Vloeiend tekenen, tips gevraagd.

Moderators: Muurp, Warboel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Xyris

Vloeiend tekenen, tips gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 21:57

Ik heb nu al zo'n 13 jaar ervaring met tekenen, maar ik loop telkens weer tegen 1 probleem aan waar meerderen wel last van hebben, ik hoop hier via een oplossing op te kunnen vinden...
Het probleem is namelijk als volgt:

Ik wil, met name op grote vlakken (zie A3) de kleuren van licht naar donker vloeiend over laten lopen, maar dit gaat erg lastig op grote vlakken mede omdat je dan ook van die krassen krijgt en ziet welke kant je op hebt getekend.
Op A5 en A4 heb ik dat probleem niet zo meer, maar met A3 blijf ik het zien en stoor me er mateloos aan, het ligt niet aan mijn beheersing aan het tekenen maar het komt gewoon omdat soms te grote vlakken dezelfde kleuren moeten hebben waardoor je gewoon niet meer vloeiend kan tekenen.
Aan de potloden kan het ook niet liggen aangezien ik potloden hier heb liggen van ruim 2 euro per stuk. (Caran 'd Ache)

Verder is het probleem (maakt niet uit of het op een groot of klein vel is) dat de kleuren, naarmate ik de kleur lichter maak, ze minder vloeiend worden.. het gaat een soort van korrelen vanwege de lichte ruwheid die op elk papier voorkomt...
Voor zwart- witte tekeningen is dit gustig, maar niet voor kleurentekeningen...

Dus nou hoop ik dat iemand hier tips op heeft, ik geef niet echt de voorkeur aan schilderen, maar zou bijv. aquarelpotloden helpen?

Als ik teken wil ik alles zo natuurlijk mogelijk op papier hebben, wil ik bordeauxrood dan wil ik ook die kleur en niet een zachtere pasteltint, maar dat staat weer in strijd met aquarelpotloden....

dus wat is de oplossing, heeft iemand hier tips voor?

hope so,

groetjes Tessa

Benieuwd wat ik zoal schilder en ontwerp?
Tez art & design website
Tez art & design Facebook

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 08:49