[Verhaal]Harry Potter en de Tijdbreker (Spoiler)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 12:27

Ik vind het echt supertof Cool
Het maakt mij niet zoveel uit dat er hier en daar iets niet klopt ofzo, je bent Rowling herself niet dusss Haha!
Dit is gewoon harstikke leuk om te lezen terwijl we op het officiele nieuwe deel moeten wachten Knipoog

We verwachten niets maar toch..
WoW-addict ^.^


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 19:40

Interessante optiek, veel zaken kloppen idd niet, maar goed, ga ik me niet druk om maken Lachen Wel zou ik nog een paar keer je schrijfstijl nakijken en aanpassen, kijk dat je bepaalde gebeurtenissen verandert, en dat jouw stijl niet geheel hetzelfde is, heb ik geen problemen mee, maar soms is het wel een paar keer heel erg anders Lachen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:32

Wanneer begon je ook alweer met schrijven???
Want ik ben verslaafd....

Als iedereen aan zich zelf denkt....word er aan iedereen gedacht.
Kom kijken naar mijn website!!!!!, en help mijn carriere een stukje verder.
http://www.annefloorrutte.nl

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:50

Leuk hoor, alleen kopieer je wel erg veel uit de boeken, bv het begin van jouw verhaal is identiek aan het begin van boek 3. Maar wat geeft het? zolang jij en anderen er toch lol in hebben Lachen

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 17:36

Ja

*Oh Adrian, come out and play.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 17:41

Ja, ik vanaf vandaag gedaan met proefwerken! Lachen

Mss schrijf ik vanaaf nog stukje, maar heb zo nu en dan tussen examens wat 'notitie's' gekribbelt(lees;ideeën)...

Wie weet Knipoog

Had vanaf vanmiddag vakantie,en nu moet ik nog tot volgende week dinsdag wachten voor de proclamatie,dus genoeg schrijftijd!


Ps:Niet iedereen kan de stijl leuk vinden,en tja, fouten zijn er altijd! Daarvoor dient het leven Knipoog Ben ook nog maar pas begonnen dus wereldwonderen zullen niet gebeuren Lachen Maar blijf vooral commentaar geven alsjeblieft,dan weet ik het in ieder geval !

*Oh Adrian, come out and play.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:10

Ik mis het vervolg Verdrietig

Moet lezen Kwijl

Tong uitsteken

... And we like all the fluffy animals.


shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 18:13

Wahaha, jij denken: Jes, nieuw stuk!

T'is hier zo druk Scheve mond Maar na het eten beloof ik plechtig dat ik een stuk schrijf, ik zwéér het *LOL*!

*Oh Adrian, come out and play.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:38

Ik dacht ook meteen dat er een vervolg was, niet dus Verdrietig
Nouja, succes, als je ideeën nodig hebt, ik heb ook vrij Tong uitsteken

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 09:53

Ik ga dus ook de hoofdstukken iets langer maken nu Lachen

Mss als ik het bundel dat het de 50 bladzijden haalt Schijnheilig

haha, ga nu schrijven (Druk hiér Lips are sealed )

*Oh Adrian, come out and play.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 10:43

Hoofdstuk 5: 'Vreemd nieuws'

'En?' vraagt Ron, die op z'n kamer zit. Harry verteld alles. 'Dat maakt het inderdaad wat duidelijker' zegt Ron. 'Ik snap alleen iets niet' zegt Harry. 'Hoe gaan de Duffelingen mij ooit laten gaan,als ze weten dat ik hier plezier in heb? Ze doen alles om mij het leven zuur te maken, dus gaan ze hier waarschijnlijk ook niet mee akkoord zijn' zucht hij. 'Maar Perkamentus ging er toch voor zorgen zei hij? En Harry, let op wat je vorig jaar hebt gezegd. Je vertelde toen dat je tante wist wat Dementors waren, en toen ze het over Voldemort hadden wist je tante maar al te goed welke schade hij aan kan richten. Hij heeft tenslotte nog altijd je ouders vermoord,en heks of niet,jou moeder was nog altijd de zus van je tante' Zegt Ron. 'Daar geef ik je geen ongelijk in. Maar je zou ze eens moeten horen praten als het over mijn ouders gaat. Dat m'n moeder uitschot is omdat ze met zo'n 'soort' getrouwd was' zegt Harry. Ron fronst z'n voorhoofd. 'We zien wel, er is niets dat Perkamentus niet kan Harry. Als zelfs Voldemort een diepe angst voor hem koestert, moet hij dit toch ook kunnen?' maar Harry zucht diep. 'Ik weet het niet Ron....' 'Maak je toch geen zorgen!' en Ron klopt Harry op z'n rug. 'Trouwens, wat vind je eigenlijk van het huis?' en Ron grijnst. 'Ik vind het geweldig, dit hebben julie echt verdiend! Ik snap alleen niet waarom Perkamentus dan niet die vloeken over het huis van de Duffelingen heeft gesproken ...' begint Harry. Ron,die een beetje rood word, antwoord: 'Maar Harry, de Duffelingen zijn dreuzels,weet je nog? Als Perkamentus een hoop vloeken had uitgesproken over het huis van de Duffelingen, en als dan een dementor of Voldemort ff in dat huis zou willen binnendringen,wat zou er dan gebeuren? Wie weet vliegt Voldemort dan heel die straat door, en dat zou nog al een hoop nieuwsgierige dreuzelblikken opleveren denk je niet? Een grote kans dat onze wereld ontdekt word, dat zou je toch niet willen?' Kijkt Ron hem veelbetekent aan. 'Natuurlijk niet,nee ... helemaal niet!' zegt Harry. 'Laten we naar de keuken gaan Harry. Hermelien kan elk moment aankomen' en Ron loopt naar de deur. 'Ja, is goed...' zegt Harry en hij volgt Ron.



In de keuken, die stampvol zit, loopt iedereen maar wat heen en weer. Percy,druk mompelend in zichzelf, zit aan de keukentafel met een bundel perkament voor zich en een boek. 'Departementiële cursussen voor Beginnelingen van Het Ministerie van Toverkunst' luidt de titel. Harry kijkt verwondert op. Probeert 'ie nu misschien op het baantje van Droebel zelf te azen? 'Hallo Percy' en Harry neemt plaats naast hem. 'Hallo Harry' zegt Percy,terwijl z'n ogen hevig in z'n kassen rollen en overspringen van regel naar regel. 'Alles goed?' vraagt Percy. 'Ja,en met jou?' vraagt Harry dan maar. 'Best' zegt Percy nors,waarmee hij wil bedoelen dat hij liever niet in dit huis was geweest maar liever ging wonen op het Ministerie, en het liefst van al dat hij met rust wou worden gelaten. Harry, die zo'n onvriendelijkheid het minste van Percy had verwacht, zocht een passend antwoord. 'Nou,geloof je eindelijk Perkamentus, nu je toch naar huis bent gekomen?' zei Harry. Percy liep rood aan en brabbelde maar wat,terwijl hij de pagina omsloeg. Harry, die moest lachen om z'n eigen grap, stond op van de tafel en ging naar buiten.


Een warme, zomerse windvlaag begroette Harry bij het buitengaan. 'Harry!Harry,hoe is het met je? Heb je het nieuws al gehoord? Heb je het laatste nieuws al gehoord?' Harry, die net van plan was te vragen 'Wat?' draaide zich abrupt om en keek recht in de ogen van Hermelien. Of,dat dacht 'ie toch. 'Hermelien?' vroeg hij verbaasd. 'Ja natuurlijk, wie had je dan verwacht? Cho ofzo?' Harry, die er niets op tegen had gehad als het Cho was geweest, keek Hermelien verbaasd aan. 'Maar Hermelien, je haar?!' en hij trok een vreemd gezicht. 'Oh, is het m'n haar maar' zei Hermelien terwijl ze met haar hand door haar haar wreef. Haar haar was inderdaad 'anders' zeg maar. Het was blond, halflang en ... stijl. 'Wat heb je met je haar gedaan, Hermelien?' Ron schrok zich een ongeluk. 'Ik heb eindelijk de Coloritis-spreuk onder de knie! Zei hermelien blij. 'Wat?' vroeg Ron verbaasd. Harry was al even verbaasd, van deze spreuk had hij nog nooit gehoord. 'Hermelien, het is vakantie!' riep Ron uit. 'Weet ik' zei Hermelien lichtelijk geïrriteerd. 'Ik was gewoon ff toe aan een ander kapsel, dat is al.' Ron en Harry draaiden zich om en liepen terug naar het huis. Plots hoorden ze 'Coloritis' en ze draaien zich om. Ron slaakt een kreetje van verbazing. Harry barst in tranen uit van het lachen. Daar staat Hermelien, te glimlachen, met paars punkerhaar. 'Coloritis!' en ze wijst met de toverstaf op haar haar, dat terug normaal,lang,krullend en kastanjebruin word. 'Handige spreuk hoor!' en ze huppelt voor hun uit naar het huis. 'Jullie boffen echt Ron!' zei ze. 'Ik ben benieuwd naar de binnenkant!' en ze wijst op het huis. Ze gaan met z'n allen naar binnen.

