Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 38

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pipanda

Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 14:11

Welkom!

Hallo allemaal, de gelukkige van deze week heeft een foto opgestuurd dus we kunnen weer lekker aan de slag. Een topic blijft 2 weken staan, daarna loten we weer een nieuwe gelukkige uit!

Het heeft dus geen nut om ons zomaar foto's te PBen!

Dan nu verder met de orde van de dag. Het thema van deze week is ouderwets En de gelukkige van deze week is Yellowfish de uitgekozen foto vind je hieronder.

Belangrijk! Lees het volgende goed door:
1. Je maakt maximaal twee bewerkingen. Eén daarvan heeft te maken met het thema van deze week, de andere mag compleet vrij worden gemaakt.
2. Verbeterde versies. Omdat het topic nu 2 weken blijft staan, is het toegestaan in de 2e week van beide bewerkingen 1 verbeterde versie in te sturen.
3. Maak er een échte bewerking van. Gooi er niet alleen een filtertje oid overheen. Dit topic is bedoeld om je uit te dagen, je grenzen te verleggen en eens naar anderen te kunnen kijken. Natuurlijk mag je best eens iets uitproberen wat je bij een ander hebt gezien, maar het is leuker om met iets origineels te komen. Plaats ook alleen een bewerking waar jezelf tevreden mee bent, heb je die niet, plaats het dan ook niet!

Let op! Het is een algemene boktregel dat foto's niet groter dan 800x800 pixels mogen zijn Tip zelfverkleinen tot 800 op de breedste zijde in je foto programma.
In bovenste balk aanklikken verkleinen ,vergroten/verkleinen en dan afbeeldings grote vervolgens de breedste zijde op 800 pixels (andere zijde veranderd automatisch mee)

Afbeelding

Dit paard heet Lady Perdy of in het dagelijkse leven gewoon Perdy Knipoog
Grote versie http://i48.photobucket.com/albums/f240/ ... 006jr0.jpg

Citaat:

De 'oude' (maar wel net zo belangrijke) regels:
- Geen foto's quoten, hierdoor wordt het topic onoverzichtelijk.
- Reacties als 'ik wil mijn paard wel opgeven' en 'oh, willen jullie dit ook voor mij doen!' zijn niet toegestaan, hiervoor is het algemene bewerkingsaanvraagtopic.
- Vermijdt off-topic reacties als 'waar halen jullie dit programma vandaan' deze zijn erg onnodig, bovendien is er ook een algemeen topic voor al je vragen over fotobewerkingen en programma's.
- Goed kijken voor je iets vraagt, het komt regelmatig voor dat een antwoord nog op dezelfde pagina staat.
- De nieuwe foto wordt uitgeloot door Boemba en mij. Wij schrijven alle bewerkers die meedoen op en loten dan een nieuw iemand uit, deze mag een foto uitkiezen.
- De nieuwe foto komt altijd op zaterdag, dus aub geen vragen als 'wanneer komt de nieuwe foto?' of 'de nieuwe foto komt morgen hea?'

En ik geef de melding nog een keer: ik merk dat er meer mensen zijn die om reacties vragen dan mensen die reacties geven. Het zou leuk zijn dat als je hier je bewerking plaatst, je ook eens een kijkje neemt naar anderen en wat tips geeft. Op deze manier krijgt iedereen wat feedback over zijn bewerking en blijft het ook leuk voor iedereen. Geef ook echt aan wat je wel/niet mooi vind aan een bewerking en zet er niet alleen 'mooi' of 'leuk gedaan' neer Lachen
Vorige week hebben sommige mensen zelfs hele pagina's beoordeeld, echt petje af, want dat is behoorlijk veel werk OK dan!

Dus wees creatief, kom met leuke nieuwe dingen en maak er wat moois van Lachen

Citaat:

Het archief:
Ronde 1 viewtopic.php?f=68&t=526148 met een foto van Wineds
Ronde 2 viewtopic.php?f=68&t=530011 met een foto van Lipydo
Ronde 3 viewtopic.php?f=68&t=533646 met een foto van cp112
Ronde 4 viewtopic.php?f=68&t=537943&st=0&sk=t&sd=a met een foto van Eros
Ronde 5 viewtopic.php?f=68&t=541332&start=0 met een foto van Nynkk
Ronde 6 viewtopic.php?f=68&t=545225 met een foto van dierenlover
Ronde 7 viewtopic.php?f=68&t=549229 met een foto van Kkkaren
Ronde 8 viewtopic.php?f=68&t=553093 met een foto van lotte_es
Ronde 9 viewtopic.php?f=68&t=556783 met een foto van elanor (Lente)
Ronde 10 viewtopic.php?f=68&t=560731 met een foto van pipanda (Mystiek)
Ronde 11 viewtopic.php?f=68&t=564604 met een foto van Fairie (Style)
Ronde 12 viewtopic.php?f=68&t=570499 met een foto van Austria (Fun)
Ronde 13 viewtopic.php?f=68&t=573569 met een foto van Edda (Kleur)
Ronde 14 viewtopic.php?f=68&t=577364&start=0 met een foto van Sander_ (Lef)
Ronde 15 viewtopic.php?f=68&t=581756 met een foto van Whild (Famous)
Ronde 16 viewtopic.php?f=68&t=585083 met een foto van orri (Contrast)
Ronde 17 viewtopic.php?f=68&t=588861 met een foto van Kasmir (Emotie)

Ronde 18 viewtopic.php?f=68&t=593097&hilit= met een foto van Wineds (geschiedenis)
Ronde 19 met een foto van Boemba (rodeo)
Ronde 20 viewtopic.php?f=68&t=600919&hilit=&start=0 met een foto van PaOlien (dromen)
Ronde 21 viewtopic.php?f=68&t=604714&hilit=&start=0 met een foto van lipydo (sport en spel)
Ronde 22 viewtopic.php?f=68&t=608117&hilit= met een foto van swichx (vrije tijd)
Ronde 23 viewtopic.php?f=68&t=611981&hilit= met een foto van borisjuuh (werk)
Ronde 24 viewtopic.php?f=68&t=615913&hilit= met een foto van Melletjuhh (zomer)
Ronde 25 viewtopic.php?f=68&t=619461&hilit= met een foto van Shalimar (angst)
Ronde 26 viewtopic.php?f=68&t=623212&start=0 met een foto van pasamba (geloof)
Ronde 27 viewtopic.php?f=68&t=626588&hilit=&start=0 met een foto van sindbad (hoop)
Ronde 28 viewtopic.php?f=68&t=629860&hilit= met een foto van DebbjJ (liefde)
Ronde 29 viewtopic.php?f=68&t=633156&hilit= met een foto van Appelflapje (natuur)
Ronde 30 viewtopic.php?f=68&t=636766&hilit= met een foto van superhaffies (gezondheid/ziekte)
Ronde 31 viewtopic.php?f=68&t=640562&hilit=&start=0 met een foto van nonie (familie)
Ronde 32 viewtopic.php?f=68&t=644521&hilit=&start=0 met een foto van meliaforever (afscheid)
Ronde 33 viewtopic.php?f=68&t=648284&hilit= met een foto van stravero (vriendschap)
Ronde 34 viewtopic.php?f=68&t=651574&hilit= met een foto van Jaduuh (wat gaan we doen vandaag?)
Ronde 35 viewtopic.php?f=68&t=658182&hilit= met een foto van gaberluck (bij-geloof)
Ronde 36 viewtopic.php?f=68&t=664772&hilit= met een foto van ArGieVai (toekomst)
Ronde 37 viewtopic.php?f=68&t=671173&st=0&sk=t&sd=a met een foto van lovemonami (figuren/lijnen/vormen)

Anoniem

Re: Allemaal dezelfde foto bewerken, ronde 38

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:21

uhm nieuw topic leuk onderwerp maar ook wel weer een beetje moeilijk

Shanna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:48

Whoeshhhh nieuw topic Go jij! Go jij!
Leuke foto + leuk thema! Kan ik wel wat mee

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:53

Ik ga ook aan de slag.

Baconlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 15:56

vanavond ga ik ook aan de slag

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:36

Ik heb wat geprobeert, maar this niet echt iets supers geworden Tong uitsteken
Maar hier issie dan:
Afbeelding
Oow, ik zie nu dat ik bij ze kont wel wat beter had kunnen knippen Clown

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:41

Leuk thema en leuke foto...ik ga er meteen aan beginnen....Ja Ik heb trouwens al een idee...

@Taat_: Ik vind hem op zich wel leuk maar ik vind Perdy een beetje klein zo. Het knippen kan ook wat netter maar dat komt vanzelf wel met wat oefenen. Knipoog Ik had alleen geen oranje gekozen voor de tekst want zo past het er niet echt bij vind ik en een anders lettertype maar dat is persoonlijk. Ik had hem ook meer 'af' gevonden als er een randje omheen had gezeten ofzo...Clown Maar ik ben dan ook een zeur....Tong uitsteken

Taat_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:50

Afbeelding
En zoiets? Het knippen is alweer niet helmaal goed gegaan, maar zoals je al zei komt vast nog wel eens (blijven oef. )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:04

hij is super in 1 woord en ja wel jammer van het knippen

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:05

Super vind ik hem nou niet.. Door het knippen, en het 'past' ook niet echt bij elkaar, de 2 plaatjes op een of andere manier.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:21

Euh, je mag pas een verbeterde versie plaatsen in de 2e week...dus nu eigenlijk nog niet. Zo kan je de hele week lezen wat voor tips anderen je geven en daar kan je dan wat mee doen en in de 2e week een verbeterde versie plaatsen. Staat ook in het eerste bericht...Knipoog

Mijn thema versie:

Afbeelding

Heb er veel tijd ingestoken en het lukte ook steeds niet maar ik ben er wel trots op...Ja
Commentaar waar ik wat aan heb is altijd welkom. Lachen

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:23

Mooi Ja leuk bedacht Tong uitsteken , was het de bedoeling dat die vrouw op het paard zat? want dan had ik er persoonlijk een stukje van de kont 'afgehakt ' want nu lijkt het dan gewoon of ze er achter staat Knipoog
als dat niet de bedoeling was dan heb ik niks gezegd Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:27

Was niet de bedoeling. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:38

ik heb geen inspiratie!!!waah

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:43

Taat: Allebei redelijk saai... En klein. Probeer eens op wat groter formaat te werken en met een minder 'drukke' achtergrond

Shalimar: Ik zou het paard gewoon doen, zonder zo'n effect erover. Idee is enorm leuk Haha! Maar, het paard springt er niet uit...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:27

Hier de mijne:

Het plaatje was zwart-wit, klein, en niet scherp, vandaar de slechtere kwaliteit.

" Uit de tijd toen we nog met rolletjes werkten. Vork "
" Tss, lekker ouderwets! Clown "

Afbeelding

Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:02

Taat_ (1): Het idee is wel leuk, jammer dat Perdy wat slordig uitgeknipt is (dat klinkt stom zeg Haha! ) en dat de 'kreukel' in het midden van het papier niet echt doorloopt, waardoor het paard niet echt op het papier lijkt te zijn.
Shalimar: Opzich heel leuk, alleen als het niet moet lijken alsof zij op het paard zit vind ik het niet echt 'passend' dat er een paard in het schilderij gewoon zo staat Clown Toch heeft het wel echt iets 'ouderwets'!
Appelflapje: Hehe inderdaad goed ouderwets (ook door de soort kleuren), ik had zelf gekeken of je niet een ander plaatje op google had kunnen vinden van een fototoestel oid, want het is wel zonde dat de kwaliteit door 't vergroten zo verslechterd is!

