[VERZAMEL] Foto van je huisdier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

[VERZAMEL] Foto van je huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:22

Nieuw topic, nieuwe kansen. In het vorige topic, wat hier te vinden is, ging het niet helemaal zo als het de bedoeling was.

Hier onder een paar korte regeltjes:
  • Voor users ouder dan 16 jaar is er [UK].
    Het verzamel topic op UK vind je hier
  • Snapshots van je huisdier passen beter op [BB], normaal gesproken zou een topic met snapshots ook gewoon verplaatst worden naar [BB].
  • One-liners zijn niet toegestaan.
  • Als je zelf een foto wilt plaatsen moet je ook reacties geven op de foto’s van anderen.

Berichten die niet aan bovenstaande stukje voldoet worden onmiddelijk verwijderd! Snapshots die normaal gesproken naar [BB] zouden gaan worden ook verwijderd. Bekijk dus zelf goed of het de moeite is om je foto te plaatsen.

Een aantal tips en hints:
  • Houdt het topic [CB] waardig.
  • Als je niet tevreden bent met je foto, kun je hem beter niet plaatsen.
  • Geef elkaar opbouwend commentaar waar de ander iets aan heeft.

Als iedereen het bovenstaande een beetje in gedachten houd zou dit topic prima moeten kunnen verlopen

Wat is een snapshot?
Een snapshot is een foto die je snel en zonder duidelijke reden of motivatie hebt genomen. Over het nemen van de foto is ook niet nagedacht. Dingen als compositie en instellingen van de camera zijn willekeurig. Snapshots zijn losse flodders/fun foto’s.

Veel plezier!

Lientjee

Re: [VERZAMEL] Foto van je huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:46

Hier Poema, onze poes die jammer genoeg vorig jaar wegmoest..
Afbeelding

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:10

Lientjeee: Je ziet erg goed dat je een flits hebt gebruikt, dat is jammer. De lamp op de achtergrond stoort omdat het zwart erg afsteekt tegen de witte muur. Verder lijkt hij op een paar plaatsen niet helemaal scherp, maar wat ik leuk vind is dat hij je recht aankijkt. Lachen

* Mag een paardenfoto ook? Of hoort dat niet bij huisdieren?

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 14:16

Foto van je paardje mag natuurlijk ook ja. Lachen

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:19

Okee dan! Lachen

*Gaat mooiste foto zoeken. Knipoog

Ik edit mijn bericht zo hoor. Ja

*edit: Hier is ie dan:

Even voor de duidelijkheid, het is NIET mijn pony, maar de verzorgpony van een vriendin van mij!! Ik heb WEL zelf de foto gemaakt. Lachen

Afbeelding

En?
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 24-08-06 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:20

Afbeelding
Zen

Onze Newfoundlanderpup van een half jaar.
Laatst bijgewerkt door IlseKuikje op 24-08-06 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:22

Lientjee: Opzich leuke foto. Misschien is het de volgende keer wat handiger om niet te flitsen. Omdat je kat zo glimt weerkaatst dat. En misschien wordt dan de muur ook wat witter. Knipoog
Leuke kat heb je hoor!!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:28

IlseKuikje: Ik vind dit wel een soort snapshot, maar ik weet natuurlijk niet wat voor camera je gebruikt en of je over de foto hebt nagedacht. Knipoog

Zijn tong en Neusje zijn een beetje overbelicht en ik zou graag meer ruimte zien aan de bovenkant. Verder een lieve foto, lief hondje, maar een beetje saai/gewoontjes. Ja

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:28

Appelflapje schreef:
IlseKuikje: Ik vind dit wel een soort snapshot, maar ik weet natuurlijk niet wat voor camera je gebruikt en of je over de foto hebt nagedacht. Knipoog

Zijn tong en Neusje zijn een beetje overbelicht en ik zou graag meer ruimte zien aan de bovenkant. Verder een lieve foto, lief hondje, maar een beetje saai/gewoontjes. Ja

Wat is een snapshot Bloos
Verder zal op het comentaar letten.
Laatst bijgewerkt door IlseKuikje op 24-08-06 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:29

Heb je de eerste post gelezen??? Verward

Vork

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:29

IlseKuikje, idd wat appelflapje zegt, mss kun je ook bij imageshack uploaden, dan blijft de kwaliteit iets beter en krijg je dat stomme loge niet Knipoog

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:30

Lientjee schreef:
IlseKuikje, idd wat appelflapje zegt, mss kun je ook bij imageshack uploaden, dan blijft de kwaliteit iets beter en krijg je dat stomme loge niet Knipoog

Ik zie geen logo. Verward

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:31

Appelflapje schreef:
Lientjee schreef:

Ik zie geen logo. Verward

Sorry, ik bedoel dat mijnalbum.nl, is natuurlijk mooier als er dat niet op stond.. Knipoog

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:31

Appelflapje schreef:
Heb je de eerste post gelezen??? Verward

Vork

Jawel, maar ik dacht snapshot, doe/heb ik toch niet, ken het woord niet eens Clown
Kan iemand dat dan uitleggen?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:33

Fairie schreef:
Wat is een snapshot?
Een snapshot is een foto die je snel en zonder duidelijke reden of motivatie hebt genomen. Over het nemen van de foto is ook niet nagedacht. Dingen als compositie en instellingen van de camera zijn willekeurig. Snapshots zijn losse flodders/fun foto’s.

Knipoog

Lientjee: ik zie gewoon geen mijn-album logo in de hoek staan, dat heb ik wel vaker, terwijl anderen hem wel zien. Knipoog Ik snapte wel welk logo je bedoelde hoor. Knipoog

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:34

Appelflapje, mooie foto, mooi scherp, alleen jammer dat het shirt een beetje overbelicht is. verder OK dan!

edit; ik had het net met dat logo over de foto van IlseKuikje Knipoog Als je dacht dat ik het over jou foto had mss?
Laatst bijgewerkt door Lientjee op 24-08-06 14:38, in het totaal 3 keer bewerkt

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:35

Appelflapje: Even over jou foto. Vind het een mooie foto. Heel scherp met een wazige achtergrond. Verder zou ik misschien een iets lichtere achtergrond kiezen zodat de pony er wat meer uitspringt.

Oja, die van mij is geen Snapshot Tong uitsteken
Nu ik weet wat het is Haha!

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:50

Dankje Haha!

Lientjee, nee, ik snapte het echt goed hoor, maar ik zie op geen van de foto's een logo staan. Tong uitsteken
Laten we er maar over ophouden. Knipoog

Lientjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 14:52

Haha, oke Lachen

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:06

Afbeelding

Afbeelding
Bij deze foto zie je ook de flits

@lientje: leuke foto..maar idd jammer van de duidelijke lichtflits.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:38

Leuk topic Lachen

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:45

@ melody83: Leuke foto's, vooral van de tweede vind ik het moment erg leuk! Lachen Het is inderdaad jammer, zoals je zelf zegt, dat de flits te zien is. Bij de eerste zie je hem ook, in de stoel.
De tweede is wel mijn favoriet.

Karoliefje_: Hele mooie, scherpe en lichte foto's! OK dan! Mooi scherpgesteld op het dier en niet op het gras. Maar heb je ze extra verscherpt met een bewerkingsprogramma of is de kwaliteit verminderd door het uploaden? Je ziet op sommige plaatsen duidelijk pixels. Dat is jammer. Nummer 1 is mijn favoriet. Lachen

Vergeet je niet ook even commentaar te geven? Anders worden je foto's verwijderd. Knipoog

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:51

Appelflapje schreef:
@ melody83: Leuke foto's, vooral van de tweede vind ik het moment erg leuk! Lachen Het is inderdaad jammer, zoals je zelf zegt, dat de flits te zien is. Bij de eerste zie je hem ook, in de stoel.
De tweede is wel mijn favoriet.

Karoliefje_: Hele mooie, scherpe en lichte foto's! OK dan! Mooi scherpgesteld op het dier en niet op het gras. Maar heb je ze extra verscherpt met een bewerkingsprogramma of is de kwaliteit verminderd door het uploaden? Je ziet op sommige plaatsen duidelijk pixels. Dat is jammer. Nummer 1 is mijn favoriet. Lachen

Vergeet je niet ook even commentaar te geven? Anders worden je foto's verwijderd. Knipoog

Ik zal even andere foto's beoordelen. Eneh, de kwaliteit is inderdaad achteruit gegaan. en heb ze iets verscherpt. Maar de camera waarmee ik ze heb gemaakt is prima. en de grote versie ziet er ook 10 x beter uit!

Lientjee; Mooie foto alleen vind hem net iets té licht!

Appelflapje; Prachtige foto. viel me gelijk al op, alleen jammer dat je net jou keelbandje ziet.

IlseKuikje; Mooie foto, alleen jammer dat rechts de bladeren een beetje overbelicht zijn! Knipoog

melody83; Bovenste vind ik mooie foto. Alleen onderste is het neusje beetje overbelicht. maar de houding van kat is wel grappig Ja

IlseKuikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:00

Melody83: De 1ste foto spreekt me persoonlijk niet zo aan, vind het wat een donkere foto. Ook jammer van de flits.
Foto 2 vind ik dan al een stuk leuker. Goed scherp, jammer van de flits, maar wel een leuk moment.

Karoliefje_: Foto 1 is ook bij mij de favoriet. Duidelijke, scherpe foto. Springt leuk uit het plaatje. De achtergrond is niet opvalend, er staan geen storende elementen in, dat is bij alle foto's die je hebt geplaatst zo. Ook vind ik dat foto 1 en 2 vooral heel helder van kleur zijn, erg mooi.
Jammer dat de laatste foto's op sommige plaatsen wat overbelicht zijn.

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:08

Het is niet mijn keelbandje, want ik maakte de foto. Knipoog
Verder bedankt voor het commentaar. Knipoog