[tek] ondeugende Jordy+1e keer pastel

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fantine

[tek] ondeugende Jordy+1e keer pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-05 11:48

Het hele proces:
omtrekken zonder hoofd:
Afbeelding

hoofd+eerste opzet van de vlekken
Afbeelding

1e opzet af:
Afbeelding

close up hoofd na 1e opzet:
Afbeelding

resultaat:
Afbeelding

en de scan:
Afbeelding

de foto:
Afbeelding

vind de ogen niet goed gelukt en de neus hoekig. zowel op de scan als op de fotos vallen de benen weg

heb ook een poging gewaagd tot tekenen met pastelkrijt. omtrek van een paard overgetrokken(geen zin om dat eerst te gaan doen ) en toen met pastelkrijt geprobeerd het in te kleuren. het resultaat vind ik redelijk voor de eerste keer, alleen hebi k nogal veel vlekken gemaakt zodat de bles niet meer wit was en de oren hebben veel vlekken eromheen. de foto is helaas erg wazig:
Afbeelding

voor zowel de tekening als het pastel zou ik graag tips en opmerkingen willen krijgen.

Ilsiie

Re: [tek] ondeugende Jordy+1e keer pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 16:31

voor de tekening zou ik toch kiezen om de benen heel licht in te kleuren, die zijn toch ook niet WIT op de foto? en er zitten schaduwen op, enz enz.. ook vind ik het hoofd te klein, eerlijk gezegd.. en ik zou toch meer detail willen zien in de manen en staart, en de sokken..

de tweede, nouja, daar geef je het commentaar zelf al, ik heb er nog niet mee gewerkt dus kan je verder geen tips geven..

galopeerder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 19:31

Zoals Pattyrex al zegt: als een paard wit is, betekent het niet dat het paard dan ook helemaal wit is, het heeft wel schaduwen en vlekken etc. Zo zie je bij de tinker op de foto dat hij sokken heeft, en je ziet haren, in de tekening zouden dit net zo goed 'gewone' benen kunnen zijn, dat zie je niet. Verder vind ik het hoofd erg rechthoekig en klopt het niet helemaal qua verhoudingen, ook het oog lijkt er erg 'op geplakt'. De pasteltekening ziet er leuk uit, maar ik kan niet zoveel zien omdat de foto zo wazig is .

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 20:19

Ik ben het me de bovenstaande reacties eens.
Probeer ook voordat je gaat inkleuren en aan schaduwen te werken om eerst heel rustig de vorm te bekijken, als de vorm niet goed is, dan is gelijk heel de tekening niet goed. Dus zorg eerst dat de vorm in orde is, en dan kan je in gaan kleuren. Dat hielp bij mij ook.
De pastel is idd erg vlekkerig, ik heb nog nooit getekend met pastel, maar volgens mij is het wel heel moeilijk.

Voor de rest zijn het heel leuke tekeningen hoor.

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 14:53

gaat steeds beter, alleen het hoofdje lukt nog niet echt...
zit geen diepte in maar daar kan ik je verder ook niet mee helpen

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-05 15:04

Ik vindt het hoofd niet zo mooi.
De ogen zijn te klein, de neus is hoekig en het hele hoofd ook een beetje.

Probeer wat meer schaduw te maken en wat meer te kleuren zodat het geheel wat mooier wordt.

Veel succes.

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-05 09:55

ik heb deze tinker ook met pastel gemaakt. Wat ik met de benen heb gedaan: heel dunne lichtgrijze streepjes erin en wat zachtgeel.
Let ook op de overloop tussen de zwarte bovenbenen en de witte onderbenen. Het zwart gaat langzaam over in grijs en wit heel leuk detail om te tekenen.
Veel succes verder!!