maar ik zei er niets over.
'Nou?' Drong ze aan.
'Goed.'
'Fijn, wat ben je toch een heerlijk kind! Ik had het er laatst toevallig nog over met mijn collega. Haar dochter is van jouw leeftijd, maar dat is me toch een drama, lieveling! Ze zit aan de drugs, steelt en ik heb zelfs gehoord dat ze achter de ramen staat in haar vrije tijd.. Gelukkig ben jij niet zo, toch? Nee, jij bent zo rustig en makkelijk!'
Ik knipperde even met mijn ogen, verbaasd over de woordenstroom. Het arme kind schoot er door me heen bij het horen van haar beschrijving over de dochter van haar collega. Wie weet wat voor verhaal dat meisje met zich mee droeg.. Ik slikte een hap kleffe pasta door. Rustig en makkelijk? Ze moest eens weten wat ik gisteravond gedaan had.. Mijn blik gleed over de tafel heen en bleef even hangen bij het glas wijn van mama. Toen ze me zag kijken tilde ze het glas op en zette het aan haar getuite lippen om een gretige slok te nemen. Ik wendde mijn blik af en nipte aan mijn eigen watertje. Ik had bijna de neiging gehad om bij het bestellen ook een wijntje te nemen, maar ik durfde het niet. Ik wist niet hoe mama zou reageren, hoewel ik vermoedde dat ze het niet eens zou merken. Oké, vanochtend was één van de ergste ochtenden uit mijn leven, maar gister.. De uitwerking die de drank op me had gehad was werkelijk waar heerlijk! Het leek als of al mijn problemen naar de achtergrond waren gezakt, ze deden er niet meer toe. Het was het hier en nu en ik zweefde op een wolkje. Ik keek van een afstandje naar mijn ruzieënde ouders, terwijl ik lachte. Ik lachte om hun, de dwazen. Maar toen ik vanochtend wakker werd was de klap deste harder aangekomen. Back in reality.. Stiekem verlangde ik weer naar dat gevoel, dat heerlijke gevoel dat de drank me gaf zeker nu, want het onnozele geklets van mama kwam me de keel uit. Toen ik mijn watertje terug op tafel zette hoorde ik dat mama alweer verder praten. Ik at zwijgend mijn pasta, terwijl ik schietgebedjes deed over een snelle, maar goede afloop van de avond.

Ik moet zeggen dat alles boven verwachting ging. We namen zelfs nog een toetje. We kwamen heel huids terug ondanks het feit dat mama al aardig wat op had en ze kwam me zelfs nog weltrusten wensen. Even leek het als of alles normaal was. Misschien moest ik het nog een kans geven. Als mama gewoon wat vaker thuis was kwam alles wel op zijn pootjes terecht! Het was toch best gezellig geweest? Eigenlijk vond ik het etentje helemaal niets, maar ik wilde er niet aan toegeven. Er was ineens een deur verschenen en ook al was hij nog ver weg met een lange adem zou ik de deur misschien kunnen bereiken. En achter die deur wachtte het normale gezinsleven. Met liefdevolle, maar bovenal geweldloze ouders. Dan zouden we kunnen voldoen aan het ideaalbeeld dat papa en mama al die tijd voor de buitenwereld al schetste. Ja, er was hoop. Er was een sprankeltje hoop in mijn hart herezen en alleen voor dat sprankeltje hoop moest ik verder. Mensen als ik hadden namelijk een keuze, maar mensen met een bijvoorbeeld levensbedreigende ziekte niet. Die moeten hun laatste momentjes pakken, terwijl ze het liefst nog jaren verder zouden willen. Maar ik, ik had geen levensbedreigende ziekte dus moest ik vechten. Vechten voor mezelf, maar ook voor die mensen, want die hadden dolgraag in mijn schoenen willen staan. Dus moest ik lopen richting de deur tot ik hem bereikt had en tot die tijd moest ik teren, teren op mijn sprankeltje hoop..

victorielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 09:55

Zoals de andere delen weer super! Haha! Het leest heel gemakkelijk! Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 14:20

Super verhaal!
je schrijft echt heel erg leuk Ja

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:18

Idd weer erg leuk stuk

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 17:40

super leuk verhaal!
ik vind het ook lekker makkelijk lezen, ik zit er al snel in Ja

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 18:17

Wat een goed verhaal, je kan echt heel leuk schrijven, ben benieuwd naar het volgende deel Lachen

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-08 21:18

Woehoeee, wat veel leuke reacties! Hyper!
Ik heb weer een nieuw stukje geschreven!

