[art] diverse boetseerwerken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

[art] diverse boetseerwerken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 11:54

Maar eens wat art van mijn kant ipv commentaar. Onderstaande boetserwerken heb ik allemaal gemaakt op een cursus via de universiteit. Erg leuk om te doen.

Afbeelding

Van dit meisje gingen we een portret boetseren. Mijn portret staat recht boven haar. Daarna is de kop nog gebakken en inmiddels staat hij op mijn balkon. Een wesp heeft zich genesteld in haar hersenpan en een spin in haar gehoorgang. Tong uitsteken


Afbeelding

Dit was het eerste project van de cursus: het naboetseren van een portret van koningin Nefertite (een egyptische koningin). Op het portret wat we na gingen boetseren hoort oorsponkelijk een soort hoed, maar die zat er niet op. Daardoor had ze een heel raar hoofd, en kon je een eigen invulling geven aan de schedel. Je ziet het niet op deze foto, maar de schedel steekt nog een heel stuk naar achteren uit. Ze had zo mee kunnen doen in Star Trek. Nerd


Afbeelding

Dit is een willekeurige egyptische dame. Dit is meer een masker. Het is nageboetseerd van een plaatje.


Afbeelding

In een vervolgcursus gingen we met wax boetseren. Dit was mijn eerste projectje: een slapende figuur. Foto is heel onduidelijk, sorry, maar het is ook moeilijk scherpstellen op zo'n donker vlak.

Ik heb nog wat meer boetseerwerken, maar die staan bij andere mensen thuis, dus daar geen foto's van.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 11:55

Oeh dat ziet er veelbelovend uit hoor!
De meeste hoofden op de eerste foto vind ik echt heel mooi!!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 12:13

We hadden ook echt een goede lerares. Zij kon het zelf heel goed, maar ze kon ook heel goed aanwijzingen geven waar je echt verder mee kwam.

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:11

ik vind het erg mooi gemaakt, kan het zelf niet, maar vind die dingen nooit zo mooi.