[Tekenvraag] Hoe cremello tekenen in zwart/wit?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

[Tekenvraag] Hoe cremello tekenen in zwart/wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 16:10

Ik ben nu bezig aan een opdracht van een vriendin, die wilde graag 2 paarden op 1 vel hebben. De ene is een cremello, dus met blauwe ogen, de ander is een bruine KWPN'er. Ik werk in principe alleen met grijs potlood omdat ik geen schildertalent ben en ook niet zoveel kleurpotloden heb dat ik al die nuances goed aan kan geven, bovendien werk ik niet graag met kleurpotlood omdat de kleuren het vaak net niet zijn, ook weer omdat ik er niet zoveel heb. Dus ik werk op een wit vel met een grijs potlood, verschillende hardheden, maar hoe krijg ik die cremello goed op papier? Het gaat om dit paard:

Afbeelding

Oftewel Gringo van Gringo_HS13. Het is dus een cremello met een bles, dus die bles moet er wel op natuurlijk. Heeft iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 17:19

Uitproberen. Veel schetsen en grijstinten daarin proberen.

Misschien is het wat makkelijker als je eerst het andere paard tekent en dan aan de hand daarvan de grijstinten op een apart vel van de cremello gaat proberen.

Succes!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:32

Zet hem anders eerst ff op je pc in zwart wit en kijk in hoeverre je het daar het mooist vind Lachen

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 20:44

Tomaatje schreef:
Zet hem anders eerst ff op je pc in zwart wit en kijk in hoeverre je het daar het mooist vind Lachen


Is wel een idee ja! Maarre, hoe doe ik dat precies? Ik ben niet zon held in met tekenprogrammas omgaan, heb wel PSP 8 geloof, en Paint maar ik snap van dat PSP echt geen h*l...

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 20:46

plakken in word
dan in grijstinten zetten en dan spelen met het contrast en de scherpte.

:evaw:

Wranglerbutt

Berichten: 10364
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 00:51

Je gaat deze leuke Cremello tekenen, maar gebruik je ook bovenstaande foto?
Zou zonde zijn, want op zo'n recht-voor-z'n-raap-van-voren-foto komt de schoonheid van het paard meestal niet goed tot zijn recht!
Vraag om een betere foto, eentje en-profile [van de zijkant] of 3/4 van voren.
De tip van de foto in zwart-wit om te zetten vind ik een heel goede!
Veel succes ermee!

Natascha

Berichten: 6845
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:28

Witte paarden kun je wit maken door de achtergrond donker te maken:
Afbeelding
J ekunt er natuurlijk ook een zwarte lijn omheenzetten, maar dat was voor mij vroeger altijd "not done" op de tekenles dus probeer ik dat altijd zoveel mogelijk te vermijden. Overigens zijn witte paarden nooit echt wit op de foto omdat een paardenhoofd nu eenmaal een 3D object is dat voorzien is van schaduwen die toch weer licht en donkertinten geven.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 14:06

Kan eigenlijk nauwelijks meer dingen toevoegen Lachen Donkere achtergrond worden witte paarden inderdaad veel mooer van op tekeningen. Ik zou wel als je hem in zwart wit overzet in een tekenprogramma/words, ook het zwarte paard overzetten, zodat je goed kan zien hoe donker/licht ze ten opzichte van elkaar zijn.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-04 16:25

Heel erg bedankt voor de tips allemaal, ik ga eens ff wat proberen, hiermee moet t zeker gaan lukken!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers