[FOTO] Rotterdam, Pet and Passion Parade en algemeen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fysiomeid

[FOTO] Rotterdam, Pet and Passion Parade en algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 08:35

Gisteren ben ik naar Rotterdam gegaan om eens te gaan kijken bij de Pet and Passion Parade. Ik heb alleen 's middags op het plein even gekeken, dus niet de parade zelf gezien. Daarna zijn we nog even de stad in geweest en wat gedronken op een dakterras.

De foto's heb ik deze keer in een wat andere kleurinstelling genomen, omdat ik vorige keer niet zo tevreden was met het resultaat. Ik vind ze nu zelf wat sprekender. Wat vinden jullie ervan?:

Deze vrouw was echt leuk, ze ging er echt helemaal in op voor al die foto's Tong uitsteken Ik vroeg zo of ik een paar foto's mocht maken, en dat vond ze harstikke leuk. Maar meteen had ik echt 10 van die lenzen om mijn heen, elke fotograaf wilde gelijk Boos! Clown
Afbeelding

Afbeelding

De winnaar:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas een beetje te donker, maar wel mooi scherp:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

"Krijg ik nou nog wat te eten uit dat zwarte ding of hoe zit dat" Clown
Afbeelding

Hier zie je achteraan rechts een aantal grote gekleurde vlaggen staan, links daarvan lopen een aantal mensen met trompetten enzo..
Afbeelding

Dat kon ik niet zien, dus "even" ingezoomd: (10x)
Afbeelding

En nog een mooie overzichtsfoto:
Afbeelding

Flurk

Re: [FOTO] Rotterdam, Pet and Passion Parade en algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:54

apart hoor

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 09:59

Leuke foto's!
Mooi scherp, en de kleuren spatten eruit Haha!

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:43

Mooie foto's, de kleuren zijn inderdaad erg sprekend. Lachen
Let wel op dat je geen afgehakte pootjes enz. krijgt. Staat niet zo netjes. Knipoog

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:39

Mooie fotos hoor!
Jaduuh, die pootjes zijn niet afgehakt hoor, dat komt door de rand om de foto heen Knipoog

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:40

Erg mooie foto's, heel mooi scherp ook, vind ook de kleurstelling erg mooi Haha! Knipoog

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 14:57

Dankjulliewel!!! Haha!

Ja ik moet zeggen dat ik er zelf ook heel blij mee was, want de vorige keer met een shoot had ik heel de tijd enorm overbelichte luchten, blauwe waas over de foto's en vaak niet scherp, dus gelukkig weet ik nu gewoon dat het echt aan mij lag (de instellingen dus Clown ) en niet aan mijn camera!!

Nog even nagekeken trouwens, de pootjes waren wel afgehakt, maar dat kwam ook omdat dit de winnaar was en hij zat eerst gewoon daar terwijl een hoop fotografen foto's aan het maken waren. Eer dat ik een beetje gunstige positie had werd die man naar het podium geroepen omdat dus toen bleek dat hij gewonnen had. Ik had dus heeel weinig tijd om hem er goed op te krijgen, maar dit was later nog wel ruimschoots goedgekomen. Die vent was echt camerageil, hij ging er echt voor zitten Tong uitsteken Clown

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 21:40

Wat een mooie foto's!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 17:24

Dankjewel Bloos Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 14:20

Wat een stoere foto's met de s5600!
De kleuren spatten ervan af! Zo gaaf!

Kun je dit ook al met paardenfoto's? Dan ben ik benieuwd naar wat tips. Knipoog
Hint hint!

Fysiomeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 16:37

Nou, ik ben nog hard bezig met de paarden Tong uitsteken dat is echt nog een hele klus hoor Ja
Ik moet zeggen dat springen er al wat meer op gaat lijken (iig het moment is nu vaak wel goed, nou moet ik nog meer op de echte "fototechniek" gaan letten!!
In dit album staan mijn laatste springfoto's, gemaakt begin juli: http://www.picturetrail.com/gallery/vie ... id=5536407

Verder heb ik even weinig foto's gemaakt de laatste tijd met mijn camera (nog wel een oefenshoot maar daar was ik helemaal niet tevreden over), wel heb ik zelf van de week nog met Amanda der camera foto's gemaakt, die heb je denk ik al wel gezien!

Qua tips, tja dat kan ik nog niet echt geven hoor. Ik zou voor actiefoto's in ieder geval de stand S nemen (sluitertijd bepalen) en dan minstens de sluitertijd op 1000 zetten (=1/1000ste sec). Dan zou je ook de ISO nog wat hoger kunnen zetten (ik denk max 200) om ook nog wat mooier scherpte/diepte erin te krijgen (diafragma).
Verder vind ik springfoto's het makkelijkste, dan stel ik van te voren scherp op de hindernis (knop half indrukken) en dan op het moment dat ik het mooi vind (zodra het paard afzet ongeveer) dan afdrukken! Omdat ik zelf ook spring kan ik dan de galopsprongen al aftellen, dus dan heb je bijna altijd wel het goeie moment Haha! ! Dressuurfoto's zijn wat dat betreft een stuk moeilijker. Stap heb ik nu wel door, maar draf en galop is vaak nog het beter gokwerk, omdat ik nu zoveel verschillende paarden en pony's heb geprobeerd. Misschien is het het handigste om in het begin een vast paard te nemen die gemiddelde gangen heeft (geen zweefdraf en geen ponydraf Knipoog ) en dan daarop te oefenen. Want bij mij gaat het na 20 minuten pony wel goed, maar als ik dan ineens weer een paard zie dan is dat weer helemaal anders Clown

Kortom, oefenen, oefenen, oefenen Tong uitsteken Ik heb zelf ook nog een laaaange weg te gaan, maargoed dat houdt het wel leuk als je toch verbetering ziet af en toe :J

Ik hoop dat je er wat aan hebt! Haha!