[FOTO]Lion King! (tips gevraagd! S7000)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Krissis

[FOTO]Lion King! (tips gevraagd! S7000)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:34

Gisteren naar Artis geweest, lekker weer, veel beesies buiten.Zo natuurlijk ook de koning der dieren. hij lag lekker te lounche in de zon met z'n vrouwtje.
Nu de vraag: ik heb een paar foto;s gemaakt met alleen optische zoom, en met digitale zoom. Is er echt zoveel kwaliteitsverlies?

Afbeelding
^Optische zoom

Afbeelding
^Digitale zoom (en ja, ik erger me aan de takjes ervoor... )

En dan nog een vraagje, weer mbt de leeuwen (heb daar de meeste foto's gemaakt...)
Hoe doe ik handmatig scherpstellen?
Ik bedoel, kijk de fotos's maar...

Afbeelding
^Zo wilde ik hem vaak...

Afbeelding
^Zo kreeg ik hem vaak... hij stelde (natuurlijk) scherp op het dichts bijzijnde, in dit geval het hek wat een meter van me afstond.
Aangezien ik (nog steeds niet) de handleiding heb van m'n toestel, weet ik ff niet hoe ik handmatig moet instellen.
Wie o wie kan me het vertellen? (commetaar op de foto's mag ook, maare... ik ben lief, ben dat ook voor mij )
Groetjes!
Laatst bijgewerkt door Krissis op 30-01-06 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:37

Lieverd, de Tag.

Ik vind de eerste twee erg mooi, de laatste zijn jammer van de tralies..

Antheya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:41

Misschien moet je dan ook lezen wat ze vraagt..

Helaas kan ik je niet helpen..
Maar de foto's die wel gelukt zijn vind ik erg mooi en scherp.

Roosch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 22:46

Ik léés ook wat ze vraagt hoor.
Ik kan haar ook niet helpen, net zoals jij.
Ik geef alleen ook mijn mening op de foto's.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 22:47

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, niet WEER die tag... dom dom!!

Irritant

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 23:45

Jammer van de takjes op de eerste 2 foto's. Buiten dat om vind ik ze echt stoer. Als ik die foto's zo zie ben ik echt blij dat zo'n geweldig beest mijn sterrenbeeld is

Is trouwens de grond daar scheef of is de foto zelf scheef?

Met het scherpstellen kan ik je ook niet helpen. Ik weet niet wat voor camera je hebt enzo.. Zit er geen handleiding bij?

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-06 23:52

@ Irritant: jepz, die takjes, dat zei ik zelf ook al En de grond is daar idd scheef, gezien ik m'n armen had laten rusten op een reling. Ik heb een Fuji (S7000, zie titel) zonder handleiding (zie tekst)

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:22

Die tweede is heel mooi. Ergens vind ik de laatste toch ook wel iets hebben.

Met scherpstellen kan ik je ook niet helpen, vind het zelf nog moeilijk.

KisSs_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 16:53

Ik vind ze super,vooral de 2e!
De laatste vind ik echt gaaf!

Stip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 17:13

Wauw, gave foto's! Machtige beesten zijn het toch!

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:12

Wauw!! Echt hele gave foto's

Mews

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 18:47

Argh, wat een /prachtige/ foto's... Super, en wat een prachtige beesten zijn het toch!

Oh ja, over de zoom: Ik zie het hier niet zo, maar eigenlijk moet je daarvoor de 'echte' foto's hebben. (want als je een goede camera hebt met veel megapixels dan valt dat verschil niet op, dat moet je dan zien als je het echt heel ver inzoomt...) Zelf vind ik dat het mooier is als je later uit je originele foto op de PC een stukje knipt in plaats van een foto te maken met digitale zoom. Dus bv. je neemt het origineel van foto 1 in photoshop, en knipt hem dan eruit en plakt het in een foto met dezelfde grootte-verhoudingen. (ehm, nee, ik kan niet uitleggen) Dan heb je een ietsje kleinere foto, maar in verhouding vaak wel een scherpere.

Echter, ik ken jouw digitale camera ook niet, zo was het iig altijd met de mijne.

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 17:07

@ Roskur: dank je, maar fotoshop is nog steeds acradabra voor mij
Ik wil ook, als ik echte mooie foto's maak, met photoshop zo'n copyright doen, maar ik kom er niet uit. Heb jij er verstand van?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:09

Die eerste 2 zijn prachtig

Faux

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:34

Ik vind ze weer mooi! Maar weer dat ik net iets mis.. PB weer?

over het scherpstellen.. als het goed is zie je in het midden zo'n vierkantje met een plusje erin.. richt dat zo goed mogelijk op datgene ACHTER het hek ( in dit geval de leeuw ) en een paar keer proberen.. anders weet ik het ook niet echt..

