[verhaal] Wat je al niet kunt vinden op je oude pc!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Rianne_

[verhaal] Wat je al niet kunt vinden op je oude pc!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 23:06

Was alle overbodige bestanden van de PC aan het gooien en kwam dit tegen...een jaar of wat geleden geschreven..... Bloos Wilde eerst nog de namen gaan veranderen maar da's zoveel werk en inspiratie heb ik even niet...suggesties zijn welkom! Lachen

Op concours

“ Jij stomme bitch! Kun je nou nooit iets goed doen?” Meredith Michaels kromp in elkaar en keek schichtig naar de ruiter die voor haar stond. “ Zelfs de simpel-ste parcoursen zijn te moeilijk voor jou! Waar denk jij mee bezig te zijn?” “ Re-ne…ik….” “ Nee niks! Ik ga die merrie nu verkopen! Ze is nog te stom dat ze een oxer springt!” “ Ze is niet stom, ze is jong en die fouten waren mijn schuld!” “ Dat die fouten jou schuld waren dat was mij wel duidelijk, ik heb namelijk nog nooit zo’n stom varken gezien als jij er een bent. Maar die merrie gaat weg, als je beter je best gedaan had dan had ik haar gehouden maar nu niet, dat is je eigen schuld. En nu opdonderen voor dat ik je een klap geef. Over een uur ben je klaar voor t volgende parcours, dat rijd je met Denver.” Meredith schudde angstig haar hoofd. “ Je weet dat ik niet met Denver overweg kan!” “ Jij kan met geen enkel paard overweg trut! En geen fouten anders….” Met deze woorden liep Rene weg. Meredith keek even om zich heen en schopte toen wanhopig tegen een em-mer aan. “ Auw! “ Snikkend liet ze haar hoofd hangen en klopte ze de merrie die ze aan de teugels mee voerde op haar hals.” Sorry lieverd, het lag niet aan jou, kom, ik zet je in je box en geef je je eten!”
“ Zo Denver. Ik zadel je en dan zullen we eens kijken wat we kunnen doen!” De hengst legde zijn oren plat en trapte naar de amazone die de box in kwam. “ Auw! Kun jij nou nooit een beetje normaal doen? Ach jochie ik kan het je niet eens echt kwalijk nemen! Je bent nooit goed behandeld en mij zie je ook alleen maar om parcoursen mee te rijden en je te verzorgen, dat is veel te weinig om ver-trouwen te krijgen!” “ Sta daar niet zo stom te kletsen en schiet op!” Meredith kromp in elkaar en sloot even angstig haar ogen.” Ik…” “ jij niks, je schiet nu op en je rijdt een foutloos parcours anders..” “ Hou maar op, ik kan t toch niet!” Rene lachte schamper en zei:” Nee, dat weet ik ook wel!”
In de losrijbak kreeg Meredith de sterke hengst al niet onder controle. Ze had zoveel moeite met hem dat ze niet merkte dat een blonde ruiter die op een bruine merrie reed haar de hele tijd in de gaten hield. In het parcours maakte ze 16 strafpunten. Met tranen in haar blauwe ogen stapte ze naar de stallen.

“ Hallo?” “Wwwie is dddaar?” “ Markus Beerbaum. Huil je?” Meredith keek op en schudde haar hoofd.” Auw” “ Auw? Wat is er aan de hand?” Markus ging de box in en vond Meredith met een blauw oog en een gezwollen wang, angstig weggedoken achter een bruine merrie. “ Ga weg.” “ Niet voordat jij mij verteld hebt wat er is gebeurd, hoe je heet en wat er aan de hand is.” Alsof het de nor-maalste zaak van de wereld was ging hij in het stro zitten en knuffelde hij de merrie die behoedzaam aan zijn hand rook.
“ Ze staat te koop hè?” “ jjja” “ Ik zit eraan te denken om haar te kopen.” Dit was genoeg voor tranen. “ ssssst, rustig aan maar, het was niet de bedoeling om je overstuur te maken. Als je liever hebt dat ik weg ga…” “ nee, blijf hier! Alsje-blieft!” Markus keek haar aan en knikte.” Okay meisje, ik blijf, kun je nu mijn vragen beantwoorden?” “jjjja, Ik heet Meredith Michaels, Rene heeft me gesla-gen en hij gaat mijn merrie verkopen.” “ Dat is niet zo mooi Meredith! Doet hij dat vaker?” Schichtig knikte Meredith. “ Je parcours viel tegen hè!” “ Al mijn parcoursen! Ik kan het gewoon niet!” “ Dat is echt onzin! Wat ik gezien heb heb je een hele goede zit en kun je geweldig met paarden overweg. Die hengst die je net reed is echt niet de makkelijkste en behoorlijk sterk als ik het goed gezien heb! Hey, doe nou eens even rustig meisje!” Meredith schrok toen hij zijn arm om haar schouders legde. Ze kromp angstig in elkaar maar bleef toch zitten. “ Hij wil Stella weg doen! Ze is nog nooit zonder mij weggeweest!” Bij het horen van haar naam keek de merrie haar aan en duwde ze haar neus in het betraande gezicht. “ Je bent lief schat, je bent lief!”
Markus keek haar even van opzij aan en schudde zijn hoofd. Hoe kun je zo’n mooi lief meisje zo mishandelen?? “ Moet je morgen weer rijden?” “Ja, alle par-coursen.” “ Maar meisje toch, dat hou je toch niet vol!” Meredith zuchtte diep en snikte:” Ik zal wel moeten! Oh Markus, zeg alsjeblieft niks hierover tegen ie-mand en doe net of je me niet kent als Rene erbij is, okay?” Markus knikte en streelde even door de blonde haren van Meredith. “ Wonen jullie samen?” “ Ja, ik werk bij hem op stal, dat moest van mijn ouders, maar hij heeft me in huis geno-men.” “ Of je daar zo blij mee moet zijn betwijfel ik! Maar hoe laat moet je mor-gen je eerste wedstrijd rijden?” “ Half 9” “ dan zou ik nu maar eens naar bed gaan, het is half 2!”
Meredith snikte even en zei toen met trillende stem:” Ik slaap hier bij Stella.” “ Dat is dan heel sociaal van je meisje, het is wel duidelijk dat die merrie bang is als je niet bij haar bent maar ik laat jou hier niet alleen.” “ Je kunt niet blijven markus, Rene komt me nog wel een paar keer controleren! Echt, je kunt beter gaan!” “ Zeker weten prinses?” “ Jjja” Markus knikte en zei:” Okay dan. Ik geef je mijn telefoonnummer dan kun je me bellen als er iets is!”

“Slaap lekker Meredith en veel succes morgen! Als er wat is moet je me meteen bellen hè! Groetjes, Markus” Meredith staarde naar de telefoon in haar hand en haalde diep adem. “Slaap lekker Markus, ik ben blij dat ik je heb leren kennen! Liefs, Meredith”
“Wat ben jij aan het doen?” René stond voor de box. Meredith kromp angstig in elkaar maar kon de slagen en schoppen niet ontwijken. Stella hinnikte onrustig en drentelde nerveus heen en weer. Nog lang nadat René weg gelopen was met een andere amazone lag Meredith snikkend in het stro. Even later viel ze in een onrustige slaap met angstige dromen.

De volgende ochtend verscheen ze strompelend, met een dik blauw oog, een ge-zwollen neus en een bloedende lip in de losrijbak. Haar wang vertoonde een plek die blauw en dik was, nog erger dan de vorige avond. Ook Markus zag het meteen toen ze binnen stapte.
Vragend keek hij haar aan maar ze durfde niets te zeggen en keek hem alleen maar even smekend aan. Rene snauwde en schreeuwde tegen haar en toen ze uit de bak kwam met 20 fouten zei hij vals:” De merrie is verkocht” Met tranen in haar ogen rende Meredith naar de stallen, Denver liet ze zomaar achter.
“Oh Stella, kon ik maar terug naar Amerika, dan zou ik je meenemen!” “ Daar zal ze zich best wel thuis voelen denk ik!” Met een gil keek Meredith om. “ Nee, rustig maar, ik ben het, ik heb Stella gekocht! Ik zal eerst Denver even op stal zetten voor je!” Daarna kwam Markus de box in en hij klopte de merrie die aan zijn mauw knabbelde op haar hals en glimlachte. Meredith liet zich als verdoofd in het stro zakken en schudde haar hoofd. De blonde haren vielen voor haar ogen. Markus aarzelde even maar ging toen op zijn knieën naast haar zitten. “ Hey meisje! Wat een tranen! Je bent echt gek op die merrie hè?” Meredith snikte zacht en zei met trillende stem:” Ik heb haar met de fles groot gebracht. Zzzzze is nog nooit zzzzonder mij wwweggeweest!” “ Haal nou eens even rustig adem meisje, je moet je zeker niet druk maken nu, moet je eens even kijken hoe je ge-zicht er uit ziet, dat moet toch hartstikke pijn doen als je je zo druk maakt?” Meredith knikte en probeerde Stella te aaien maar de merrie deinsde terug. “ Hij heeft jou ook geslagen hè meisje? Oh ik kom nooit meer van die griezel af!!” “ Dat moet je niet zeggen Meredith, dat hangt ook een beetje van jezelf af! Jij durft natuurlijk niet weg te gaan!” Meredith schudde haar hoofd.” Nee hij ver-moordt me!” Verdrietig staarde ze voor zich uit. Markus schudde zijn hoofd en sloeg zijn arm dichter om de trillende schouders. “ Hey Bitch!” Meredith kromp helemaal in elkaar en verstopte zich achter Markus. “ Is hij dat?” “ jjjjjja” “ rus-tig maar, hij zal je niet aanraken, ik ben bij je!” Rene verscheen voor de box en hij keek geamuseerd naar Meredith die angstig naar Stella keek. “ Zo, een nieuw vriendje voor mevrouw Michaels? Zou je niet eens opschieten trut, ik wil over 10 minuten met Radiator in de losrijbak kunnen rijden, hij moet gepoetst en geza-deld worden. En goed, anders…van iedere fout die hij maakt zal je spijt krijgen !” “Ja Rene.” Was het zachte antwoord. Toen hij weg was schudde Markus zijn hoofd.” Waar haalt die man het brutale lef vandaan om zo tegen je te doen?! Welk paard moet je zadelen meisje? Ik zal je wel helpen! Kom, wees niet bang, ik blijf bij je!”
Radiator, de machtige hengst werd gepoetst en gezadeld en Meredith kletste ge-zellig met Markus. Ze voelde zich nu even helemaal op haar gemak. “ Ik breng hem naar de bak. Ik hoop dat hij foutloos is anders krijg ik het vanavond weer te verduren! Doe je best jochie, als je klaar bent krijg je een lekkere wortel!”
Rene maakte twee fouten in het parcours en Meredith kromp wanhopig in el-kaar. “ Hallo zeg, hier kon jij toch helemaal niks aan doen meissie! Hij maakte zelf die misrekening!” Markus keek Meredith aan. Die haalde diep adem en met een kort knikje liep ze weg, zonder nog 1x om te kijken. Markus hoofdschuddend achterlatend.

