Kunnen jullie me tips en commentaar geven

Dit was de foto:

En dit is de tekening:

Nou kom maar op met die tips (en commentaar natuurlijk)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaduuh schreef:bedoel je niet je eerste tekening van een paard ??
Ik vind hem wel leukje ziet wel dat het een paard is enzo, maar probeer met wat meer schaduwen te werken, en wat meer details. Dan lijkt die al véél meer op de foto
Succes verdr en oefening baard kunst
!!
arans schreef:ik vindhem wel mooin hoor voor de eerste keer!! alleen kloppen d'r veel dingen niet
smeetjoew schreef:Leuk gemaakt hoor!!
hier heb ik nog een aantal tips voor je .
Ik hoop dat je er iets aan hebt. (ook een tip voor het oog)
TIPS:
-een paard een vachtstructuur geven is niet een kwestie van 'inkleuren' maar kijken waar de schaduwen zitten en hoeveel!!! dat geeft een paard uitstraling en 3D effect.
- probeer de manen en voorpluk niet helmaal dicht te kleuren. Meer streepjes maken met tussenruimtes e.d.
- het oog heeft een zwarte pupil en misschien nog wat wit in z'n oog door weerkaatsing van de zon. de ''vulling'' rondom het pupil is lichter dan de pupil zelf maar niet veel lichter.
- pak eens een foto en kijk er eens goed naar. Waar zitten de schaduwen en hoe komt het dat ik het paard hier op de foto mooi 3D zie. en hoe komt het dat ie hier wel een mooie draai heeft in de hals. etc.etc.
- kijk ook heel goed naar de details.
Er zitten ook een aantal algemene tips tussen.
zo, dat was het weer
Het zijn TIPS dus voel je niet aangevallen! Ik probeer je alleen maar te helpen zodat je tekeningen al echter worden. Way to go. gewoon lekker veel oefenen.
succes!