Camera testtopic sony DCS f828

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Camera testtopic sony DCS f828

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:28

ten eerste een super camera, prijs ligt rond de 750€ op internetshops

foto 1.
Afbeelding
Bewegend beeld gemaakt in donkere omstandigheden ISO heb ik op 400 gezet, waardoor je dus wel wat ruis ziet

Afbeelding
macrofunctie

Afbeelding
macrofunctie+ digitaal ingezoomd

Afbeelding
portretfoto

Afbeelding
Actiefoto; zon scheen erg fel

Afbeelding
Mooie heldere kleuren... [niets aan bewerkt alleen gecropt zoals alle afbeeldingen hier oerigens]

Afbeelding
Actiefoto 7x ingezoomd 1x digitaal gezoomd [bij scherpe foto's blijft de kwaliteit zeer goed na digitaal zoomen!]

Afbeelding
Veel foto's lijken mischien net dat tikkeltje scherpte te missen, dit komt omdat ik vaak met grote diafragma's[waardoor de achtergrond wazig wordt] fotografeer waardoor de foto over het algemeen wat lastiger scherpstellen is. helemaal met actiefoto's. Maar de camera kan echt haarscherpe foto's maken! Deze foto geeft opzich wel een goed beeld hoe scherp foto's kunnen worden [deze foto is niet nabewerkt...]! om echt te kunnen zien hoe scherp ze zijn heb je natuurlijk het originele bestand nodig op het originele formaat! Dan kun je zien dat echt elk dattail zichtbaar is

De camera maakt direct de foto als je het knopje indrukt, zo goed als vergelijkbaar met een spiegelreflex [scheelt o,o1 seconde uit mijn hoofd] waardoor je er goede actiefoto's mee kan maken! En bij mij lukken springfoto's eigenlijk altijd wel om ze op het goede moment te maken

de sluitertijd gaat van 30 sec tot 1/2000 sec en het diafragma van 2.0 tot8.0 uit mijn hoofd. Ook de filmfunctie is zeer goed bruikbaar, en met de burstmode kan hij 7 plaatjes per seconde schieten [ook handig voor actie foto's] Iso gaat van 64 tot 800. De lens is uit mijn hoofd 18 mm [dat weet ik niet zeker] tot en met 200 mm [7x optische zoom dus] evt. uit te breiden met een olympus teleconverter tot 300mm...

De camere heeft een Carl zeiss lens wat behoort tot de wereldtop qua lenzen en staat bekend om zijn lichtsterkte. En hij heeft 8.0 megapixel

De camera heeft ook zo zijn nadelen; Veel ruis bij gebruik van hoge ISO waarde [800 levert zeeer slechte kwaliteit plaatjes op] en bij sterk reflecterende voorwerpen is er snel "purple frigning"zichtbaar op de foto [paarse en groene randjes]