[Verhaal]Ow Dancer hou vol! Willen jullie een cijfer geven?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_B

[Verhaal]Ow Dancer hou vol! Willen jullie een cijfer geven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 10:49

Hoi, ik heb laatst niet een spannend boek gelezen ofzo, maar ik schrijf zelf verhalen..
Nou ben ik wel benieuwd wat voor cijfer jullie me zouden geven(van 0 t/m 10)
Het verhaal is nog niet helemaal af maar ik heb alvast een beetje een eind er aan gemaakt. Let niet op de spel fouten(kan zijn dat er een paar in staan)
Bedankt:

OW Dancer hou vol!
Kimberly was een vrolijk meisje dat heel erg van paarden houd. Zelf had ze ook een eigenpaard: Dancer. De ouders hadden heel lang gespaard voor Dancer. Dancer is een lieve, grote oude schimmel ruin van al 18 jaar oud! Kimberly had Dancer gekregen voor haar 12de verjaardag, ..Dancer was toen 13 jaar oud. Kimberly is nu al weer 17 jaar en heeft Dancer alweer bijna 6 jaar!
Ondanks zijn oude leeftijd, is Dancer zeker nog in goede conditie. Kimberly rijd regelmatig met Dancer concoursen. Heel veel mensen vragen zich vaak af of dat nog wel kan met een 18jarig paard..maar dat kan! Als Kimberly dan op concours is..komt ze vaak haar concurrent tegen: Anna..een heel achterbaks meisje. Haar vader werkt op een handelstal met heel veel paarden en heeft zeker weten veel geld. Zijn dochter moet dan ook het duurste van het duurste hebben.

“Ow Dancer, wat ben je weer vies”zucht Kimberly en ze poets z’n hals heftig. “We hebben morgen weer concour mannetje! We gaan goed ons best doen hé? We maken die Anna gewoon in. Dancer ik hoorde dat Anna weer een nieuw paard heeft! Dat is al de 6de in 2 maanden! Weet je wel hoelang ik en me ouders hebben gespaard om jouw te kopen!?” praatte ze tegen Dancer. Kimberly pakte haar zadel en legde het zachtjes op Dancer’s rug neer. Daarna singelde ze hem aan en pakte ze zijn hoofdstel. Na 5 minuutjes het bit te hebben opgewarmd deed ze het hoofdstel in.
“Kimberly”riep vader. “Waar ben je?”
“In de stal ben ik, pa”
“Ow hier ben je, zeg dochter van me, ik heb geregeld dat je les krijgt!”
“Maar pap..dat is hartstikke duur! Waarom en van wie krijg ik les dan?”vroeg Kimberly nieuwsgierig. “Ik krijg niet les van zo’n oude man die allemaal dingen zegt terwijl hij het niet eens zelf snapt!”
“Nee dat gebeurd ons geen 2de keer schat, je krijgt les van een hele jongen man..hij is 18 jaar..hij is de zoon van buurman Jacob, zijn vader zit ook in de paarden merkte ik pas en nu mag jij les van hem..hij vroeg er weinig voor dus, maar als je het niet wilt,.”
“Nee natuurlijk wil ik dat wel!”riep Kimberly blij en ze vloog haar vader om de nek.
“O,..eh..rustig aan lief..het is 10 minuten er heen stappen, met Dancer dus dat kan makkelijk” “het is bij de dijk daar..weet je wel?”

“rustig maar Dancer…niets engs aan hier, ja het is wel even anders hé dan in je weiland rijden” en ze aaide Dancer over zijn hals.
Dancer brieste tevreden.
Na inderdaad maar 10 minuutjes rijden zagen ze de dijk al. “Nou Dancer hier moet het zijn! Ik ben wel benieuwd naar die jonge knul Dancer!” grinnikte Kimberly een beetje verlegen.

