[GAME] NIEUW! Kies je foto en bewerk erop los! Deel 9!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

[GAME] NIEUW! Kies je foto en bewerk erop los! Deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 19:53

WELKOM!

De bedoeling van dit topic is om gezamelijk foto's te bewerken. Wil je meedoen aan het topic stuur dan 2 duidelijke scherpe foto's met de naam van het paard/de pony naar mijn PB. (Bellatrix) Je komt dan onderaan de lijst te staan. Ik werk de lijst af en iedereen komt dus een keer aan de beurt. Iedereen mag meedoen, ook als je al geweest bent. Heb je ideetjes, tips, suggesties voor thema's, enz? Laat dat dan ook even weten in je aanmelding! De eenmaal gestuurde foto's ga ik gebruiken. Weet dus zeker dat je de goede foto's hebt gestuurd. (anders loopt mijn hele schema in de war. Tong uitsteken )

De veranderingen
Voortaan zijn er telkens twee foto's. Je mag er daarvan eentje uitkiezen die voor jou het beste bewerkbaar is, maar je mag de foto's ook combineren met elkaar. Daarnaast wordt het bewerken aan de hand van een thema optioneel. Vind je dat gemakkelijker om inspiratie op te doen, dan volg je het thema. Vind je het tien keer niks, dan doe je lekker wat je zelf wilt. Tenslotte proberen we weer om het topic wekelijks te laten terugkomen.

De regels
Helaas kan dit topic niet bestaan zonder regels. Aan jullie het verzoek om ze eens goed door te lezen en om je er vooral ook aan te houden. In vorige topics bleek het erg moeilijk te zijn om dat te doen, maar onthoud dat het voor ons vreselijk ergelijk is als we constant de regels moeten herhalen.

1. Maak er een échte bewerking van. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan niet!
2. Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
3. Bewerkingen die je plaatst mogen niet groter zijn dan 800x600 of 600x800 pixels, verkleinen kan je doen met je bewerkingsprogramma, je bent tenslotte toch al bezig.
4. Offtopic reacties worden niet op prijs gesteld, net als oneliners, vertellen dat je aan het bewerken bent/gaat bewerken en wanneer je wilt reageren op gegeven commentaar van iemand, kun dit doen door iemand een pbtje te sturen.
5. Je bent niet verplicht om commentaar te geven op andere bewerkingen maar het wordt wel op prijs gesteld. Knipoog Geef je commentaar zorg er dan voor dat het opbouwend is zodat de persoon in kwestie ervan kan leren.

Dit topic:
Deze week is Smeej de gelukkige. De merrie heet Mirna. Thema: Vrijheid
Dit thema hebben we al eens gehad maar dat is zo lang geleden dat ik vond dat het wel weer een keer kon. Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande foto's zijn net zoals vorige keer goed geschikt voor bewerkingen dus nu weten jullie een beetje wat ik bedoel met goede, scherpe foto's. Knipoog Deze zijn wel erg mooi natuurlijk en ik weet dat niet iedeeen zulke foto's heeft maar dan weet je een beetje waar je dus niet mee aan moet komen.

Het archief

Kies je foto en bewerk erop los! Deel 1: - Anseltje - Televisie
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 2: - FunkyMistiC - Sfeer
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 3: - Sanne_shet - Snoep
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 4: - Linn - Licht
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 5: - Chantal_) - Sinterklaas
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 6: - Marjoow - Nacht
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 7: - mariskaatjuh - Kerst
Kies je foto en bewerk erop los! Deel 8: - marillion - geluk

ikenpaardjes

Re: [GAME] NIEUW! Kies je foto en bewerk erop los! Deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:25

Het nieuwe topic Haha! Haha! !

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 20:25

Yep! Leef je uit! Haha!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:35

Jeej! Smeej heeft ook al mooie foto's! Super.
Ook hier zijn zeker geen grotere versies van?

CriiStiina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:36

ik ga ook eens proberen:P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 20:37

Nope. Dat had ze dan gelijk moeten sturen...dus een waarschuwing voor iedereen...heb je een grote versie stuur die dan gelijk mee...latere inzendingen doe ik niets mee want anders loopt mijn lijstje in de war.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:33

Het is héél lang geleden dat ik bewerkt heb, maar ik heb een poging gewaagd.

