[DIENSTMEDEDELING] Slowchat verhaal-topic op [CB],naar [JHK]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[DIENSTMEDEDELING] Slowchat verhaal-topic op [CB],naar [JHK]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 11:56

Het valt al ruime tijd op dat er in verhalen topics op [CB] erg veel geslowchat word / onliners geplaatst worden. Opbouwend commentaar waar de TS echt iets aan heeft komt bijna niet meer voor.

Reacties als:
Citaat:
Ik ga lezen!

Citaat:
Oh wat een mooi verhaal!

Citaat:
Verder schrijven!!!
worden aan de lopende band geplaatst. Zo als te lezen is in de richtlijnen van [CB] stellen we dit niet op prijs. Slowchatten is ook niet, dit vind je terug in de algemene Bokt regels (met uitzondering op [HK] en [JHK])

[CB] > [JHK]
Vanaf vandaag, 21 september 2006, geldt er de volgende regel betreft verhalen op [CB]:

Verhalen topics op [CB] met 5 of meer pagina’s worden direct, en zonder pardon, door het moderatorteam verzet naar [JHK].
Als alle posters in het topic, vanaf het begin, aan kunnen tonen dat ze wel degelijk zinvolle opmerkingen / onderbouwd commentaar kunnen geven, kan een verhaal gewoon op [CB] blijven staan.

Jullie, als users, hebben dit zelf in de hand.

Tips:
  • Bedenk zelf van te voren of de TS iets heeft aan de reactie die je wilt gaan plaatsen. Niet het geval? Wees dan verstandig, en plaats hem niet.
  • Probeer meer te schrijven dan een enkel kort regeltje.
  • Wil je toch een klein berichtje kwijt? Houd dan in gedachte dat dit er voor kan zorgen dat het topic naar [JHK] word verplaatst.
  • Wil je niet dat het topic word verplaatst, maar wil je toch je kleine berichtje kwijt? Stuur de TS dan gewoon een PM!

Houd het leuk voor iedereen: elke TS heeft recht op goed en duidelijk onderbouwd commentaar waar iets van te leren is! Lachen

Annash
Blogger

Re: [DIENSTMEDEDELING] Slowchat verhaal-topic op [CB],naar [

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:04

I get the point Lachen

Bij een HK topic, ongeacht of het HK of JHK is, heb ik zelf altijd het idee van 'alles mag, niks moet', en dat is natuurlijk ook het idee achter de topics in de HK's. Echter denk ik zelf, o.a. omdat ik dat nu zelf zo voel, dat het ook niet echt meer motiverend is om te schrijven als je topic in de HK staat. Dan kan je beter slap gaan kletsen in een ander topic (even extreem gezegd Haha! ).

Denk dus dat ik maar stop met schrijven waar ik mee bezig was voor op bokt, en een andere manier zoek ervoor (bv. msn group).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:20

Ik vind het wel een fijne oplossing! Het is alleen wel jammer dat mensen zoals Shanna dan misschien stoppen met schrijven...dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar ik hoop dat het helpt!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 12:33

Shalimar schreef:
Ik vind het wel een fijne oplossing! Het is alleen wel jammer dat mensen zoals Shanna dan misschien stoppen met schrijven...dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Maar ik hoop dat het helpt!

Dat is inderdaad niet de bedoeling. We gunnen iedereen om te schrijven. Lachen

Het is zo dat het aan de users ligt die er posten. Staat hier boven ook beschreven. Jullie hebben dat zelf in de hand Lachen

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:42

Ik reageer sowieso al niet op verhaaltopics omdat ik toch geen advies of opbouwend commentaar kan geven. Ik hou ook niet van hele lappen tekst lezen...Tong uitsteken Dus het is te hopen dat andere Bokkers ook de regels lezen en het niet verpesten voor de TS...

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:34

dan heb ik nu nog 1 vraagje, wat als er vanaf nu wel zinvol gepost word in de topics en het topic al lang over de 5 pagina's is? word hij dan ook verzet of niet?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 13:45

Dat staat hier boven duidelijk gesteld. Lachen

Als jullie kunnen laten zien dat je ook zinvolle posts kunt plaatsen kan een topic gewoon blijven staan op [CB] Lachen

Citaat:
Als alle posters in het topic, vanaf het begin, aan kunnen tonen dat ze wel degelijk zinvolle opmerkingen / onderbouwd commentaar kunnen geven, kan een verhaal gewoon op [CB] blijven staan.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 16:40

dan denk ik dat ik die zin verkeerd las, er word dus mee bedoeld vanaf de melding die maya gedaan heeft?

edit: ik bedacht me zonet, gelden deze regels dan ook voor UK?
anders denk ik dat het probleem misschien verschuifd naar dat forum...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:18

Vanaf UK mag je alleen posten als je ouder als 16 bent. Tot nu toe bleek het op UK geen probleem te zijn, maar mocht dat wel worden, dan krijgt het natuurlijk dezelfde behandeling.

Nikki__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:26

Citaat:
Verhalen topics op [CB] met 5 of meer pagina’s worden direct, en zonder pardon, door het moderatorteam verzet naar [JHK].

Dit snap ik alleen niet. Als je dus een heel lang verhaal hebt, en je het in verschillende delen plaatst, gaat het dan ook op slot als het meer dan 5 pagina´s heeft? Of geld dat alleen met meer dan 5 pagina's slowchat? Want als jij dan 5 pagina's met zinvolle tips krijgt, gaat hij alsnog dicht? Ik snap het niet helemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:45

Gewoon 5 Boktpagina's, staan die pagina's vol met overheersend SC, dan gaat het idd naar de JHK. Zijn het 5 pagina's vol met zinvolle tips, opmerkingen, meningen, en updates, dan heb je kans dat het wel mag blijven staan. Maar dat moeten jullie dus zelf aantonen, schrijver en lezers. Een enkel SC of niet onderbouwde reactie kan gebeuren door iemand die niet goed leest wat de bedoeling is. Het is dan aan de users en TS om op een leuke wijze bij te sturen / uitleg te geven.

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:52

Als je topic geplaatst is naar de JHK, en het daarna zinvolle posts zijn, kan het dan wel weer terug gaan naar CB ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 15:57

Hmmm.... interessante vraag. Persoonlijk denk ik dat het met die topics heel erg zal meevallen, van dat er dan ineens wel goed gereageerd wordt. Maar je kunt natuurlijk wel TEM'en als duidelijk is dat voor een aantal dagen de posts wel goed gaan.

sammyvriend

Re: [DIENSTMEDEDELING] Slowchat verhaal-topic op [CB],naar [JHK]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 19:12

Maar ik vind het wel een beetje oneerlijk tegenover de schrijvers, want die kunnen er niks aan doen! Verder natuurlijk wel een goede regel.

Harvest_Moon

Re: [DIENSTMEDEDELING] Slowchat verhaal-topic op [CB],naar [JHK]

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 18:54

Ik snap wat jullie bedoelen Ja
Voor de TS is het ook niet leuk om zulke nutteloose reacties te krijgen terwijl je zit te wachten op opbouwend commentaar.
Het enige mispuntje aan het plan vind ik dat het eigenlijk oneerlijk is voor de TS als het topic verplaats word omdat andere users ervoor zorgen dat het een 'slowchat' word.
De TS zal ook zelf op goed commentaar en zonvolle tips moeten vragen en TeMmen op de onliners, zo blijft CB meteen meer 'schoon' en dat lukt zeker ! Haha!