Fantasy tekening/schilderij laten maken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Fantasy tekening/schilderij laten maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 15:42

Hallo allemaal,

Mijn man en ik zijn net verhuisd (eigenlijk een jaar geleden maar we zijn net klaar met verbouwen enzo) en er hangt nog weinig aan de muur. Nu is mijn man zondag jarig en ik weet niet wat ik moet kopen behalve wat hij altijd krijgt; goed boek, computer spel, dagje uit !

Nu houdt hij heel erg van fantasy en ook van de tekeningen en schilderijen ervan. Ik bedacht me opeens dat het leuk zo zijn om een fantasy schilderij/tekening te hebben met hem erin !! Zoiets is natuurlijk heel bijzonder. Aangezien ik alleen niet zo goed kan tekenen... wil ik het laten doen.
Heeft iemand een idee waar ik zoiets kan laten doen?

Zelf zat ik te denken dat ik (of iemand anders) zelf met de computer een mooie tekening kan bewerken en dat dan professioneel laat uitprinten op poster formaat en dan in een mooie lijst aan de muur.

Wij heeft er een idee hoe ik zoiets kan realiseren en wie heeft er een voorbeeld tekening wat ik zou kunnen gebruiken???
Zijn lievelingskleuren zijn paars en rood en die kleuren zijn ook in het hele huis terug te vinden. Het zou dus erg mooi zijn als die kleuren terugkomen in de tekening. Aan de andere kant, een zwart-witte tekening kan ook heel mooi zijn.

Alvast bedankt voor de tips en ideeen!!

Groetjes,
Melissa.


IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:23

Heel leuk idee! Lachen

Alleen een computerbewerking zou ik maar afschrijven, als je het op posterformaat wilt laten drukken zul je met hele hoge resoluties moeten gaan werken en er zijn maar heel weinig mensen die dat goed en mooi kunnen en daar de mogelijk voor hebben om dat te kunnen maken.

Een schilderij zal veel makkelijker worden. Maar wat zou je dan precies willen? welk formaat? in welk matriaal? wat voor soort stijl? wanneer moet het klaar zijn? wat mag het max. kosten? enz.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:26

Als je een computerbewerking wilt, kun je het beste naar een drukkerij met een DTP (DeskTop Publishing) afdeling gaan.
Daar doet men dit soort dingen ook wel.. Hoe duur enzo weet ik niet, dat verschilt per drukkerij, je zou eens rond kunnen vragen Lachen

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 16:37

Aan Iceprinces;
Weet eigenlijk niet precies hoe groot het moet worden. Niet al te groot, maar ook zeker geen a4 formaat. De kosten tussen de 100 en 350 euro? Weet niet wat de normale prijzen zijn. De tijd dat het af is maakt niet uit. Voor zijn verjaardag red ik het zowiezo niet meer. Ik geef het dan gewoon als een tussendoor verassing Lachen Matriaal??? Weet ik niet zo goed. Heb jij suggesties ervoor? Stijl; hij houdt dus van fantasy. Hij vindt demonische portretten mooi, maar ook portretten met elfen... Misschien hij in gevecht met een demoon :p Dat vind een man wel stoer natuurlijk.

Morgen ben ik vrij en dan ga ik er even uitgebreider over nadenken... ik kom hierop terug Lachen

Amethyst, ik ga idd ook even rondvragen bij drukkerijen...

IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 16:46

voor die prijs kun je wel iets moois op A3 of A3 formaat krijgen Lachen .
Ik denk dat voor die stijl airbrush wel heel mooi is, daarvan zijn gelukkig ook wel veel artiesten te vinden die het ook echt goed kunnen.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 17:48

Even verplaatst naar CB, met kans op meer hits Knipoog

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 6 bezoekers