BLOEMETJES

Ik houd van bloemetjes, dus toen van de week het zonnetje vrolijk scheen ben ik lekker op pad gegaan met m'n nieuwe camera, de Fuji Finepix s5600. Heerlijke camera, nog even wennen aan alle mogelijkheden. Had het idee dat er best leuke foto's tussenzaten, hoewel de meeste op het eerste gezicht flink gecropt moesten worden

En dát vormde juist het probleem. Want deze doos hier was vergeten haar camera op grote afmetingen te zetten, ik had hem nog op 800x600 staan. Tsja, als je dan een foto cropt en je vergroot hem weer krijg je RUIS

Dus ik flink balen, ben er zelf dus niet bijster tevreden over, zeg alsjeblieft ook niks over de ruis díe er nog te vinden is, daar baal ik al flink genoeg over

Maarja, goede leer voor de volgende keer: alle instellingen nog even nalopen

1. Krokusje.
Oranje 'hart' van de bloem was écht zo oranje, heb niet geklooid met contrasten verder, alleen achtergrond íets donkerder gemaakt

2. Wederom krokusje. Afmetingen zijn een beetje raar, maar kon hem niet mooier croppen dan dit

3. Sneeuwklokje. Zelf vind ik de blaadjes links storend, al denk ik dat het zonder die blaadjes ook wel erg kaal geweest was. Lastig.

4. Twee sneeuwklokjes. Deze vind ik zelf nog het meest geslaagd, geeft mij het meest het gevoel van lente. Ook compositie vond ik zelf wel oké.

Nou, barst maar los met het commentaar, ik kan het hebben en gebruiken