[tek] Viens Tu (het paard van rambogirl)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dierenlover

[tek] Viens Tu (het paard van rambogirl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:00

de titel zegt genoeg geloof ik
ik heb er twee : (foto's van de tekening) 1 in een wat bruinige kleur (door het kunstlicht) en de andere heb ik even in zwart/wit gedaan in photofiltre

Afbeelding

Afbeelding

rotkwaliteit
npuja, vinden jullie het redelijk als ik voor mijn volgende 0.5€ - 1€ vraag voor de moeite en het materiaal??

edit: hier is de foto : http://i32.photobucket.com/albums/d10/R ... leiner.jpg
en in het echt zie je dat streepje in het oog amper

en het is Tu Viens ipv Viens Tu verkeerde titel dus

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:20

Voor de moeite en het materiaal kun je wel een euro vragen.
Vind hem eerlijk gezegt niet zo, er zijn veelste 'harde' lijnen getekend. Het oog is niet sprekend. De manen lijken heel erg nep. Het halster vind ik nog wel redelijk mooi gemaakt.

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 20:35

bedankt
de manen zijn mislukt ja, dat geef ik toe , en het oog [was ik eigenlijk juist trots op ]

maar de strepen zijn niet te hard hoor op de tekening in het echt zijn ze heel anders dan op die foto

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 20:37

dierenlover schreef:
bedankt
de manen zijn mislukt ja, dat geef ik toe , en het oog [was ik eigenlijk juist trots op ]

maar de strepen zijn niet te hard hoor op de tekening in het echt zijn ze heel anders dan op die foto

Dat de strepen in het echt niet zo zijn kan ik niet zien. Ik vind het zwarte gedeelte in het oog te overheersend.

mijntjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 21:05

ik vind hem wel mooi hoor.. alleen ben het wel beetje met jaduuh eens. halster vind ik mooi

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:21

Hij is leuk! Het oog zit te hoog en is te horizontaal. Ook de oren mogen donkerder (de binnenkant dan hea) dan krijg je er meer diepte in.
Verder leuk gedaan! Probeer 'm wat meer uit te werken, netter.

Ik vind eerlijk gezegd dat 1 euro de moeite niet is.. ik vind 5 euro eigenlijk de moeite niet eens om dat er voor te gaan vragen voor 1 van mijn tekeningen. Ik zou dat geld gewoon lekker laten zitten, je doet het voor je plezier en om te oefenen. En je maakt er iemand blij mee. Dus, laat dat geld toch zitten joh... Je wordt zonder die euro echt geen zwerver. Ik vind dat je het beter voor plezier kunt doen dan voor geld.

dierenlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 23:31

bedankt!!
en ik denk ok idd dat ik dat geld maar laat zitten, 1€ is niets en over dat iemand blij maken : daarvoor doe ik het grotendeels maar de reactie die ik van rambogirl kreeg :

Rambogirl schreef:
Ze zijn leuk maar de naam verkeerd want het is: Tu Viens.

ik krijg meer commentaar op de verkeerde naam dan op de tekening , nog niet eens een bedankje als je dan bedenkt dat ik ongeveer 4 à vijf uur aan de tekening heb gezeten vanaf nu teken ik enkel nog voor dankbare mensen, want op deze manier is het echt een opdoffer omdat ik het vooral voor de reactie van de 'opdrachtgever' (klinkt zo deftig ) doe...

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 09:52

ja, dat heb ik ook wel eens gehad... Ik zal de naam maar niet noemen, maar ik had er erg mijn best op gedaan en toen ik 'm af had en 'm naar haar via de mail had opgestuurd, gaf ze niet eens een reactie... Helemaal NIETS. En daarvoor heb ik mijn tijd moeten opofferen terwijl ik het HARTSTIKKE druk heb met mijn lijstje...
Maar gelukkig krijg ik van de meeste wel reacties! En nog hele leuk ook!!

En misschien willen sommige 'm helemaal niet opgestuurd hebben. Ik heb er nu 2 thuis liggen van de 6 tekeningen die ik tot nu toe gemaakt heb.

Anne_Baukje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:51

Mooi!!
En inderdaad over dat hierboven.. heb ik ook wel eens gehad...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:06

oew.. wat wordt ik toch gek van mensen die geen eens dankjewel zeggen.. hebben we in het bewerkingstopic ook last van Dit is erger, ik weet het aan een tekening zit je natuurlijk veel langer dan aan een bewerking etc..

Oke, nu gaan we weer ontopic

Ik vind het een mooie tekening, het oog is idd ene beetje raar, Maar je kunt duidelijk zien dat je schaduwen etc hebt toegevoegd, het halster vind ik prachtig De manen.. Tja

Verder ben ik ook geen supertekenaar dus ik kan niet echt tips geven verder gewoon verder oefenen 1 euro is niet echt de moeite, gewoon verder tekenen tot je er minstends 5 euro voor kunt vragen.. Ik bedoel, smeetjoew was eerst ook gratis

Elanor

Re: [tek] Viens Tu (het paard van rambogirl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 15:13

Volgens mij ben je hier héél druk mee geweest! Veel kleurverschillen in de hals, goed gekeken naar hoogteverschillen op het hoofd en rond de kol zie je al kleine haartjes, goed gedaan!
Wat je nu moet gaan doen is niet (zoals bij de plooien in de hals) daar van die harde ´lijnen´in zetten, maar ook daar gewoon accenten leggen, donkerder maken met de haren mee. Zo krijg je net wat meer verloop van licht naar donker. Probeer ´het donkere in de neus wat egaler te maken, je ziet nu de potloodstrepjes zitten. Het halster is heel goed gedaan, al die figuurtjes! Maar als je naar de foto kijkt zie dat bijvoorbeels de knip en het ringetje op de kaak en bij de neus van ijzer zijn, en dus eigenlijk juist lícht in plaats van het donkere dat je nu hebt gebruikt. Het oog is nog niet zo top. Probeer daar goed te kijken naar de pupil, deze zit nu helemaal onderaan, ook al denk je dat op de foto te zien, zet hem in dit geval maar mooi in het midden, dat geeft een veel rustigere uitstraling. Probeer om de manen nu net zo netjes af te werken als de tekening, deze zijn echt nog te krasserig, dat is zonde van al je werk!
Nogmaals: volgens mij ga je erg vooruit! Het is jammer dat het oog de aandacht een beetje wegtrekt, omdat je daar in een tekening het eerst naar kijkt. Maar het ziet er echt al heel netjes uit!

Ik zou er geen 50 cent of een euro voor vragen, dat is een aanfluiting. Als jij hier al vijf uur werk in hebt zitten moet je óf wat meer vragen óf nog even niet totdat je vind dat je er echt klaar voor bent. Natuurlijk kun je wel altijd de verzendkosten vragen.

(Wachten Smeetjoew en jij maar, opdrachtgevers die bot reageren krijgen wel spijt als jullie later in een museum hangen en zeldzame vroege werken een fortuin waard zijn. )

Joscaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 18:04

Ik ben het eens met Elanor