Een uur later zitten ze gezellig aan tafel voor het avondeten. Hermelien is druk aan de klets met Ginny, Fred en George beheksen om de beurt de potjes zout en peper(met telkens een 'Laat dat!' van Mevrouw Wemel) en Percy zit te eten en ondertussen met z'n neus verdiept in een boek. Na het avondeten gaan ze met z'n allen naar de woonkamer. Harry zakt languit in een zetel. 'Vertel nou is Hermelien, wat wou je nou daarstraks zeggen,van dat nieuws ofzo?' plots kijkt heel de familie geïntresseerd op, en wonder boven wonder zelfs Percy haalt z'n ogen van z'n boek af. 'Wel ...' begint Hermelien die zich duidelijk wat ongemakkelijk voelt door al de ogen die door haar huid prikken. ' Hebben jullie het nog niet gehoord?' door heftig nee-schuddende hoofden gaat Hermelien verder. 'Dit jaar word aan school-uitwisseling gedaan op Zweinstein.' een vragende blik van Ron en Ginny maakt uit dat ze dus niet echt het begrijpen. 'Ik bedoel, jullie herinneren je je vast wel dat er nog meer toverscholen zijn. Ik heb trouwens al een hele boel opgezocht over de scholen'- waarna een grote zucht van Ron en een boze blik van Mevrouw Wemel-'Perkamentus heeft er dus mee ingestemd dat voor het eerst in de geschiedenis van Zweinstein wij aan uitwisseling gaan doen. We weten nog niet op welke school we terecht zullen komen maar het gaat in ieder geval tussen Zweinstein,BeauxBatons en Klammfels. ' Iedereen roezemoest door elkaar. 'Is dat wel een goed idee, vooral nu Voldemort is teruggekeerd?' vraagt Meneer Wemel verbaasd. 'Ik heb dit alleen maar gelezen in de Ochtendprofeet, .....' begint Hermelien terug. 'Niet moeilijk dat ik er niets van weet!' Onderbreekt Mevrouw Wemel haar. 'Na al die rotzooi dat de Ochtendprofeet vorig jaar had rongestrooid over Harry heb ik mijn lidmaatschap opgezegd. Hoe komt trouwens dat jij er niets van weet,Arthur?' 'Ik heb er wel iets van gehoord,maar wist niet dat het al zeker was,dat het al van start was gegaan ....' zegt Meneer Wemel onderdrukt.



'EN JIJ ZEGT NIKS? JIJ KAN ONS NIETS VERTELLEN EROVER DAN? OOK AL ZIJN HET GERUCHTEN,ZOIETS WILLEN WE WETEN ARTHUR!' brult Mevrouw Wemel, terwijl Meneer Wemel zich terugtrekt in de kussens van de sofa. 'Het spijt me, maar .... ' stampvoetend loopt Mevrouw Wemel de kamer uit en slaat de deur hard dicht, waardoor een familiefoto van de muur valt en de figuurtjes op de foto allemaal hard beginnen te piepen van verontwaardiging. 'Ik denk dat het beter is dat jullie naar bed gaan kinderen' zegt Meneer Wemel bezorgt. Ze stommelen met allen de kamer uit. Harry zegt Ron welterusten en gaat dan naar z'n eigen kamer. Hij trekt de dekens over z'n hoofd en denkt na. 'Dat kan nog leuk worden, maar ook gevaarlijk, ....' geeuwt hij. Hij hoort Mevrouw Wemel vanuit de keuken hysterisch brullen. 'Oh-oh' en hij valt in slaap met een gedachte dat hij in een dikke bontjas over Klammfels loopt,een donker kasteel.

