[FOTO] Neem een duik in de Bernisse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

[FOTO] Neem een duik in de Bernisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:20

Zo voor het eerst weer eens tijd genomen met het fotograferen. Samen met een vriend 4 uur (ja je ziet het goed) door de Bernisse gelopen. Mensen in de omgeving weten wel wat de Bernisse is, maar voor mensen die ietsje verder wonen, De Bernisse behoort een natuurgebied te zijn. Helaas zijn ze erin gaan bouwen.

De foto's:
Ik was eerst heel de tijd op zoek naar een torenvalk en een buizerd. De eerste liet zich totaal niet zien en de 2e wel 3 keer alleen was hij telkens te snel. En dan had ik hem eindelijk scherpgesteld in het vizier vliegt die rotvogel de zon in. Dus ik moet het maar doen met een heel leuk klein vogeltje die een hoop muziek maakt.
1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

ohja en pauwen
4.Afbeelding

5.Afbeelding

Die vriend vond het jammer dat mijn hand erop stond, maar eigenlijk vind ik deze wel leuk. Is eens wat anders.
6.Afbeelding

Close-upje van de grond
7.Afbeelding

En als je een tijdje loopt kom ik op een ruiterroute, en wat vind ik daar. De hoefafdruk van MIJN verzorgpaard. Dat zie je namelijk aan de grootte. Je draait de foto en dan krijg je een hartje Haha!
8.Afbeelding

het spoor wat Vera (vp) achterlaat.
9.Afbeelding

de lucht crea
10.Afbeelding

en de laatste een spinnetje
11. http://i101.photobucket.com/albums/m48/ ... 070136.jpg

zelf vind ik 1, 2, 5 en 10 wel heel mooi

Wat betreft commentaar houd het lief, en de Compositie daar hoef ik niets over te horen. Het is buiten en al moeilijk genoeg om een vogel erop te krijgen laat staan dat ik me dan druk ga maken over compositie. Ook fotografeer ik uit de losse hand zonder me iets aan te trekken van compositieregels. it's just not me Haha!
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 23-02-07 20:37, in het totaal 4 keer bewerkt

Mireille

Re: [FOTO] Neem een duik in de Bernisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:24

Moderatoropmerking:
Vergeet je [TAG] niet!
Zo als te lezen is in de regels van [UK]/[CB] is het maximaal aantal te posten afbeelingen: 10. De laatste foto is nu een link.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:26

Mooi hoor
volgende keer ga ik ook mee goed Vork

naugthytjhu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:28

Heej Veer,leuk zeg dat Vera-hartje!Orgineel haha.Scheen dus gezellig te zijn.Ik kom snel weer eens een keertje langs om weer jou in de bak te zien rijden,of weer gezellig dat gelongeer te zien.kijken wie wie longeert Nagelbijten / Gniffelen

xx melis

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:28

Fairie schreef:
Vergeet je [TAG] niet!
Zo als te lezen is in de regels van [UK]/[CB] is het maximaal aantal te posten afbeelingen: 10. De laatste foto is nu een link

oh, sorry vergeten, en is het aantal foto's opeens minder geworden of ligt het aan mij.

quera schreef:
Mooi hoor
volgende keer ga ik ook mee goed Vork

als je door de blubber wil vind ik het best Knipoog

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:29

Ze zijn geen van allen écht scherp. Bij de vogeltjes is de lucht wat
overbelicht, misschien wat leuke andere composities uitproberen. Ik
weet niet wat voor camera je hebt, maar probeer meer op dingen
scherp te stellen, zodat daar je aandacht naar toe wordt getrokken.

De laatste foto vind ik wel erg leuk. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:30

naugthytjhu schreef:
Heej Veer,leuk zeg dat Vera-hartje!Orgineel haha.Scheen dus gezellig te zijn.Ik kom snel weer eens een keertje langs om weer jou in de bak te zien rijden,of weer gezellig dat gelongeer te zien.kijken wie wie longeert Nagelbijten / Gniffelen

xx melis

hahahahahhaha, doe tegenwoordig los longeren. hihihihi grappig hoor Tong uitsteken maar ben wel weer begonnen met rijden, had op het eind last van me benen joh.

(heb in april ook al een belgenrit op de planning staan dus gaat goed komen)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 20:32

@ijslanderfan: ik snap niet wat je bij alle foto';s niet scherp noemt. idd sommige mogen wel scherper, maar ze zijn zeker niet allemaal niet scherp. En dat van de vogels is het al heel moeilijk om ze erop te krijgen (ze zitten namelijk niet stil om te poseren Nagelbijten / Gniffelen )

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 21:06

@ Verpgraphy mooie foto's hoor. Zo zie je maar weer hoe mooi de natuur 'dichtbij' is. Als je je er maar voor open stelt. Pling Pling

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 10:28

Ik ga toch mee met IJslanderfan.. want de foto's zijn niet écht scherp, niet onscherp maar ook niet scherp. De vogeltjes : vind ik niet goed gelukt omdat ze niet scherp zijn en er te veel takken om heen zitten wat afleid.

Die pauwen[?]: zijn naar mijn mening ook niet helemaal scherp, de achterste pauw vind ik niet is hebben dat bij de foto past. Het is meer achtergrond, De foto is ook erg grauwig en weinig sfeer.
verder zijn er ook storende dingen op die foto zoals plastic zakjes ect.

de bloem: is ook niet scherp en erg veel ruis op de foto, en de foto met je hand vind ik zoiezo niet veel hebben. De hand is erg storend.

De bladeren en takken: weinig contrast in en wat 'wittig'
de hoef in het gras: sommige stukjes wat overbelicht/te fel. verder wel een leuk idee maar niet netjes uitgevoerd

het spoor: het idee is leuk, maar je kunt beter mee op de grond gaan zitten zodat je meer op het spoor gaat letten dan op de rest van de foto, de huizen daar achter vind ik daarom wat storen.

de lucht: vind ik een leuke foto geworden, maarrr.. de foto links van de foto lijkt net of die omvalt? Tong uitsteken

de spin: erg leuke foto geworden, beter als je voorgaande foto's van dit topic.

tips: meer op het onderwerp dat je wilt fotograferen scherpstellen, probeer ook op de achtergrond te letten, dat daar geen storende dingen opstaan. Zoals bij die pauw. Op de pauw kun je misschien meer inzoomen zodat die groter in beeld komt, want de rest van de foto heeft geen waarde naar mijn mening!

succes nog

ik hoop niet dat je je aangevallen voelt want ik zo bedoel ik het niet, ik probeer je alleen te helpen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 11:16

kijk hier heb ik idg wat aan. je legt goed uit wat je er iet scherp aan vind.

Wel heb ik maar een digitale die altijd op automaat staat, snap bij die camera de hand modus echt totaal niet.

De vogels, tja kan het ook niet helpen dat ze in de bosjes ziten Nagelbijten / Gniffelen zal de volgende keer vragen of ze een takvrije boom willen uitzoeken Clown

en met die boom vond ik ook wel grappig idd, maar je blijft het gevallen effect houden hoe je hem ook draait.

met de bloemen ben ik het eens daar zit wat ruis in. En mijn hand met die bloem vind ik allebei het onderwerp, dus niet echt storend.

bedankt voor je tips Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 12:08

1 t/m 3, ze zijn onscherp, en vreselijk donker, daarbij zijn de composities nou niet bepaald spannend.. Lachen ik vind de foto’s te normaal.
4 had ik meer van dichtbij geprobeerd te maken, dit is gewoon een simpele foto, probeer meer op ooghoogte te fotograferen.
5, jammer van de ruis, en hij is wat donker en onscherp, compositie is wel mooi Ja
6 vind ik vreselijk, die hand verpest de hele foto.
7 is te druk, er is niet echt iets wat de aandacht trekt daardoor weet ik niet echt waar ik kijken moet.. wel mooi scherp.
8 vind ik leuk, gewoon leuk LachenApart!
9 had op zich wel leuk geweest, maar ik stoor me vreselijk aan de copyright.
10 heeft wel wat, maar is niet echt bijzonder.
11, de tak is scherp, maar de spin nét niet, anders was hij wel mooi geweest, de achtergrond stoort gelukkig niet Lachen

Bij eigenlijk alle foto’s irriteer ik me mateloos aan de enorme copyright.. ooit ‘ns gedacht om gewoon met een klein lettertype in een hoekje de copyright te zetten? Dat maakt de foto’s gelijk 10x mooier!

Ik vind de fotos niet bepaald super, ik kan me herinneren dat ik mooier van je heb gezien Lachen

manoo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:14

mooie foto's hoor, erg leuk gedaan! is weer eens wat anders dan al die paarden foto's toch! en laat die mensen lekker kletsen allemaal je doet het voor je plezier dus dat is het mooiste...

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:17

De eerste en de 5e spreken mij het meeste aan, ik vind de foto's niet overdreven leuk..herper, en sommige contrasten Ik krijg er geen kippenvel van om het zo maar te zeggen.

De foto's konden scherper, en sommige foto's zijn overbelicht.
Verder leuke foto's Knipoog

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 18:33

dank je wel. en PaOlien die copyright staat erxpress zo zodat mensen geen stukken eruit kunnen snijden. niet dat de foto's super zijn maar het zijn WEL mijn foto's en ik ben er opzich wel trots op voor megabeginner. en ik fotografeer juist zowat alleen maar op ooghoogte.

maar bednakt voor de tips

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:03

verography schreef:
@ijslanderfan: ik snap niet wat je bij alle foto';s niet scherp noemt. idd sommige mogen wel scherper, maar ze zijn zeker niet allemaal niet scherp. En dat van de vogels is het al heel moeilijk om ze erop te krijgen (ze zitten namelijk niet stil om te poseren Nagelbijten / Gniffelen )

Als ze wát scherper kunnen zijn ze dus niet scherp. Knipoog Bijvoorbeeld
de narcis.
Het vogeltje kan je misschien je sluitertijd wat korter doen,
(misschien bij alle foto's) ik weet niet wat voor camera je hebt
maar misschien is dat een optie. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:12

ja maar weet je wat het rotte is bij die vogels dat ze nu niet bepaald stil zitten. Doe ik de sluitertijd korter dan zie je de beweging. wat betreft de narcissen daar ben ik het wel mee eens.