Ben een tijdje geleden begonnen met een verhaal, wat ik 'Het engeltje, duiveltje en ik' heb genoemd. Het zijn kleine stukjes. Ik hoor graag jullie mening erover. Commentaar en tips welkom, maar hou het aardig

Citaat:12-1-07
PART ONE - Proloog [©!]
'Nou dames, op wie willen jullie vandaag? Mel maar op Max doen?' stelde Chantal voor, kijkend naar het glunderende gezicht van Melody. 'Dat is een Ja, neem ik aan?' veronderstelde ze, terwijl ze het in haar map noteerde. Melody knikte en liep gelukkig naar beneden, het terrein over, waar de ponystal was gevestigd. Ze bofte maar met Chantal als instructrice. Naomi was een stuk strenger en meestal bepaalde zij op wie de meiden reden en als je dan vroeg of je op je lieveling mocht was 'niet zeuren' het antwoord. 'Maar dat is voorbij' dacht Melody tevreden terwijl ze haar lieveling Max begroette. Ze herrinnerde ze zich Naomi's vertrek als de dag van gister. Zij en de meiden uit haar rijgroepje hadden een afscheidsliedje verzonnen, maar eigenlijk vonden ze het helemaal niet zo erg dat de oude instructrice de manege verliet.
'Hee knapperd, zin in een ritje?' Als antwoord kreeg ze een zachte ponyneus tegen haar aan. De 8 - jarige bruine jonge New Forest pony met z'n smalle bles en witte voetjes, had ze twee jaar geleden voor het eerst in de bak gezien en ze was er meteen verliefd op geworden. Vol liefde begon ze hem te poetsen en Max genoot er met volle teugen van.
'Hee Mel, ik wist wel dat je hier zat!' Een enthousiaste Lola omhelsde Melody en gaf haar een kus op haar wang. 'Hee Lo, ja ik begroette Max alvast, mag vandaag weer op hem. Rij jij de bolle Fjord weer?' vroeg Melody, een beetje overdonderd.
'Ja denk 't wel, even kijken of mevrouw al een beetje afgeslankt is. Jeetje Fjordi, je lijkt wel drachtig!' riep Lola uit nadat ze de boxdeur open gegooid had. Melody legde Max' spullen alvast bij z'n box en liep naar haar vriendin toe, die met verbazing naar Wendy aan het staren was. 'Hee dames, jullie mogen wel opschieten, het is al bijna 5 uur' riep Chantal de twee vriendinnen toe. Melody liep snel terug naar Max en zadelde hem. De les kon beginnen!
Mel waarom moet die Lola altijd zo klef doen? Zulke goede vriendinnen zijn jullie nu ook weer niet. En sinds de ruzie doet ze nogal 'apart': De ene keer heel enthousiast en de andere keer doet ze alsof ze je niet ziet. Zulke mensen ben je liever kwijt dan rijk: Dumpen die hap!
Citaat:15 - 1 - 07
PART TWO [©!]
'Zohee, jij bent laat thuis. Kon je geen afscheid van die knol van je nemen?' plaagt Melody's vader. Melody glimlacht en loopt de trap op, naar haar kamer. Haar ouders begrepen niks van paarden. Ze vonden het leuk om te kijken ; wat hun dochter allemaal in de bak deed was reuze interessant, maar veel snapten ze er niet van. Niveau L, B, M? Had je nu ook al niveaus?
Melody vervolgde haar weg naar boven. Het was een super leuke les ; na het rijden hadden ze met z'n allen nog even wat bij de Bram gegeten, maar om 8 uur moest ze toch echt naar huis toe. Nog na genietend deed ze de computer aan en startte msn. 'Pling!' Nieuwschierig dubbelklikte ze op de naam die verscheen; 'Tim!' dacht ze en er verscheen een brede smile op haar gezicht.
Melodyy zegt:
Hee =D
Tiim zegt:
Hey, alles goed?
Melodyy zegt:
Ja hoor, mjou?
Tiim zegt:
Jawel. Maar moet weer gaan, spreek ik je nog?
Melodyy zegt:
Vast wel, ciao!
Tiim zegt:
Ciao!
Een beetje verbaasd klikte Melody het scherm weg. Was dat Tim waar ze zojuist een gesprek mee had gehad? Dé Tim? Tim uit haar klas? Tim uit H3B? Populaire Tim? Zou hij ... ?
Oh my god. Túúrlijk. Denk je dat Tim Woutersen een oogje op jóuw heeft? Waarom zou hij met zo'n baby praten? Hij kan iedereen krijgen en dan kiest hij jou? Yeah right! Keep dreamin' girl!
Citaat:19-1-07
PART THREE [©!]
Melody zuchtte en bekeek zichzelf eens in de spiegel. De plus - maar vooral de minpunten - schoten door haar hoofd. De laatste tijd was ze erg ontevreden met haar lichaam.
Terwijl ze het bruine krullende haar borstelde dacht ze aan Lola. Haar blonde tegenpool met wie ze tot voor kort beste vriendinnen was. Tot voor kort. Want sinds Hester in de klas gekomen was, was - en is - alles veranderd. Melody had het al zien aankomen, maar toch was ze erin getrapt. In de val. De val van Hester. Hester Meulendijk die zo nodig Lola van Melody moest afpakken ...
Wat zie ik daar, Mel? Jaloezie? Je vond Lola toch al niet aardig. Dump 'r nou maar! Het kwam je alleen maar goed uit dan Hester in de klas kwam. Ja, hoor! Geef maar toe! Mevrouwtje Schijnheil ...
'Hee Mel, alles goed? Heb jij Frans toevallig gemaakt? Ik had m'n boeken in m'n kluisje liggen ...' bekent Lola Melody. Een beetje beschaamd kijkt ze haar donkere vriendin aan, want ze weet dat het al de derde keer deze week is, dat ze dit vraagt. 'Ja, hoor, best' is - tot Lola's opluchting - Melody's antwoord. Tevreden schrijft Lola Melody's antwoorden over, terwijl Melody even een boterham veroberd. 'Sorry Mel,' begint Lola, 'maar ik was m'n boeken echt in m'n kluis vergeten! Echt super bedankt!' slijmt Lola. Melody glimlacht maar is blij als de bel gaat. 'Ik moet gaan, zie je straks!'
Wat een heldendaad heb je toch weer verricht, Melody. Die arme Lola. Ze zal wel dolblij zijn met jou als vriendin! Je moet niet zo onzeker zijn, meid. Ik weet zeker dat je vriendinnen super tevreden met je zijn. Ga zo door, girl!
Eenmaal thuis gekomen gaat Melody eens languit op bed liggen met haar hond - Donja - naast zich. De jonge labrador - pup nestelt zich tevreden naast haar baasje en laat zich gewillig aaien. 'Wat een heerlijk leven heb jij, puppy van me. Lekker onbezorgd, geen stress .. Lijkt me wel wat, zo'n hondeleven!' zucht Melody. Donja kijkt haar baasje met grote ogen aan. Melody moet lachen. 'Je snapt er niks van he? Dat bedoel ik nou' glimlacht Melody. Ze denkt aan morgen. Dan is het weer paardendag! Heerlijk! Tevreden start ze msn - benieuwd wie er online is.