[Foto's] Eenden + kikker

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

[Foto's] Eenden + kikker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 15:15

Toen ik een tijd geleden op vakantie was maar wat foto's met de camera van mijn vader van de dieren daar gemaakt. Tips zijn zeker welkom.
Ik maak trouwens zo goed als nooit foto's met de camera van mijn vader, wel met die van mezelf maar dan eigenlijk ook alleen maar van paarden/pony's.
Bij elke foto mijn eigen vooral opgevallen punten.
Eenden
1.AfbeeldingJammer van de schaduw over het hoofdje van de eend en het glinsterende gedoe in het water al geeft het toch wel wat vind ik.
2.Afbeelding Hier ook de schaduw bij het hoofdje.
3.AfbeeldingDe bloemetjes onderaan.
4.Afbeelding Het gras niet scherp al haalt dat de eenden wel weer wat naar voren.
5.AfbeeldingRechtsonder lijkt het onscherper dan linksonder voor mij, of misschien komt dat wel door de bloemetjes daar.
6.AfbeeldingHet stengeltje
7.AfbeeldingRechtsonder bloemetje.
8.Afbeelding
9.Afbeelding
De groene stengel is er te duidelijk op, komt te veel naar voren voor mijn gevoel.
10.Afbeelding

Kikker
11.Afbeelding De stengels erg onscherp, kikker komt wel goed naar voren. Die ogen! Bij de mond wat wazig.
12.AfbeeldingSchaduw van een stengel in het water.
13.AfbeeldingHet takje over de linkerpoot van de kikker.
Laatst bijgewerkt door Pattypaard op 09-06-06 15:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Annn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:18

kan je goed hoor
ziet er mooi uit
die lieve babyeendjes ^^

edit; die stengel komt idd iets te veel op de voorgrond
maarja boeiennnnnd

Miiessy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:20

mooie foto's
Die babyeendjes zijn echt vet schattig

Dirkje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:22

Patty even over je eigen commentaar: HET KAN NIET PERFECT, HÈ!!!

Ik vind het hele mooie gelukte foto's (soms heb je misschien wel wat gelijk met je eigen commentaar, maar toch )

Irismacho

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 15:35

AAAAAAH die babyeendjes
Mooie, scherpe foto's, sorry heb geen tips voor je..

Joyce_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 17:10

Leuke fotooo's! En ja, je eigen commentaar, jij kan er ook niks aan doen dat het takje over de poot van e kikker zit, f dat er nét een stengel in beeld staat toch?
Je kan moeilijk eventjes alle obstakels weghalen voordat je een foto maakt

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 23:43

Bedankt

veronalover; Haha nee idd, jammer genoeg niet
Myukii; jah ok dat is wel zo ja. Anders zijn de beesten weer weg.

papiertjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:43

ze zijn erg mooi, ook knap dat je zo dicht bij die dieren bent gekomen en dat ze dan nog zo scherp zijn.

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:04

alle eendjes zwemmen in het water
knap van je dat je zo dicht bij die kikker kan komen, voor mij springen ze altijd weg

Butterfly14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 15:46

Zitten hele mooie foto's tussen, vooral die van de kikkers!

Foto 1: ik vind de schaduw en de schittering juist niet storend, maar er staat wel teveel op; als er wat van de omgeving weg zou zijn, zou ik hem ECHt heel mooi vinden!
Foto 2: Deze vind ik niet echt geweldig, de compostie, scherpstelling en achtergrond (lijkt wat vreemd korrelig enzo) zijn niet zo goed.
Foto 3: Deze vind ik niet mooi. fletse kleuren, het lijkt net alsof er een witte waas overheen zit...
Foto 4: de linkerpol gras vind ik niet erg, maar de rechter inderdaad wel. ow, het zijn trouwens geen eenden, maar meerkoeten deze is trouwens wel heel goed belicht; al snel krijg je een overbelichte ommgeving doordat het een donker vlak is (of andersom)
Foto 5: deze heeft wel wat alleen dan weer balen van de weerspiegeling van het huis... zucht... (als het nou gewoon maar wat harder had gewaaid ;
Foto 6: mooi!
Foto 7: het gele bloemtje onder de eend vind ik juist leuk, maar het witte (overbelichte) bloemetje vooraan en het geeltje erachter vind ik wel jammer...
Foto 8: jammer dat bij deze de belichting ook weer iets minder is, het lijkt weer alsof er een soort waas overheen zit...
Foto 9: de groene stengel is niet te dominant, maar staat op de verkeerde plek
ik vind het een mooie foto, goede belichting, en mooi zoals die moeder daar als zo'n ouderwetse filmschooljuf over dr kroost staat te waken (daar ga ik weer met mn verbeelding )
Foto 10: mooie compositie, maar weer jammer van de belichting. deze keer geen witte waas, maar als de belichting meer naar foto 9 zou gaan, zou het plaatje veel mooier worden
foto 11: jammer van die stengel, maar wel heeel mooi! dat oog dan ook, zo mooi!
Foto 12: foto 11 vind ik persoonlijk mooier
Foto 13: mooier dan foto 12, maar foto elf is nog steeds de beste

er zitten zeker goede foto's bij, en de meeste puntjes komen meer door omstandigheden dan door dingen die jij kon veranderen. goed gelukt!

Pattypaard

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 12:01

Dankjullie,
Die eenden vielen wel mee, die keken wel wat uit maar renden niet ineens weg gelukkig. Kikkers eerst wel, laatste dag niet meer
Butterfly14; heel erg bedankt voor je commentaar.