[Foto] tuinfoto's, Tips gevraagt (1e keer)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_R_G_

[Foto] tuinfoto's, Tips gevraagt (1e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 18:05

hallo,
vanmiddag had ik mijn camera maar eens gepakt en was de tuin in gelopen,
er zijn wel wat leuke foto's uit gekomen.
dit is de 1e keer dat ik zulke foto's maak en moet dus nog veel leren daarom wil ik graag tips van jullie
mijn camera is niet echt goed je kunt er niet eens mee scherp stellen, vandaar dat sommige foto's onduideljik zijn.
mijn camera is de Kodak EasyShare cx6200, geen zoom of niks zit er op.
ik ga binnenkort een nieuwe camera kopen maar ben er nog niet uit welke.
maargoed hier de foto's; (foto's mogen niet gekopieërd/gebruikt worden zonder mijn toestemming)
1. foto binnen
Afbeelding
2. deze vind ik zelf wel heel mooi
Afbeelding
3. zelfde bloem
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13. niet scherp
Afbeelding
14. ook niet scherp
Afbeelding
15.
Afbeelding

(kwaliteit van de foto's is wel achteruit gegaan door het uploaden)
groetjes Winnie

lidy

Re: [Foto] tuinfoto's, Tips gevraagt (1e keer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 19:18

waaauuw! onze tuin is best mooi zo Haha!
haha, ik heb geen tips.
Is straks helemaal vet als je je nieuwe camera hebt!!
xx

Amber_VZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:36

Wauw mooi hoor! Alleen sommige foto's zijn idd wel een beetje wazig..Maar maakt niet uit voor de eerste keer Lachen

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 21:49

Een camera zonder zoom Nagelbijten / Gniffelen Ook een uit de prehistorie zeker Tong uitsteken ?
Maar goed, commentaar op je foto's (ben zelf zeker geen super fotograaf, geef gewoon m'n mening Knipoog )

Foto 1: zonder zoom kan je zoiets niet goed trekken. De achtergrond is niet goed. Maarja, wat doe je zonder zoom? Als je een nieuwe camera hebt, zorgen voor een goede achtergrond of gewoon meer inzoomen Knipoog
Foto 2: Wel mooi, beetje te rommelige achtergrond voor mij.
Foto 3: Jammer dat niet de hele achtergrond die groene stuiken heeft, dat hout rechts is er niet zo mooi aan. Voor de rest wel geslaagd vind ik.
Foto 4: Niet slecht, alleen had je de lijnen van je tuinhuis (of weet ik veel Tong uitsteken) evenwijdig met de rand van je foto moeten zetten. Miischien ook iets meer naar rechts zodat die balk (of rand deur ofzo) er niet opstaat, alleen weet ik niet of dat mogelijk was.
Foto 5: Spreekt me niet zo aan, verder niet echt iets op aan te merken.
Foto 6: Als je had kunnen zoomen was hij waarschijnlijk wel mooi geweest, zo is er niet zo veel aan. Te veel verschillende dingen op de achtergrond.
Foto 7: Vind ik eigenlijk wel nog mooi, allen die roest Tong uitsteken
Foto 8: Niet slecht, maar weeral met zoom had dit een mooie foto kunnen worden.
Foto 9: Wééral hetzelfde liedje, dit had een prachtige foto kunnen zijn als je de bloem meer had het échte onderwerp kunnen maken. Nu is er door die rand, die struiken ,... weer te veel afleiding.
Foto 10: Vind ik niet zo geslaagd. Onderwerp spreekt me niet aan, die groene achtergrond is er niet mooi bij, te druk onderwerp, er staat niet echt iets centraal. Misschien zonder die dikke tak?
Foto 11: vind ik niet zo mooi, beetje zelfde commentaar als de vorige.
Foto 12: te druk
Foto 13: Jammer van de niet scherpte, inderdaad. (weeral het inzoomen natuurlijk ;p)
Foto 14: Wel leuk, alleen een beetje saai.
Foto 15: Vind ik niet zo mooi. Niet echt een tip. Of toch: kies een ander onderwerp!

Als je met zo'n camera werkt, zijn deze foto's echt wel goed. Natuurlijk, voor een betere camera zouden dit eigenlijk slechte foto's zijn, maar dat zijn ze niet doordat je ze niet met een goede camera trekt. Als je een nieuwe camera hebt, wil ik zeker eens je nieuwe foto's zien!

Nog wat algemene tips: Zorg voor een niet rommelige of drukke achtergrond. Kies een onderwerp dat je zelf heel erg aanspreekt: een mooie bloem, een vijver, ... (geen saaie onderwerpen nemen Vork , maar natuurlijk, met een betere camera worden je onderwerpen vanzelf al levendiger dus ik verwijt je niets hoor Knipoog ) en zet dat onderwerp centraal, zorg ervoor dat de achtergrond niet van het onderwerp afleidt!

Zo, dat was een heel werk (telkens foto's opnieuw gaan bekijken, commentaar schrijven, volgende foto Tong uitsteken) hopelijk heb je er iets aan, anders was mijn werk voor niets Clown.

Veel succes nog met foto's trekken en hopelijk heb je snel een nieuwe camera!

Edit: nog vergeten dat het je eerste keer ook nog is was, wel dan zijn dit zeker mooie foto's Knipoog

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 22:08

bedankt voor je commentaar
ik kan hier zeker wel iets mee en ga er de volgende keer goed op letten. de camera is idd bagger zodra ik en nieuwe heb zet ik de foto's weer op bokt Knipoog
groetjes

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 11:38

omdat mijn computer heel donker is zien de foto's er bij mij beter uit dus dat kan anders zijn haha Tong uitsteken

Ambertjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:43

Leuke foto's.

1. De foto's zijn wat wazig.
2. Probeer niet de drukte op te zoeken.

Verder weet ik niet echt iets. Lachen

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:48

bedankt voor je tips zal er op letten Knipoog

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 17:04

fiekhe schreef:

dat is dus zo raar bij mij is de achtergrond helemaal zwart Verward

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:11

_R_G_ schreef:
fiekhe schreef:

dat is dus zo raar bij mij is de achtergrond helemaal zwart Verward
tiens wat raar, bij mij niet :s

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 13:24

Dan heb je je beeldscherm heel donker staan Knipoog

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 22:51

Met jou camera is het dan inderdaad lastig, waarschijnlijk zijn je foto's ook onscherp omdat je soms erg dicht op je onderwerp zit. Ondanks dat vind ik de plaatjes leuk geworden voor de eerste keer. Het commentaar per foto:

1. Veel ruis en onscherpte, ook wat donker waardoor de roze kleur er niet echt uitspringt. Kwa compositie leuk maar wel jammer dat je het kozijn op de achtergrond ziet.
2. Al scherper en beter licht. Jammer dat je ze net niet mooi in beeld hebt geplaats, een beetje schuin. Als ze in een pot groeide had ik ze ergens anders neergezet omdat er nu veel losse objecten achter het hoofdonderwerp staan.
3. Weer mooi licht alleen jammer van de objecten rechts in beeld. Verder goed gekozen een beetje sprookjes achtig.
4. Deze heeft echt iets vind ik, ookal lijkt hij simpel hij heeft iets sprookjes achtigs en misterieus.
5. Saai, tegen licht en niet scherp. Deze foto heeft voor mij niets speciaals. Wel goed dat je dingen eens vanuit een ander standpunt bekijkt en niet alleen alles neemt wat je op ooghoogte kunt zien.
6. Overbelicht en de kleuren worden wat flets. Verder geen bijzondere compositie.
7. Als je AF(autofocus punten)hebt was het wel leuk geweest als de beeldjes scherp waren verder leuk gekozen!
8. Onscherp, misschien de bloem meer in de belangstelling plaatsen wat niet wil zeggen dat hij in het midden moet hoor, jammer dat hij ook geen springende kleur heeft.
9. Mooie compositie, leuk gekozen jammer dat het wit/roze wat overbelicht is dan was hij af geweest.
10. Leuk om iets bij elkaar te leggen maar geen bijzonder oogpunt geld eveneens voor foto 11 alleen is deze scherper.
12. Misschien leuker als het bloemmetje en het gras scherp waren wel leuk gekozen weer eens vanuit een ander oogpunt.
13 en 14 leuk gekozen alleen inderdaad niet scherp.
15. tegen licht in de hoek en veel ruis, verder wel leuk maar niet bijzonder.

Misschien wel heel critisch geweest sorry Bloos Hoop dat je er wat aan hebt! Aan welke camera's zat je te denken?

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 10:52

Bedankt voor je commentaar!
ik zat eigelijk te denk en aan de Fuji Finepix S5600
maar dat weet ik nog niet zeker Knipoog