[Spannend verhaal]De jongen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 08:41

Iedereen--- bedankt voor al die complimentjes!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 09:02

Citaat:
Toen we bijna thuis waren kwamen we langs een ijscowagentje. Mevrouw Hasper vroeg of ik een ijsje wou, dat wou ik wel dus kochten we ieder een lekker ijsje. 'Omdat we dat wel verdiend hebben na al dat gedoe.' zei ze. We aten de ijsjes snel op, en reden verder naar huis. Thuis aangekomen zag ik Dave en mijn moeder staan, ze waren bezig in de tuin. Dave stond de plantjes te sproeien en mijn moeder plantte nieuwe plantjes. Ik sprong van de fiets en zei 'Dat jullie zo rustig de tuin kunnen doen terwijl wij druk opzoek zijn naar Sif en de puppy's...' Mijn moeder zei dat ze toch iets moesten doen. Ik liep naar binnen, toen ik binnen kwam kwamen er een paar puppy's naar mij toe. Ik ging op de grond zitten en begon te spelen met de hondjes. Een van de puppy's probeerde op mijn schouder te klimmen maar viel steeds weer op de grond. Hij was een echte doorzetter. Ik pakte de puppy die Dave en ik zouden houden en hield hem vast. Mascotte sprong de hele tijd tegen haar aan, ik zat een naam te bedenken. Dat was nog niet eens zo makkelijk, Dempsy, Ukkie, Racha, allerlei namen bedacht ik maar ik vond er geen eentje leuk genoeg. Ik ging even naar Sif die rustig in de hoek van de kamer lag te slapen en gaf haar een knuffel. Toen ging de telefoon, ik nam op 'Met Liz' Ik hoorde wat geruis en rare, enge geluiden. 'De man' dacht ik, maar toen hoorde ik gelach. 'Met Soof, daar schrok je van he?' ik begon te lachen 'Ja, je had mij goed te pakken, maar we hebben puppy's, kom je even kijken?' Ze vond het heel leuk en kwam meteen even kijken. Toen ze er was vertelde ze dat als ze een hele leuke puppy zag dat ze hem mocht hebben van haar ouders.

zo,,,[[Stukkie*]]

Hilde_92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:18

ik dacht ook meteen toen de telefoon afging en dat enge geluid dat het die man was.
zo houd je het spannend

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:42

leuk stukje dat was spannend

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:43

leuk weer wel weer spannend hoor met de telefoon
*zal me eigen weer als trouwe fan gedragen*

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 17:32

Leuk stukje weer
(word bijna eentonig he wat ik zeg)

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 20:39

veraA-- ach, wat moet je anders zegguH, en ik heb er genoeG aan, weet Wat je Bedoelt [[ ]]

Eleionomae

Berichten: 19600
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 14:03

T is weer n leuk stukje

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 10:12

Citaat:
Ze keek wat rond, de puppy's waggelde door de kamer. Er kwam er eentje naar Soof toe en likte aan haar schoen. Ze lachte en tilde de puppy op. 'Deze is wel pittig.' zei ze 'Is het een jongen of een meisje?' vroeg ze. Ik nam de puppy over een keek, dit was een meisje en ik gaf haar terug aan Soof. Zij zette haar weer op de grond. Ik pakte de doos waar wat balletje en touwtjes in zaten en gooide twee balletjes naar de puppy's. Ze gingen er achter aan, maar het ging niet zo goed. Er viel een puppy en de rest viel er allemaal overheen. Soof, Dave en ik moesten hard lachen, het zag er ook grappig uit. 'Mag ik die puppy?' vroeg Soof en ze wees naar de puppy die ze net in haar armen hield. 'Van mij wel, bel je ouders maar.' zei ik en gaf haar onze telefoon. Na een paar minuten hing ze weerop. 'Het mag!' zei ze blij.

Toen kwam mijn moeder binnen met een doosje, ik vroeg wat erin zat. 'Ik heb 10 verschillende kleuren halsbandjes gekocht, ze waren toch in de aanbieding, je kunt er een papiertje met de naam inschuiven. Zo kunnen we de hond noemen zoals de eigenaren ze willen noemen, en als ze een bandje om hebben weten we dat die al verkocht zijn.' zei mijn moeder. 'Handig idee.' antwoorde ik. Ik schreef Mascotte op een briefje en deed hem in een rood halsbandje en deed hem om. Soof had thuis al twee namen bedacht, eentje voor een mannetje en eentje voor een meisje, het was een meisje dus heette ze Pastelle. Ik gaf haar een briefjes en een pen en ze schreef het op en deed het kaartje in een paarse halsband en deed hem om bij het hondje.


[B]eetje kort StukkieJ, maar k moeT me BoekieS AfkafteN--> moet ze straks inleveren en heb dan VAKANTIE {JIPPIE}

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 10:18

moet je ze zo kaften?? omdat je het in moet leveren? wij niet.. waha..