Afbeelding

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:45

Mooie fotos, zeker een bewerkinkje waard *LOL* (niet dat die mooi zijn ofzo Huilen van het lachen)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-08 21:46

Mooi Pasamba! Netjes geknipt en mooie samengevoegd. Ja

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:49

Mooi Clien! Ik vind het mooi geknipt maar ook een mooie wazige achtergrond, dat maakt het mysterieus *LOL*

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:34

Ook weer even bezig geweest.
Afbeelding

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:36

Clien: Erg netjes! De sfeer in de bewerking vind ik wel lekker, weerspiegeling heb je goed gedaan.

Afbeelding

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 22:46

SIEMxFUNNY: Jammer dat je niet super veel eraan bewerkt hebt. Ik vind hem wel erg leuk met die vlinders al had ik zelf denk ik een ander lettertype gekozen.

Escha: Héel mooi! Die manen en haartjes super realistisch gemaakt. Erg mooi geheel ook met de achergrond Lachen Halster ook goed weggewerkt, ik zie er niks meer van!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:10

Hier mijn (thema) versie. Zelf vind ik het geen uitleg nodig hebben, vind het zelf wel vrolijkheid uitstralen. Lachen

Afbeelding

Hmm.. Ik zie nu dat er een paar kleine schoonheidsfoutjes inzitten, betreft het uitknippen. Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 23:33

Totaal inspiratie- loos toch wat uitgekomen, ben dr niet trots op ofzo.. Huilen van het lachen

Afbeelding

Goh esmee, toevallig allebei de kleur oranje XD.
Hmmz zie nu dat groene randje pas.. Sigaar

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 00:00

Mijn bewerking Clown

Afbeelding

Commentaar Haha!

Pasamba: Super mooi Ja Goede sfeer Ja

SIEMxFunny: Leuk Pling Alleen vind lettertypen niet zo mooi

Escha: Alweer prachtig! Paard past ook goed in de achtergrond Ja

smeetjoew: leuk gedaan! Ja netjes geknipt

Liedje_: Leuk idee Ja alleen je ziet nog wat groen Knipoog

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 11:19

Pasamba Mooi gedaan. Lekker dromerig, halster heb je ook goed weggewerkt.
SiemxFunny; Opzich netjes gedaan. Imo had je er nog wat meer aan kunnen bewerken. Het ziet er een beetje simpel uit.
Escha Ziet er weer super uit! Alleen precies het tegenovergestelde van het thema. Hahaha.
Liedje_ FOEI! Jij na-aper. Hahah. Het is je dus toch goed gelukt! Leuk. Imo had je er nog wat meer aan kunnen doen, mja, je zei al dat je inspi loos was. Jammer dat het hoofd wat minder is uitgeknipt.
Enne, wel een beetje je eigen stijl gaan ontwikkelen hea? Geen Esmee-2 worden. *LOL* ROFL
WhiskyBokjes; Leuk gedaan. Netjes geknipt. Een beetje simpel. Jammer dat de foto een beetje uitgerekt is..

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:11

pasamba: prachtig, mooie sfeer
SIEMxFUNNY: netjes geknipt maar de vlinders en het lettertype vind ik niet echt mooi
Escha: heel mooi, halster is netjes weggewerkt ook een mooie sfeer
smeetjoeh: id niet zo netjes geknipt maar past wel helemaal in het thema, erg leuk
liedje_ er zit (zoals je zelf al zegt) nog een groene rand om de pony heen, wel mooi verder
wiskybokjes: een beetje saai en het lettertype vind ik er niet bij passen

ik ga nu beginnen aan mijn bewerking Haha!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 14:24

echt trots ben ik er niet op Scheve mond het past beter bij thema winter Clown
ik noem het maar een vrije bewerking.
Afbeelding

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:08

Mijn idee pakte niet helemaal goed uit, dus heb ik er maar wat anders van gemaakt. Ik bewerk heel zelden, maar de foto sprak mij erg aan dit keer. Lachen
Ik heb mijn (2e) inspiratie ook een beetje van dit zinnetje gehaald: Een paard is een weerspiegeling van jezelf. Misschien zien jullie het verband ook.

Afbeelding

Zoals gezegd, het is niet wat ik eigenlijk wilde.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:40

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:52

SIEMxFUNNY: Ik vind hem zelf wat simpel, je ziet duidelijk een lijn van de blauwe achtergrond en dat vind ik erg jammer.
smeetjoew: Beetje jammer dat het gras uit het niets omhoog komt. Verder had je beter het halster wegkunnen halen, die vind ik er niet tussen passen, die valt té erg op. verder leuk!
Liedje_: Ik zie aan de linkerkant van het gras nog duidelijk een zwarte lijn van de ondergrond. Probeer de volgende keer het gras goed door te laten lopen, zodat je geen scheidingslijnen meer ziet. Knippen had nog wat netter gekund, ik zie nog veel groene randjes om Mirna
WiskyBokjes: Fijne bewerking, alleen wel erg klein. Heb je hem niet groter? Lachen
Jetske_: Halster netjes weggewerkt en netjes die vleugels! Alleen hadden de vleugels op de huid van Mirna wat minder opgeplakt gemogen.
Eleandra: Ik zie nog een duidelijke zwarte rand om Mirna en het meisje(licht beeldscherm.. sorry Haha!). Dat had wel wat netter gekunt. Knipoog
geerte: Mooie overgangen en vind het kleurgebruik wel erg fijn. Mooie sfeer!

Shawny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:54

ik heb ook weer eens wat gemaakt, ik heb eens wat anders geprobeert, ben dus even een uitdaging aangegaan.

hier het resultaat:

Afbeelding

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:02

Pasamba: Poeh, je maakt het me meteen moeilijk, wat valt daar nou op te zeggen? Erg mooi! Als ik al iets moet verzinnen, het valt me op dat het water érg ondiep is op de plek waar Mirna draaft. Misschien had je haar iets meer in het water moeten plaatsen. En net boven het neusje is het een beetje wazig, van het wegwerken.
SiemXfunny: Ook deze spreekt mij aan, netjes gedaan! Leuk, hoe hij zo naar de vilders kijkt. Dat de originele achtergrond er nog is maakt het een beetje simpel, maar het stoort mij niet. De tekst is het enige, ik snap hem niet.
Escha: Hè verdomme, ook al mooi. Heel goed geknipt, maargoed, zijn we van je gewend. De uitsnede van de foto vind ik fijn om naar te kijken, de tekst iets te klein en de hele foto wat te groenig naar mijn smaak.
smeetjoew: Het is niet helemaal mijn stijl, maar zoals je al zegt, hij straalt vrolijkheid uit. Hij is mij te overbelicht en uitgeveegd. Wel vind ik het gras en sowieso de hele achtergrond wel wat hebben.
Liedje_: Ai, hij is wat groenig uitgeslagen. Het hele groene randje lijkt mij niet de bedoeling en de achterbenen zien er al helemaal niet zo geweldig uit. De achtergrond vind ik wel weer mooi, al is ook daar Mirna niet helemaal netjes uitgeknipt, wel een stuk beter.
WiskyBokjes: Het ziet er allemaal netjes uit, maar ik vind hem wat simpel, tot aan saai. De achtergrond is niet zo bijzonder en de tekst net zo min. Probeer de volgende keer iets originelers uit te halen.
Jetske_: Jammer dat het geheel van slechte kwaliteit is. Mirna had iets beter uitgeknipt mogen worden, al is het niet slecht. Persoonlijk had ik de vleugels iets meer naar voren en naar boven geplaatst denk ik.
-Op mezelf zal ik geen commentaar geven-
geerte: Ook hier stoort mij de slechte kwaliteit en ik ben er nog niet helemaal over uit of sepia afbreuk doet aan de foto. De tekst is bijna niet te lezen. Mirna's hoofd vind ik wel erg mooi gedaan. Van het uitknippen tot aan het vervagen zodat het in de foto past. Ook leuk hoe je het lichaam van Mirna hebt veranderd, origineel en redelijk geslaagd.

Dat waren ze weer. Lachen

Edit:
@Escha
He verdomme, ik had op mensen met een donker beeldscherm gehoopt. Vork Dat heb ik namelijk zelf ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 18:12

Pasamba; 'Errug netjes! heb zo geen commentaar Lachen'
Siemxfunny; 'Wel netjes gedaan, Ik snap de tekst alleen niet helemaal Vork'.
Escha; 'SUPER! echt hier heb ik totaal niets op aan te merken, heel erg netjes Lachen'.
Smeetjoew; 'Iloooveyourstyle, Niets op aan te merken Vork'.
Liedje_; 'Ziet er leuk uit, alleen wat minder uitgeknipt'.
Wiskybokjes; 'Ik vind hem iets te simpel, maar opzich wel netjes geknipt Ja'.
Jetske: 'Hij is errug slecht kwa kwaliteit, en niet zo origineel maar ik vind hem wel leuk'.
Eleandra; 'Je ziet idd een hele duidelijke overgang, idd licht scherm *LOL*'.
Geerte; 'Hmm, ik vind hem wat minder, is nl niet zo errug netjes uitgeknipt'.
_Shawny; 'Ziet er leuk uit, alleen nu heeft ze nog een dikker hoofd lijkt wel Haha!

Iedereen bedankt Lachen