[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 20:13

Citaat:
Het begin van een nieuwe ronde! Ik wil iedereen bedanken die actief in het oude topic meningen, tips en/of taxaties heeft gegeven! OK dan!
Het oude topic vind je hier: Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 1
Vergeet niet daar ook nog even een kijkje te nemen met betrekking tot de tekeningen op de laatste paar pagina's!

Om het voor iedereen duidelijk en overzichtelijk te houden volgen hier een paar richtlijnen:
  • Graag bij het kunstwerk vermelden:
    - Het formaat,
    - Medium (bv. papier/doek/PC) en
    - Materiaal (bv. pastel/potlood/acryl/digitaal)
    Alle soorten werken zijn welkom!
  • Om je afbeelding te laten 'opvallen' is het 't beste als je deze niet in een link plaatst maar als een zichtbaar plaatje.
  • Wanneer je zelf werk plaatst wordt het zeer op prijs gesteld als je ook je mening/taxatie over de andere werken geeft. Het geeft niet als je niet kunt taxeren, alleen al een mening wordt heel erg op prijs gesteld Ja .
  • Voor hele uitgebreide tips is het vaak beter een eigen topic op CB/UK te openen.
  • Het aantal te posten tekeningen per keer is een aantal van maximaal 3. Indien er toch meerdere tekeningen gepost worden kan er op de TEM knop gedrukt worden, en worden meerdere tekeningen verwijderd. Dit om het overzichtelijk te houden.
  • Géén foto's quoten maar alleen de namen van de kunstenaars.
  • Alleen eigen werk plaatsen. (zo als op CB/UK sowieso verboden is) Werk wat niet van jou wordt niet getaxeerd.
  • Zet alleen foto's neer van werk dat af is. Alleen werk dat af is kan eerlijk getaxeerd worden.

Wat tips voor het fotograferen van je werk:
  • Probeer zoveel mogelijk in daglicht te fotograferen zonder gebruik te maken van de flits.
  • Houdt je camera evenwijdig aan het werk wat je wilt fotograferen. Dit voorkomt vertekening van het beeld. | < (waarbij | = kunstwerk en < = camera Clown ) Dit kun je bijvoorbeeld doen door je werk op een 'ezel' te zetten of op de vloer te leggen met de camera erboven.
  • Indien je een macrostand op je camera hebt, kun je deze goed gebruiken Ja . Met macrostand krijg je bij een close-up scherpere foto's. Ook het gebruik maken van een statief en eventueel iets langere sluitertijd kan je tekening ten goede komen.

En... last but not least:
Iedereen is vrij om in dit topic te posten. Echter word je wel verzocht je aan bovenstaande richtlijnen te houden en iedereen met respect te behandelen. Wanneer er iets voorkomt wat niet thuis hoort in dit topic kan er ten alle tijden op de TEM knop gedrukt worden.

Hoe meer taxaties, meningen en informatie: hoe beter we kunnen inschatten hoe onze kunstwerken gewaardeerd worden. Daarnaast kunnen er eventuele verbeter punten naar boven komen, voor een volgende keer. Kortom: iedereen heeft er iets aan en leert hier van.

Op naar Deel 3! Haha!

Moderatoropmerking:
Een kleine toevoeging aan dit topic, naar aanleiding van een pbtje van een gebruiker.
Probeer zo realistisch mogelijk te taxeren. Een bepaalde taxatie komt vaak voort uit een gevoel en een persoonlijke smaak, heel logisch, maar dat is niet alleen wat telt. Bij het taxeren van een tekening kun je bijvoorbeeld ook formaat, materiaal en uren mee nemen. Zo kan een uiteindelijke taxatie misschien op iets heel anders komen.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 30-12-07 01:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: toevoeging

Stal_Fiore

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:16

Hier de eerste

Ben ook weer crea bezig geweest:

Afbeelding

De foto:

Afbeelding

Hij is wat lichter geworden door de foto.... hij is in het echt dus donkerder.