Meredith lag opgerold in een hoekje van Stella’s box. Rene had haar geslagen en geschopt. Alles deed haar pijn, echt alles. Stella lag rustig te slapen en na enige aarzeling pakte Meredith haar telefoon. Ze smste: “ Markus, waar ben je? Me-redith” Even later kreeg ze een smsje terug: ” Op de parcoursparty meisje, waar ben jij? Is alles goed met je? Markus” Tranen liepen nu over haar wangen en drupten in het stro. “ Zal ik hem vertellen wat er gebeurd is Stella? Hij is zo lief!” De merrie snoof en keek haar verzorgster aan. “ Ik ben in de stallen. Bij Stella. Sorry, ze is jou paard… Nee, niet alles is goed met me, ik geloof dat ik mijn enkel gekneusd heb. Meredith”
Even later hoorde ze zachtjes de staldeur opengaan.
“jij mag altijd bij Stella zijn!” Markus kwam de box in en sloot de deur achter zich. Meredith keek op en probeerde rechtop te gaan zitten. “ Wacht even goud-haartje, laat mij je even helpen!” Voorzichtig hielp Markus Meredith overeind. “ Zo, dat is beter! Hij weer hè?” Meredith knikte en keek Markus aan, zijn ogen stonden kwaad. “Dit gaat nu echt een beetje te ver meisje! Laat me je enkel eens even bekijken!” Met enige moeite trok Markus de knellende rijlaars uit. “AUW!!” “ Ja, dat was te verwachten dat dat zeer zou doen meid! Die is inder-daad lelijk gekneusd!!” Meredith snikte:” En ik wilde zo graag naar de parcour-sparty!” “ Nou dan! Ga dan gewoon met mij mee meisje, hij kan je echt niks ma-ken! Kom, ik help je naar je hotelkamer dan ga je je omkleden en dan gaan we!” Markus ogen schitterden nu ondeugend en hij trok Meredith overeind. “ Kom!”
Terwijl Meredith zich douchte en haar zwarte jurkje aantrok zocht Markus naar een rekverband.
Toen hij weer op de deur klopte zat Meredith op de rand van het bed. “ Zo, even kijken, dit kan een beetje zeer doen!” Voorzichtig verbond Markus Meredith’s enkel en even later probeerde ze haar voet in haar lage schoentje te krijgen. “ Gaat dat wel lukken denk je?!” “ Ja hoor, ik denk het wel!” Inderdaad lukte het en even later liepen ze langzaam de trappen af naar de tent waar de party ge-houden werd. “ Je moet wel weten dat ik doodsbang ben nu!” Zei Meredith met trillende stem en ze keek Markus aan. Die sloeg zijn arm om haar heen en zei:” Dat begrijp ik heel goed meisje, maar dat is nergens voor nodig. Hij kan je nu in elk geval niets doen, ik blijf bij je en zo gauw hij je aanraakt dan krijgt hij met mij te maken! Wat ik wel weet is dat jij daar geen dag langer moet blijven en dat je met mij mee moet gaan. Je zou voor onze stal paarden kunnen gaan rijden en…..” Meredith bleef staan en keek met grote ogen naar Markus. “ Maar……meen je dit?” “Tuurlijk meen ik dit meisje, anders zou ik het toch niet zeggen! Hey, wat krijgen we nou, ga je huilen?” Zachtjes streek Markus de blonde lokken uit haar gezichtje. Meredith veegde over haar ogen en schudde haar hoofd. “ Ik weet niet wat ik moet zeggen! Ik zou zo graag met je mee gaan maar ik durf het niet!” Markus zei lachend:” Jij gaat met me mee prinses, ik praat wel met Rene, hij kan je niks maken, heb je daar nog paarden of zo?” Me-redith schudde haar hoofd.“ Alleen wat boeken en kleding, meer niet!” “ Dan gaan we dat morgen even ophalen meisje en dan gaan we samen naar huis, okay?” “jjjjjja” Meredith begon ervan te stotteren! Markus lachte vertederd en vroeg zachtjes:” Mag ik?” Meredith knikte en zei zachtjes:” Ja, je mag!” Heel zachtjes zoende Markus haar. “ Alles komt goed kleintje, alles komt goed!” Sa-men liepen ze verder en voordat ze de tent binnen gingen keek Markus haar even aan. “Jij hoeft niks te zeggen Mer, ik doe het woord wel als het je teveel wordt dan zeg je het tegen me okay?” Meredith knikte even kort en haalde diep adem. Toen gingen ze naar binnen.

“ En wat doe jij hier?” Meredith kromp in elkaar toen ze Rene zijn stem hoorde. Markus kneep even zacht in haar hand en knipoogde. “ Hetzelfde als jij denk ik, feest vieren!” “ Jij zou in de stal blijven trut!” “ Maar….” Meredith haalde diep adem en voelde Markus zijn hand op haar schouder. “ Ik neem per direct ontslag Rene! Bij deze.” Even leek Rene van zijn stuk gebracht maar al snel zei hij:” Ach bitch, ik krijg je toch nog wel! Vanaf dit moment wil ik je dan ook niet meer bij mijn paarden zien. Bij geen een dus ook niet bij de merrie. En nu opgedon-derd!” Meredith keek Markus aan en dreigde even in paniek te raken. Niet bij Stella komen? Dat was een ramp! Markus bleef echter heel rustig.” Dat bepaal ik nog altijd Rene, ik ben de eigenaar van de merrie die trouwens Stella heet. En ik denk dat het heel erg verstandig is om Meredith met rust te laten nu. Ik spreek je nog wel. Kom prinses, we zoeken een gezellig plekje!”
De avond werd een groot succes.
Toch merkte Markus op een gegeven moment dat Meredith moe werd.
“ Je bent moe hè meid?” “ Ja, mijn gezicht en mijn enkel doen zeer.” “ Dan ga jij lekker naar bed!” “Ik….” “ Je wilt bij Stella blijven hè? Dat lijkt me niet zo’n goed idee. Ik vertrouw die Rene namelijk nog minder dan dat paard van hem. Luister. Ik blijf bij Stella en jij gaat op mijn kamer gewoon lekker naar bed. Morgenochtend rijd ik mijn parcoursen, dan gaan we je spullen halen en dan rij-den we gelijk door naar huis. En maak je geen zorgen om Stella want ik laat haar niet alleen!” Meredith glimlachte en zei:” Ik denk dat je me heel snel komt halen! Stella kent je nog niet zo goed en ze zal niet echt rustig gaan slapen denk ik. Maar je mag het van mij best proberen, ik vertrouw je!” Markus lachte en knikte.
“ Slaap lekker mijn prinses” “trusten! En Markus?” “ Ja?” “ Bedankt hè?!” Markus knuffelde Meredith en knikte.” Graag gedaan meid! Ga nu maar lekker slapen en maak je alsjeblieft geen zorgen, alles komt goed!”
Even later kroop Meredith onder het warme dekbed. Wat was ze moe maar sla-pen lukte toch niet. Op een gegeven moment piepte haar telefoon. “ Meisje, je had gelijk geloof ik! Stella is niet kalm te krijgen! Dit lukt denk ik zelfs jou niet! Ik kom je over 5 min.halen okay? Markus” Meredith begon te lachen en trok snel haar rijbroek en trui aan. Toen ze met Markus naar de stallen liep straalden haar ogen. “ Wat doet ze?” “ Ze loopt op en neer, ze hinnikt, ze trapt tegen de deur en als ik haar bij haar halster wil pakken dan hapt ze.” Meredith glimlachte en zei:”Die arme schat is vast ergens van geschrokken!” Toen ze de stal in kwam floot ze even schel. Schril gehinnik was te horen en toen Stella Meredith zag duwde ze haar neus in haar gezicht. “ Waarom doe jij zo moeilijk? Moet jij niet even lekker gaan slapen? Het is toch alleen maar fijn dat Markus bij je wil blij-ven? Kom ga nu gewoon slapen Stel, ik blijf ook wel hier!”
Even later lag Meredith naast Markus in de box naast die van Stella die nu ge-woon rustig stond te slapen. Markus keek naar Meredith die op haar rug naar het plafond lag te staren en vroeg zachtjes:” Waar denk je aan meisje?” Meredith draaide zich op haar zij en zuchtte:” Er is zoveel gebeurd vandaag! Ik ben zo blij dat ik je heb leren kennen!! Ik had nooit het lef gehad om bij Rene weg te gaan!” Markus glimlachte:” Je hebt hem nu ook zelf gezegd dat je weg ging meisje! Maar wat je met die merrie doet is geweldig!” Meredith gaf geen ant-woord meer, ze was, ongemerkt tegen markus aan gekropen en in slaap gevallen.

De volgende ochtend scheen de zon en was het warm. Meredith gaf Stella haar voer en klopte haar op haar hals. “ Hey lieve meid, je hebt lekker geslapen hè? Je ziet er al weer een stuk beter uit dan gisteren!” Markus sloeg zijn arm om de schouders van Meredith en gaf haar een zoen op haar wang. “ Ik ga dadelijk de andere paarden voeren en de boxen uitmesten, of heb je liever dat ik eerst iets anders doe?” Haar stem klonk onzeker en Markus zag hoe afwachtend ze hem aankeek. “ Ik wil dat jij helemaal niks doet, alleen wat je zelf wil. Als jij graag met de paarden bezig wilt zijn dan mag je ze van mij poetsen of met ze aan de hand stappen, je mag ze van mij zelfs rijden als je dat wilt. Maar je gaat niet in je eentje al die boxen uitmesten of zo, dat heeft geen enkel nut en je moet tot rust komen.” “ Dus…..” “ Nee, je hoeft helemaal niks te doen.misschien als je het leuk vindt kun jij Stella dadelijk wel rijden? Jou kent ze en ik rijd al 2 paarden van-daag!” Meredith schrok. “Maar dat kan ik toch helemaal niet Markus!” Markus leunde tegen de boxdeur en vroeg:” En waarom zou je dat niet kunnen meisje? Ik weet heel zeker dat je het wel kunt! En Stella vind het leuk, dat is iets wat ze-ker is!” Meredith aarzelde. “ Ik wil het proberen!” Zei ze toen. Markus knuffel-de haar en samen liepen ze, nadat de andere paarden ook gevoerd waren naar het hotel.

“ Okay prinses van me, je kunt met je enkel in je rijlaarzen en het doet je niet al-lemaal vreselijke pijn?” Meredith schudde haar hoofd en zei:” Het doet wel een beetje pijn maar niet te erg.” “Okay” Markus zag duidelijk hoe bang Meredith was en knipoogde even geruststellend naar haar, toen ze naar de losrijbak liepen. “ Ik kan het echt niet!” “ Dat zien we dan wel weer kleine, het gaat er alleen om dat je er plezier in hebt en dat je voor jezelf het vertrouwen hebt dat je het kunt, want echt veel zelfvertrouwen heb je niet! Daar heeft Rene wel voor gezorgd! Kom op!”
Toen Meredith de bak in moest keek ze Markus even hulpzoekend aan, toen groette ze en ging ze van start. 8 strafpunten maakten Stella en Meredith en toen ze de bak uit kwamen keek ze Markus angstig aan. “ Stella kon er niets aan doen!” “ Dat weet ik ook wel meid, en jij ook niet! Je hebt je best gedaan! Vol-gende keer gaat het zeker beter!” “ Maar dan zonder Stella!” “ Hoezo dat?” Markus voerde de merrie aan de teugels mee en keek naar Meredith die op haar rug zat. “Jij zult haar gaan rijden, ze is tenslotte van jou!” Markus schudde even zijn hoofd. De arme Meredith was alleen bij het idee al helemaal overstuur! “Meisje, jij mag met Stella rijden hoor! Je mag alles met haar doen wat je wilt! Ik ben alleen de eigenaar zodat niemand, dus ook niet Rene, haar kan verkopen! Hoe zou ik dit beestje bij jou weg kunnen halen? Dat overleeft de merrie niet maar jij ook niet!” Meredith keek naar Markus en een glimlach trok over haar
gezicht. “Echt? Oh Markus dankje! Hoor je dat Stelli?” De merrie schudde met haar manen en hinnikte.
“ Ik geloof dat ze het begrepen heeft!” Lachte Markus.

Commentaar is welkom!
Vervolg op aanvraag! Haha!
Laatst bijgewerkt door Eline op 02-05-05 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Eve_lien

Re: {verhaal} Wat je al niet kunt vinden op je oude pc!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:19

Hmm..
Leuk ge-schreven. . *hihi. . sommige woorden in lettergrepen getikt, iets wat ik ook wel eens doe.. apart Knipoog*
Maarr; leuk verhaal hoor. Soms is het een beetje warrig wie nu wat zegt en het is een beeeetje penny achtig, maar; leuk!
En > mijn verzoek om door te gaan heb je Haha!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 23:25

hahah zat het zelf ook nog eens te lezen.....inderdaad, Penny druipt eraf...maar dat mag.....zie net dat ik 16 was toen ik ermee begon....(hoelang kun je erover doen!) Haha! Bloos

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:37

leest moeilijk doordat ik de pagina steeds een stukje naar rechts moet scrollen, maar dat is niet jouw schuld Haha!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:21

Je zou 'm naar de Penny moeten sturen Ja Tong uitsteken

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 15:33

hahaha ja he!!!! Tong uitsteken:P

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 16:21

Hahaha inderdaad Penny, maar wel leuk.. Haha!, en dat in lettergrepen typen is echt super irritant..

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 17:22

Dat heeft bokt zo gedaan..ikke niet! Vork

Ben ik nu een penny-meisje?! Schijnheilig

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 17:57

Leuk verhaal hoor..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 18:54

noem me maar penny maar ik vin m wel leuk *LOL*

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:41

Een verassing voor Meredith

Toch kon meredith niet mee gaan naar de stal van Markus. Haar ouders waren het er echt niet mee eens dat ze bij Rene was weggegaan en zorgden dat ze terug naar Amerika kwam. Volgens hen had ze daar betere kansen om in het nationale team te komen en kampioen te worden dan bij Markus. En ze wilden dat Mere-dith eerst haar studie rechten af zou maken nu ze toch niet meer bij Rene was. Wat Meredith ook zei, hoe ze ook probeerde uitteleggen wat Rene haar aange-daan had, haar ouders wilden niet luisteren en verboden haar om voorlopig te gaan.

2 weken geleden was ze thuis in L.A. aangekomen samen met Stella.
Ze miste Markus en voelde zich alleen. Haar moeder en vader probeerden haar ervan te overtuigen dat ze terug moest gaan naar Rene maar dat wilde Meredith zo lang mogelijk uitstellen! Wanhopig zat ze die avond op de veranda. “ Wie belde er straks mam?” “ Niemand Mer, een klant van je vader.” Meredith besloot te vragen wat ze zich al zo lang afvroeg; “ Waarom hebben jullie eigenlijk iets tegen Markus? Jullie kennen hem helemaal niet verdomme!” “Rene kent hem en hij zegt niet al te positieve dingen over hem. En als je wilt gaan kunnen we je niet tegen houden maar je maakt eerst je studie af, als je bij Rene gebleven was dan was je verzekerd van een goede toekomst maar nu je naar een of andere mid-denklas ruiter wilt….” “ Mam! Hoe kun je dat nou zeggen? Fijn hoor, dat je zo’n griezel die zijn paarden en mij slaat boven een lieve man verkiest!” Met de-ze woorden sprong ze op en rende ze naar de stal waar Stella rustig stond te dromen. Het was al laat toen ze eindelijk in bed kroop en zichzelf in slaap huil-de.
Toen ze 3 dagen later van de universiteit kwam lag er een enveloppe voor haar op tafel. Op haar kamer maakte ze hem open.

Lieve Meredith,

Hoe gaat het nu met je? Het is vast wel erg fijn om na zo’n lange en vervelende tijd weer op een plek te zijn waar je je thuis voelt, waar mensen zijn van wie je houd en die je kunt vertrouwen. Of niet?
Wat ik uit je smsjes begreep is dat je ouders je liever met Rene om zien gaan dan met mij hè? Meisje, laat je niet gek maken! Dat is wat hij wil! We hadden kun-nen verwachten dat hij allemaal dingen aan je ouders zou vertellen die in ons nadeel zouden werken en die niet eens waar zijn! Hij wil je chanteren en nerveus maken meisje, zodat je terug komt.
Weet je wat ik zou kunnen doen? Ik zou kunnen kijken of ik je ouders deze da-gen een keertje kan bellen en misschien een afspraak kan maken om een tijdje bij jullie op stal te komen. Dan kunnen ze me een beetje beter leren kennen en mis-schien vinden ze me bij nader inzien toch wel meevallen. Als dat niet zo is dan ben ik toch een tijdje bij in de buurt geweest en dan vinden we ook wel weer een oplossing! Je studie is wel belangrijk lieverd, daar moet ik je ouders echt gelijk in geven. Maar als je het zelf echt niet wilt dan vraag ik me af of het echt nuttig is als je elke dag met tegenzin naar college gaat. Maar dat is iets tussen je ouders en jou lieverd, daar kan ik me niet mee bemoeien.
Ik ben vorige week nog bij Rene op stal geweest om naar een paard te kijken, LouLou, misschien ken je haar wel? Het was in elk geval niets voor mij, ze is veel te druk en te onvoorzichtig. Met de paarden daar gaat het naar omstandig
heden goed. Ik had het idee dat Denver met herkende.
Hoe gaat het met Stella? Rene heeft al 5x geprobeerd haar van me terug te ko-pen! Nee, niet in paniek raken Goudhaartje, ze is nu van jou en dat zal ze altijd blijven. Ik ben dan wel de eigenaar maar dat is alleen om te voorkomen dat Rene haar terug koopt of dat iemand anders haar koopt. Dat weet je toch? Jij kent die merrie het beste en ze vertrouwt jou volkomen.
Nou, ik bel je ouders deze week wel en dan zullen we wel zien wat er komen gaat! Maak je geen zorgen hè meissie!
Tot heel snel en je weet, I © YOU!
Dikke kus, Markus

