Litteltje, ik weet niet met welk programma jij werkt maar ik haal die dingen weg met de kloon-tool (die staat ergens midden in de toolbar)...
Dat zal niet meteen zo mooi lukken het zal er een beetje nep uitzien maar als je het een paar keer hebt gedaan gaat het steeds beter en makkelijker. !
@ amigotjuhh, met paint kun je dat denk ik niet, daar heb je psp of een ander professioneel
programma voor nodig...
Ik werk met psp (9) en dan maak ik ze doorzichtig in het lagen palet, door met de zandloper achter de gewenste laag te schuiven, dan kun je de doorzichtigheid zelf in sterkte bepalen.....
Over dat uitsnijden, ik doe dat net als Litteltje ook met van punt tot punt (heeft ook geen idee van de naam *) en idd daarna met de gum een beetje afwerken maar daarna als de randen een beetje grof zijn ga ik met de verzacht tool over de randen heen..wel pas als ze op de nieuwe achtergrond zitten hoor !!!!!! anders krijg je een hele vage neppe witte rand er alsnog omheen......
Applelove, je kunt of een achtergrond van internet halen of je kiest iets van patronen of verlopen, dan neem je een nieuwe rasterlaag (onder het kopje lagen) dan giet je die met het vulemmertje vol, geen paniek dat je paard dan weg is dat komt wel weer, dan ga je naar het kopje lagen, en dan omkeren, zorg dat je laag met je uitgeknipte paard achtief is, dat hij dus blauw is (je kunt de laag herkennen door er in het lagenpalet met je muis boven te hangen dan zie je wat die laag inhoud.... dan pak je je verplaatser (bovenaan ergens aan je linkse toolbar) en dan zet je je paard op een leuke plek....
Je kunt het ook op een makkelijkere manier doen bedenk ik me net , :
je hebt je paard uitgeknipt, je opent een nieuwe afbeelding op de maat van hoe groot je collage moet worden, die vul je met je achtergrond ( achtergrond van internet kun je gewoon knippen en plakken en dan bijsnijden enz.. patronden en verlopen kun je aanklikken en vullen met het vulemmertje) je paard is dus geselecteerd, als het goed is lopern er miertjes omheen, dan doe je ctrl c, dan ga je naar je geopende afbeelding met je achtergrond, die maak je actief (blakje bovenaan blauw) en dan doe je ctrl e, dan zit je paard vast aan je mius en kun je hem op een leuke plek neerzetten ! zo door te kopieren en dan ctrl e kun je ook meerdere paarden/dieren erbij zetten, als ze op je achtergrond staan kun je nog met de verzachtings tool werken, die staat in de linkertoollbar onder een kopje waar ook tegenhouden en verspreiden enzo in staat...
als je gevorderd bent gebruik je ook nog brushes en plaatjespenselen en andere effecten/filters maar dat komt later nog wel...
het was eigenlijk niet de bedoeling om een hele uitleg te geven daarom staat het zo rommelig achter elkaar geschreven, maar dan moet je er misschien even zelf enters tussen plakken
+
succes ik hoop dat het lukt !
groetjes Charlotte