Gemaakt met grafiet potlood verschillende hardheden. Op A3 formaat.

Zal zo ook meteen weer even taxeren...

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:16

Jaa nieuw Topic ik doe ook weer mee en ga et nu wel bijhouden. Ja

Angelsditch: 25/20 euro. Ja Heel erg moi probeer de manen wat minder strepen te maken beetje meer diepte. Is wel heel moeilijk.
Laatst bijgewerkt door Nelleke_H op 01-02-07 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:17

wauw gelijk al zo'n prachtige tekening op de 1e pagina Lachen +/- 20 euro

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:19

Hihi ik doe ook weer mee Vork

En begin even met Malenka (laatsten uit oude topic werk ik later bij Ja ) :
erg knap gedaan, het dier lijkt zeker. Op deze foto vind ik hem idd wat lichtjes maar je geeft al aan hoe dat komt. Schaduwen (vooral onderkant van de hals) zouden wat groter mogen? 15 euro Lachen

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:21

Dank je Lon, weer een nieuw topic!!! Go jij! Go jij!

Afbeelding

Potlood, kleur en grijs (2b) op A4... Lachen

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:21

Duidelijke opening lon OK dan!
Ik taxeer later even bij Lachen

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:25

Angelsditch: 15 euro, had nog wat meer schaduw in gemogen.
Fnanne: 20 euro, ik ben niet zo weg van de achtergrond.

Haha!

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:26

aaaaaaaaah leuk dit topic nu ga ik toch ook echt meetaxeren
heb vorige gevolgd maar was niet bij te houden voor mij

@angelsditch heel erg mooi
ik zou die manen toch wat minder krasserig maken
probeer misschien met gum wat highlights te maken
ik vind ze nu de tekening omlaag halen en das jammer
toch zou ik je er 10 tot 15 euro voor geven

ga zo door

@fnanne ik vind die hals niet helemaal kloppen en ik vind de achtergrond te krasserig
ik zou zeggen 20 euro
Laatst bijgewerkt door Zappa op 01-02-07 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:27

Mijn taxaties vanaf bladzijde 96 van het vorige topic:

Bladzijde 96
MLiez88: Prachtig, echt levensecht, net alsof je hem zo kan oppakken en mee kan knuffelen. 30 a 40 euro.
Nujaro: Tijger: Leuk oefenmateriaal, maar niet voor verkoop. Paard: Mooi, helaas wel erg licht en jammer dat er zoveel structuur in het papier zit. Hier wordt het erg geblokt door. 5 euro.
Lontje: Schitterend! Uitdrukking is echt perfect. 50 euro.

Bladzijde 97
Wanniesannie: Voor de eerste keer een mens getekend is het knap. 0 tot 5 euro.
Weny15: Mooi gedaan, zeker als het de 1e keer met pastel is. 15 euro.
Astridjuh: Veertjes zijn knap gedaan. Jammer dat hij door het scannen zo licht is geworden, veel details zijn hierdoor weggevallen. 0 tot 5 euro.
Nujaro: 1e: Probeer het wit weg tewerken, nu is het erg krasserig. Het oogje mag wat groter. Vind de stoere wilde manen wel erg leuk. 5 euro. 2e: Leuk oefenmateriaal, niet voor verkoop.
Malenka: Heel gaaf! 25 a 30 euro.
Fenn: Zeehond:leuk, maar niet echt voor verkoop 5 euro. Varken: erg mooi, jammer dat de schaduw (stro?) aan de linkerkant van het varken zo krasserig is. 20 euro.
Plaudar: Prachtig! 30 euro.
xXveronaXx: Leuk! Apart met alleen de details en verder geen kleur. 15 euro.
Lunas: Mooi snuitje. Het oogje mag wat meer detail (of het komt door de zwarte plek erboven). Met de oortjes is wat, maar wat kom ik niet echt achter. 15 a 20 euro.

Bladzijde 98
Nujaro: Schattig, maar geen waarde. De verhoudingen kloppen niet en dan voornamelijk bij de beentjes.
Wendy15: Erg mooi! Voor de liefhebber 15 a 20 euro.
Eliine: Wauw! 30 a 40 euro. Is dat echt op de computer getekend?
Mik_: Lief! 20 a 30 euro.
Fnanne: Mooi zeg! Een hele wir war al die strepen hihi. 30 euro.

Bladzije 99
Marthine: Schatje. Probeer alleen van de mond geen glimlach te maken. De pootjes zijn ook niet helemaal juist. 15 euro.
Highwaykind: Knap hoor! De ogen zijn ietsjes kleiner dan op de foto en de wangen kloppen niet helemaal. 20 euro.

Zo ik ben weer bij... Clown

Iedereen die mijn tekening taxeert ----> Bedankt!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:31

@Fnanne: Vind de zebra heel gaaf. De achtergrond vind ik wat minder. Toch zeker wel 20 euro.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:31

yeeháá nieuw topic! Haha!

AngelsDitch: Mooie tekening, hij heeft precies de uitdrukking van het paardje Lachen erg knap gedaan. Het enige wat ik minder vind zijn de manen, en er zou naar mijn idee inderdaad wat meer schaduw onder het hoofd in de hals kunnen.. maaarrr ik zou hem toch ook zeker op zo'n €20,- taxeren

Fnanne: jaa weer een strebapaard!:D Vind ze steeds erg leuk, deze weer net zo mooi als je vorige. Ik vind hem zéker € 25+, voor een A-4 formaat.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:42

Ik ga nu gelijk maar mee taxeren anders hou ik het nooit meer bij Clown

AngelsDitch: Erg mooi! Mooie verhoudingen, enige 'minpuntje' vind ik de manen, die zijn wat aan elkaar geplakt. Ik schat m op 20 Euro

Fnanne: Origineel! Vind het hoofd vooral erg mooi. Ja De nek lijkt niet helemaal te kloppen met de rest van de tekening. De achtergrond vind ik opzich leuk, maar hij is wat druk bij een toch al druk gestreept zebrapaardje. Maar het geheel vind ik zeker leuk hoor! 15 Euro

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:51

Wat zou ik volgens jullie anders kunnen doen aan de manen?

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 21:30

Citaat:
Een leuk weetje misschien... tot en met pagina 50 in het oude topic heb ik 404 foto's van tekeningen/schilderijen geteld!! Bloos!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:25

Wouw wat een mooie tekeningen meteen al weer in het nieuwe topic!

Angelsditch: Ik vind hem wel mooi, maar hij mist echt uitdrukking
10,- euro

Fnanne: Wow! die achtergrond is mooi! De zebra vind ik wat minder, want door de kronkel is het net alsof ie een gehandicapte nek heeft Knipoog

30,- euro

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:35

Wel grappig dat iedereen toch zijn eigen zicht op een tekening heeft... de een vindt namelijk dat er precies de uitdrukking in mn tekening zit van het paardje en de ander juist niet.

Maar reuze bedankt voor de taxaties.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:36

jah idd, ik vind het ook grappig om te zien hoe iedereen zijn eigen smaak heeft dan zie ik iemand en die taxeert een schilderij echt heel laag waar ik enorm veel voor over zou hebben Tong uitsteken

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:53

Fnanne, ik vindt hem echt prachtig Ja tegen de 30 euro aan. ( Knipoog groter formaat was nog cooler geweest)

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:58

Nieuw topic *cheers*

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:25

Ik wil iedereen bedanken (wou ik dus op blz. 100 v/h vorige topic doen) voor het taxeren van mijn tekeningen en het plaatsen van jullie mooie tekeningen.
Lontje, een goed idee van jou om een taxeertopic te starten, het is echt een fijn topic.

Ik taxeer nu de tekeningen van het vorige topic die nog niet gebeurd waren:

pg. 96:
naomi 21: zoveel details in een wit paard, mooi gedaan. De borst vind ik iets te druk. De benen zien er super uit 35 euro.
Mlie288: meestal heeft iemand een aparte/eigen stijl, maar jij hebt aparte onderwerpen: een pluchen ezel 40 euro.
nujaro: 1. nog oefenen. 2. deze is beter, de kleur is wel vrij licht, maar ik zie al de vormen van/in het hoofd 5 euro.
Lontje: geen commentaar, echt niet 70 euro.

pg. 97:
WannieSannie: het gezicht is nogal plat, door het gebruik van schaduwen en lichtinval kun jet het gezicht ronder/echter maken 1 euro.
Wendy15: voor een 1ste pastel prima. Onder het oog vind ik het raar en het neusgat mag gedetailleerder 5 euro.
astridjhu: veel meer detail toepassen, de kleuren zijn wel leuk en de verhoudingen lijken me ook te kloppen 1 euro.
nujaro: 1. lief. Probeer de witte vlekken ook in te kleuren, de tekening moet voller worden 2 euro, voor de 2de tekening 1 euro. Zelfde opmerkingen als bij de eerste tekening.
Malenka: leuke shetlander. Misschien kan er meer detail in. De manen en de kleuren die je daarvoor gebruikt hebt vind ik leuk 10 euro.
Fenn: 1. leuk, de achtergrond en de snorharen vind ik minder 8 euro. voor de 2de tekening geeft ik 12 euro. Ik vind deze stijl heel mooi: grof maar duidelijk.
Plaudar: als de wangen en de hand lichter waren van kleur dan had ik er 40 euro voor over.
VeronaX: enkel met strepen zet je een leuk ponyhoofd neer. Het oor vind ik minder. 9 euro.

pg. 98:
nujaro: je paardje is zwart/zwart, je ziet geen details. De houding is leuk 1 euro.
Wendy15: de olifanten zijn mooi van vorm en de achtergrond is mooi 6 euro.
Eliine: zeer mooi. Als de tekening niet op de PC was gemaakt, zou ik er 70 euro voor over hebben. Omdat het een PC-tekening is, vind ik het anders. Net niet echt.
Mik_: lief, de middenvinger van de onderste hand lijkt me raar gebogen. Als het een eigen kind is, is de tekening onschatbaar, anders 18 euro.
Fnanne: knap, als ik naar de details ga kijken, heb ik 2 opmerkingen: het oog van de achterste zebra en je ziet lijnen in de zwarte strepen 20 euro.

Nu kan ik beginnen aan het nieuwe topic.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:22

Fnanna: Ze zebra vind ik echt erg mooi. Ik vind alleen de achtergrond erg jammer. Ik vind het geen geheel. MAar dat is natuurlijk heel persoonlijk. +/- 20 Euro.

Mijn dolfijn. 40x50 Fotokarton. Met pastel. Foto is raaromdat hij in een lijst zit en dat weerkaatst.
Afbeelding

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:05

Ja Herken de foto van ook ergens anders? Vindt de spatjes water er mooi netals de dolfijn. De achtergrond wat minder, had misschien wit mooier gevonden. Volgends mij kreeg je ook toen in een topic commentaar dat het water wat hoekig links is ?
Lachen Iedergeval zou ik er wel 20/30 euro voor geven Ja

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:28

Ja klopt dat ik dat commentaar kreeg maar dat is aangepast. Ja Het was eerst helemaal recht.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:18

Nelleke_H... prachtig! Denk zeker 25 a 30 euro.

Ik heb ook weer een nieuwe... vond deze wel erg moeilijk en hjij klopt niet overal.

De kwaliteit is ook veel minder geworden door de foto, veel details zijn weg en de schaduwen zijn in het echt donkerder.

Foto:
Afbeelding

Tekening:
Afbeelding