Meredith veegde over haar ogen en staarde dromerig naar buiten.
Dat zou geweldig zijn! Oh, als pap en mam nu maar niet gaan vervelen! Dacht ze wanhopig en diep in gedachten liep ze naar beneden. “ Ga je weg Mer?” “ Ja mam, ik ga even met Stella naar buiten, we rijden even langs Leslie, ik ben voor het eten terug!” “Dat is goed meisje! Doe je voorzichtig?” “ Tuurlijk!” Het ver-baasde Meredith dat haar moeder niet weer over Markus begon maar ze was er wel blij om. “ Kom Stella, we gaan!”
Toen ze na een flink stuk galop het erf van haar vriendin Leslie Howard opreed sprong Meredith uitgelaten van de rug van Stella. “ Hey girl! Je ziet er al weer een stuk beter uit dan toen ik je weer voor het eerst zag!” Leslie was bezig met haar paard Paloma, de veearts was haar aan het onderzoeken, en lachte vrolijk. “ Ik voel me ook weer een stuk beter! Alleen mis ik Markus!” Leslie knikte begrij-pend. “ Dat snap ik best Mer, maar je moet een beetje geduld hebben!” “ Ja, makkelijk gezegd! Wat ziet Paloma er goed uit!” De witte merrie hinnikte vro-lijk en nam voorzichtig het worteltje van meredith aan.

Even later reden de 2 vriendinnen in stap door het veld. Gezellig kletsend en la-chend. Wat had Meredith Leslie gemist al die tijd dat ze bij Rene was geweest! Ze waren op de terugweg toen Meredith’s telefoon rinkelde. “ Ja, mam, zeg het eens?” “ Er is bezoek voor je Mer, met een heel mooi cadeau, ik zou maar snel naar huis komen als ik jou was!” Verbaasd keek de jonge Amerikaanse naar de telefoon in haar hand. “ Volgens mam is er bezoek voor me met een heel mooi ca-deau, ik ben benieuwd! Zie ik je morgen weer?” “ Ja, we zijn nu toch vrij! Veel plezier, laat t me even weten!” Meredith knikte en zwaaide terwijl ze in volle galop wegreed.

Toen ze thuis het erf op reed zag ze in de paddock een hele donkerbruine hengst staan. Stella zag hem ook en hinnikte vriendelijk. “ Wat ben jij mooi! Waar kom je vandaan? ik ken je ergens van, en hoe heet je?” Meredith keek bewonderend naar de hengst die zijn hoofd in de lucht gooide, zich op zijn achterbenen om-draaide en er in volle galop vandoor stoof. “ Kom meisje, ik zet je op stal en geef je je eten. Dan zullen we ook even een box voor jou klaar maken, want het be-gint te regenen en je bent te mooi om een longontsteking op te lopen!” Praatte ze tegen de hengst die aandachtig luisterde. Snel verzorgde ze Stella en maakte ze een box in orde. “ Ik mag wel even jou halstertouw lenen hè meisje?” Lachend liep ze met het halstertouw in de hand naar de paddock waar de hengst met ge-spitste oortjes stond te wachten. “ Ga je mee naar binnen jochie? Je bent al hele-maal nat! Ik zal je gelijk even poetsen en dan wil ik eigenlijk wel weten waar je vandaan komt en van wie je bent!” Toen ze de hengst gepoetst had en een beetje bix gegeven had ging ze nog even Stella’s box in. “ Doe een beetje aardig tegen je buurman, ik ga even naar binnen. Ik kom zo nog wel even langs.” Meredith trok haar rode jas aan en rende naar het huis.

Toen ze binnen kwam en haar laarzen uit deed zag ze een jas aan de kapstok hangen die ze meende te kennen, en ook de laarzen die er stonden kwamen haar zo bekend voor! Mer, doe niet zo idioot, dit kan niet. Je houd je zelf voor de gek! Sprak ze zichzelf streng toe voor ze naar binnen ging. Toen ze de kamer in kwam kreeg ze de schrik van haar leven! Op de bank zat Markus!!! “Markus?” Markus draaide zich om en lachte:” Prinsesje! Je bent toch naar binnen geko-men!J We dachten al dat je in de stallen bleef!” Meredith wist niet wat ze moest doen! Tranen van blijdschap liepen over haar wangen en haar handen tril-den.” Gekkie! Wat is er nou? Kom hier!” Teder omhelsde Markus haar. “ Ik ben zo blij dddat jjje er bent!” “ Ik ook meissie, maar er zit wel een maar aan! Rene komt hier een tijdje rijden.” “Mam….” Moeder Kriss keek haar dochter aan en zei:” We kunnen hem niet weigeren Mer, hij rijdt nog steeds paarden van ons!” “ Ja, die arme dieren!” “ Ah joh meissie maak je niet druk, ik ben er ook! En hij blijft maar tot..” Vragend keek Markus naar Kriss. “ Tot de Florida tour afgelo-pen is en hij logeert niet eens hier, hij logeert bij Schuyler.” Meredith haalde diep adem en keek naar Markus. Hij glimlachte en gaf haar een zoen op haar haar. “ Het komt wel goed Mer, Markus is er nu toch ook!” Meredith lachte naar haar moeder en knikte.” Mam, bedankt!” “ Bedank je vader ook maar als hij thuis komt schat!” “Doe ik!” Markus kneep even in haar schouder en zei:” Meisje, ik ben zo blij je weer te zien, die blauwe wang is bijna helemaal weg hè?!” Mere-dith knikte en keek Markus aan. Haar ogen straalden. “ Heb je je cadeau al ge-zien?” “ Die geweldige Hengst?” “Ja” “Hij staat in de stal ja, ik was bang dat hij een longontsteking op zou lopen!” “ Meisje, ieder paard zou jou als baasje moe-ten hebben! Kom, we gaan even naar m kijken!” Samen liepen ze naar de stal. “ Mam had je gebeld hè?” “ Ja, je moeder belde me en je vader vond t een goed idee je een paard erbij te geven. Ik belde maandagavond terug en toen hebben we alles geregeld.” “ Jij belde dus!” Nu vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats! “ Ik zou eigenlijk volgende week pas komen maar toen je vader maandag zei dat Rene ook zou komen ben ik meteen gekomen!”
Toen ze in de stal kwamen hinnikten de paarden. Meredith liep meteen naar de hengst en klopte hem op zijn gespierde hals. “Niemand kon iets met hem begin-nen en hij was eigenlijk al op weg naar het slachthuis maar toen dacht ik aan jou!” “ Ben ik daar even blij om! Heeft hij al een naam? Hij heeft onder Schuyler Riley gelopen hè?” “Firando. Ja, en onder Rene, en onder mijn broer, en onder een aantal andere ruiters en Amazones.” “Dat doe je een paard toch niet aan! Ik noem hem Just Do It.” Markus lachte:” Dat klinkt inderdaad beter! Heb je mijn paardjes al gezien?” Samen liepen ze door de stallen. Markus had zn arm om de schouders van Meredith geslagen en merkte hoe ze verstijfde toen ze Denver, Le patron en Radiator zag staan. Radiator hinnikte. “h-hey beestje” “kalm maar kleine, ik ben en blijf bij je! Er is niks om je zorgen om te maken! Hij komt mor-gen pas.” Meredith haalde diep adem en knikte. Toen ze een tijd later weer naar binnen liepen regende het flink. “ Ik dacht dat t hier altijd lekker weer was!” Lachte Markus vrolijk. “ Dat valt vies tegen!” “ Ik heb mijn zonnetje bij me en die blijft bij me!” Lachend knuffelde Markus haar.

“Meredith?” “ Ja mam?” Meredith die tegen Markus aan geleund zat op de bank keek haar moeder vragend aan. “ Jij hebt nu 2 weken vrij hè?” “ Ja.” “ Doe je mee met de opendag?” “ Dat kan ik niet!” Nu greep Markus even in. “Ja Kriss, ze doet mee.” “ Okay!” Haar moeder schreef het op en gaf toen de brief mee aan haar man die met de honden ging wandelen. Meredith zat er beduusd bij te kij-ken. “ Zie ik daar een snoetje op standje moeilijk staan? Waar maak je je druk over meisje van me? Het gaat er gewoon om dat je de mensen laat zien hoe je de paarden traint en hoe je met de andere dieren omgaat. Meer niet.” Meredith haalde diep adem en stond op. “Ik ga nog even de paarden welterusten zeggen en dan ga ik slapen. Ik ben doodop.”
“ Welterusten lieve schatten, ik hou van jullie. Braaf zijn vannacht en tot mor-gen! Ik leg jou nog even een deken op Justy, als je gaat zweten. Jongens we gaan een clinic geven op de open dag. Ik vind het doodeng en weet zeker dat Rene ge-lijk heeft en dat ik het niet kan. Maar mam en Markus denken van wel dus we doen het maar lieverds. Nu braaf gaan slapen. Ja, jij ook Le Patron!” Leena, het paard van Markus hinnikte.” Leena, je voelt je niet zo thuis hè? Ik zal je boven-deur open laten, dan kun je naar buiten kijken. Kijk, een warme deken en een beetje hooi om op te knabbelen. Ga lekker slapen dan kun je morgenochtend lek-ker de wei in als het goed weer is.
Welterusten beestjes!” Na een laatste blik in de box van Stella sloot ze zorgvul-dig de staldeur en liep ze langzaam door de regen naar het huis.
Toen Markus die avond nog even naar de stal liep zag hij dat Leena een deken op had en dat de deur open was. Hij glimlachte en toen hij binnen kwam zei hij tegen vader Mike en moeder Kriss:
” Die dochter van jullie is bijzonder!”
Meredith lag nog lang wakker. Toen Markus naar bed ging riep ze hem zachtjes. “Markus?” “ Ja meisje? Kun je niet slapen?” Markus ging op de rand van het bed zitten en streelde door de blonde haren van Meredith. “ Nee, ik weet niet, voel me niet op mn gemak.” “ Je bent gewoon bang voor Rene, die nog niet eens in Amerika is!” “Ja, idioot hè?” Meredith rilde. “ Nee, dat is niet gek schatje, wat die man je aangedaan heeft is gewoon belachelijk, het is heel logisch dat je bang voor hem bent!” “ Zou je hier op mijn kamer willen blijven slapen Mar-kus?” Markus glimlachte en knikte. Ja hoor lieverd, dat doe ik wel!”
Even later lag Markus op de slaapbank naast het bed van Meredith met zijn hand op de hare. “ Ga maar slapen meisje, ik ben bij je.” “ Trusten Markus.”

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 15:18

Super super goed verhaal!!
Ik wil dat de rest ook plaats
en anders pb't naar me want ik vind het steengoed Vork

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 17:37

Rene, je gaat te ver!

De volgende ochtend was het koud en regende het. De wind huilde om het huis en Meredith rilde. “ Goedemorgen lieverds, dat wordt binnen blijven vandaag, dat is een ding wat zeker is! Ja, jij mag ook binnen blijven!” Lachte ze toen de kat blazend op de strobalen sprong. Snel gooide ze het voer in de bakken en toen ze met twee emmers voer naar de wei liep waar de schapen liepen kwam Markus naar buiten. “ Hey meisje! Wat ben je vroeg! Je hebt rustig geslapen hè? Wacht, ik help je wel even!” Toen ze de wei in kwamen kwamen de schapen al naar hen toe. “ Hey meiden, aan de kant!” Kletsend liep Meredith tussen de beesten door en de dieren reageerden ook nog op het gepraat ook! Markus lachte en probeerde een schaap te aaien. Dat lukte echter niet. “ Dat doe je ook helemaal verkeerd lieverd, zo moet dat!” Lachend knielde ze tussen de schapen en ze begon zachtjes tegen het geschrokken dier te praten. “ Wat is er nou Molly, was je zo geschrok-ken? Je kent Markus ook nog niet hè meisje, kom maar eens kijken, hij doet niks hoor! Je hoeft nergens bang voor te zijn!” Voorzichtig kwam het schaapje naar haar toe en even later stond het ontspannen naast Meredith terwijl ze het aaide. Markus schudde zijn hoofd en gaf haar een zoen. “ Ik ga de veearts bellen meid, je voelt je duidelijk niet lekker!” Bezorgd liep Meredith naar een ander schaap toe dat zwaar ademde en hoestte.haar lam stond naast haar. “Kom, je mag even de stal in!” “ Moet ik een touw halen?” “ Een wat? Markus, dat heb ik niet no-dig, ze loopt zo wel met me mee! Al moet je haar wel even tegenhouden als ze terug wil lopen! Okay?” Markus knikte en lachte.
Toen de veearts bij het schaap was kwam ook Rene aan. Meredith hoorde zijn stem en verstijfde. Ze kon niet meer helder denken en liet het angstige schaap zomaar los. Markus, die in de box van Leena was zag het en greep het beestje dat voorbij kwam rennen vast. “ Rustig maar schaap, kom eens mee? Je was vast nog niet klaar!” Toen hij, met schaap, de box in kwam keek Meredith hem even recht aan. “ Dankjewel” siste ze zachtjes in zijn oor en probeerde het trillen van haar handen te verbergen. “ Dit was een heerlijke timing schaap, net toen de in-jectiespuit tevoorschijn kwam!” Markus hield het schaap vast en Meredith pro-beerde wat op adem te komen. Ze was gewoon duizelig geworden! “ Zo, een paar daagjes binnen houden en antibiotica en dan kan ze weer naar buiten!”

De veearts verdween weer en Meredith sloot haar ogen. “ Sssst, kalm aan meid, het was wel een beetje de foute timing van die eikel! Als je gezien had hoe zijn paarden en Stella reageerden Mer, het is wel duidelijk dat hij ze lekker behan-delt! Maar meisje, jij hoeft niet zo in paniek te raken als je m hoort hoor, dat is nergens voor nodig! Ik ben bij je in de buurt!” “ Ik ben bang en dat mag je best wel weten!” hier nog niks veranderd, het nog steeds dezelfde zooi als toen!” Rene stond voor de box en keek Meredith uitdagend aan. Die haalde diep adem en zei:” Als jij het hier toen een zooi vond dan is dat nog steeds ja, want er is hier niets veranderd en dat zal ook niet gebeuren! En Rene, ik raad je aan om mijn paarden, dus ook Stella met rust te laten en me niet teveel voor de voeten te lo-pen. Ik regel hier de zaken die met de dieren te maken hebben dus als je wat wilt vragen of zo dan kun je dat aan mij doen. Verder ben je niets meer dan iemand anders hier op stal dus je ruimt je eigen spullen op enz. laat dat duidelijk zijn!” Rene keek haar even recht aan en liep toen weg. Markus haalde diep adem en zei zachtjes:” Dat was heel duidelijk schat! En heel dapper!”
Toch was de rust ver te zoeken op stal. Meredith was angstig en snel geïrriteerd. Stella had het feilloos door en bleef alleen maar achter in haar box staan. Zelfs Markus die Meredith normaal 100% vertrouwde werd flink afgekat en scherp in de gaten gehouden. Op een gegeven moment had ook de geduldige Markus er ge-noeg van en snauwde een keer flink terug;”Als t zo moet dan laat me helemaal maar met rust! Je doet je eigen werk maar, ik hou me alleen bezig met mijn eigen paarden! Mij hoef je niks meer te vragen!” Daarna praatten ze niet meer met el-kaar, alleen het noodzakelijke. Aan t eind van de week ging t fout. Meredith was doodmoe. Ze had hoofdpijn en voelde zich niet veilig in haar eigen stal. De paarden waren angstig en bijterig. Mike en Kriss waren voor twee weken naar Wellington vertrokken en Markus en Meredith runden de stal dus alleen. Rene zag wel dat Meredith en Markus elkaar ontliepen en negeerden. Meredith stond met Stella op de wasplaats toen Rene opeens naar haar toe kwam en haar een schop tegen haar enkel gaf. Ze wilde zichzelf verdedigen maar wist dat hij Stella dan zou pakken. “Markus!!” “ Kop houden kreng! Die komt toch niet, hij heeft waarschijnlijk eindelijk door wat voor een slet jij bent!” Rene was woedend. Me-redith besefte dat hij waarschijnlijk gelijk had, waarom zou Markus naar haar toe komen nadat ze hem zo onterecht had behandeld?
“ Zomaar bij me weg gaan hè! Bitch!” PATS weer een klap, recht in haar gezicht deze keer! “ Rene!” “ Niks! Ik zal je krijgen kreng, en die schillenknol erbij!” Pats een stomp in haar maag en een klap tegen haar hoofd. Meredith viel en sloeg haar armen beschermend om haar hoofd. Ze hoorde Stella angstig hinniken en probeerde op te staan. Pats een trap in haar maag. “Meredith! Stella! Godver! Rene! Ben je helemaal gek geworden? Flikker op man!” Woedend trok Markus Rene weg en gaf hem een klap in zijn gezicht. “ Wegwezen hier! Idioot! Je kunt je met je paarden bezig houden, maar dan ook alleen met jou paarden. Als ik je nog bij Stella, Meredith of bij een van de paarden waar je niks mee te maken hebt zie, dan gaat het je niet goed. En nu weg wezen! En snel!” Nu werd zijn toon rustiger.”hey Stella- Belli, meisje, ik zal jou even in je box zetten dan kom ik zo even naar je toe, maar nu eerst even naar je vriendinnetje kijken!” Stella was doodsbang en drukte zich tegen de muur van de box. Rene liep tergend langzaam naar de box van Le Patron. Markus knielde bij Meredith neer en legde zachtjes zijn hand op haar hoofd. “ Meisje, gaat het? Hey, rustig maar, ik ben het!”
Meredith draaide haar hoofd voorzichtig een stukje en keek Markus aan. “ Je bent toch gekomen!” “ Tuurlijk lieverd, wat dacht jij dan? Als je me roept dan kom ik. Dacht je nu echt dat ik je door zo’n stom ruzietje wil verliezen?” Mere-dith huilde nu en schudde haar hoofd. “ Sssst, doe maar kalm Meredith, het is goed, ik ben bij je en die gek zal je nooit meer aanraken! Wie denkt hij wel dat hij is! Kom eens, kun je zitten?” Meredith ging met heel veel moeite rechtop zit-ten en keek even verdwaasd om zich heen. “Hoofdpijn?” “Jjja, geloof t wel. Alles doet me pijn Markus, alles!” “ Ik denk aan een hersenschudding lieve meid, kom eens hier!” Teder knuffelde Markus de angstig snikkende Meredith. “ Ssssstella! Waar is ze?” “ Die staat in de box lieverd, ze is in orde. Ik ga zo nog even bij haar kijken, maar eerst ga ik jou naar binnen brengen en eens even goed bekijken wat die idioot aangericht heeft met zn actie.” “ Hallo!! Is daar iemand? Mere-dith?” Leslie’s heldere stem klonk door de stallen. Meredith keek op en riep zachtjes:”Les! Hier zijn we!” Markus glimlachte en zwaaide naar Leslie die aan kwam lopen. “ Hey, wie had nou gedacht dat ik jou hier tegen zou komen!” Leslie lachte en zei:” Ik niet! Dacht van je af te zijn nadat ik die paarden bij jullie gekocht heb. Ik had eigenlijk al zo’n vermoeden toen Meredith me over je vertelde! Maar wat is er aan de hand?” Leslie lachte naar Meredith maar haar ogen stonden bezorgd. “Rene?” Markus knikte en drukte Meredith steviger tegen zich aan. “Ja.” “ Wat een klootzak! Mer, gaat het een beetje?” Leslie ging op haar knieën zitten en keek Meredith aan. “ Meisje dit gaat te ver hoor!” Mere-dith keek wazig naar Leslie en snikte alleen zachtjes. Markus zei:”Kom meisje, ik breng je even naar binnen, dan kijken we even en bel ik een dokter!” Leslie ondersteunde Meredith en toen ze binnen op de bank zat begon Meredith te tril-len. Markus pakte haar handen vast en keek haar recht aan. De angst die hij in haar ogen zag was overduidelijk. “ Oh lieverd toch, waarom heb ik je alleen gela-ten na zo’n stomme woordenwisseling die ook nog eens mijn schuld was! Waar-om had ik geen begrip voor je?” Hij schudde zijn hoofd en keek met tranen in zijn ogen naar Meredith’s blauwe en gezwollen gezicht. Die kreunde even en legde toen haar hoofd tegen hem aan. “Het lag niet aan jou lieverd, ik heb je een week lang de hele tijd af zitten katten en je behandeld of je een of andere stomme stal-hulp was. Jij bleef heel lief en kalm, hoe onuitstaanbaar ik ook was. Je was wel begripvol Markus echt waar! Alleen wilde ik dat niet zien! Ik vertrouwde niemand, zelfs jou niet! Op een gegeven moment werd zelfs jij het moe, iets wat echt heel begrijpelijk is!” “Ik had je nooit maar dan ook nooit mogen negeren Mer, je had me nodig!” “Daar heb ik het helemaal zelf naar gemaakt Markus, en dat weet jij ook.” Leslie, die even naar Stella was gaan kijken kwam binnen en zei zachtjes:” Stella is in orde hoor, ze heeft alleen een striem op haar flank. Ik heb haar even in de paddock gezet zodat ze wat kan rennen. Rene is vertrokken met Radiator.” Markus knikte dankbaar en Meredith glimlachte. “Daar is de dokter!”

