Wazige foto's

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjaad

Wazige foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 17:34

Hoi!
Mijn bewegingsfoto's zijn vaak zo...kan ik hier iets aan doen of ligt dita aan mijn camera? Alvast bedankt!

Afbeelding
Afbeelding

p.s ik weet niet of dit hier hoort eigenlijk...

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:56

Heb je geen sportfunctie?
Dan denk ik dat het aan de camera ligt.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:01

Ik heb wel een micro-fuctie ( zo'n icoontje van een bloemetje). Dat werkt ook heel goed als ik van dichtbij foto's maak met de camera stil. Ik krijg dan scherpe foto's.
Maar een sportfunctie heb ik niet, kan ik dit probleem nu niet verhelpen?

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:12

Nou, het ligt niet aan je camera, maar aan jezelf.
Je houd je hand niet stil genoeg, dat kun je zien aan de bewogen achtergrond. En bij Laurens zie je dat ie een stukje dubbel is. Zet voortaan je elleboog op je buik ofzo, of als je zit op je knie.

Verder is de sportfunctie erg handig als je die hebt. Dan zijn ze scherper, maar ook donkerder. De sluitertijd is dan kleiner en dan kan ie minder licht vangen, dus heb je kans dat de foto's te donker zijn. Dit is vooral als je in binnenbakken fotografeerd. Maar misschien heeft de jouwe er geen last van..

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:15

Ik heb het ook al eens geprobeerd om hem op een tafel te zetten en dan te knippen ( bewegingsfoto's ) maar dan nog zijn ze niet scherp...

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:19

hmm.. Welke camera heb je??
Want als je geen sportstand hebt, moet je er eens overna denken of je niet een andere camera moet aanschaffen... Neehoor.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 18:29

Ik heb een Pentax Optio 30. Ik wil ook heel graag een andere camera, maar wilde julie mening eens horen.

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 18:32

Je foto's zijn bewogen: dat betekent dat de sluitertijd van je camera te lang is. De camera krijgt te weinig licht (omdat je binnen zit) om een foto te maken en moet daarom langer 'aan' staan. Als je niet zelf in kan stellen dat de sluitertijd van de camera korter wordt, dan kan je óf een statief(je) kopen om scherpe foto's te maken. Of een andere camera. Bewegingsfoto's in donkere binnenbakken zijn gewoon moeilijk. Ook met een dure camera is het lastig om tot een goed resultaat te komen. Als je kijkt naar foto's van fotograven die het echt als hobby of werk maken, dan zijn die vaak gemaakt met dure spiegelreflexcamera's en nog duurdere lenzen. Dan moet je denken aan minstens 2000 euro aan apparatuur. Niet zo gek dus dat een goedkope camera er moeite mee heeft

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 23:36

Bedankt, Ellende! Ik heb nu echt een antwoord op mijn vraag

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:54

Zie topic: viewtopic.php?f=149&t=594944&hilit=

€2000,00???? Ellende je loopt achter, De canon 350 kost €750,00 De Nikon D50 € 699 met tele en standaardlens. Een niet spiegelreflex heeft een vertragings moment waardoor je pas 2/10 van een seconde een foto maakt, nadat je het gedrukt. Ook stelt je camera scherp op iets dat je helemaal niet scherp wilt hebben( bv het hekwerk op de 2e foto) Dat kun je bij een spiegelreflex zelf bepalen.

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 09:09

Bedankt, amondi!
Een erg mooie camera. Is een groot verschil!

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:47

@Amondi. we hebben het hier over goede binnenfoto's.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:55

Afbeelding

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:05

Amondi, ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik zeg niet dat je apparatuur van minstens 2000 euro nodig heb om een fatsoenlijke foto te maken in een binnenbak. Ik zeg alleen dat mensen die er hun beroep van maken vaak hele dure apparatuur hebben, wat het makkelijker (en beter) maakt.

Binnenbakfoto's zijn met een 'instapdigireflex' + 'instaplens' op zich al heel veel beter te maken dan met een digicompact ( Ik heb zelf een 300D met een standaard F4.5-5.6 zoomlens.

Maar niemand die van fotografie zijn brood maakt loopt met een instapmodel/goedkope digitale reflex rond. Ik ken een hoop 'goede amateurs/semiprofessionals/professionals' die bijvoorbeeld deze lens hebben: http://www.cornevaniperen.nl/proddetail ... 59&cat=113 Heerlijke lens, loeischerp, IS en heel lichecht, maar 1750 euro. En dan heb je er niet eens een camera bij.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:48

Who, mooie lens.... Die zou je idd als standaard lens moeten krijgen...

Maar on topic, ik blijf erbij dat je met een compact camera geen fijne foto's kunt maken, niet indoor en niet outdoor. Een i daagse cursus fotografie plus een spiegelreflex camera en dan heb je een grote voorsprong op de rest.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:40

Quote schreef:
Heb je geen sportfunctie?
Dan denk ik dat het aan de camera ligt.

idd sportfunctie.. gebruik ik ok altijd.. of je moet "beweging" invullen in je camera miss lukt het dan

poema

Re: Wazige foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:27

Citaat:
Amondi, ik denk dat je me verkeerd begrijpt: ik zeg niet dat je apparatuur van minstens 2000 euro nodig heb om een fatsoenlijke foto te maken in een binnenbak. Ik zeg alleen dat mensen die er hun beroep van maken vaak hele dure apparatuur hebben, wat het makkelijker (en beter) maakt.

idd, je hebt er zat die zo duur zijn. En dan kan je zo'n camera ook nog uitbreiden met van die hele grote lenzen enzo.

ontopic: de tips zijn al gegeven