Citaat:
Deel 1. © by Nimmedor.
Het gras was nog wit van het dauw wat erop lag, Saskia gaf de grote vosruin de hulpen om in galop te gaan. De 1e hindernis was een
witte steil sprong waar de vos zonder problemen over heen vloog, de rest van het parcours legde het dier ook zonder problemen af.
De 18 jarige Saskia werkt 6 dagen in de week bij een springstal, ze woont er ook in een klein appartementje achter de stallen. Ze
heeft het daar prima voor elkaar, en alles wat ze nodig heeft. Saskia zocht een baan in de paarden, en kwam na lang zoeken op stal
‘De Regge’ terecht. Haar dagen zijn lang en zwaar, maar wel erg leuk. Ze traint de jonge paarden en de wedstrijdpaarden, en in de zomer
mag ze een paar jonge paarden die ze zelf getraind heeft uitbrengen op wedstrijden. De vos had zich bewezen door het oefen parcours op
een hoogte van 1,25 helemaal foutloos te springen.
“Hij is klaar voor het grote werk”. Zei Piet, de baas van Saskia.
“Ik heb hem ingeschreven voor Indoor Maastricht, dat is over 3 weken als je hem daarvoor klaar wilt rijden Saskia dan zal Danny er
niet zoveel werk meer aan hebben”.Saskia mocht Danny niet zo graag, hij was 2 jaar ouder dan haar en hij reed al ‘haar’ paarden op de wedstrijden. Dat vond Saskia
niet zo erg, Danny is een ontzettend goede ruiter, alleen was die maar niet zo arrogant. Danny woont ook op het bedrijf, in hetzelfde
gebouw als Saskia. Het is een hele mooie jongen om te zien, met zijn zwarte haar en felblauwe ogen.
Saskia is simpele meid, met een goed figuur en lang blond haar wat ze altijd in een paardenstaart bind.
In de stalgang zadelde Saskia de vos af, ze zou ze met de jonge 3 jarige hengst beginnen.
Ze was zo in gedachten verzonken met het afzadelen dat ze Danny niet hoorde aankomen.
“Hoe deed die vos het”.Vroeg hij. Saskia schrok op en liet daarbij het zadel vallen.
“Pas daar eens mee op!Die dingen kosten een paar centen hoor.”
“Sorry, kon ik toch niet helpen, je liet me schrikken.”
Maar de vos sprong super, Piet heeft hem ingeschreven voor Maastricht en hij wil dat jij hem daar rijd.
“Dat is prima, heb je nog hulp nodig bij die 3 jarige? Piet zei dat ik je moest helpen.”
“Ja, hij is nog wat schichtig dus als je hem even wilt vasthouden als ik er op stap?”
De kleine zandbak was best blubberig, en het jonge hengstje was behoorlijk fris.
“Ik longeer hem eerst even een paar rondjes, daarna stap ik er wel op.”
Saskia stuurde het dier van zich af. Na een paar rondjes op beide kanten vroeg ze Danny hem vast te houden.
“Pas je wel op, het is wat glad achterin.”
Zei Danny met een bezorgde blik op zijn gezicht. Saskia was verbaasd dat hij zich om haar bekommerde. De 1e 3 rondjes ging alles goed,
bij het 4de rondje draafde Saskia aan, en de hengst begon opeens te bokken.
Saskia heeft er nooit geen moeite mee te blijven zitten, maar nu gleed de hengst weg met zijn achterbenen waardoor het zijn evenwicht
verloor en op zijn zij viel. En toen was alles zwart.
Saskia werd wakker in een bed, in haar eigen gelukkig. Ze vroeg zich af hoe ze hier gekomen was. Ze herinnerde de bokken van de jonge
hengst, en ook dat ze onderuit vloog.
Toen kwam Danny de kamer binnen.
“Gelukkig, je bent wakker hoe voel je je?”
“Ik heb alleen een zeer hoofd, wat gebeurde er nou?”
“Nou de hengst bokte, en gleed uit. Je kwam onder hem terecht, je mag van geluk speken dat er een laag modder in de bak lag anders had je
je benen wel kunnen breken. De hengst stond meteen weer op, maar jij bleef liggen. Ik belde de ambulance maar die hadden geen voertuigen
beschikbaar, dus vertelde die vrouw aan de telefoon wat ik allemaal moest doen. Je hebt me wel laten schrikken.Ik ga even wat drinken voor je halen.”
Toen Danny wegliep begreep Saskia dat hij haar helemaal hierheen gedragen had, O jee” dacht ze “Heeft hij me ook schone kleren aan gedaan?”
Ze zag haar rijkleding onder de blubber op de grond liggen.
Toen Danny terug kwam zag hij haar blik.
“Je hoeft je niet te schamen hoor, ik kon je natuurlijk niet in bed stoppen met die natte vieze kleding, sorry.”
“Én ik dacht altijd maar dat je me weg wou hebben van stal, en dat je me totaal niet aardig vond, en nu help je me, dat vind ik echt
ontzettend aardig van je.” Saskia was moe en haar ogen vielen dicht.
“Ik heb nooit een hekel aan je gehad, integendeel ik vind je juist een hele leuke meid, maar ik wist niet goed hoe ik dat duidelijk
moest maken, maar ga maar lekker slapen Piet komt zo ook terug en hij komt wel even bij je kijken, ik zal zeggen dat hij je niet moet wekken.”
Danny gaf Saskia een kus op haar voorhoofd en verliet de slaapkamer.
Saskia wist niet wat ze moest denken, Danny heeft zojuist verteld dat hij haar wel ziet zitten. Tenslotte viel Saskia in slaap.
De volgende dag voelde Saskia zich al stukken beter, en ze wou meteen weer aan het werk.
Toen ze de stal in kwam zag ze Piet met een paard bezig.
“Meisje moet jij niet in bed liggen? Ik hoorde dat je een nare val hebt gemaakt, ik wil niet dat je hard werkt vandaag hoor, doe het maar
een dagje rustig aan.”
“Ik voel me al weer stukken beter Piet, maar als jij er op staat, dan zal ik alleen die hengst van gister even doen en de vosruin.”
Saskia zag er een beetje tegenop Danny weer tegen te komen, als ze dacht aan gister kreeg ze het weer warm. Hij was zo lief en gevoelig,
ze weet niet wat ze nu tegen hem moest zeggen.
Ze haalde de grote vos uit de stal en zadelde hem op, Danny kwam net met een paard het stalpad ingelopen.
“Goedemorgen, voel je je al wat beter?”
“Ja, nog bedankt dat je me gister verzorgd hebt na mijn val.”
“Dat is geen probleem, je had vast hetzelfde gedaan voor mij.”
Saskia was een beetje teleurgesteld toen ze de vos meenam na de binnenbaan, ze had verwacht dat Danny wat meer liet blijken dat hij haar
leuk vond, maar hij deed even kil als altijd.
De vos deed zijn oefeningen keurig, ze reed hem alleen een beetje dressuurmatig om hem lekker los te houden. Bij het changeren bokte hij
alleen een paar keer op de linkerhand, maar dat zou wel wat stijfheid zijn dacht Saskia.
Danny kwam de baan ook in met een paard, hij vroeg alleen hoe het rijden ging, verder zei hij niks. Nadat ze het paard had afgezadeld en
op stal had gezet kwam Danny na haar toe.
“Ik zal anders dat hengstje wel even doen, Piet had liever niet dat je er op ging na gisteren.”
“Waarom dat dan niet?” Zei Saskia beledigd.
‘Morgen mag je hem wel weer doen, dan ben je weer helemaal uitgerust na je val, oké? Ga nou maar gewoon rusten.” En hij liep weg.
Saskia was ontzettend boos en teleurgesteld, niet zozeer omdat ze het paardje niet mocht doen maar omdat Danny weer zo afstandelijk en kil deed.
Saskia zat alleen in haar huiskamertje televisie te kijken, ze hadden net de paarden gevoerd en gegeten. Danny had haar geen 1 keer
aangekeken. Ach, wat verwachtte ze ook, wat moet zo’n leuke jongen nou met zo’n simpele meid als mij, dacht Saskia.
Hij heeft natuurlijk horden vrouwen achter hem aanlopen. Ze hoorde geklop op de deur, het was Danny.
“Goede avond, zin om een filmpje te pakken?” Danny had een DVD in zijn hand.
“Ja leuk!’ Zei Saskia verrast.
Danny praatte aan 1 stuk door toen hij de DVD er op zette. Maar hij zei niks over gisteren, of waarom hij vandaag weer zo afstandelijk deed.
“Het is je misschien een beetje opgevallen dat ik op stal best stil ben.” Zei Danny op een serieuze toon.
Nu komt het, dacht Saskia.
“Ik vind het moeilijk mijn gevoelens te confronteren, zoals nu ben ik ook best verlegen, en vind het ook moeilijk je dit te zeggen.”
“Ik vind je echt een leuke meid Saskia, maar ik dacht altijd dat jij niks in mij zag.”
Danny streelde Saskia’s wang en zoende haar lang, Saskia gloeide over haar hele lichaam. Ze was verliefd.
De film ging over een jong stel waarbij iedereen met iedereen vreemdging, het was heel lachwekkend. Saskia zat op haar bed naast Danny,
het begon steeds kouder te worden in haar kamer.
“Zullen we gewoon onder de dekens gaan liggen?” Vroeg Danny.
“Dat is denk ik een stuk warmer en kijkt ook een stuk fijner.”
Toen Saskia het warme en gespierde lichaam van Danny tegen zich aanvoelde kreeg ze het meteen weer warm. Danny probeerde niks en hield
zijn handen netjes thuis.Hij lag wel heel lief tegen Saskia aan, en toen er een droevig stuk in de film kwam hield hij haar om haar
middel vast als een soort van troost.
“Hij is eigelijk ook zo’n gevoelige jongen.” Dacht Saskia.
Toen de film afgelopen was drukte Danny de tv uit.
“Vond je het vanavond wel gezellig?”
“Ja, ik vond het een goede film, wil wel vaker tegen je aanliggen, ehhh, ik bedoel een film kijken”.
Saskia bloosde. Ze draaide zich om en kuste Danny. Danny ging met zijn handen onder het truitje van Saskia en streelde haar borsten.
Toen Danny zijn handen tussen haar benen liet glijden werd Saskia bang, en verstijfde. Danny voelde dat meteen, en haalde zijn handen weg.