Toen ze het erf op kwam rijden kwam er een jongen aanlopen. Kimberly hoopte dat het haar instructeur zou zijn, want het was absoluut geen lelijke jongen!!
Kimberly had geluk en de jongen kwam inderdaad naar haar toe.
“Hallo, zei hij vriendelijk. “Ik heet Tim, jij bent Kimberly toch?”en hij gaf haar een hand.
“Ja helemaal”
“Dit is mijn paard Dancer, een hele lieve ruin van al 18 jaar oud!”
“Zeg, toe maar wat een leeftijd, nou hij ziet er nog goed uit hoor en je zou niet zeggen dat hij al 18 is!”
Zo’n complimentje vond Kimberly helemaal geweldig, veel mensen dachten daar anders over.
“Ik hoorde dat je morgen een springwedstrijd heb? In de klasse M?”
“Ja dat klopt, we doen er gewoon lekker aan mee!”
“Gelijk heb je, maar uh..ken jij mischien iemand die Anna heet? Zij rijd ook in de klasse M..een verwaande griet..”
“Ja helaas ken ik haar, ze pest me vaak over Dancer”. Er viel langzaam een traan naar beneden. “Omdat hij zo oud is enz weet je…,”
Tim merkte het dat Kimberly verdrietig was en begon gelijk met iets anders. “Zullen we dan maar naar de spring weide gaan? We moeten flink oefenen om die meid morgen te verslaan!”

Na een uur hard te hebben getraind, gingen Dancer en Kimberly weer richting huis. Kimberly vond Tim erg aardig. Hij legde alles goed uit en nam ook de tijd voor je en dat is heel belangrijk. Nog voordat Kimberly wegging vroeg ze Tim’s msn.

“Hoe ging het schat” vroeg vader benieuwd aan zijn dochter tijdens het eten.
“Het ging heel goed pa, hij is echt aardig. Dancer luisterde heel goed.Het springen ging goed, ik had één weigering maar dat was door me eigenschuld. Tim legde uit hoe dat kwam, en daarna ging het gewoon super!”vertelde Kimberly blij.
“Goedzo schat, fijn dat je het leuk heb gehad,.”zei moeder Ida. Kimberly had haar toetje al op en moest op haar ouders wachten. Kimberly’s ogen gingen steeds naar de computer en weer naar de tafel. Ze wilde zo graag op de computer om met Tim te msn-en.
Haar moeder merkte dat. “Ga maar,”zei ze tot slot en liep de keuken in om de afwas te doen.

Kimberly zag toen ze Tim had toegevoegd dat hij ook online was! Haar hart bontste hard.

Kim zegt: heey tim., ging goe he vanmiddag?
Tim zegt: ja dat beesie van je doet het goed
Tim zegt: heeft ie je nog heel gelate op de trug reis?
Kim zegt: ja, gelukkig wel…ben zenuwachtig voor morgen…die anna komt ook!
Tim zegt: ach meid..kijk zij heeft alleen het voordeel dat zij jonge en opzich wel fijne beestjes onder de kont heeft! Jah…
Kim: zegt: ja helaas wel..ma me ouders kunnen echt geen 2 paarden onderhouden!
Tim zegt: nee dat kan niety
Kim zegt: heb je eigenlijk een vriendin???
Tim zegt: nee hoezoo?????????????
Kim zegt: ow..,niets hoor
Tim zegt: oke
Kim zegt: maaruh kom je morge ook kijken? Wel doen he je moe me steunen!!!
Tim zegt: oke is goed hoelaat moe k bij je zijn?
Kim zegt: euhm..wij gaan hier om euh,..10.30 uur weg..als je met ons mee wilt rijden?dan moet je er zeker wel om 10.00 uur zijn
Tim zegt: oke ik rijd wel met jullie mee, ik ben bij jouw er om …09.00uur oke? Kan ik je nog wel ff helpen met Dancer! Eey ma k ga ik moe nog eten doei. Zie je morgen. Xxxx

Hij deed kusjes! Wauw denkt Kimberly! Gauw nog even wat er bij schrijven.

Kim zegt: xxxx

Die nacht sliep Kimberly heel goed. Ook Dancer sliep erg goed, de training was erg zwaar voor hem geweest.

Op concour met Dancer, en Tim!

Kimberly’s ouders konden niet mee. Ze moesten een sollicitatie gesprek houden.
Kimberly en tim waren s’morgens al vroeg bezig. Dancer was helemaal mooi wit, had schattige knotjes in en zijn staart was mooi wit en dik. Dit heeft ze bijna een uur gekost! Maar het was het waard. Gelukkig is Tim 18 jaar want anders, kon niemand de trailer besturen. Dancer stond lekker hooi te eten in de trailer en ondertussen gingen Kimberly en Tim even kijken hoe het parcour stond en of er nog bekende stonden.
Er stonden veel bekenden, waar ze allemaal even mee gingen kletsen. Toen ging ze kijken of de startlijst er al hing. Ze waren erg vroeg want de klasse M waar Kimbery in rijd, begint pas om 13.00uur! en het is nu pas 11.00 uur.
Toen Kimberly en Tim weer naar de trailer wouden lopen kwamen ze Anna tegen met al haar vriendinnen. Tim is de knapste jongen van Anna’s school. Tim zit bij haar in de klas. Vroeger had hij met Anna, dat was nog voordat ze zo verwaand werd.
“Ach, Tim, heb je met die del?”zei Anna kattig.
“Kon je niets beters krijgen?”volgende een vriendin van haar.
“Met d’r oude knol! Schreeuwde iemand anders uit de groep van Anna.
“Eey, dames ik wou graag even verder met jullie praten maar ik heb wel betere dingen te doen zoals dit: en hij boog zich over Kimberly heen. Tim kuste haar zacht.
Anna werd helemaal rood van jaloezie. Tim had haar namelijk nog nooit gezoend en helemaal niet in het openbaar.
Eenmaal bij de trailer aangekomen haalde ze Dancer er uit.
Kimberly geloofde het niet de zo’n leuke knappe jongen haar zoende!!!
Of deed hij dat alleen maar voor Anna? Om haar jaloers te maken. Nou dat is wel gelukt!
“euh,..tim..”begon Kimberly voorzichtig.
“Ja antwoordde hij terwijl hij Dancer goed poetste.
“deed je het nou alleen maar voor Anna of,…”
“wat?”antwoordde hij onhandig.
O, Tim dacht Kimberly. Je weet heus wel wat ik bedoel! Werk nou mee.
Tim merkte dat. “je bedoelt die zoen hé?”lachte hij.
“ja…
“Ik deed het niet voor Anna, maar je bent zo leuk..”
Kimberly bloosde.

Na een kwartiertje waren ze klaar met opzadelen. Ze liepen naar de inrijbak. Daar begonnen ze los te rijden. Om de spieren van het paard warm te maken en hem vast voor te berijden voor de hindernissen.
Kimberly was nummer 10 van de startlijst. Er reden 22 mensen mee. Anna reed na Kimberly.
Het was eindelijk Kimberly’s beurt. Daarvoor had ze het parcour al gelopen dus ze kende het goed uit haar hoofd.
Dancer deed goed zijn best. Dit kon wel 1 van zijn laatste wedstrijd zijn.
Ze reden het parcour helemaal foutloos. Daarna kwam de barrage. Dan gaat het om snelheid. Wie dan het snelste is, en weer helemaal foutloos is heeft gewonnen.
In de barrage krijg Kimberly 4 strafpunten. Er viel een balk eraf en dan krijg je 4 strafpunten.
“Hahahah lekker voor je lacht Anna vals, die nu moest rijden.
“we zullen zien wie er gaat winnen!”
“Ach meid stik, zei Tim.
Anna had weer een nieuw paard. ze had nu een hele mooie voskleurige merrie met een hele mooie bles. Een heel mooi paard om te zien. Als Dancer naast dat paard van haar staat is Dancer echt geen plaatje!
“nou ik vond het heel goed” zei Kimberly blij. Ze aaide Dancer over zijn hals. Ondertussen ze uitstapte konden ze ook Anna zien. Anna reed helemaal niet goed, ze was gediskwalificeerd. Dat betekend dat ze er uit is gestuurd omdat het paard dan drie keer heeft gestopt voor een hindernis.
“nou volgens mij ging mijn ouwe rakker nog beter dan jouw peperdure merrie” lachtte Kimberly.
“of er zit gewoon een betere ruiter op Dancer” zei Tim.
Daar moesten ze allebei wel om lachen.
Anna kon het niet hebben en werd helemaal bleek van vernedering.

Tim en Kimberly bleven daar nog de hele dag. Ze wouden de prijsuitreiking natuurlijk niet missen!
Rond 5 uur kwam de prijsuitreiking.
Kimberly en Dancer werden 3de!! Ze krijgen ook nog eens prijzengeld. Ze kreeg maar liefst $ 40,-
Gauw moesten ze Dancer opzadelen voor de ereronde!
Dancer vond het prachtig al die aandacht en al die mensen die klappen voor hem.
Na de ereronde gingen ze allemaal lekker weer naar huis. En Dancer? Die kreeg lekker een portie extra voer!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-04-06 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag en titel verduidelijkt.

lampjerulez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 10:54

Pff lang verhaal maar wel leuk 7 (let een beetje op je spelfouten ook al is het een gesprek gewoon schrijftaal aanhouden) Al was dit natuurlijk msn en heb je het misschien expres gedaan

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 10:59

Oke dank je wel! Nou 7 vind ik een mooi cijfer, ja dat gesprek deed ik expres zo omdat je op msn ook zo schrijft etc,..
maar bedankt!

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 11:04

ik vind het verhaal opzich mooi alleen tjah de spelfouten dat is jammer

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 11:13

Ja maar welke spelfouten? Van dat msn??

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 19:52

Ik vind het een beetje 'raar' Kijk, alsof wij niet weten dat je 4 strafpunten krijgt etc.

Soms is het echt super mooi! Maar, daarna zakt het weer af.
Succes!

Murkje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:17

heej

leuk verhaal! ga zo door

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:52

nonixjuh schreef:
Ik vind het een beetje 'raar' Kijk, alsof wij niet weten dat je 4 strafpunten krijgt etc.

Soms is het echt super mooi! Maar, daarna zakt het weer af.
Succes!

Ja maar sommige mensen weten dat niet
Dit verhaal heb ik gekopierd van mijn documenten naar bokt.
Ik wil namelijk ook later(als me verhaal helemaal af is) het uitprinten en aan vrienden/familie etc. laten lezen..
En die weten dat niet

Vliendertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:17

Oh, oke!

Tanya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 18:30

Ik heb het verhaal niet gelezen.. Vind het storend dat je de hele tijd 'Kimberly' en 'Dancer' gebruikt en geen verwijswoorden... Ook MSNgesprekken in een normaal verhaal zijn raar... Dus sorry, ga het niet lezen

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:37

OK

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 14:42

Tanya schreef:
Ik heb het verhaal niet gelezen.. Vind het storend dat je de hele tijd 'Kimberly' en 'Dancer' gebruikt en geen verwijswoorden... Ook MSNgesprekken in een normaal verhaal zijn raar... Dus sorry, ga het niet lezen

Ik heb het even vlug over gelezen, maar heel bijzonder vind ik het niet.
Gebruik wat meer komma's (en dan niet 2 achter elkaar in het msngesprek ), en probeer de msntaal weg te laten.
Meer verwijswoorden (Hij ipv Dancer, Zij ipv Kimberley) maken het ook aantrekkelijker om te lezen.
Verder vind ik het niet superslecht

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 14:50

Oke dank je wel..
Ik zal er op letten

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 15:28

Ik vind het een beetje penny-achtig.
Ik geef je een 5,5 / 10.

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 16:03

yulan schreef:
Ik vind het een beetje penny-achtig.
Ik geef je een 5,5 / 10.

hoezo pennyachtig?
Ik heb het zelf gemaakt hoor!

En, het is nog niet helemaal af..

Noeps

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 16:14

Met penny bedoelen ze hier...
tsja.
Geen idee hoe ik dat kan uitleggen.

Vanillia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 17:44

4

Het meisje leeft in de perfecte penny-droomwereld en het leest niet prettig. Gewoon nog even door oefenen

Claudia__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 18:34

ik vind het een leuk verhaal ik denk dat ik voor een cijfer iets van een 7/8 zou geven Ga zo door

Melanie_B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 11:12

Claudia1993 schreef:
ik vind het een leuk verhaal ik denk dat ik voor een cijfer iets van een 7/8 zou geven Ga zo door

Dank je wel