-----------------------------------------------------------------------------

Nieuw stukje.

[Edit]: Spellingsfouten aangepast Lachen
Laatst bijgewerkt door shadowfaxx op 24-06-04 11:08, in het totaal 4 keer bewerkt

*Oh Adrian, come out and play.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:44

Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 10:50

Haha!

*Oh Adrian, come out and play.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:50

Leuk gedaan, voorlopig maar 1 spellingsvautje Lachen

brutl Mevrouw Wemel Knipoog

Alleen, vind ik nog vaag waarom Percy nu weer terug in huis is Lachen Wordt me niet zo duidelijk eerlijk gezegd.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 10:53

Heb je boek 5 gelezen? Percy was er van overtuigd (En dat door Droebel natuurlijk)dat Perkamentus al die zever over Voldemort rondstrooide omdat hij aasde op het baantje van Minister van Toverkunst.In de familie Wemel was niemand daar mee akkoord, dus was Percy het daardoor afgetrapt. Nu, dat Droebel Voldemort heeft gezien en moest toegeven dat Perkamentus wel gelijk had, is Percy daardoor terug in huis (eigenlijk: Wat een afgang)

Snappie Lachen ?

*Oh Adrian, come out and play.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:00

Er zijn wel meer spellingsvoutjes...

Zij Hermelien blij...Lips are sealed

En je schrijft een beetje vlaams...Haha!

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:01

Shadowfaxx... ben niet overtuigd, de persoon zoals Percy is, hij zou niet zomaar daarover heen stappen en zijn ongelijk bekennen. Maar goed, jouw verhaal he Haha!

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:03

VERVOLG!! Haha!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 11:04

Cassidy schreef:
Er zijn wel meer spellingsvoutjes...

Zij Hermelien blij...Lips are sealed

En je schrijft een beetje vlaams...Haha!


Sorry Bloos

*Oh Adrian, come out and play.

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 11:07

Maya schreef:
Shadowfaxx... ben niet overtuigd, de persoon zoals Percy is, hij zou niet zomaar daarover heen stappen en zijn ongelijk bekennen. Maar goed, jouw verhaal he Haha!


Stel je voor: Droebel moet het zélf aan Percy bekennen. Percy zou eerst vol ongeloof staan staren natuurlijk, maar daarna zich toch een beetje realiseren dat Perkamentus wél gelijk had. En alles wat Droebel vind, vind Percy ook Knipoog

En dan nog eens die smeekbedes van Mevrouw Wemel die het er alles voor zou willen geven om Percy terug in huis te willen, ..

Leek mij sterk Knipoog Maar het is hoe jij erover denkt natuurlijk Lachen

*Oh Adrian, come out and play.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:34

Mientjeuh schreef:
Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeest!

Serieus, dat wilde ik ook posten Haha!

... And we like all the fluffy animals.


Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:42

echt geweeeeeldig hoe jij schrijft OK dan! Ik lees hier net zo graag door als met de echte boeken *LOL*
Ik wacht al op het volgende hoofdstuk! Nu hoeven we iig niet meer zolang te wachten op het deel 6 van Harry potter Haha!

zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 11:42

Nou weet ik niet of ik vandaag nog een stuk ga schrijven ..

Is vermoeiend hoor Knipoog Alhoewel julie dat niet erg zouden vinden Haha!

[/Edit:]Mss wel *LOL*

*Oh Adrian, come out and play.

Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:45

shadowfaxx schreef:
Nou weet ik niet of ik vandaag nog een stuk ga schrijven ..

Is vermoeiend hoor Knipoog Alhoewel julie dat niet erg zouden vinden Haha!

[/Edit:]Mss wel *LOL*


neej idd! Echt knap als je zo kunt schrijven!!
ik weet zeker dat ik later jou boeken in de winkel zie liggen, en dan kunnen wij zeggen, wat wij haar klatjes al hadden gelezen Haha!
haha ga zo door, en veel succes OK dan!

zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

shadowfaxx

Berichten: 5880
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 11:47

Haha bedankt Haha!

*Oh Adrian, come out and play.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers