Hoe maak je een film-avatar?
-open Animation shop 3 (de proefversie te downloaden op http://www.jasc.com/)
-open quiktime ( te downloaden op http://www.apple.com/quicktime/download/win.html)
-open een filmje in quiktime, ik open deze: http://www.zippyvideos.com/187823411695485.html
-het eerste deel vanhet filmje wat ik gebruik is beetje onnuttig, en het laatste ook. Ik wil dus alleen van de 9de sec tot de 15de sec op mn avatar.
-zorg ervoor dat je schermpje niet te groot is, dat kun je verkleinen door middel van het pijltje rechtsonder:

-zorg dat het formaat van je filmje, ongeveer net zo groot is als hierboven staat.
-Je zet het filmje op het punt waar je wilt beginnen, voor mij dus 9:00 sec
-je klikt op "edit" en dan op "copy" (CTRL + C kan ook gewoon)

------------------------------------------
-okey, nu open je animation shop, als je die nog niet geopend had.
-druk "CTRL + V"in. Je ziet nu het beeldje verschijnen wat je net hebt gekopieerd vanuit quiktime.
-nu ga je weer naar quiktime
-je klik 1 keer, snel op deze knop:

Zodat je het volgende beeldje krijgt. Het kan soms gebeuren dat je 1 beeldje te ver gaat, dus in 1 keer 2 beeldjes verder gaat ipv 1 beeldje verder gaat... dan druk je op deze knop:

----------------------------------------------------
Als je dan weer 1 beeldje verder bent:
-nu ga je weer naar animation shop
-je klikt het allerlaatste beeldje aan (in dit geval dus het enige beeldje wat je nog hebt)
-je doet "CTRL + SHIFT + L"
Dan krijg je er dus een beeldje bij. Steeds op het allerlaatste beeldje klikken is belangrijk, omdat je achter het laatst aangeklikte beeldje, het volgende beeldje plakt. Zodra je die dus niet aanklikt, en een ander beeld nog staat geselecteert, krijg je de bewegingen in verkeerde volgorde, en je kunt je wel voorstellen dat, dat er niet uit ziet.
- nu klik je deze knop aan:

Je ziet dan dat je al een mini-filmpje-avater hebt. Als je weer terug wilt, naar het maken van je avatar, druk je nogmaals op dezelfde knop.
- dan ga je weer naar quiktime
-je klik 1 keer, snel op deze knop:

-nu ga je weer naar animation shop
-je klikt het allerlaatste beeldje aan (in dit geval dus het enige beeldje wat je nog hebt)
-je doet "CTRL + SHIFT + L"
Deze stappen herhaal je dus steeds, tot dat je bij het einde beland bent. Het is best veel werk dus.
Ik heb na 2 minuten dit:

Je ziet dat het filmje een beetje "hakkelt", dat is dus omdat ik het heel snel heb gedaan, en waarschijnelijk dus een paar beeldjes heb overgeslagen. Daarom is het slim om na elke keer als je iets heb bijgeplakt, steeds met deze knop:

kijkt of het goed is. Zo niet, dan haal je het laatste beeldje, met de "delete-knop" weer weg.
Soms gaat de avatar ook erg snel, zoals je op de mijne ziet. Dan kun je ipv 1 keer op CTRL + SHIFT + L, 2 keer achter elkaar CTRL + SHIFT + L doen. Dan duurt elk frame 2 keer zolang, met als resultaat dat de bewegingen dus langzamer gaan.
Als je dan klaar bent, moet hij nog wel op maat worden gemaakt.
Dat doe je met behulp van deze knopjes:

De hoogte/breedte mag maximaal 60 pixels zijn, wil je hem op bokt als avatar gebruiken.
En als dat is gedaan, kun je hem opslaan:

Je zet de kwaliteit op z'n hoogst:

-klik dan volgende
-daarna weer volgende
-daarna weer volgende
-daarna voltooien, en hij is opgeslagen.
uploaden kun je bij imageshack.us
het kan voorkomen dat je avatar, te groot is qua ruimte. Je kunt dan 3 dingen doen
1. een aantal beeldjes verwijderen, dus een paar seconden van je avatar afhalen
2. de kwaliteit lager maken, door middel van deze knop

3. de avatar kleiner maken, qua grootte:

Er zal ook vast wel iets bestaan, wat avi's in gif's omzet, maar zo'n soort goedwerkend programma heb ik nog niet gevonden...