Hoofdstuk vijf

De dagen kropen voorbij. Hoewel ik me haast wanhopig aan mijn lichtpuntje vast klemde voelde ik dat ik het grip begon te verliezen. Als mama thuis was, was ze overdreven lief en opgewekt tegen me en als papa thuis was ontliep ik hem zoveel mogelijk. Hij had niets meer over die bewuste nacht gezegd, maar elke keer als ik met hem sprak of eigenlijk als hij bevelen uitdeelde was ik bang dat hij erover zou beginnen. Ik besloot me voledig op school te storten. Ik werkte me door de stapels huiswerk heen en vertelde thuis niets over mijn rapport dat rond uit dramatisch was. Soms zat ik 's ochtends met mijn ogen nog half dicht in de klas. Julia vroeg of ik niet eens een dagje thuis moest blijven om bij te slapen, maar elke keer zei ik dat het allemaal wel meeviel. Ik wilde er niet met haar over praten ze zou het toch nooit begrijpen. Zo ging het enkele weken lang..

Het was zaterdagochtend. Papa en mama waren beneden. Ik zat in de brede vensterbank van mijn raam en staarde naar de fietsers en automobilisten die door de straat raasde. Achter ieder mens zit een verhaal dacht ik. Bij ieder die passeerde probeerde ik een tipje van de sluier op te lichten, maar ik realiseerde me dat je als je dat echt wilt je alles goed kan verbergen. Niemand beloofd bij je geboorte dat het leven altijd fijn is, omdat simpel weg niemand gespaard wordt. De één treft het misschien slechter dan de ander, maar iedereen krijgt pijn en verdriet te verduren. Over de stoep liep een meisje ik schat van mijn leeftijd met haar hond. Ze had haar lange donkerbruine haar ingevlochten en daar over een gehaakte witte sjaal geslagen. Ik bestudeerde haar gezicht. Misschien zat zij wel in hetzelfde schuitje als ik.. Voorzichtig bracht ik mijn hand naar mijn wang. Het was nog steeds niet genezen. Inmiddels was hij eerder geel dan blauw, maar de zwelling was wel afgenomen. Ik liet mijn vingers zachtjes over mijn jukbeenderen glijden en drukte op de gevoelige plekken. Ik voelde de kneuzingen.
'Ga uit die vensterbank, Amber! Als papa het ziet wordt hij woest en dat weet je best!'
Ik schrok van mama's luide denigerende stem. Ik keek om en kwam met een sprongetje uit het venster. Nu pas zag ik het straaltje bloed dat uit haar, haar gelopen kwam.
'Je bloedt.' Zei ik zachtjes.
Meteen greep ze naar haar hoofd. Ik liep naar haar toe en verplaatste haar hand naar haar voorhoofd waar het bloed zat. Ze tastte even met haar vingers haar voorhoofd af en bekeek daarna haar hand. Er zat inderdaad bloed aan. Ze schrok. Ik zette een paar passen achteruit en wreef weifelend mijn lippen over elkaar.
'Ik bloed..' Herhaalde ze ontzet.
Ik knikte alleen, maar. Ik had geen flauw idee wat ze nu van me verwachtte of ze überhaupt wel wat verwachtte. Ze stond een hele tijd verbijsterd naar haar hand te staren zonder iets te zeggen. Ik probeerde haar blik te vangen, maar ze gunde me geen blik waardig.
'O god..' Stamelde ze zacht en ik hoorde haar stem overslaan.
Voor ik het wist zat ze ineen gezakt op de grond en stroomde de tranen onophoudelijk over haar wangen. Ik had mama nog nooit zien huilen. Ze was altijd een doorgewinterde ijzersterke vrouw geweest en nu stortte ze ineens volledig in. Even stond ik daar tot ik in actie kwam. Ik liep naar haar toe, knielde bij haar neer en streek haar over haar, haar als of ik haar moeder was en zij mijn dochter. Ze snikte krampachtig en drukte zich tegen me aan. Ik voelde haar schouders onbedaarllijk schokken.
'Stt. Rustig, maar mama het komt wel goed.' Fluisterde ik gerustellend en streelde met twee vingers haar achterhoofd, terwijl ze zich tegen me aangedrukt hield.
'Nee, het komt niet goed. Verdomme dat is het probleem juist..' Zei ze verstikt tussen haar tranen door.
'Mam, rustig nou asjeblieft.' Smeekte ik haar bijna gesmoord.
Ze moest stoppen nu, ik kon haar niet troosten. Ik was zelf één groot stuk verdriet, een mislukking van het eerste uur! Ik was een eeuwige persimist en ik kon niet doen als of het niet zo was. Ik slikte en bleef haar stevig vasthouden. Na enkele minuten stopte ze ineens, stond ze met een ruk op en wreef met haar mouw de tranen uit haar ogen.
'Lieverd?' Vroeg ze ineens helder en ze keek me strak aan.
Ik stond ook op zodat we weer op ooghoogte waren en zei 'Ja?'
'Kijk me eens aan.' Zei ze streng en legde haar handen om mijn wangen.
Ik kromp bijna ineen bij de druk die ze op mijn nog genezende wang legde, maar ik hield me groot. Er ging iets belangrijks komen, ik voelde het.
'Ik hou zielsveel van je en je mag nooit opgeven, beloof je dat?'
Ik knikte gedwee. Ik had geen flauw idee waar ze heen wilde, maar ik kon niks anders dan knikken aangezien ze zo hard in mijn wangen kneep.
'Mooi. Het spijt me dat ik me zo liet gaan, ik had liever dat je dat niet meegemaakt had.'
Ik zweeg. Ze trok mijn hoofd zachtjes naar zich toe en drukte een lange kus op mijn voorhoofd. Daarna draaide ze zich plots om en verliet met gehaaste passen mijn kamer. Enkele minuten staarde ik haar verbijsterd na. Toen graaide ik de slaapkamerdeur sleutel uit mijn lade en draaide de deur op slot. Met mijn kussen dicht tegen mijn borst aangedrukt kroop ik terug in het venster, terwijl ik de tranen geluidloos over mijn gezicht rolde..

