Verhaal.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet ik door gaan?

Ja!
Geen stemmen
Nee!
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0


paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Verhaal.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 20:54

Ik dacht, laat ik maar eens een verhaal gaan maken.. Ik zal wel even zeggen; Tis een Paardenverhaal!! Haha! Tong uitsteken Schijnheilig

''Laura!'' riep Laura's moeder vanaf de trap. ''Wakker worden! Je wou toch nog naar Agnes?'' riep haar moeder nog en liep toen weg. ''Ja, mama!'' riep Laura nog. Ze ging op bed zitten. Agnes was eigenlijk 'Stal Agnes' maar de eigenaares heette Agnes en ze waren goed bevriend dus daarom noemden ze het gewoon Agnes. Ze ging Zaterdag's altijd naar Agnes, dan ging ze kinderfeestjes begeleiden en de dieren verzorgen. Ze pakte haar paardrijbroek en deed het aan en ze deed dat aan, toen ze klaar was liep ze naar beneden. ''Mam! Kom dan!'' riep ze ongeduldig. ''Niet zo'n grote mond anders kun je Agnes wel vergeten.'' antwoorde haar moeder. ''Ja, mam.'' zei ze en ze bleef wachten op haar moeder. Toen die eindelijk klaar was liepen ze naar buiten en stapte in een grijze Citroén. Toen ze eenmaal reden zei Laura: ''Ik hoop dat er weer veel kinderfeestjes zijn. En dat ze mogen draven dan kan ik meerennen!''. Haar moeder zuchtte, ze vond dat ze altijd zo'n kwebbeltante was. Toen ze er dan uiteindelijk waren en ze was uitgestapt reed haar moeder weg. ''Natuurvervuiling, als je het mij vraagt.'' mompelde ze terwijl de het terrein afliep naar de binnenrijbak. ''Ha, Laura! Daar ben je eindelijk, wil je me even helpen? Neem jij Kimberly even vast? Ik moet nog veel doen!'' riep Agnes, een tamelijk slanke vrouw met lang zwart haar. Ze wees naar een kleine bruine pony met mooie lange manen. Laura liep naar de kleine bruine pony die Kimberly moest heten en pakte hem aan het halster vast. ''hoi, wie ben jij?'' vroeg het meisje dat op de pony zat. ''Hai, ik heet Laura. En hoe heet jij?'' antwoorde ze. ''Ik heet Ilona.'' zei het meisje weer. ''Oké!'' zei ze vrolijk. ''Wil je een keer draven?'' vroeg Laura later. ''Hmm.. Liever niet. Ik vindt dat eng!'' zei Ilona angstig. ''Er gebeurd niks, Kimberly is een hele lieve pony!'' riep Laura. ''Nou, oké dan. Ik wil het wel proberen.'' antwoorde ze toch wat aarzelend. Zo gezegt zo gedaan, Laura klakte met haar tong en trok zacht aan het hoofdstel van Kimberly. Kimberly schoot vrolijk in draf. Ilona keek angstig voor zich uit. ''Ilona, je moet staan zitten, kijk zo! Luister, staan, zit, staan, zit'' herhaalde Laura. Ilona deed het best goed voor haar eerste keer op een pony. Opeens schoot een pony weg, Kimberly schrok ook en rende hard weg..

Heeft iemand tips?? Schijnheilig

paardensuper

Berichten: 375
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-04 07:37

De teugel was niet sterk genoeg, en knapt.Kimberly raasde door de bak heen met een klein angstig gillend meisje op haar rug. Laura kon Kimberly uiteindelijk stopppen maar Kimberly begon te steigeren. Laura keek met haar oog leden op, neer, op, neer. Ze ging aan de zijkant staan. ''Spring Ilona! Je moet je laten vallen, ik vang je wel!'' riep ze. Ilona twijfelde geen ongemblik en liet zich er snel afvallen zodat Laura haar op vangde. Ilona rende meteen de rijbak uit, ze kon zo doorrennen want alle paarden en mensen waren al weg, want de mensen die waren alleeen met die kinderen hier en wisten niks van paarden. Kimberly steigerde nog steeds. Opeens kwam Agnes binnen. ''Is alles goed?'' vroeg ze bezorg. ''Ja, heel erg goed.'' antwoordde ze sarcastisch. ''Wil je Kimberly even rijden? Als ze energie kwijt raakt, wordt ze rustiger!'' riep Agnes. ''Ja, oké! Zal ik maar buiten doen dan? Zodat de kinderen door kunnen rijden?'' zei ze terwijl ze Kimberly probeerde rustig te maken. ''Ja, dat is wel handig, kun je haar alleen naar buiten brengen denk je?'' vroeg ze. ''Ja, ga maar vast je kan zo wel even kijken!'' riep Laura die gek werd van Agnes. Laura kreeg Kimberly eindelijk zover dat ze niet meer steigerde. Ze leidde Kimberly naar buiten naar de buitenbak en steeg op. Meteen begon Kimberly rond te rennen. Laura liet haar maar rennen, en rennen. Toen begon Kimberly te bokken. Ze sloef met een sweepje op de kont van de pony, dat zweepje dat ze eigenlijk nooit gebruikte maar met Kimberly moest dat wel. Kimberly stond stil. ''Komop Kimberly!'' riep Laura. Kimberly weigerde nog één stap te verzetten.

Ik moet zo naar school, maar schreef toch nog een stukje. Tong uitsteken Heeft iemand tips of commentaar??

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-04 07:58

Je gebruikt 2 tijden...
Bv:
De teugel was niet sterk genoeg, en knapt.
Verder lees ik hem vanmiddag wel, want ik moet nu weg