[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

[Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 23:29

Hallo allemaal,

Naar aanleiding van een kleine discussie in "wie wil mijn paard tekenen" heb ik toestemming gevraagd en gekregen van Ellende om een taxatie topic te openen voor tekeningen. Ik dacht dat daar misschien wel behoefte aan zou zijn?

Dus als je wilt weten wat de tekening die je gemaakt hebt ongeveer waard is/hoeveel men ervoor wilt geven dan kun je hier een foto/scan ervan plaatsen.

Zal ik zelf maar beginnen dan .. Wat zou deze tekening waard kunnen zijn?

Afbeelding

P.S. Graag bij quoten niet de foto's quoten maar alleen de naam .

Nettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:16

10 Euro?

smeetjoew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:28

@lontje: 10-15 euro!
ik heb zelf ook een tekening, wat is die waard?:
Afbeelding

en een pasteltekening:
Afbeelding

maar is dit dan voor de verkoop van je tekeningen of hoeveel je moet vragen voor je tekeningen als je in opdracht tekent?!

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Re: [Centraal] Hoeveel is mijn tekening waard? Topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 11:08

Dit is voor je eigen informatie.
Als je dus zelf gewoon een idee wilt krijgen van nou wat zouden mensen willen geven voor mijn tekeningen dan kun je dat hierin zetten. Maar wat je verder met die informatie doet moet je zelf dus weten.

Het is naar aanleiding van de discussie over prijzen op het "wie wil mijn paard tekenen topic" wat ik van de week las. Nu kun je dus in dit topic vragen wat mensen voor je tekening over hebben.

Het is geen verkooptopic maar een taxatietopic.

gr. Lon

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:14

@Lontje: 20 euro voor n tekening van jou?
@Smeetjoew: ong 5 euro?
Pffh best moeilijk!

Ik teken voorlopig nog gratis (ik moet nog even oefenen ) maar ik wil n schatting van mijn tekenen op dit moment .

Afbeelding

Afbeelding

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:15

Ligt de prijs ook niet aan de materialen die gebruikt zijn bij de tekening - schilderij?
Ik ben btw heel slecht in indiceren ( of hoe je dat ook noemt)

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:19

Ik vind het heel moeilijk om bedragen te noemen. Lontje: heel mooi getekend, (qua potlood) lekker donker/licht verschil en mooie techniek, het hoodje klopt alleen volgens mij nét niet, en dat vind ik zonde (ogen zitten op een rare lijn). Als de anatomie van het paardenhoofd verder gaat verbeteren en je stijl zo blijft (of verbeterd), kan je rond de 20-25 euro vragen denk ik (of meer). (voor potlood A4)

Smeetjoew: ik zou als ik jou was nog lekker even gratis door blijven tekenen. Je kan echt nog een stuk beter worden dan dit! Let erop dat als je veegt, je netjes veegt, lekker door blijven gaan met donker/licht contrasten, maar let ook op het verloop tussen donker en licht. Ogen mogen nóg donkerder, en volgens mij kan je meer doen met een zachter potlood. Aan de 'binnenkant' van een paard zitten vrijwel nooit gladde lijnen (binnenkant oor bijvoorbeeld) ga nog meer op details letten en teken haartjes in plaats van lijnen.
Je pastel vind ik niet mooi en zou ik nog geen geld voro vragen, voor de rest kan ik je daar geen tips over geven, ik kan het zelf ook niet.

Naomi: lekker jezelf de tijd geven om te blijven oefenen als je dat wil, je heb hier niet de twee makkelijkste poses genomen en het ziet er goed uit Wat voor materiaal werk je mee?
Als je wat meer gaat letten op compositie (hoe past een tekening het beste op het papier) en iets meer aandacht aan de ogen besteed om de gelijkenis completer te krijgen kan je er als je zelf tevreden bent over je tekeningen best wel op minstens 20 euro (A4) beginnen denk ik (je werkt tenslotte in kleur, en dat is meestal tijdrovender en duurder). Zorg wel dat je tevreden ben over je resultaten voordat je met geld vragen begint

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:28

Ik teken met pastelpotlood .
Dit zijn ook mijn 1e tekeningen daarmee maar ik ben helemaal weg van dat spul! Wil ook graag doorgaan met dit materiaal .
Er gaat iid veel tijd in n tekening van pastel zitten (vaak min n week) en t spul is helaas niet goedkoop..

Ellende: bedankt voor je tips! Iid de compositie daar mist nog weleens wat aan (vooral bij t steigerende tinkertje). Ogen vind ik nog weleens "eng" om te tekenen, dus als t n beetje lijkt, laat ik t snel maar doen om niet heel de tekening te verprutsen .

Voorlopig heb ik nog n aantal opdrachten staan, dus oefenen kan ik nog genoeg!

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:35

Naomi: lekker op ogen oefenen dan het is namelijk vooral bij hoofden het belangrijkste deel van je tekening (naar mijn mening)

Ookami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:43

Afbeelding

Met potlood op tekenpapier gemaakt

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:03

Voor de tekeningen van Lontje & Naomi minstens 30 euro, zo niet meer! (richting 40...)
Echt superknap hoe mooi jullie dat kunnen!!

Tariki; ongeveer 5 tot 10 euro. (dat botje tussen oog en neus is wel vaag; lijkt net alsof het er echt 'oplicht')

Smeetjoew; nog even door oefenen! Meer contrast licht/donker, verschillende sterktes in potloden. Het leeft nog niet echt...

Nynkk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:08

Dan ook maar even mijn tekeningen

Afbeelding

Afbeelding

horsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:19

sietskuh: Ongeveer 5 a 10 euro denk,
ZE zijn wel mooi hoor
Zelf kan ik het helemaal niet dus

marjokeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:22

sietskuh: 5? Maar ik zou nog even gratis blijven tekenen. Net zoals ellende al gezegt heeft kan je nog veel beter worden.

Voor mijn tekeningen even in mijn profiel kijken a.u.b.
(Ik vraag voor een A4 20€ en voor een A3 25 (potlood)
aquarell: A4: 25€ en A3: 30€)
Zijn dit goede prijzen?

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:31

Is het niet moeilijk tekeningen in opdracht te beoordelen, terwijl de nagetekende foto niet gegeven is??

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:58

ik doe ze ook maar
nee, hoor ik hoeft niet
maar misschien hebben jullie tips voor mij om mijn tekeningen wat echter te maken.
maar eem....niet te streng a.u.b. ben nog maar 12

welsch
Afbeelding

Bugs...........
Afbeelding

en een tek van oil pastel
Afbeelding

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:32

Goed.. Hier zal wel een taxatie van nog geen 1 euro uitkomen door de onwijs slechte scan..
Maar toch maar proberen! Ik maak ooit nog wel een keer een foto!
Afbeelding
(het is by the way Rowygo, het paard van RoWyGo hier op bokt )

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:14

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:20

ben wel beniewd

Hij is allang verkocht en prijzen voor mijn schilderijen staan al vast.

Afbeelding

ter info: Acrylverf op groot formaat (weet uit mijn hoofd t aantal cm niet)

marjokeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:21

elovesp: vind ze nog erg kraserig. 10€?

En de mijne? (zie profiel)

soeskia: 30? schouder van de lichtste klopt niet.

Auky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:24

Afbeelding

Ben ook wel benieuwd naar wat jullie taxeren, aangezien ik het ook erg moeilijk vind om een prijs te bepalen voor tekeningen..

Lontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 22:28

@Bella: nee hoor want het gaat niet zozeer om nagetekende tekeningen (alhoewel de meeste wel nagetekend zijn denk ik) maar het gaat er gewoon om hoeveel je tekening waard zou kunnen zijn. Wat voor tekening dan ook .

Als je dan later de foto herkent en denkt van heeee daar heb ik een tekening van gezien ergens is dat alleen maar leuker toch?

Ik zal later nog ff alle tekeningen goed bekijken maar ik vond er 1 uitspringen en dat is Naomi met die tekening van die schimmel die vind ik echt stoer!! ondanks dat hij niet helemaal in het midden staat etc. Ik denk toch dat je voor zo'n tekening al gauw een 50 euro zou kunnen krijgen (als het niet meer is).
Zoals beloofd zal ik later nog eens even alles goed bekijken

SaskiaB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:40

marjoke schreef:
elovesp: vind ze nog erg kraserig. 10€?

En de mijne? (zie profiel)

soeskia: 30? schouder van de lichtste klopt niet.

ojawel, hij staat wel recht voor je, alleen kijkt naar rechts. Maar dat zie je niet omdat er een stukje mist je prijs vind ik overigens wel interessant

marjokeJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:45

Soeskia schreef:
ojawel, hij staat wel recht voor je, alleen kijkt naar rechts. Maar dat zie je niet omdat er een stukje mist je prijs vind ik overigens wel interessant

Maar dan nog moeten er 'rimpels' achteraan de hals te zien zijn van het 'draaien' zeg maar. Sorry maar ik zie er gewoon iets aan dat niet klopt.

Hoeveel schatten jullie mijn tekeningen? Zijn mijn prijzen goed of niet?