Eigenlijk is het grootste gedeelte al wel gezegd. Maar hier nog wat:
- Probeer ten eerste de vorm wat beter te maken, opzich gaat het wel maar het klopt niet helemaal. Ik vind de ronding bij de nek (onder het oog zegmaar) bv best wel te rond, of iig niet echt in verhouding tot de rest. Probeer s een ker van een foto van mij part over te trekken als het natekenen niet lukt. Ben ik zelf nou niet bepaald een voorstander van maar je leert wel de vormen kennen.
- Het oog: allemaal nagetekend zoals het is, maar zo op de tekening vind je er niet echt in terug wat het moet zijn. Ik zie er nog niet zoveel diepte in. Dit kun je vooral verbeteren door schaduwen rondom het oog te tekenen. Zo zie ik dit op de foto boven het oog maar k zie het niet terug op je tekening
- Diepte in je manen: donkere en lichte manen. Laat merken of het krullen zijn of dat ze stijl zijn. Is het een bos of maar heel dun haar.
- Oook op de oren zie ik een randje, op de foto is dat ook wel, maar probeer er toch nog een kleine overgang te laten zien, dat ziet er realistischer uit.
- Meestal kun je alles rondom de neus beter iets donkerder tekenen. Dit is misschien op de foto niet helemaal zo, maar het oogt wel beter.
- Je kunt als hulplijn natuurlijk ook altijd nog die balk tekenen, zodat je tenminste weet wat het paard doet en hoe z'n houding nou precies moet zijn.
- Ja en verder die schaduwen he.. Je hebt al wel veel verschil licht/donker maar op het eerste gezicht valt dit niet echt op. Maar 's iets net zo donker als dat neusgat, mss net iets lichter. Zo bij die kaak ongeveer bv is het heel donker, maar dat zie ik niet in je tekening.
Verder een leuke tekening hoor!