'Spreek ik met Amber Trebel?'
'Ja.'
'Goed zo. Is je vader toevallig aanwezig?'
'Ja, één momentje astublieft.'
'Prima!'

'Pap? Telefoon!'

'Met wie spreek ik?'
'Richard Walm, hoofdofficier van het politiebureau te Damburg.'
'Waarmee kan ik u helpen, agent?'
'Ik wil u graag vragen naar het bureau te komen..'
'Waarom?'
'Er is zojuist het lijk van een vrouw uit de sloot gehaald en dat is mogelijk uw vrouw.'
'O..'
'Dus we willen graag dat u het lijk komt identificeren.'
'Ahaa.. Ja, nee natuurlijk! Ik kom er meteen aan!'
'Fijn.'
'Ja.'
'Meneer?'
'Ja?'
'Wilt u dat er een hulpverlener voor het inlichten van uw dochter komt?'
'Nee.'
'Dus u kan het alleen aan?'
'Ja, het is verdomme míjn bloedeigen kind, ja en het gaat om haar moeder!'
'Ja, ja wilt u astublieft kalm blijven? Ik snap dat dit niet makkelijk is, maar ik kan er niets anders van maken!'
'Nee, ik begrijp het. Sorry!'
'Maakt niet uit. Ik zie u zometeen! Vraag, maar naar de heer Walm bij de aankomstbalie, goed?'
'Prima.'
'Tot zo!'

'Wie was dat papa?'
'Een agent.'
'Waarom?'
'Er is wat heel ergs gebeurd.'
'Wat dan?'
'Mama is dood.'
'Wát?'
'Ben je doof? MAMA IS DOOD!'

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:28

Mooi verhaal die ik zeker ga volgen Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-08 22:38

Mooi! Ik ga het ook volgen.

Nadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 13:53

Weer even de twee stukjes bijgelezen Lachen. De laatste is wel heftig, ben echt heel benieuwd naar het nieuwe stuk!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 14:16

wat een heftig verhaal. Je hebt het mooi geschreven, ik ben benieuwd naar het vervolg!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-08 15:36

Moderatoropmerking:
Ave; zo als in de regels van UK/CB staat is het de bedoeling dat elke stuk dat je plaatst minimaal 1500 woorden dient te hebben. Je stukken hebben dat niet allemaal. Graag hier rekening mee houden in het vervolg, alsjeblieft!