Ik ben er in de herfstvakantie een aantal dagen geweest en het was heel leuk!
De eerste foto: een zebra in de Berliner Zoo
Mijn eigen commentaar is dat de foto niet helemáál scherp is, maar de zebra is het scherpst en daar ging het om. Verder had ik liever wat meer ruimte gezien aan de linkerkant, maar dan zou het hekwerk op de foto staan en dat was zonde.

Als tweede foto: een gedenkplaats voor Joden, allemaal granieten blokken naast elkaar op een plein, die steeds hoger en groter worden. Als je er doorheen loopt krijg je het letterlijk benauwd en dat is de bedoeling, want dit monument symboliseerd het feit dat de Joden in de 2e WO zo onderdrukt werden.
Mijn eigen commentaar is dat deze foto precies dat benauwde gevoel uitdrukt. De bijna overbelichte blokken op de voorgrond storen mij niet.

Als laatste het Duitse Parlement op de foto: dit gebouw straalde zoveel uit dat ik het toch even wilde fotograferen.
Ik vind de foto zeer geslaagd want hij heeft echt uitstraling en de compositie vind ik best leuk. Het enige jammere zijn de mensen die onderaan de foto staan, ik had ze weg kunnen werken maar vind ze toch wel weer een klein beetje passen bij de tekst op het gebouw.

Commentaar -mits onderbouwd!-, tips en/of opmerkingen zijn welkom