“Ben je bang voor me?” Vroeg hij bezorgt.
“Nee, maar ik ben nog nooit verder met een jongen geweest” .Antwoordde Saskia zonder hem aan te kijken.
“Je hoeft nergens bang voor te zijn, ik doe niks wat jij niet wilt.”
Hij gaf haar nog een kus, en hij stond op.
“We moeten er morgen weer vroeg uit, ik vond het erg gezellig vanavond.”
“Ja, ik ook, zullen we nog een keertje samen film kijken?’
“Lijkt me erg leuk! ’Ga maar slapen, ik zie je morgen weer.”
Hij gaf haar nog een afscheidskus en verliet de kamer.
De volgende ochtend was Saskia al vroeg begonnen, ze kon toch niet meer slapen en moest de hele tijd aan Danny denken. Ze had al 3 paarden
gereden en voordat ze het 4e paard van stal af haalde stond Danny voor haar neus.
“Heb je zin vanavond mee te gaan na de hengstenkeuring?” Vroeg Danny haar.
“Ja, dat lijkt me erg leuk! Lopen er nog hengsten van ons mee?”
“Ja, alleen de 3 jarige Hunter hengst, maar dan kom ik je om 7 uur ophalen van je kamer oké?”
“Ja, dat is prima!”
Die avond zag Saskia er prachtig uit, ze had een mooie beige broek aan met puntschoenen eronder, en een blouse waarin haar figuur heel mooi
uitkwam. Haar haren droeg ze los. Toen ze met Danny over het evenement liep, zag je hoe andere mannen haar nakeken. Danny had dat ook door en pakte
bezitterig haar hand vast. Saskia lachte in haarzelf, ze was er van overtuigd dat Danny haar dus ook wel echt leuk vond.
Ze hadden een mooie Vip-plaats waar ook een warm en koud buffet was, de hengsten die de ring in werden geleid waren stuk voor stuk prachtige
dieren. Met een geweldige hals erop en mooie verhoudingen.Saskia had een tijdje paarden gemonsterd voor keuringen, maar later ging ze zich
toch meer op het trainen van paarden richten. Danny was de hele tijd heel lief, en praatte over alles en nog wat Saskia voelde zich gelukkiger dan ooit.
Toen ze weer thuis waren gaf Danny haar een lange kus voordat Saskia na binnen ging. Saskia wou eigelijk niet dat hij wegging en liet tijdens
het zoenen haar handen over zijn gespierde buik glijden.
“Waarom blijf je niet bij me slapen”, zei Saskia met een hese stem.
“Nee, ik wil niks overhaasten, ik wil niet dat je denkt dat bij mij alles om seks draait.”
Hij kuste Saskia nog eens en liep toen weg.
De volgende morgen was het druk op stal, want er waren kopers voor een 5 jarige merrie.
“Saskia wil jij de merrie even voorrijden?” Zei piet toen hij kwam aanlopen met een keurig opgezadeld zwart paard.
“Kan Danny dat niet doen”, fluisterde Saskia, hij kent dat paard veel beter als mij.”
“Niet zo zeuren meisje, stijg nou maar op”. Ongeduldig gaf Piet Saskia een beentje.
Ze stapte de merrie de baan door, het was gelukkig een simpele merrie om te rijden met een fijne zachte mond.
Piet die was druk in gesprek met de klanten en vertelde waarschijnlijk over welke geweldige afstamming de merrie had.
Saskia liet de merrie wat simpele dressuur oefeningen doen om te laten zien hoe los de merrie was.
Een beetje wijken en schouderbinnenwaarts, de merrie liet zich van haar beste kant zien. Piet liep de baan in en zette een kruisje op.
“Laat haar maar wat rond galopperen en probeer links en rechts maar wat te changeren dat kent ze nog niet zo heel goed, maar probeer maar gewoon.”
In een nette en vloeiende galop galoppeerde de merrie aan, Saskia voelde dat het dier een krachtige achterhand had. Het changeren ging
uiterst goed, het paard wisselde perfect van galop wanneer Saskia dat vroeg.
Piet en de klanten keken tevreden toe, Saskia liet de merrie over het kruisje galopperen en al snel trok Piet de hindernis op. De merrie
had geen enkel probleem met de lage sprongen, en kwam altijd perfect uit voor de hindernis.
Saskia wist dat ze op een paard zat dat van topkwaliteit was. Piet zette de hindernis steeds hoger, tenslotte zette hij een hoge en brede
oxer neer, die minstens 1.30m hoog was en dik een meter breed. Niet één keer twijfelde de merrie en sprong ook de oxer op haar dooie gemak.
“Genoeg, stap haar maar uit” Zei Piet met een tevreden gezicht. Piet liep met de klanten naar de kantine en Saskia beloonde de merrie uitbundig.
“Wat is dit een heerlijk paard, ik weet zeker dat ze haar willen kopen.” Dacht Saskia blij.
Saskia zadelde het paard af, en ze zag dat Danny bezig was een stal uit te mesten. Toen hij haar zag stopte die met zijn werk en nam de merrie over.
“Liep ze fijn?” Vroeg Danny geïnteresseerd.
“Ze liep geweldig, en sprong de sterren van de hemel.” Zei Saskia opgewekt.
