[TEK] Tekening gemaakt van Skipje...

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19767
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

[TEK] Tekening gemaakt van Skipje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 14:11

Ik had al vaker een hond getekend, maar dit is de eerste keer dat ik een paard probeerde. Manen zijn een heel zwak punt van mij, lange haren in het algemeen eigenlijk wel, vandaar dat ik die met een harde lijn heb geaccentueerd en ik vind het niet eens zo lelijk. Ook heb ik het bij alleen het hoofd gehouden en heb ik de rest van het lichaam ook geaccentueerd met een lijn. Dit om dat A het lichaam verder anders heel veel werk zou worden. B ik bang was de tekening te verknallen... en C om de aandacht bij het hoofd te houden...

Ook heb ik het lichaam daarbij iets veranderd... Omdat dat zo makkelijker was vond ik zelf, en eigenlijk ook iets mooier...

Dit is de foto: Die ik iets vergrijsd heb, zodat goed te zien was welke isabella tinten donkerder of lichter waren...

Afbeelding

En de tekening: (de foto heeft de neus donkerder gemaakt dan die echt is op de tekening, had ff geen zin om de scanner erbij te pakken)
Afbeelding

Uiteindleijk is het hoofd korter en breder geworden dan de foto, vooral bovenaan. Toch vind ik hem nog best goed gelukt.

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 15:13

Vind m ook wel mooi geworden, maar ondanks je goede redenen vind ik het toch jammer dat je het lichaam niet getekend hebt en de manen ook niet echt... Het oog vind ik nogal uitdrukkingsloos, een grotendeels zwart vlak, maybe zou je daar verandering in kunnen brengen, met nog meer kleurverschillen, een lichtpuntje etc. Neusgaten lijken ook wat klein. Maar verder vind ik m erg leuk!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 21:32

Hey Ingrid, ik vind de tekening heel mooi hoor! Maar toch zou ik wel de rest van het lichaam ook inkleuren,wel ietsje minder gedetailleerd maar wel een kleurtje geven. IDe manen maakt niet zoveel uit omdat zein het echt ook wel blond zijn. Zo lijkt het net als of hde tekening nog niet helamaal af is.
En ook vind ik dat Skipje een iets minder breed hoofdje heefdt maar dat had je zelf volgens mij ook al gezegd.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Stumpertje

Berichten: 371
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Bussum (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 10:46

Hij is hartstikke mooi vind ik!! Alleen dat het hoofd wat breder is, maar dat had je zelf al gezegd.

Haha! Nationale Jumper Sportdag, Ermelo Haha!
^^Hobbelende Vosjes Pester #27^^
Party!! Bokkende New Forest rijder #2 Party!! Jumper & Dion Lovers

Cleo_

Berichten: 5350
Geregistreerd: 14-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:22

niet gek voor een eerste keer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers