Ik hoop dat jullie hem net zo leuk vinden als de vorige, en ik hoop ook dat ik hem zelf leuk blijf vinden haha

Citaat:
Ik opende mijn ogen en rekte me uit. Met mijn ogen nog een beetje dicht stapte ik uit bed en trok de gordijnen open. Een felle ochtendzon scheen door de ramen naar binnen. Het leek een mooie dag in maart te worden. Opeens rook ik de verse geur van broodjes. Wat een lieverd was mijn moeder toch ook. Dat deed ze wel vaker, vooral op zondag ochtend heel vaak, heerlijk. Ik keek even gauw in de spiegel en haalde mijn hand door mijn haar. ‘Zo dat kan er wel mee door op deze vroege donderdag ochtend’ zei ik tegen mezelf. Langzaam sjokte ik van de trap af en ik liep de keuken in. ‘Hoi mam’ riep ik vrolijk. Mijn moeder stond met haar tong buiten boord de broodjes te snijden. Ja ze was een echte kluns, maar gelukkig kon iedereen altijd lachen om haar stomme acties. ‘Hoi meid, lekker geslapen?’ vroeg ze. Ik knikte van ja. Opeens gilde mijn moeder heel hard 'AU!' en het moment daarna vloog er een broodje door de keuken heen. Met een harde plons belande hij in de waterbak van de hond. Typisch weer iets voor mijn moeder hoor, om je vingers te branden aan zo’n stom broodje. ‘Oh Alice, ik ben zó zielig ‘ riep mijn moeder dramatisch, terwijl ze de rest van de broodjes op tafel legde. Snel pakte ze een stoel en schoof ze bij me aan. En lachend begon ik die bewuste dag.
‘Alice wat is de wortel van 9’ zei meneer Branders. Mijn hoofd liep rood aan, want ik had geen idee van wat het antwoord was. Mijn vriendin Samantha begint te lachen en roept hard door de klas heen ‘ze denkt weer eens na over die paarden van haar hoor!’. Gelukkig kon ik, en ook meneer Branders erom lachen. Snel bladerde ik mijn wiskunde boek door om op te zoeken hoe je de wortel van een getal berekend, maar na een kwartier bladeren had ik het nóg niet gevonden. Wat een doos was ik ook zeg. Ik kon er toch niks aan doen dat ik met mijn hoofd bij de paarden zat. Als ze de lessen nou eens wat minder saai zouden maken zou ik wel opletten. Alhoewel, ik vond het natuurlijk niet erg om de hele dag over mijn paardje na te denken.
Ik ga vanmiddag een buitenritje maken met Star voor de kar, ga je mee?
Schreef ik op een briefje naar Samantha. Samantha die niks met paarden had, maar mijn kleine welsh A wel schattig vond kreeg een glimlach op haar gezicht en schudde heftig van ja. Gelukkig maar, dan hoefde ik niet alleen te gaan. Star was mijn eerste pony. Ik had hem van mijn vader gekregen toen ik 6 jaar was, ik paste er toen namelijk nog prima op. Maar toen ik in de 2e klas belandde, was ik onderhand al 14, en behoorlijk groot. Ik kon nog wel op Star rijden, maar het zag er niet uit. Vandaar dat ik hem voor de wagen had beleerd, en zo lekkere buitenritten met hem kon maken. Eigenlijk kon ik Star beter verkopen, want bij een klein kind zouden hij en het kind veel meer plezier hebben. Maar ik had hem gekrégen van mijn vader. Mijn vader die overleden is toen ik 10 jaar jong was. Vandaar dat ik hem nooit weg zal doen. Star mag bij mij oud worden.
‘Tuut’ klonk de bel om 10 over 2 ’s middags. ‘yes, eindelijk vrij’ riep een klasgenoot van mij. Ik slenterde naar de kluisjes om mijn jas te pakken, en Samantha volgde mij. Toen ze eindelijk klaar was met kletsen liep ze met me mee naar de fietsen toe. ‘Oh Alice, ik vind die ene Roy zó leuk’ fluisterde Samantha zachtjes toen we op de fiets zaten. Ik zuchtte diep, daar kwam Samantha weer met haar eeuwige liefdesverhalen. Onderweg kreeg ik te horen hoe leuk Roy’s kleren waren, waar hij zijn nieuwe schoenen had gekocht, en wat zijn hobby’s waren. ‘En hij houd van blonde meisjes, en kijk eens, ik ben zó blond’ eindigde Samantha haar verhaal blij. Na een half uurtje fietsen kwamen we eindelijk bij Star aan. We liepen naar de wei toe en ik floot op mijn vingers. Star keek op en kwam toen hard naar het hek gegaloppeerd. ‘Hé monster’ zei ik tegen hem. Terwijl Samantha hem poetste liep ik naar binnen om wat drinken voor ons te pakken. Met een harde klap gooide ik de deur achter me dicht en zei mijn moeder gedag. Maar dat hoorde ze niet want ze stond op te treden voor niemand, met de stofzuiger als microfoon. ‘Whatever!’ riep ik hard en lachend liep ik door naar de keuken. Ik schonk 2 glazen cola in en pakte een zak chips uit de kast. Zonder de chipszak te laten kraken liep ik weer naar buiten toe waar Samantha tegen Star aan stond te praten. ‘Luister eens meneer, je bent nu weer mooi wit, dus blijf ook wit ja, heb je me begrepen’ zei ze, terwijl ze met zo’n streng vingertje naar Star wees. Samen dronken we onze cola op en ik pakte het tuig. Met 5 minuutjes had ik al het tuig op Star liggen, en 10 minuutjes later waren we klaar voor vertrek. Met veel gekreun en gesteun klom Samantha op de kar. ‘Voorwaarts’ zei ik tegen Star en werkwillig stapte hij weg. We reden een heerlijk ritje, en onder luid gejuich van Samantha maakten we zelfs nog een galopje. Op de terugweg nam Samantha de leidsels even over, want ze wilde er graag leren mennen. Omdat Star zo mak als een lammetje was kon Samantha het wel even overnemen. ‘Piep piep’ zei mijn telefoon. Een sms ! Ik opende de sms en er stond in ;
Hoi Alice. Ik kom om 6 uur ff naar je huis, tot dan ! kus Jill.
Oh leuk, Jill kwam weer eens langs, dat was al lang geleden. Ik wou mijn telefoon in mijn zak stoppen toen opeens de kar een harde zwieper naar links maakte. Samantha verloor haar evenwicht en flikkerde van de kar af. Zo snel als ik kon nam ik de leidsels over en bracht ik Star tot stilstand. Vlug keek ik achterom om te zien hoe het met Samantha ging. Maar die kwam al weer lachend overeind. ‘Dat beest schrok of zo hij ging zomaar naar links en toen donderde ik zo van die kar af’ riep Samantha me lachend toe. Ik pieste zowat in mijn broek van het lachen. Star, altijd zo braaf en rustig, en dan uiteraard bij Sam schrok hij weer ergens van. Met nog meer kabaal dan de eerste keer klom Samantha op de kar en ik liet Star in draf overgaan. ‘Ik zal het maar even weer doen hè Sam’ zei ik, en ik gaf haar een knipoog. Toen we bijna thuis waren liet ik Star in stap over gaan en beloonde hem. Ik keek naast me en opeens lag ik helemaal dubbel. ‘Sam, je kop, je kop!’ riep ik lachend. Samantha was altijd erg met haar uiterlijk bezig en schrok behoorlijk van wat ik zei. ‘WAT’ riep ze geschrokken. Nadat ik bij was gekomen van het lachen zei ik serieus ‘er zit een bult op je kop’. ‘NEE!!’ riep Samantha terwijl ze een spiegeltje uit haar jaszak toverde. Ze bekeek haar bult aandachtig en begon toen een heel onzin verhaal te banketstaaf. ‘Als je van voor kijkt is hij niet zo groot. En de kleur valt wel mee. Ik heb namelijk de nieuwste camouflagestick van de Etos, werkt perfect!’ zei ze vrolijk.
‘Doei jongen !’ riep ik terwijl Sam en ik de stal uitliepen. We hadden Star lekker afverzorgd en in zijn schone stal gezet. ‘Tot morgen!’ riep ik Samantha na toen ik haar uit stond te zwaaien. Ik liep naar binnen en een geur van pizza kwam me tegemoet. Mijn moeder stond met een kookschort aan in de keuken liedjes te zingen. ‘Waarom heb je een kookschort als je de pizza alleen maar in de magnetron hoeft te doen?’ vroeg ik haar verbaasd. Even keek ze me beledigd aan, maar toen barste ze in lachen uit. ‘Geen idee meid !’ riep ze. ‘Jill komt om 6 uur, dus ik spring ff gauw onder de douche’ riep ik tegen mijn moeder terwijl ik de trap op stampte. Toen ik lekker onder de douche stond hoorde ik door het doucheraampje dat er iemand aan kwam lopen. De bel ging ‘ding-dong’. Ik hoorde hoe mijn moeder de deur open deed. ‘Hé Jill!’ riep mijn moeder vrolijk ‘kom binnen’. Ik hoorde hoe mijn moeder Jill binnen liet en snel zette ik de douche uit. Zo snel als ik kon kleedde ik mij om en rende ik naar beneden. ‘OMG meen je dat, dat zou Alice zó gaaf vinden !’ hoorde ik mijn moeder roepen. Wat zou ik gaaf vinden ? Ik werd nu toch wel benieuwd waarom Jill kwam. Nieuwsgierig liep ik de woonkamer in waar ik een vrolijke Jill en een nog véél vrolijkere moeder aantrof. ‘Luister Alice, ik heb leuk nieuws’ zei Jill………