“Piet wil behoorlijk wat geld voor dit paard vragen, ik hoop dat deze mensen haar kopen, dan hebben we weer wat minder werk, haha.”
“Ik denk dat er dan zo weer een nieuw paard voor in de plaats komt hoor.”
Zei Saskia terug op een speelse toon.
“Niet zo bijdehand jij.” Danny pakte Saskia om haal middel vast en drukte zijn lippen op die van haar. Saskia beantwoorde die kus meteen
en ze stonden lang te zoenen in het gangpad.
“Ik moet trouwens over 2 dagen een week naar Arnhem, dus dan zou je even zonder mij moeten.” Zei Danny .
“Wat jammer! Wat moet je dan doen in Arnhem?”
“Ik ben daar om een clinic te geven over het zadelmak maken van een paard, en dat heeft wel even voorbereiding nodig. Meneer de Jong heeft
me uitgenodigd in die tijd bij hem te komen logeren met het paard dat ik mee breng, dan kan ik mooi oefenen aangezien de clinic daar gehouden wordt.”
“Dat is vriendelijk van Meneer de Jong, en ik neem aan dat je de stalhulp Hans met je meeneemt nietwaar?”
“Ja, dat klopt, hij is een erg betrouwbare kracht, jammer dat jij hier op stal de paarden moet blijven trainen voor Indoor Maastricht,
anders had ik je wel meegenomen.”
“Geeft niet, het is gelukkig maar voor een week.” Zei Saskia en gaf hem nog een kus.
Saskia zat somber voor zich te kijken, het was avond en Danny was zojuist naar Arnhem vertrokken. Piet was ook 4 dagen weg en er kwam
een wildvreemde groom om samen met Saskia de paarden te verzorgen. Dat werd dus keihard werken, ze zou de groom morgen ontmoeten, Piet
kende hem via een andere stal en hij zei dat het iemand was die hard werkte en die vorig jaar ook al geholpen had. Ze hoefden alleen de
belangrijkste paarden te verzorgen, de rest stond gewoon een paar dagen stil of liepen in de wei.
Maar toch was er een hoop te doen als je maar met zijn 2 en bent. De volgende ochtend waren de paarden al gevoerd, en er was een jonge
jongen van een jaar of 20 bezig met het poetsen van 1 van de paarden.
“Hoi, ik zal me even voorstellen’ zei hij vrolijk ‘Ik ben Teun, en ik kom je deze 4 dagen even uit de brand helpen.”
“Aha, was je hier al vroeg of niet?”
“Ja klopt, ik begin altijd om 6 uur met werken, ik zadel dit paard even voor je op, dan kun je hem trainen ondertussen zadel ik een ander
voor je op en stap deze uit, op die manier zijn we in no-time door de paarden heen.”
“Dat is erg handig, ik rijd er 5 vandaag en als je daarna de 2 jonge paarden even wil longeren dan zet ik er een paar aan de stapmolen.”
Samen werken met Teun ging erg soepel, hij wist duidelijk goed waar hij mee bezig was en hoe hij met paarden moest omgaan.
Tijdens de lunch kwam Saskia wat meer over hem te weten, dat hij op de stal waar hij werkte vooral veel jonge paarden zadelmak maakte en
dat hij al zijn hele leven in de paardenwereld zat.
“Nu genoeg over mij, vertel eens wat over jou.” Zei Teun met een speelse stem.
“Ik hoorde dat je een relatie had met Danny, klopt dat?”
“Ja, dat klopt, we passen perfect bij elkaar, en voelen elkaar heel goed aan.” Vertelde Saskia zwijmelend.
“Ik weet toevallig dat Danny een ontzettende rokkenjager is, en dat hij in ieder stadje wel een ander schatje heeft om het maar even zo
te zeggen” zei Teun serieus met een vreemde blik in zijn ogen “jij bent zo’n mooie meid, je kan toch wel beter krijgen als Danny?”
“Ik geloof je niet!”Zei Saskia beledigd.
“We gaan weer aan het werk, en ik wil niks over Danny en mij horen!”
De rest van de dag hield Teun zich stil, Saskia ging slapen met een brok in haar keel.
Wat als Teun gelijk had en dat Danny nu met een andere meid lag te rotzooien.
De volgende dag kon Saskia moeilijk uit haar bed komen, ze had de hele avond lopen piekeren over Danny. Teun was weer een uur vroeger
als Saskia, en was al bezig met een paard te longeren in de buitenbaan, dus Saskia begon maar met het rijden van een zwarte 6 jarige merrie.
Ze had even geen zin om bij Teun in de buurt te zijn, en dus ging ze maar een buitenrit maken. De rest van de dagen zei Teun niks meer over
Danny en Saskia begon hem steeds aardiger te vinden. Hij maakte geplaatste grapjes en hij had altijd wel leuke dingen te vertellen. Op de
laatste dag dat ze met Teun zou samen werken werd hij steeds handtastelijker, Saskia had het al eerder gemerkt maar ze dacht dat het
niks te betekenen had. Toen ze op de hooizolder bezig was een baal naar beneden te gooien kwam Teun opeens boven.
“Vond je het vervelend dat ik dat de eerste dag dat ik hier was over Danny zei?”
“Ik vond het niet leuk, want ik weet dat hij niet zo is.”
“Weet je waarom ik dat zei, omdat zo’n mooie meid als jij niks met Danny heeft te zoeken.”
Teun gedroeg zich vreemd, en Saskia wilde eigelijk van de hooizolder af.
“Het is altijd al geweest dat alle meiden Danny o zo geweldig vonden, en ze lieten mij links liggen, ik ben het zát
steeds als oud vuil behandeld te worden!”
“Rustig maar Teun, ik behandel je toch niet als oud vuil?” Saskia was geschrokken omdat Teun zo aan het flippen was, en dacht dat hem nu beter
niet nog bozer kon maken, die kerel was gestoord!
“Nee, jij bent anders, je bent zo mooi en zo lief voor me.”
Teun liep naar Saskia toe en kuste haar op de mond, Saskia duwde hem meteen van haar af.
“Doe normaal Teun, ik heb toch een vriend! Danny! Laat me asjeblieft naar beneden gaan, ik moet de paarden voeren.”
Saskia was bang en probeerde langs hem te komen om van de ladder na beneden te gaan. Teun pakte haar vast en gooide haar tegen de grond.
Saskia was eerst helemaal verstijfd van angst en Teun ging op haar liggen en knoopte ondertussen haar rijbroek los.
“Ik weet wel dat je dit wil.” Zei Teun met een zware stem
Saskia kwam tot haar zinnen en begon zich hevig te verzetten, ze sloeg Teun keihard in zijn gezicht en ze schreeuwde dat hij van
haar af moest gaan! Maar Teun werd alleen maar bozer en hij trok ruw haar benen uit elkaar.
“Verzet je niet! Anders moet ik je pijn doen!”
Teun trok haar broek omlaag en hij deed zijn broek ook na beneden.
Saskia was moe van het vechten en ze kon alleen nog maar huilen, Teun was veel sterker dan haar. “Nee doe dit alsjeblieft niet!Asjeblieft!” Schreeuwde Saskia.
Teun verkrachtte Saskia en telkens wanneer Saskia zich verzette deed hij haar alleen maar meer pijn.
Toen Teun eindelijk stopte stond hij op, en hij knoopte zijn broek dicht.
“Dat had je even nodig, denk dat Danny daar niet tegenop kan, en zeg dit tegen niemand! Ik weet je te vinden!” Zei Teun en hij ging de
ladder af liep weg.
Deel 2. © by Laukjefreak & Smeejj.
Die avond was Saskia om acht uur al bij Danny. Ze klopte aan en Danny deed de deur open. “Kom binnen, ga zitten”. Saskia vroeg welke film Danny wilde kijken.
Kalm keek Danny Saskia aan. “Ik heb geen film gehuurd. Ik vind dat het eens tijd wordt voor ons om een goed gesprek te hebben”.
Saskia vertelde dat Teun had gezegd dat Danny een echte ‘player’ was en dat hij in iedere stad wel een andere vriendin had.
Danny stond versteld, en wist even niet goed hoe hij moest reageren. Hij vertelde dat Teun wel voor een deel gelijk had,
dat hij voor dat hij Saskia leerde kennen wel degelijk meerdere vriendinnen had uit verschillende plaatsen maar dat hij sinds hij Saskia kende geen
vriendinnen meer had gehad. Danny kijkt Saskia aan, maar Saskia’s gezicht straalde vraagtekens uit, “Ik weet niet of ik je nog wel kan vertouwen” en ze keek hem even voorzichtig aan.
Saskia kon die nacht niet slapen en stond dan ook dezelfde nacht nog bij Danny voor de deur. Danny deed met een verward gezicht open en keek even niet-wakker naar d’r.
Saskia viel met de deur binnen en ratelde aan een stuk door. Ze vertelde aan Danny dat ze niet wist of ze nog wel met hem verder wilde na alles wat er was gebeurd.
Danny beloofde aan Saskia dat hij echt geen andere vriendin had en naar een lang gesprek begon ze hem zowaar te geloven.
Saskia ging weer naar bed en ook Danny ging zuchtend nog een paar uur slapen.
De volgende ochtend was Danny al vroeg begonnen, tegen de tijd dat Saskia de stal in kwam had hij al 4 paarden gereden. Saskia ging op zoek naar Danny en vond hem in de stallen.
“Goedemorgen”.
Danny keek op, hij was net bezig met het poetsen van een 3 jarige hengst. “Ook goedemorgen schoonheid”. Saskia begon te blozen. “Danny” wordt er geroepen, het is Piet.
“Er is telefoon voor je in mijn kantoor.” Danny liep naar het kantoor en nam de telefoon aan, hij bleef een tijdje weg. Saskia was in de tussentijd maar begonnen met het poetsen van een van de
nieuwe paarden die in plaats van de 6 jarige merrie was gekomen. Het nieuwe paardje was 3 jaar en een plaatje om te zien. Toen Danny eindelijk terug kwam zag Saskia aan zijn gezicht dat er
iets goed mis was.
“Wat is er aan de hand?”. Saskia zet een stap naar Danny toe en kijkt hem wat bezorgt aan. Danny vertelde dat zijn ouders een ernstig auto-ongeluk hadden gehad en dat hij
zo snel mogelijk naar huis moest om zijn broertjes en zusjes te verzorgen. Saskia schrok. “Zijn je ouders eh..” stotterde ze zachtjes. “Nee, maar wel zwaargewond” vertelde Danny.