“ Ga je aangifte doen bij de politie?” Meredith dronk voorzichtig van haar hete thee en schudde haar hoofd. “ Dat durf ik echt niet jongens, echt niet.” Leslie keek haar aan en Markus zei:”Dat begrijp ik heel goed Mer, maar dit kan ge-woon niet!” “ Laat nou maar Markus, ik durf het echt niet, wat je ook zegt! Sorry!” “Nee, niks sorry! Het geeft niets! Je blijft toch mijn prinses!” “ En mijn allerbeste vriendin!” “Ik hou van jullie!! Allebei!” “ En wij houden van jou Mer!”
Leslie stond op en gaf meredith een knuffel. “ Ik moet echt gaan, de lessen die ik moet geven beginnen over een uurtje al! Ik kom morgen of zo wel weer even langs! Let een beetje op haar hè Markus?” Markus knikte en Meredith zei:” Is goed Les, ik red me wel. Ik bel je nog wel even straks ofzo!”
Toen Leslie weg was ging Markus naast Meredith op de rand van de bank zit-ten. “Lig je lekker meis?”
“Ja hoor, alles doet me zeer maar verder lig ik goed! Die pijnstillers van de dokter helpen helemaal niks! Morgen dan ga ik de stal weer in en ik doe gewoon mee met de opendag!” Markus glimlachte en knikte.”Dat zien we allemaal wel lieve meid, ik ga dadelijk eerst die kleine Stella binnen halen, dan de anderen voeren en dan gaan we die film kijken die je moeder al zolang voor je in huis heeft!!” “ Dat is een goed idee!”
Toen Markus echter binnen kwam lag Meredith diep te slapen door de pijnstiller die ze gekregen had. “Slaap jij maar kleine, dat is goed voor je!” Hij zette de verwarming wat hoger en ging rustig wat lezen.

“ Markus?” Meredith’s stem klonk angstig. “ Ja meissie, ik ben hier, wat is er aan de hand?” Toen ze hem zag werd ze alweer rustiger. “ Je hebt lekker gesla-pen prinses, het is half 11! Ik ben net nog even naar Stella gaan kijken en ze is weer helemaal rustig. Ik heb Dolly, je schaap haar medicijnen gegeven en ook die staat er rustig bij. Nu zal ik jou eens iets te eten geven! Waar heb je zin in?” Meredith draaide zich op haar zij en kreunde:” Iets warms.” Even later zat ze recht op met een kop warme chocolademelk en een boterham. Markus keek haar aan en glimlachte.

De volgende morgen kwam Meredith moeizaam uit haar bed. Ze was vastbeslo-ten naar de stallen te gaan en dat deed ze dan ook! Markus moest lachen om het vastberaden gezichtje. “ Je doet wel voorzichtig hè meid!” Meredith knikte en ging de box van Stella in. Ze had net de hoeven uitgekrabd toen ze Rene hoorde. Stella hinnikte onrustig en draaide met haar oren. “ Wees niet bang meisje ik ben bij je!” Wel keek ze even snel naar Markus die in de box naast Stella met Leena bezig was. Hij knipoogde en knikte.” Ik ben bij je meisje, het is goed. Zeg ge-woon wat je wilt zeggen maar blijf altijd eerlijk en correct.” Meredith haalde diep adem en knikte.”Ze is ook nog in de stal ook!” Rene’s stem klonk treiterig. Meredith voelde hoe haar handen begonnen te trillen maar zei:” Rene, je bent te ver gegaan, veel te ver. Ik hoop dat je dat beseft. Ik wil je niet meer bij mijn die-ren in de buurt zien. Bijdeze ben je ontslagen. Ik wil je hier niet meer zien. Je paarden kun je mee nemen en de paarden die je voor ons reed laat je met rust.” Rene keek haar vernietigend aan en Meredith huiverde even. “ Ik was al van plan om te gaan, hier kom je toch geen steek verder! Ik ga voor Schuyler rijden.” Met deze woorden verdween hij. Ze hoorden hoe hij zijn paarden in de trailer zette en even later wegreed. Meredith keek Markus aan en haalde diep adem. “ Daar zijn we dan ook weer vanaf. Ik krijg vreselijke ruzie met pap en mam maar goed.” Markus glimlachte en zei:” Dat zal toch wel mee vallen schat, ik zal ze wel eens vertellen wat hij bij je gedaan heeft!” Meredith knikte en ging handig op een ander onderwerp over. “ Wat doe jij op de opendag?” “ Ik dacht aan een clinic met Leena en van die domme foldertjes uitdelen. En natuurlijk helpen met de rondleidingen!” Meredith schaterlachte. “ Die stomme dingen!” Wat hadden ze ruzie gemaakt over die foldertjes! Nu was Meredith het er echter ook wel over eens. “ Ik ga een clinic geven met Stella.” “Waarom doe je geen Join up met Jus-ty?” Geschrokken keek Meredith Markus aan. “ Dat kan ik toch helemaal niet joh!” “Echt wel! Als jij dat nou eens doet! Dan hebben we toch alweer 2 uurtjes vol! En Just do it kent iedereen!” Meredith keek bedenkelijk en knikte lang-zaam. “ Ik weet alleen niet hoe Justy gaat reageren als er zoveel mensen om hem heen staan. Mij vertrouwt hij wel, maar dan houd het voor de rest ook op!” “Je probeert het gewoon een keer, en dan zien we wel verder.”

Toen ze die avond op bed lag tolden er allerlei gedachtes door haar hoofd.
“Slaap je meisje?” “ Nee, ik lig wat te dromen. Ben bang en ik heb overal vrese-lijke pijn! Kom je alsjeblieft bij me liggen?” Markus keek haar aan en knikte. Toen ze eenmaal heel dicht tegen hem aanlag voelde ze zich langzaam rustiger worden. Langzaam viel ze in een droomloze slaap.

Thanks allemaal! Haha!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:49

Pff.. was ik net in t verhaal, moest ik weg. . ow ow..
Lees zo verder x x x Lachen

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 20:32

Haha! zo spannend?

angelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 22:53

Ik vind het best wel leuk! Een beetje Penny Haha!, maar leest lekker vlot! Ik zou zeggen, ga zo door! Lachen

_marielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:02

leuk verhaal! Haha! komt er nog een vervolg?!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:13

