Mijn verhaaltje 7,8,9,10

Moderators: Muurp, Warboel

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wat vinden jullie ervan?

Leuk
Geen stemmen
Stom
Geen stemmen
Gaat wel
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1

El_vis

Mijn verhaaltje 7,8,9,10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-04 12:30

Hoi uhm ik ga effen mijn verhaaltje plaatsen,is misschien een beetje lang dus doe hem niet allemaal op deze topic.
Misschien dat iemand er een keertje naar zou willen kijken. (oke dit zijn bladzijde 7,8,9,10)

Even later gaat de laatklep voorzichtig open en kan Lotte samen met Dizzy de trailer uitstappen.
Is de box al klaar?
Ja,net.
Mooi zo.
En de jongens zijn trouwens al,al haar stro enzovoorts aan het klaar leggen.
Dus dat is ook al klaar.
Daarna lopen ze met zijn drieën terug naar de stallen en stapt Lotte samen met de witte pony de eerste box binnen.
Smakelijk eten madame.
Ze geeft de pony een kus op haar neus en een klopje op de hals waarna ze de box weer uitloopt.
We moeten ook een keer eens iets gaan doen aan die voerbakken enz,want nou ja ze zijn wel niet heel kapot enz maar ze zijn toch wel heel erg oud.
Maar ja voor al die dingen hebben we wel minstens deze hele zomervakantie dus dat komt wel goed.
Ik zoek gewoon een extra baantje,en we hebben nog het geld van pap en jullie moeten zelf maar uitzoeken of jullie zelf nog ergens geld mee gaan verdienen.
Maar zullen we ons dan nu maar gaan klaarmaken voor bed?
Lijkt me een goed idee.
Let’s go!
Met Lotte voorop lopen ze op een drafje naar het schuurtje ik haal het er wel allemaal effen uit,want we passen er toch niet met zijn allen in.
Sam loopt naar binnen en gooit even later een blauwe sporttas naar buiten.
Lisanne,wat moet je hebben?
Een geel met zwarte sporttas.
Dan word er weer een tas naar buiten gegooid.
En J?
Een zwarte school ruszak.
En ik een rode.
Dan worden de laatste twee naar buiten gegooid en lopen ze met zijn vieren het huis binnen.
Wij slapen allebei hier beneden en jullie twee moeten het maar even uitzoeken opzolder.
Oke.
Met zijn tweeën hollen ze de trap op naar zolder.
Als ze aankomen zien ze recht voorhun een groot rond raam in het dak.
En de ene helft van de kamer is helemaal rood,met vloerbedekking en muren enz,en de linkerhelft is helemaal blauw.
Ik neem blauw!
Lotte rent al naar het blauwe gedeelte van de kamer.
Nou,ja dan moet ik rood maar nemen.
En Jeroen loopt in de richting van zijn nieuwe kamergedeelte.
Ze gooien hun tassen neer en gaan erbij op de grond zitten.
Lotte haalt er een paar matjes uit,een kussen en een deken waar ze even later een sloop overheen haalt die bedekt is met paardentekeningen.
Ze maakt alles klaar en haalt een wijde pyjama eruit waarmee ze achter een oud kastje gaat staan.
Even later komt ze in haar pyjama weer terug en gaat in haar zelfgemaakte bed liggen.
Ze kijkt even naar haar broer die al in zijn bed ligt.
Good night.
You to.
Daarna draait ze zich om en sluit haar ogen.