“Sas” zei hij rustig “Ik moet echt weg! Ik heb nog 2 jongere zusjes en 1 broertje, en zij kunnen echt niet alleen thuis blijven.”
“Ik begrijp het” zei Saskia nog steeds wat geschrokken. “Je moet weg om te zorgen
dat thuis alles goed gaat, maar dit kan je niet alleen Danny, als je dit alleen moet doen wordt je gek!” Ze zweeg even en keek toen vastberaden op. “Ik ga met je mee!”.
Die zelfde avond vertelden ze het hele verhaal aan Piet en hij begreep het. “Ik zorg wel voor vervanging, ga nu maar, en kom zo snel mogelijk terug.”
Na een lange rit van al bijna anderhalf uur namen Danny en Saskia de beslissing om een pauze in te lassen, en gingen op zoek naar een parkeerplaats.
Na een halfuur op zoek te zijn geweest naar een geschikte parkeerplaats hadden ze er eindelijk een gevonden.
Saskia en Danny hadden besloten eerst de mand die ze van Piet hebben gekregen open te maken en eens te kijken wat ze hadden meegekregen.
In de mand vonden ze een thermoskan koffie en wat snacks voor onderweg. Nadat ze de koffie hadden opgedronken en de broodjes hadden opgegeten besloten ze weer op weg te gaan.
Ze hadden tenslotte nog een lange rit voor de boeg.
Het was inmiddels al bijna middag en Saskia en Danny besloten geen extra pauze te houden zodat ze sneller bij Danny zijn huis waren. Nog geen half uur later
liep Danny met Saskia naar de voordeur en belde aan. De deur werd opengedaan door zijn jongere broertje “Danny wat ben ik blij je te zien!” de jongen keek verrast op.
De jongen die in de deuropening stond leek als 2 druppels water op Danny.
Toen pas zag hij Saskia staan en keek even verbaast naar Danny, “O ja, Frank, dit is mijn vriendin Saskia, Saskia dit is mijn broertje Frank”.
“Kom binnen” en de jongen zette een stap opzij. Danny en Saskia liepen langs hem naar binnen en gingen in de woonkamer zitten.
Frank liep naar de trap en riep naar boven “Celine, Kyra! Danny is er!”. Plotseling kwamen er twee meisjes van een jaar of 12, 13 naar beneden gestormd.
Ze riepen in koor “Danny! Je had al veel eerder terug moeten komen we hebben je gemist.”
De twee meisjes omhelsden Danny en hij hun ook.
Toen ging Danny staan en keek even de kamer rond. “Kyra, Celina, Frank. Dit is mijn vriendin Saskia, zij komt mij hier helpen.”
Saskia voelde zich nog niet erg op haar gemak bij Danny thuis, vooral omdat zijn zusjes haar constant in de gaten hielden. Saskia had zelf geen jongere broertjes of zusjes, en was het allemaal niet gewend.
Danny nam Saskia mee naar boven voor een rondleiding. “Wil je op de kamer van mijn ouders slapen? Je mag natuurlijk ook gewoon bij mij op de kamer”. Saskia knikte.
“Ik ga wel bij jou op de kamer, dan lig ik in ieder geval nog bij iets bekends”. Danny begon te lachen en pakte Saskia om haar middel vast en gaf d’r een zoen.
* Tring tring Tring tring* “Hallo? Ja, daar spreekt u mee, naar het ziekenhuis komen? Uh ja, natuurlijk we komen er aan!”
“Wat is er aan de hand? Danny?” Saskia kwam boven de dekens uit en keek hem slaperig aan. “Sas we moeten naar het ziekenhuis, het gaat om mijn vader!”
Saskia sprong gelijk uit bed en maakte Frank wakker. “FRANK! Ik ga samen met Danny naar het ziekenhuis, we werden net gebeld door hun, er is iets mis met je vader.”
“Oké! Ga maar gauw ik let wel op Kyra en Celine, maar bellen jullie zo gauw dat er nieuws is?” Danny en Saskia gingen iedere dag naar het ziekenhuis om
Danny zijn moeder bij te staan en haar te helpen om haar leven weer op te bouwen zonder man.
Na een aantal weken mocht Danny’s moeder weer terug naar huis en had ze behoorlijk snel de draad weer opgepakt. Saskia en Danny
hadden afgesproken dat ze vrijdag weer terug naar ‘De Regge’ terug zouden gaan. Toen ze allemaal weer rustig in de huiskamer zaten, ging plotseling de telefoon.
* Tring tring *
“Huize Nijhuis met Frank, ja die is hier wel, ik zal haar even roepen”. Hij legt een hand op de hoorn en kijkt richting Saskia. “Saskia, het is voor jou. Een of andere Piet?”
Saskia vroeg zich af waar Piet voor belde. Ze hadden tenslotte alles al geregeld voor vrijdag. “Ja Piet, met Saskia, Wat? Dat meen je niet? Echt waar? Jemig dat had ik niet verwacht!”
Saskia hing met grote ogen op en keek naar Danny’s vragende ogen. “Wat is er aan de hand?”
Saskia vertelde dat Piet de hele tent zou gaan verkopen omdat hij ging emigreren naar Australië. Alle paarden moesten voor zaterdag verkocht zijn!
Ook Danny zette grote ogen op en drukte het volume van de tv wat zachter, waarop hij van alle kanten uitgejoeld werd.
“Dan hebben wij dus geen huis meer? En geen werk!” Saskia knikte langzaam.
Het was inmiddels woensdagochtend, de moeder van Danny stond in de keuken en keek even verbaasd op toen de bel ging.
“Danny doe jij even open?” al op zoek naar de koekjes, riep ze Danny. “Ja mamma!”. Het was een wat oudere man, netjes in het pak gestoken,
“Hallo, ik zoek meneer Nijhuis”
Danny begon te stamelen en keek even naar zijn schoenen. “Die is kort geleden uhmm overleden.”
“O, gecondoleerd” zei de man en leek even van zijn stuk gebracht.
“Ik dacht dat het er twee waren, wat is jouw naam jongeman?”
Saskia merkte dat er iets aan de hand was en liep ook naar de deur
“Wat is er aan de hand?”
“Ja juffrouw? Ik zoek Danny Nijhuis”.
“Daar staat u voor!”
“O, ik dacht al dat je vader het verkeerd opgeschreven had.”
”Mijn vader?” Danny keek hem verbaasd aan. Saskia greep in.
“Komt u binnen!”
Na een kort gesprek en een kop koffie vertelde de notaris waar hij eigenlijk voor kwam.
“Ik neem aan dat jullie vader jullie wel heeft geïnformeerd over zijn financiële toekomst voor jullie?”
De notaris kreeg allemaal vragende gezichten naar zich toegespeeld en begreep dat de vader in kwestie nooit had verteld dat hij een grote erfenis had
ontvangen van zijn ouders en hij dit geld verdeelde onder zijn kinderen in de hoop dat ze hier hun carrière mee konden opbouwen.
De stilte blijft lang hangen totdat Danny kuchte en vroeg: “Om hoeveel geld gaat dit dan?”
“Je vader heeft 6 miljoen aan jullie achtergelaten.”
“6 Miljoen? Maar ik begrijp het niet!” De moeder van Danny keek verbaasd de kring rond
“Hoe kan het nou dat ik hier niks van afweet?”
“Uw man wou niet dat jullie gezin zou veranderen door dit bedrag en daarom heeft hij het op een aparte rekening gezet zodat jullie er pas achterzouden komen als zijn leven voorbij was.”
Danny kuchte even en Celine en Kyra zaten de man met grote ogen aan te staren.
“Om precies te zijn krijgt ieder 1 miljoen”
Danny viel bijna van zijn stoel en stamelde wat.
“Wanneer komt dit bedrag op onze rekening?”
“Dat staat het als het goed is al!”
“Hebben jullie verder nog vragen? Niet? Nou ja als jullie nog vragen hebben kunnen jullie me altijd bellen. Hier is mijn kaartje.”
De notaris stond op, en tegelijkertijd stonden Danny en zijn moeder ook op. De notaris overhandigde een kaartje aan Danny.
“Ik doe het wel even, mam.”
“Oke..”Zijn moeder ging weer zitten en sloeg haar benen over elkaar.
Danny ging de notaris uitlaten en na een tijdje kwam Saskia achter hem aan, zo gauw de deur dicht was sloeg Danny zijn armen om Saskia heen.
“Wat heb jij nou?” “Sas, snap je het niet? Ik ga Piet bellen! Wij gaan samen zijn bedrijf en de paarden over nemen!”
“Wij? Maar Danny dan, dan is het bedrijf van ons? Wij kunnen toch niet alle paarden elke keer verkopen?”
“Nee dat klopt Sas daarom beginnen wij een manege! En om precies te zijn, word jij de instructrice.”
Danny keek haar grijnzend aan.
“Saskia, bel jij Piet op? Jij kunt goed met Piet overweg, leg het hele verhaal maar uit!”
Danny riep vanonder de douche vandaan richting zijn kamer, waar Saskia zat.
“We kunnen het beter vrijdag met hem overleggen denk ik.”
”Sas, denk nou eens na, hij moet niet alle paarden verkopen! We hebben er wat nodig voor de manege, en voor onszelf natuurlijk.”
“Nou..pff, je hebt gelijk, ik bel hem zo op.”
Die zelfde avond belde Saskia nog met Piet. Piet hoefde geen minuut over het voorstel na te denken, hij ging meteen akkoord op voorwaarde dat hij de 2 ’eigen’ paarden voor Saskia en
Danny uit mocht zoeken, dit vonden Saskia en Danny geen probleem. Ze vertrouwden hem wel. Het was inmiddels donderdag avond, Danny’s moeder, broertje en zusjes waren naar het circus
samen met de buurvrouw als dank voor alles wat ze voor hen had gedaan. Saskia en Danny waren niet mee gegaan, ze hadden een film gehuurd.
Saskia had de film net aangezet, ze wilde net op de bank gaan zitten maar kreeg hier de kans niet voor.
“Danny! Schuif eens op! Ik wil ook op de bank zitten.”
Danny grijnsde en pakte Saskia bij haar middel en trok haar boven op hem. Ze begonnen te zoenen, Saskia trok Danny zijn shirt uit, maar Danny stopte.
“Weetje zeker dat je dit wil?” Vragend keek Danny haar aan.
“Ja, ik weet het heel zeker.” Knikkend beantwoordde ze Danny zijn blik.
Danny trok Saskia haar truitje uit en begon haar te strelen, heel voorzichtig omdat hij bang was dat ze zich ging herinneren wat er met Teun gebeurd was.
Opeens verstijft Saskia. “ Sorry, Danny..Ik kan het niet.” Ze kijkt hem niet aan, staat weer op en kleed zich snel aan.Danny kijkt d’r na. “Ik snap het” zegt hij.
Hij zet de tv maar uit en ze gaan naar bed.
De volgende ochtend kwamen Danny en Saskia tot de conclusie dat ze hun spullen nog niet hadden ingepakt.
“Saskia als jij nou het brood weer smeert doe ik onze kleren etc wel in de koffers”
Danny stond al op de trap.
“Is goed hoor!” Saskia haalde haar schouders op en liep de keuken in.
Onderweg werd er niet veel gepraat, Saskia luisterde naar de muziek en Danny reed.
Na een kleine 2 uur hielden Danny en Saskia een pauze. Het was nog steeds erg stil, totdat Saskia de knoop door hakte.
“Danny?”
“Ja, wat is er Sas?”
“Oh nee laat maar".
“Zullen we weer op weg gaan?”
Saskia gaf geen antwoord en liep maar braaf achter Danny aan. Ze namen de rest van de weg geen pauzes meer maar reden direct door naar ‘De Regge’.
Eenmaal aangekomen kwam Piet net uit de stallen gelopen.
“Gecondoleerd jongen.”
“Ja bedankt”. Danny was nog steeds erg stil, de hele gebeurtenis drong nog niet helemaal tot hem door.
“Maar, Piet wanneer gaan jullie weg? Kunnen wij Hans overnemen?
Dat zou namelijk wel mooi zijn”. “Nou wij gaan zaterdag weg! En natuurlijk kunnen jullie Hans over nemen! Ik denk niet dat hij het erg zou vinden, maar goed dat kunnen jullie zelf wel met hem overleggen!”
Saskia had met Danny afgesproken dat zij de kamers zou gaan opruimen zodat ze morgen alles in konden pakken en dan over konden naar het huis van Piet. Danny zou in de tussen tijd met Hans
overleggen of hij voor hen wou komen werken.
De volgende dag begonnen Saskia en Danny met het verhuizen.
De deur bel ging *ding dong*.
“Sas, doe jij even open?”
“Ja, Is goed.”
”Het is Piet, die grijnzend voor de deur staat.”
“Ja, jou moest ik nu net hebben, kleed je maar even om in je rijkleding! Je moet even rijden”.
“Ik? O moet ik er een voor rijden?” Saskia stond hem wat verbaasd aan te kijken en knikte toen. Paarden rijden was natuurlijk haar dagelijkse bezigheid op De Regge.
“Nee Saskia, je moet er een uit proberen!”.
Piet wachtte even haar reactie af en sprak toen verder.
“O zeg maar even tegen Danny dat ik er voor hem ook een heb klaar staan! Dus als jullie zo even kunnen komen?”
Danny was inmiddels komen kijken wie er aan de deur was, omdat het zo lang duurde.
“O ben jij het Piet, wat is er aan de hand?”. Piet begroette Danny even en draaide zich toen om.
“Gaan jullie je maar even omkleden en dan zie ik jullie zo!”
Piet liep weg en liet Saskia en Danny achter met een hoop vragen.
“Wat heeft hij dan?” Danny keek Saskia even verbaasd aan, waarop Saskia richting de stallen knikte.
“Dat zie je zo wel”
Ze kleedden zich snel om en stonden in 5 minuten al bij de stallen.
“Kijk aan! Nou ik heb twee goede paarden uitgezocht, Saskia de vosmerrie is voor jou, probeer haar maar uit! En Danny, de zwarte merrie is wel wat voor jou, probeer maar!”
Saskia en Danny waren de paarden aan het inrijden, in de tussentijd kwam er een bekende man aan, het was een van de handelaren waar Piet contacten bij had. Ze stonden samen
te praten terwijl ze naar het rijden van Danny en Saskia keken. Saskia en Danny waren tevreden over de paarden.
“Ik kan het bijna niet geloven! Mijn eerste eigen paard!”
“Tja, het is wel raar we gaan van niets naar een heleboel!” Vindt Danny.
“Zeg Sas zullen we de paarden afgaan zadelen? We moeten tenslotte nog verder met verhuizen”
Met enige tegenzin stapten ze van hun paarden af en zetten ze op stal.
Die avond waren Saskia en Danny doodop, ze hadden eigenlijk de hele dag alleen maar ingepakt, schoongemaakt en even gereden, ze gingen dan ook al vroeg naar bed, want de volgende
morgen moesten ze al vroeg weer verder. Dat was tenslotte de laatste dag die ze hadden om alles in te pakken. Morgen ging Piet weg en overmorgen kwam Hans in hun oude vertrek te wonen.
Fouten etc gezien, meld ze dan