Ja.. vervolg Vork

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 16:49

Ja hoor, komt eraan! Tong uitsteken

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 21:47

Een spannende wedstrijd

“ We moeten hier eens goed opruimen en schilderen. Het ziet er niet echt netjes uit.” Meredith keek rond op het erf en keek toen Markus aan. Zijn ogen schit-terden vrolijk en hij sloeg voorzichtig zijn arm om de schouders van Meredith heen. “ Dat doen we schat!” “ Wat doen we?” Leslie kwam aandraven op Prio-bert en keek Meredith en Markus vragend aan. “ Schilderen en opruimen!” “Ik help mee, wanneer beginnen we?” “ Morgen, dan zijn we net aan t eind van de week klaar als pap en mam thuis komen en met de opendag!”
“Ik ga proberen een Join up met Justy te doen.” “ Mogen we kijken?” Meredith knikte en haalde een longeerlijn. “Hey Justy!! Ga je mee?” Met de hengst aan de longeerlijn liep ze naar de kleine bak op het erf. Daar aangekomen ging ze in het midden staan en klikte ze de lijn los. De hengst voelde dat hij vrij was en galop-peerde bokkend weg. Meredith liet hem even gaan en ze rolde de longeerlijn op. Toen draaide ze haar lichaam naar de hengst toe en liet hem zo op de hoefslag galopperen. Lange tijd racete de zwart bruine hengst om haar heen met zijn hoofd hoog in de lucht. Op een gegeven moment draaide hij zijn binnenste oor naar binnen. Dit was het eerste teken waar Meredith op wachtte. Ze liet de hengst echter nog even door lopen. Toen strekte hij zijn hals en begon hij kauw-bewegingen te maken en langs zijn lippen te likken. Zo gaf het paard aan dat hij wilde stoppen met werken en dat hij bereidt was samen te werken. Meredith draaide haar lichaam van haar paard weg en bleef gespannen staan wachten. Als de Join up gelukt was dan zou het paard nu naar haar toe komen en met haar mee lopen. Ze hoorde hoe het paard langzaam naar haar toe liep en even later voelde ze de warme adem van het dier in haar nek. Toen ze weg liep liep hij met haar mee en ook toen ze haar pas versnelde ging hij over in draf. Toen ze stil-stond stond hij ook stil, met zijn neus op haar schouder. Belonend streelde ze het dier over zijn neus. “ Dat was geweldig Mer!!” Leslie vroeg:”Ga je dit ook op de open dag doen?” “ Markus vindt t een goed idee maar ik weet het nog eens niet. Moet je kijken hoe bang hij voor jullie is! Mij vertrouwt hij wel maar doet hij dit ook als er andere mensen bij zijn?”
“ dat weet je pas als je het probeert”
Die avond zat Meredith op de bank tv te kijken en Markus zat wat te lezen.
“Schat?” “Ja?” Meredith keek op en glimlachte. “ Ik was eigenlijk van plan om zondag mee te rijden met die wedstrijd hier in de buurt, maar ik heb een groom nodig!” Meredith knikte en zei:”Als Leslie hier bij de paarden kan blijven dan speel ik graag voor je groom, maar welk paard wilde je eigenlijk rijden?”
“ Ik wilde Royal Discovery rijden.” “ Royal Discovery? Maar dat is toch die ruin van Alison Firestone?” “Ga me niet zeggen dat je Alison ook al kent!” Markus keek haar lachend aan. “ Alis is een hele goede vriendin van me! Royal is toch die jonge?” “ Ja!” “ Geweldig, ik bel meteen Leslie, dan kunnen we afspraken ma-ken!

Die zondag waren ze al vroeg op. Meredith poetste de paarden, Leslie mestte de boxen uit en Markus vlocht de manen van Royal Discovery. “ We moeten gaan.”
“ Ja, ik kom eraan, we halen Alis op?” “ Zekers!” “Les, als r wat is bel je me en anders veel plezier!” In de trailer merkte Meredith hoe nerveus Markus was. “Markus, ben je nerveus?” “Nee” Meredith lachte en keek uit het raam. “ Daar woont Alis.” “Hoi!” Vrolijk kletsend sprong de jonge Amerikaanse in de trailer. “Mer wat ziet je gezicht er uit, ik voel de pijn als ik er naar kijk!” Meredith grinnikte en zei:” Dan voel je nu niet zoveel, dat voel je dan pas als mn pijnstil-ler is uitgewekt! Maar je hebt wel gelijk dat het zeer doet. Royal is in vorm trouwens, we hebben gisteren nog met hem gesprongen en dat ging heel goed hè Markus?” “Mmm” “ Zenuwen” siste Meredith tegen Alison en ze barstten al-letwee in lachen uit. Toch merkte Meredith dat Markus zichzelf niet was. Toen ze voor een stoplicht stonden legde ze even haar hand op de zijne. “ Lieverd, het gaat vast wel goed joh!” Markus keek haar even aan en zei:” Normaal ben ik degene die jou geruststelt!” “ Dan mag dat nu best eens even andersom zijn! Hey kijk, we zijn er al!” Alison rekte zich uit en geeuwde. Meredith sprong op de grond en gooide de deur dicht. “ Ik ga Royal….” “Wat doe je met Royal? Wat is er?” Markus keek naar het witte gezicht en legde zijn hand op haar schouder. “Dat is de trailer van Schuyler.” In hun eigen trailer klonk gehinnik en dat bracht Meredith weer bij haar positieven. “Ik ga Royal uit de trailer halen en wat met hem lopen.” “Weet je zeker dat het gaat meisje?” “Ja, het gaat, concen-treer jij je maar op jezelf schat!” Royal hinnikte toen Meredith de trailer in kwam. “ Hey knul, ga jij je best doen voor Markus? Laat maar zakker Alis!” Alison liet de klep zakken en Royal danste opgewonden naast Meredith mee. “ Hij is erg opgewonden!” “ Ja, kom we gaan even een stukje met hem lopen!” Ze kwamen bij de trailer terug net toen Markus terug kwam van de aanmelding. “ Ik blijf bij hem, ga jij mee de parcoursverkenning lopen Mer?” vroeg Alison. Me-redith keek Markus aan en hij sloeg zijn arm om haar schouders. “Jij gaat me op de moeilijke punten wijzen!” Samen liepen ze het parcours in. “ Dit is een lastig parcours lieverd!” Meredith glimlachte. Wat had ze graag meegedaan met Stella. Markus zag de smachtende blik in haar ogen en streelde zachtjes door haar ha-ren. Meredith keek naar Schuyler die lachend naast René liep.

” Zie die zelfverzekerde glimlach op d’r smoelwerk! Ik zou er alles voor over hebben om die eraf te krijgen!” Markus glimlachte en vroeg:” Zou je echt mee willen doen met Stella lieverd? Het is een half uur rijden, je kunt je nog inschrij-ven en ik haal Stella graag voor je op!” Meredith keek even voor zich uit en vroeg toen onzeker:”En als het niet lukt?’’ “Dan hebben jullie in elk geval weer een beetje ervaring opgedaan! Doen?” “uhhhhh” “ Okay, we gaan Stella halen!” Toen concentreerden ze zich op de parcours verkenning.