Leuk stukje!

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 13:07

Mooi stukje :d

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-05 14:26

nonixjuh schreef:
moet je ze zo kaften?? omdat je het in moet leveren? wij niet.. waha..

Leuk stukje!


Neeej niet kaften, maar afkaften, de kaft ERAF halen

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 16:49

ooh.. stomme ik.. ik lees weer eens niet goed.. :S waha, meeer!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-05 19:59

foei foei foei, hahahah

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-05 20:06

komt er nog een stukje?

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-05 10:23

Ja nu!!

Citaat:
Toen gingen we met de hele puppy groep en Sif naar buiten, mijn vader en Dave gingen ook mee. We liepen door het bos en de puppy's vonden het prachtig. Met denne-appels en stokjes liepen ze rond en sommige rolde zelfs in de prut. Soof en ik begonnen te rennen, alle puppy's en Sif rende mee. Het was erg grappig, op een zeker moment ging mijn vaders mobieltje af. Hij nam op, Soof, Dave en ik bleven met de puppy's spelen. Toen hing mijn vader na een paar minuten op, hij zei met een serieus gezicht dat we naar huis moesten gaan. Ik riep de puppy's en Sif en we liepen richting huis. Dave vroeg wat er was, mijn vader zei dat we waren opgeroepen om tegen de man te getuigen in de rechtbank, ze hadden hem in de cel gedaan. Hij moest nu afwachten tot de rechtzaak. Wij moeten dus tegen hem getuigen, samen met nog 3 gezinnen die hij had gestalkt. 'Oh.' zei ik. Ik wist niet echt wat ik er nou van vond, het was goed dat ze hem hadden en er een rechtzaak kwam, maar als we die zouden verliezen zou hij ons vast weer stalken omdat we tegen hem hadden getuigd. Ik zou gewoon gaan en Soof zou met mij mee gaan en Dave nam ook een vriend mee. Toen we thuis waren vertelde mijn moeder het hele verhaal wat mijn vader net ook al had verteld.

Het was al laat dus Soof ging naar huis en wij gingen eten. We aten tomatensoep met tosti's. Dat vond ik altijd erg lekker dus at ik het snel op. Na het eten hadden we nog even tv gekeken en daarna ben ik naar bed gegaan, steeds dacht ik aan de rechtzaak, wat moest ik zeggen? Gaat het net als op tv of was het allemaal anders? Allemaal vragen spookte er door mijn hoofd, maar uiteindelijk viel ik in slaap. De volgende morgen was ik al om half 7 wakker, ik besloot er maar meteen uit te gaan en een lekker ontbijt voor mezelf klaar te maken. Toen ik beneden kwam lagen de honden nog te slapen behalve Sif, ze stond op en kwam kwispelend naar mij toe. 'He Sif, ben je ook zo vroeg wakker?' zei ik tegen haar. Ze iep met mij mee naar de keuken. Ik pakte het brood en gaf haar een kappie, ze at het tevreden op en verdween weer naar de woonkamer. Ik pakte 3 broodjes voor mezelf en smeerde er boter op. Ik pakte een klein pannetje en gooide er eieren in kapot. Ik ging zitten op het aanrecht, en wachte tot mijn eieren klaar waren. 'Ik kan wel even thee zetten' zei ik hardop. Ik sprong van het aanrecht af en pakte de water koker en vulde hem met water en zette hem aan. Ondertussen waren de eieren klaar. Ik haalde ze uit de pan en legte ze op mijn brood en liep naar de woonkamer. Ik zette de tv aan en plofte neer op de bank. 'Vandaag is de dag van de rechtzaak.' dacht ik bij mezelf.

Er komt snel meer, ik ga nu boodschappen doen...

miss_monty

Berichten: 379
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: eelde

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:19

zoo.. heb even alles Gelezen!! super spannend verhaal, je blijft maar lezen!! het gaat ook niet vervelen ofzo..

(ik zou alleen wel even letten op je spelling, met woorden afkorten enzo) maar echt een superverhaal!!

moonie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 03-04-05

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 12:23

super weer hoor

_Tarzan

Berichten: 11188
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-05 21:02

Volgens mij ben ik het topic uit het oog verloren
Ik ga gauw bijlezen!!

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-05 09:07

haha ok-e

Vliendertje

Berichten: 5105
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: T is wa

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 09:08

mheerheeer..

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 15:25

Meeeeeheer

miss_monty

Berichten: 379
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: eelde

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 16:07

wacht op een nieuweeee

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 17:06

meeer ,meer

Tinkebel

Berichten: 3992
Geregistreerd: 09-11-04

Re: [Spannend verhaal]De jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-05 23:14

meeeeeer