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:26

ik vind het hele leuke foto's. Wat kan helpen is de instellingen op landschap zetten. Dan stelt hij op een ver punt scherp en niet op het dichtsbijzijnde. Hopen dat het werkt.

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:54

Zuper mooi! Mooi scherp ook, dat takje heeft wel wat. Dat stoort niet echt, en dat scherp stellen, daar weet ik ook niets van.

Nu ook nog foto's schieten van je pony!

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 13:45

Bij de eerste foto had je nog kunnen croppen.
Dan haal je de leeuw veel meer naar voren.
Dat scherp stellen: is dat niet een kweste van iets in en uitzoomen en de knop iets indrukken? Dan zie je zelf waar de camera op scherp stelt. Ben je daar niet tevreden mee, dan zoom je weer wat in-uit.(zonder een foto te maken)

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 15:51

RoWyGo schreef:
Ik vind ze weer mooi! Maar weer dat ik net iets mis.. PB weer?

over het scherpstellen.. als het goed is zie je in het midden zo'n vierkantje met een plusje erin.. richt dat zo goed mogelijk op datgene ACHTER het hek ( in dit geval de leeuw ) en een paar keer proberen.. anders weet ik het ook niet echt..

Ik heb idd zo'n knopje, maar als ik dat indruk, gebeurd er vrij weinig moet ik zeggen... Enne.,.. laat die PB'tjes maar komen hoor

smeetjoew schreef:
Zuper mooi! Mooi scherp ook, dat takje heeft wel wat. Dat stoort niet echt, en dat scherp stellen, daar weet ik ook niets van. Nu ook nog foto's schieten van je pony!

Jepz, kheb ook foto's van de pony's maar omdat m'n verbinding er om de 5 minuten uitligt, is het moeilijk uploaden.

Sjoert schreef:
Bij de eerste foto had je nog kunnen croppen. Dan haal je de leeuw veel meer naar voren.Dat scherp stellen: is dat niet een kweste van iets in en uitzoomen en de knop iets indrukken? Dan zie je zelf waar de camera op scherp stelt. Ben je daar niet tevreden mee, dan zoom je weer wat in-uit.(zonder een foto te maken)

Croppen? De enigste crop die ik ken is een crop sla... Daarbij lijkt me Paint daar niet geschikt voor, zal eerst ergens photoshop op de kop moeten tikken niet? Maar dat met dat zoomen is wel een goede tip, zal hem in m'n achterhoofd houden, thanks!

Allemaal bedankt voor de reacties en de tips, daar kunnen we wat mee

Sjoert

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:00

loeckie schreef:
Croppen? De enigste crop die ik ken is een crop sla... Daarbij lijkt me Paint daar niet geschikt voor, zal eerst ergens photoshop op de kop moeten tikken niet? Maar dat met dat zoomen is wel een goede tip, zal hem in m'n achterhoofd houden, thanks!

Kun je mij het origineel even pb'en of mailen? Dan wil ik het wel eens proberen..
(krop sla, met een k.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:11

Ok die takjes kan je eventueel zelf wegwerken. Maar dat ligt er maar net aan met welk programma je werkt. Dit heb ik even heel snel (en daardoor niet helemaal netjes) in photoshop gedaan:

Afbeelding

edit: lees net dat je nog geen photoshop hebt. Dat is toch wel een fijn programma voor bewerkingen :J

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-06 16:15

@ Manzano: Dat heb je netjes gedaan! Geloof dat ik ergens nog een versie 6 heb liggen van Photoshop Geloof dat ik die maar eens ga installeren, ook voor later een copyright erop te zetten. Maare. ik vind dat je het goed hebt weggewerkt, moest 2 keer kijken waar die takjes eigelijk zaten

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 16:19

Als je het niet weet valt het al weer veel minder op Maar als je er de tijd voor neemt kan je dat soort dingen heel netjes wegwerken

Appelflapje

Re: [FOTO]Lion King! (tips gevraagd! S7000)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 19:35

Ik heb even de eerste voor je bewerkt, maar misschien geven die takjes hem ook wel weer wat. Nu lijkt die ruimte zo leeg. Ik heb het maar in Paint gedaan, dus niet te veel kritiek... I Only Give You Some Help.

Afbeelding

Alstublieft. Wel hele mooie foto's hoor!