Toen ze terug kwamen bij de trailer zat Alison op de laadklep en was Royal rus-tig aan het grazen. Markus vertelde dat hij Stella zou gaan halen en Alison sprong op. “ Dat is geweldig, ik ga Stella wel halen, en ik zal ook je wedstrijd kleding mee nemen! Dan kan Mer bij jou en Royal blijven!” Toen Alison weg was gingen Markus en Meredith met Royal wat lopen. “ Ik vind het heel dapper dat je mee doet lieve schat van me!” “Hoe laat begint de wedstrijd?” “ Over 2 uur precies, ik wilde alleen een beetje eerder zijn zodat we wat aan de sfeer konden wennen! Kom, we zetten Royal even in zijn tijdelijke box en reserveren die naast hem voor Stella! Dan ga jij je inschrijven en dan zal Alis er wel zijn denk ik!”
Inderdaad, toen ze klaar waren met de inschrijving en ze terug naar de parkeer-plaats liepen kwam Alison net aanrijden. Meredith zwaaide naar haar en zodra de trailer stil stond ging ze naar binnen. “Hey Meissie! Hoe is t met jou? Dat was een verrassing hè?! Ik betwijfel of ik t kan hoor, alles doet me zeer! Maar Schuyler is er zo van overtuigd dat ze de beste is en het beste paard heeft dat ik t niet kon laten om t gewoon te proberen!” “Hey meid, is de vergadering afgelopen of kunnen we nog even wat gaan drinken voordat je naar buiten komt?” Markus lachte en liep de laadklep op. “Kom lieverd, we moeten wel even opschieten! Je bent bang hè?” Meredith knikte en zei zacht:”Ik kan het niet Markus, en ik weet ook niet wat me bezielde!” “Onzin meisje, ik moet voor jou rijden dus ik kan je nog helpen voor je het parcours in moet. Maak je niet druk en laat je voor-al niet opjagen door Schuyler en die klootzak. Kom!” Samen haalden ze Stella uit de trailer. Meredith klopte haar op haar trillende hals en zei onzeker:”Ze is doodsbang Markus, ze associeert alles met de straffen die ze kreeg als ze een balk afgooide! Ze vertrouwt t niet!” Markus keek naar de merrie en zei:”Ze ver-trouwt jou en dat is genoeg. Je hoeft toch ook niet te winnen! Je had er zo’n zin in! Kom, we zadelen de paarden en gaan naar de losrijbak, dan kunnen we, als ik gereden heb samen nog een keer je parcours doornemen.” Meredith zadelde zelf Stella en praatte zachtjes tegen de merrie die onrustig met haar oren draaide.
“Op naar de losrijbak. Kom!” Markus keek haar aan en knipoogde. Alison liep mee naar de bak en klopte Royal op zijn hals. “ Je kunt het paardje van me!” Meredith legde haar hand op Stella’s hals en liet haar rustig een rondje stappen. “Wat doe jij hier?” Dat was Schuyler. Ze reed op een perfect gebouwd, donker-bruin springpaard dat glansde als een kastanje. “Is het verboden om hier te zijn dan? Ik wist niet dat jij het alleenrecht had om hier te mogen rijden!” Schuyler haalde haar neus op en keek naar Stella. Meredith had even oogcontact met Markus en knikte. Opeens reed Rene naast haar op Denver. De hengst hinnikte toen hij Meredith zag. “Verrek, die trut is er ook weer eens, wat ga je deze keer proberen?” Meredith had wat moeite Stella onder controle te krijgen en zei even niks. De merrie was doodsbang en wilde het liefst wegrennen. “Sssst, kalm maar kleintje, het is al goed! Ik ga helemaal niks proberen Rene, ik ga iets doen wat ik al veel eerder had moeten doen! Jou en die trut daar naast je negeren! Je maakt mn paard overstuur!” Met deze woorden draafde ze weg. Markus stond even naar een andere ruiter te kijken die in het parcours was en zwaaide naar haar. Toen Stella hem zag hinnikte ze blij. “Je zag er angstaanjagend uit prinsesje!” Meredith lachte en zei:”Ik kon me even niet meer inhouden! Stelli was zo bang!” “Maar je hebt r onder controle gekregen meisje! Heel goed hoor! Ik moet zo star-ten!” Meredith zag wel dat Markus erg nerveus was. Ze legde haar hand op die van hem en zei:”Maak je geen zorgen lieverd, het komt wel goed, dat weet ik zeker! Jij en Royal kunnen het wel!” Markus glimlachte en maakte nog 1x de oefensprong.de bovenste balk werd geraakt en ging eraf. “oliebol!” “Maak je niet druk, nu weet hij dat hij zn benen hoger op moet tillen, ga jezelf niet gek maken, het komt wel goed!” “Markus Beerbaum, Royal Discovery!” “Succes lieverd! Je kunt t!”
Meredith knipoogde bemoedigend en reed op Stella naar de ingang van de bak waar ze het parcours kon bekijken.”Kom voor me staan Alison!” Alison keek ge-spannen naar het parcours, wat ging Markus snel! Meredith lachte naar hem toen hij langs kwam stuiven. Foutloos kwamen ze rond! “Goed gedaan schat!!” Markus straalde en knuffelde Royal. Meredith lachte en knipoogde naar Alison. “Zo prinses, nu moeten we ons even met jou bezig houden.” Markus liep naar Stella toe en klopte haar op haar hals. Schuyler moet zo starten en Rene is net voor jou. Maak jezelf niet nerveus lieverd, dat heeft geen zin.” Meredith keek rusteloos om zich heen. “Ik denk dat ik me maar terugtrek Markus, ik kan het niet, mn gezicht doet pijn, mn rug en mn knie ook. En Stella is bang.” Markus schudde zijn hoofd en zei:”Meredith Michaels, zou je heel snel op willen houden met die onzin! Jij doet gewoon mee voor je plezier, wat maakt het nou uit of je wint of niet! Ik ben er echter van overtuigd dat je het kunt meissie, echt waar! Probeer de oefensprong eens?” Meredith haalde diep adem, maakte haar teugels op maat en riep:”Oxer!” Ze galoppeerde op de sprong af maar Schuyler reed vlak voor haar langs. Stella moest vol op de rem en Meredith belandde met een boogje in het zand. “Hey!” Riep Markus kwaad terwijl hij Stella bij de teugels pakte en naar Meredith bracht die inmiddels opgestaan was. “Gaat het prinses?” “Ik ben in orde, hoe is het met Stella?” Markus hoorde hoe kwaad ze was. “Met Stella is het goed meisje, die trut, wie denkt ze wel dat ze is! Gaat het echt wel met je rug lieverd?” “Die doet zeer ja maar het gaat wel! Ik zal d’r krijgen! Stella had haar benen wel kunnen breken!” Markus streek even over haar wang en zei:”Met wraakgevoelens bereik je niks meisje, je moet het voor jezelf doen, niet om Schuy-ler en Rene te laten zien dat je het kunt. Kom, in het zadel en alsnog die sprong springen!” Meredith knikte en steeg op. Stella snuffelde aan haar knie en hinnik-te onzeker.”Laat die trut barsten Stel! Wij weten wat we aan elkaar hebben en dat is het belangrijkste! Kom, we doen t voor Markus!” De oefensprong werd nu foutloos genomen! Meredith knikte naar Markus en toen moest ze de bak in. Ze had in alle drukte het parcours van Schuyler en ook van Rene gemist. Toen ze de bak inreed kwam Rene eruit. “Bitch! Je breekt je nek!” Meredith schudde haar hoofd en klopte Stella’s hals. Ze groette de jury, en keek het parcours nog even vluchtig over. Daar, bij de ingang stonden Alison en Markus. Markus stak zijn duim op en Alison zwaaide. Toen gingen ze van start. Stella was wat onzeker en Meredith bleef tegen haar paard praten.”Die laatste driesprong moet toch ook te doen zijn Stella? Kom meisje, spring!” De merrie zette iets te laat af maar trok haar benen zo hoog mogelijk op en ook de laatste oxer van de driesprong bleef staan! Stralend reed ze door de finish. Foutloos! Stella bokte vrolijk, ze voelde de blijdschap van haar bazin en hinnikte hard.

Markus kwam naar haar toe gerend en tilde haar van de merrie af. “Goed ge-daan meisje, zie je wel dat je het kan? Je zit in de barrage!’ Meredith klopte Stel-la op haar hals en straalde. “Hoe die barrage ook afloopt, het is voor mij al een geweldige dag Markus!” Markus lachte:”Die barrage loopt goed af lieverd!” “Ik ga Stella niet opjagen Markus, ze is nog jong en moet eerst
maar eens vertrouwen krijgen.” “Dat is waar ja, maar ze is van zich zelf al heel snel! We zien wel, maar ik ben heel trots op je, wat er in de barrage ook ge-beurt!” Markus moest voor Meredith starten en knipoogde. Meredith riep nog:” Succes lieverd, je kunt het!” Markus ging de bak in en klopte Royal op zijn hals. Meredith keek mee en nam de wendingen goed in zich op. “Dit is te doen Stella, we moeten het in elk geval proberen!” De merrie schudde met haar hoofd en hin-nikte. Royal leek te aarzelen bij de steilsprong maar Markus dreef hem aan en de ruin gehoorzaamde! “Foutloos! Goed gedaan Markus!” Markus had zn cap on-der de arm en hij knipoogde naar haar. Schuyler ging de bak in en reed een snel foutloos parcours, ze eindigde boven Markus, die voorlopig tweede stond. “Nu Rene nog lieverd. Daarna ben jij aan de beurt!” Markus poetste nog snel even met een zachte doek over Stella’s hals en keek Meredith die nerveus aan haar cap friemelde recht aan.”Blijf ten alle tijden rustig dame, bij hindernis 4 kun je heel erg afsnijden, bij 6 niet, dan ziet Stella de auto staan en daar zou ze wel eens van kunnen schrikken. En als laatste lieverd, concentreer je op je parcours en niet op de tijd van Rene of van wie ook. Het is geweldig dat je in de barrage ge-komen bent, zover zijn Stella en jij nog nooit gekomen. Ik weet dat je het kunt en ik ben niet de enige. Toi toi toi meissie!”
Meredith glimlachte en stapte nog een rondje door de losrijbak. Toen René de laatste hindernis gesprongen had klonk er een oorverdovend applaus. Meredith zocht benauwd naar Markus. Ze kon hem echter zo snel niet vinden en kneep nerveus in de teugels. Opeens stond hij voor Stella’s neus. “Hey, kalm aan kleine, hij is foutloos. Ja, en? Dat kun jij net zo goed! En anders maar niet, dan ben je toch mijn prinsesje! En nu de bak in jij, de jury wordt ongeduldig!” Markus gaf haar nog een kneepje in haar knie en een klopje op Stella’s hals en toen reed ze in draf de bak in. Stella stak even haar neus omhoog en hinnikte zachtjes. “Sssst meisje, het is okay, we gaan het gewoon proberen. Ik heb de tijd van Rene niet gezien maar ik weet wel dat hij eerste staat. Kom, we gaan beginnen!” Onzeker reden ze op de eerste sprong af. De balk werd geraakt maar bleef liggen. Mere-dith schrok van het geluid dat Stella’s hoeven maakten toen ze het hout raakten en was het even helemaal kwijt. “Waar moet ik heen?” Ze dreigde even in paniek te raken en trok aan de teugels. Stella hinnikte en schudde met haar hoofd, ze snapte er niks meer van! “Hindernis 4! Blijf kalm!” De stem van Markus bracht haar weer bij haar positieven. “Sorry Stel!” Ze liet de teugels vieren en klopte de merrie snel op haar hals. Zo snel ze konden reden ze het parcours uit. In volle galop reden ze door de finish. Het applaus was oorverdovend! Meredith keek om of ze het scorebord kon zien maar ze kon het niet lezen. Markus wachtte haar op in de losrijbak. “Hoooo maar Stella!” “Wat denk je er zelf van goudhaartje?” Meredith haalde haar schouders op en klopte Stella op haar hals.”Ik vond het lekker gaan nadat je me riep, maar ik dacht even dat het helemaal mis ging!” “Schat, je hebt gewonnen!” “Waaaaaat? Dat kan niet! Dat kan ik nooit!” “Echt wel!” Markus tilde haar van de rug van de merrie en knuffelde haar voorzichtig. Meredith schudde haar hoofd en bleef Stella aaien. Ze kon het niet geloven. “De prijsuitreiking is dadelijk al! Ik neem Stella wel over als je t podium opmoet!” Meredith knikte en gaf de merrie een dikke zoen op haar neus. Toen de commen-tator de nummers 1 2 3 opnoemde keek ze Markus even stralend aan. De prijs werd met een brede glimlach in ontvangst genomen en de valse opmerkingen van Rene werden genegeerd.
Die nacht viel Meredith dood moe in slaap. Ze was zo gelukkig!

Eve_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:14

Woejj Haha!
Lievig stukje weer.. haha

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 22:28

Je kunt precies zien in wt voor stemming ik was! Bloos Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:36

hmm.. ik houd van Penny verhaaltjes Haha! Goed verhaal! Komt er nog een volgend deel?? Knipoog

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 23:56

Zeker weten!! Nu krijgen ullie ook alles! }> Tong uitsteken

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:48

Gelukkig krijgen we alles!! Haha! btw je kunt wel goed schrijven hoor! Ja