Mijne is niet zo super en wat simpel, achtergrond geblurd, perdy wat scherper gemaakt, oog wat opvallender gemaakt, zwartwit, noise, wat contrast/levels om het zwart-wit wat mooier te maken, randje uitgeknipt + wat soort 'kreukels' toegevoegd... maargoed, ik maak nog wel een leuke vrije bewerking (hoop ik Clown )

Afbeelding

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:43

jeeejj nieuw topic !!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 12:24

ga nu beginnen mooie foto & leuk thema Haha!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:00

ik weet nog niet of dit mijn thema bewerking wordt of niet maar hier is hij Lachen (moest metteen denken aan dat zinnetje uit Haaiensnaaier, dus vandaar WHERE GONNA DO IT OOOOLDSCHOOOOL)

Afbeelding

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 18:10

Wiehoe Haha! Haha! mijn lieve paardje. Gaaf om haar nu eens bewerkt te zien door allerlei mensen!

Bladzijde 1
Taat_: Erg leuk bedacht! Had hooguit iets netter kunnen worden uitgeknipt, maar dat noemde je zelf ook al Haha!
Taat_: Een beetje hetzelfde idee, deze vind ik wel leuker als je vorige! Ja
Shalimar: Wat gaaaaf Haha! het past helemaal bij elkaar en ook erg netjes uitgeknipt! Origineel!
Appelflapje: Jammer van de slechte kwaliteit van het fototoestel, maar dat leg je zelf ook al uit. Verder erg gaaf, leuk ook dat je de foto op 3 manieren hebt gebruitk! Ja
WildWings: Het idee is leuk, qua uitwerking is er alleen niet extreem veel van te zien Lachen Evengoed leuk Haha!
ArGieVai: Wat gaaaaf, die vind ik echt leuk! Haha! Qua kleuren echt helemaal super! (Moet het niet zijn ' We're gonna do it oldschool ' ? )

Nagelbijten / Gniffelen Ik vind het erg lastig om commentaar te geven; ze zijn allemaal al super omdat mijn pony erop staat *LOL*

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:02

ja idd Tong uitsteken typfoutje Bloos!

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:55

ik heb ondertussen ook mijn bewerking af .. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, ik vind eigenlijk niet echt dat het iets te maken heeft met ouderwets, mischien een beetje omdat die mensen nou niet echt van deze tijd zijn, ik heb hiervan nog 3 anderen gemaakt, wist niet helemaal zeker welke ik moest plaatsen :p

eerst mijn commentaar;

Taat_ ; vind hem wel goed bedacht, maar de bewerking zelf doet me niks, had mischien wat beter geknipt kunnen worden, na de verbetering is hij wel beter geworden , ( Daarom ook verbetering Vork ... )

Shalimar; Ik vind hem leuuuk Haha!! je hebt ook heel mooi geknipt Knipoog

Appelflapje; Ik vind deze wel leuk, alleen een beetje pixelig, wel ouderwets door de foto's ( die kleur;)) maar mischien had je iets meer aan de achtergrond kunnen doen Lachen

Wildwings; Je vind hem mischien simpel maar hij is wel leuk Lachen , alleen jammer dat naast perdy wat wit's zit, ik weet niet of dat zo hoort Tong uitsteken..

arGieVai; Leuk Lachen! mooi gedaan en goed bedacht Knipoog Mooi geknipt;).. hij is lekker 'fel Vork '

kom ik nu gemeen over Tong uitsteken?
Niet dat ik zelf dus zo goed kan bewerken maarja Clown

Nou mijn bewerking dus ... ik kon eerlijm gezegt niet kiezen tussen 2, ik heb voor de groene gekozen, maar denk eerlijk gezegt dat jullie die bruine mooier vonden Clown ** is nou veel te erg tijd aan het rekken om haar plaatje niet te plaatsen Tong uitsteken
Ben zelf wel heel erg dol op al die foto's ( niet mijn bewerking maar de foto's erin Haha!)
Afbeelding

lovemonami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 23:26

en hier de mijne Knipoog
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 00:08

Mijn vrije bewerking...Lachen