Als ze de volgende ochtend wakker word is Jeroen al weg.
Ze haalt twee sloffen met konijnen erop uit haar rugzak en doet ze aan waarna ze naar beneden loopt.
Als ze buiten komt zitten ze daar met zijn drieën bij een kleedje te ontbijten.
Goedemorgen schone slaapster.
Sam kijkt haar met een grijns aan.
Lekker geslapen?
Ja,ging wel.
Ze gaat naast de anderen in kleermakerszit bij het kleedje zitten en besmeerd een grote boterham met pindakaas en honing.
En wat gaan we nu doen.
Zegt ze met volle mond.
Wat bedoel je?
Nou,we hebben nu de stallen een beetje gedaan,maar wij moeten ook in een gewoon bed kunnen slapen eigenlijk,toch?
Ja zekers.
Nou eerst moeten we vandaag maar even de eerst stal een goede beschermlaag geven,zodat de verf er niet weer afgaat en ik denk ook dat we even alle waterkranen moeten nagaan of er nog gewoon zuiver water uitkomt.
En daarna zien we wel weer.
Om ongeveer elf uur komt Joshua.
Ze zag dat Jeroen alweer zijn mond wilde openen maar Lisanne was hem te snel af.
Dan kan die ons eens even mooi meehelpen.
Ja,misschien maar uh,we gaan wel vanmiddag even een ritje maken,want hij neemt Jesper en Mister Turner mee.
Nou zeg,en niet eens plek voor mij?
Natuurlijk niet.
Ze steekt haar tong naar Jeroen uit.
Sam loopt weg en gaat het huis binnen.
Twintig minuutjes later komt hij met nat haar terug.
De douche doet het in elk geval.
Nou mooi zo.
Dan ga ik nu effen een emmer water voor Dizzy halen want ik die van haar zat alleen maar wat water uit een flesje.
Lisanne rent naar de stallen en gaat de eerste box binnen en komt er even later weer uit met een grote zwarte emmer.
En rent daarmee het huis binnen.
Een halfuurtje later komt ook zij met nat haar en de water emmer naar buiten en zet de emmer weer terug in de box.
Kom J dan gaan wij vast even twee andere boxen klaarmaken voor Jesper en Turner.
Doe maar effen niet Lot.
Als jullie nou even gaan douchen,dan kunnen je Dizzy en de andere twee straks in de wei zetten.
Ja dag!
Ik ga Dizzy niet bij die twee hengsten neerzetten.
Owja,dat is waar.
Nou,maar als het goed is staat er nog wat troep achter het huis,misschien kun je daar de twee hengsten kwijt of zo.
Oke is goed.
J,ga jij eerst effen douchen,dan check ik achter vast even.
Oke is goed.
Jeroen loopt het huis binnen en Lotte loopt tussen de boerderij en de truck door naar achteren.
Wouw,dat we dit nog niet eens hadden bekeken.
Cool man!
Aan de rechterkant van haar staat een grote binnenbak en aan de linkerkant liggen twee kleine ronde bakken naast elkaar.
Lotte neemt aan dat die voor het longeren zijn.
Maar wat haar opvalt is dat alle drie de bakken er nog zo prachtig uitzien.
Het lijkt wel of ze nog helemaal nieuw zijn.
Ze loopt een rondje om alles heen en bekijkt het eens goed.
Aan de buitenkant van de bak zitten twee deuren,eerst gaat ze de rechterdeur binnen en ze komt in een klein gedeelte waar er tegels in de grond liggen.
Aan de linkerkant van haar zit een schot en als ze eroverheen kijkt ziet ze de bak.
Ze loopt een eindje door en ziet een paard hindernissen en tonnen liggen.
Zeker voor springen en western.
Dat weet ze omdat Joshua haar de laatste tijd aan het leren was om te rijden,en nou zouden ze eigenlijk voor de eerste keer naar buiten gaan.
Ze had namelijk al een paar lessen op Jesper gehad bij Joshua in de buitenbak.
Maar nou gingen ze naar buiten.
Als ze even heeft rondgekeken loopt ze weer naar buiten en gaat terug naar de boerderij.
Lot!
Ja,ik kom al.
In de deuropening staat Jeroen.
Jij bent.
Oke.
Ze loopt naar hem toen en gaat naar binnen,rent de trap op naar boven en haalt haar kleren waarmee ze naar beneden de keuken en de badkamer binnenloopt.

Een kwartiertje later komt ze weer naar buiten.
Als ze richting de stallen kijkt ziet ze dat de rest al begonnen is met de binnenkant en de beschermlaag van de eerste stal.
En ze ziet Dizzy haar hoofdje uit het bovenste luik van de box uitsteken.
Lot?
Ja?
Neem jij Dizzy even mee,even longeren of zo weet ik veel,want die verflaag is niet goed voor haar.
Oke.
Lotte loopt weer terug naar de trailer en klimt erin.
Ze zoekt haar grote kist weer op en haalt er een felroze longeerlijn uit.
Zo,die past mooi bij haar felroze halster.
Ze haalt ook een longeersingel uit de kist en pakt een longeerzweep uit de hoek van de trailer daarna loopt ze met die spullen in haar handen terug naar de stallen.
Zo Dizzy,ga je mee.
Dan kunnen we gelijk even de bak uitproberen.
Ze gaat de box binnen en gooit de singel over de ponyrug en maakt hem onderaan het bontje vast daarna klikt ze de lijn aan de rechterkant van het halster vast en loopt met de pony de stal uit,tussen de stal en het schuurtje door naar de binnenbak.
Daar gaat ze door het tweede deurtje naar binnen en gaat midden in de bak staan en laat de pony naar buiten stappen.
Eerst maar even een paar rondjes stappen.
En ze doet wat ze zelf zegt.
Halt!
De pony blijft braaf stilstaan.
Goedzo meisje goed zo.
Stap!
De merrie gaat braaf weer stappen.
Na nog een paar rondjes laat ze de pony naar zich toekomen en klikt de lijn aan de linkerkant van het halster vast.
En laat de pony weer naar buiten stappen.
Halt!
Weer blijft de pony mooi stilstaan.
Stap!

http://eagerears.net/
Eager Ears: Coltstarting naturally

http://skyriding.be/
Skyriding: boomloos & flexibel zadelpassen

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 13:06

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten